A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, 2009. december 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
HULLADÉKKEZELÉSI TECHNOLÓGIÁK A KÖZSZOLGÁLTATÓK SZOLGÁLATÁBAN Január 21. Nagy Bálint ügyvezető.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP / Képzésfejlesztés ma és holnap EU-s forrásból a KIH-ben.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Kiszervezés szolgáltatói szemmel Tóth Zoltán november 9.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Az állami köznevelési közfeladat-ellátás
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
A felsőoktatási tanácsadás országos módszertani fejlesztése
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Gyűjtőköri szabályzat
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Illik-e üzleti szempontból Isaszegen TEÁOR.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
A létminimum-számítás megújítása
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Oktatási Igazgatóság Vaszari Judit
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.

A KUTATÁS CÉLJA, INDOKOLTSÁGA Több mint hét éves a Felnőttképzési törvény A felnőttképzést lebonyolítóinak köre az elmúlt években jelentősen bővült Időtállóak-e, s alkalmazhatók-e egységesen minden intézményre az egykor kitalált szabályok? Időtállóak-e, s alkalmazhatók-e egységesen minden intézményre az egykor kitalált szabályok?

ALAPHIPOTÉZIS A jogszabályi környezet egyes elemei nem, vagy ma már nem életszerűek, túlszabályozást eredményeznek, nem valósíthatják meg az eredeti jogalkotói szándékot.

HIPOTÉZISEINK Az intézményakkreditációról Az Éves képzési tervről A Szakmai Tanácsadó Testületről A felnőttképzési szolgáltatásokról

A KUTATÁS ELEMEI, MÓDSZERTAN - Forráskutatás, helyzetfelmérés, kapcsolódó résztanulmányok készítése résztanulmányok készítése A hazai felnőttképzési alapdokumentumok és jogszabályok elemzése A hazai felnőttképzési alapdokumentumok és jogszabályok elemzése A különböző megközelítési módok feltárása, egyeztetése 12 db háttértanulmány 12 db háttértanulmány

A KUTATÁS ELEMEI, MÓDSZERTAN Nemzetközi tapasztalatok összegzése A hazai szabályozás egyik forrását képező külföldi felnőttképzési dokumentumok, jogszabályok összegyűjtése, feldolgozása, elemzése. Összehasonlító tanulmányok készítése

EMPIRIKUS VIZSGÁLAT Az empirikus kutatásokban Az empirikus kutatásokban az Universitas Press Felsőoktatás-Kutató Műhely és a JELTÁRS Társadalotudományi Kutatóműhely JELTÁRS Társadalotudományi Kutatóműhely szakemberei működtek közre szakemberei működtek közre

EMPIRIKUS VIZSGÁLAT I. Mélyinterjús vizsgálat Mélyinterjús vizsgálat Az adatfelvétel két célcsoportban Az adatfelvétel két célcsoportban - A felnőttképzés keretrendszerét meghatározó, illetve befolyásoló intézmények illetékesei - A felnőttképzés keretrendszerét meghatározó, illetve befolyásoló intézmények illetékesei (25 intézményből 26 fő) (25 intézményből 26 fő) - A nem akkreditált, illetve az akkreditációját elvesztett intézmények vezetői - A nem akkreditált, illetve az akkreditációját elvesztett intézmények vezetői (27 intézményből 27 fő). (27 intézményből 27 fő).

EMPIRIKUS VIZSGÁLAT II. Kérdőíves vizsgálat Két fajta kérdőív készült Két fajta kérdőív készült - Képző intézmények vezetői (500-as intézményi minta) (500-as intézményi minta) - Az intézmény mellett működő szakmai - Az intézmény mellett működő szakmai tanácsadó testület vezetői tanácsadó testület vezetői (252-es minta). (252-es minta).

EREDMÉNYEK, JAVASLATOK I. A SZABÁLYOZÁSRÓL Általában releváns, de nem elég egyszerűek és életszerűek Döntő részük elsősorban formális megfelelésre ösztönöz A minőség nem elsősorban a szabályokból, sokkal inkább a fogyasztóvédelem logikájából ered Olyan szabályrendszert kell alkotni, amely valóban a minőségi, fogyasztóvédelmi szempontokra koncentrál, amely által érvényesül az állami akarat, mindemellett nem lehetetlenülnek el azok a – felnőttképzés lényegéhez tartozó, a felnőttképzés sokszínűségét adó – képzési formák, amelyek az állam közvetlen akaratán kívül esnek. Olyan szabályrendszert kell alkotni, amely valóban a minőségi, fogyasztóvédelmi szempontokra koncentrál, amely által érvényesül az állami akarat, mindemellett nem lehetetlenülnek el azok a – felnőttképzés lényegéhez tartozó, a felnőttképzés sokszínűségét adó – képzési formák, amelyek az állam közvetlen akaratán kívül esnek.

EREDMÉNYEK, JAVASLATOK II. AZ AKKREDITÁCIÓRÓL Jelenlegi formájában a minőségi szelektálásra nem alkalmas Dokumentum, s nem ÉLET – központú Nem veszi figyelembe az intézmények sokszínűségét Az ellenőrzések nem a lényeget vizsgálják Rendkívüli adminisztrációs teher Meg kell kezdeni az akkreditáció tényleges felülvizsgálatát és egy új rendszer alapelveinek megfogalmazását Meg kell kezdeni az akkreditáció tényleges felülvizsgálatát és egy új rendszer alapelveinek megfogalmazását

EREDMÉNYEK, JAVASLATOK III. Az Éves képzési tervről és a Szakmai Tanácsadó Testületről Helyes döntésnek ítéljük a Felnőttképzési törvény ezzel összefüggő módosítását… Helyes döntésnek ítéljük a Felnőttképzési törvény ezzel összefüggő módosítását…

EREDMÉNYEK, JAVASLATOK IV. A FELNŐTTKÉPZÉSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL A törvény előremutató eleme Egyes szolgáltatások nem mindenhol értelmezhetők Fontos lenne a követelményrendszer pontosítása és módszertani segítség nyújtása Fontos lenne a követelményrendszer pontosítása és módszertani segítség nyújtása

AMI MÉG KIDERÜLT… AMI MÉG KIDERÜLT… A kötelező adatszolgáltatásról A működés pénzügyi feltételeiről Az adminisztrációról Az ellenőrzésről A vizsgáztatásról

GONDOLKODJUNK EGYÜTT, TOVÁBB…. KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! BORSI ÁRPÁD BORSI