A 2015/2016 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Szociális kompetencia
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Hogyan lehetünk boldogabbak?
Kispálné Horváth Mária
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
szakmai referens, országos versenyszervező
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Statisztika 10 évf. 3 osztály 82 tanuló 9 évf. 4+1 osztály 118 tanuló Minden osztályt külön pedagógus javított 8 fő - részben of, ha vállalta.
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
HHR.
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Család és iskola Nevelés.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Az iskolai szervezet és fejlesztése
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Intézmény minőségirányítási programja
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A 2015/2016 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója

Tanulási stílus és teljesítményigény felmérése 1. AG + 1. BG osztály 1. AG - 16 diák 1. BG - 19 diák

Teljesítményigény Sikerkeresők / Kudarckerülők SO: S  képesség, erőfeszítés Mivel magyarázzák a diákok K  erőfeszítés hiánya a sikert és a kudarcot? KK: S  szerencse K  képességek hiánya 1.AG 1.BG

Sajátos nevelési igényű diákok Részkepességzavar - 7 diák Integrált oktatás Személyre szabott tanterv Tehetséges diákok - 13

Zaklatás felmérése 5. osztály 20 diák 9 lány + 11 fiú Igen - 60% Nem - 40 %

Hogyan történt a zaklatás? A zaklató a másikat...

Szerinted te milyen tagja vagy az osztályközösségnek?

Milyen közösségnek tartod az osztályodat? Olyan mint egy család, csak egy picit rosszabb, mert a fiúk néha rosszak. Az osztályom szereti idegesíteni a tanárokat. Zizik vagyunk. Az osztályom egy jó közösség, a fiúk mindig feldobnak. Kedvesek, néha gonoszak. Jószívűek, viccesek, valamit nem vesznek komolyan. Picit összetartó, vicces, kissé barátságos, hangos, bolondozó. Kicsit szétszórt, figyelmetlen. Kis csoportokat alkotunk és a csoportok gyakran egymás ellen fordulnak, esetleg még verekedések is előfordulhatnak, beleértve a lányokat is.

Prevenciós program „Trieda plná pohody” első osztályos kisdiákok csoportos foglalkozások rajzolás, ismerkedés 5 találkozás - minden találkozás 60 perc napköziben zajlott készségek tanulása és fejlesztése - együttműködés, kommunikáció, beilleszkedés, konfliktuskezelés énkép fejlesztése

Prevenciós program „Pozitívnou psychológiou k podpore zdravej mládeže” 2. AG osztály 4 találkozás - minden talalkozás 50 perc „Ki vagyok én?“ - önismeret, önértékelés fejlesztése Verbális, nonverbális kommunikáció, együttműködés, csapatszellem Egészséges életmód, lelki egészség Értékrend

Stressz 2. AG + 2. BG osztály 2 találkozás - 45 perc Stressz fajtái Stressz hatásai Megküzdés - copping Relaxációs gyakorlat

„Családi életre való nevelés” 1. AG,1. BG, 2. osztály G 5 találkozás Önismeret, önértékelés, az egészséges személyiség Kötődés, barátság, szerelem Az igazi férfi/ az igazi nő Házasság, családtervezés, felelősségteljes szülő, családi szerepek Konfliktusok a családban

Az igazi férfi/ az igazi nő őszinte, nyitott pozitív, vidám, mosolygós, energikus okos, értelmes sportos szeresse a természetet, az állatokat fogadjon el úgy, ahogy vagyok bízzon bennem és én is tudjak benne bízni motiváljuk egymást

Közösségépítés 5. osztály, 6. osztály, Szociális készségek fejlesztése Verbális, nonverbális kommunikáció Együttműködés Konfliktuskezelési készségek Empátia

A gyerekek azt gondolják, hogy a szülők Mindig mindent jobban tudnak Mindig igazuk van, Sokszor idegesek Haragtartók Mindig rohannak Rendmániások Okosak és nagyok Már öregek Szerelmesek Van munkájuk Tapasztaltak Szeretnek minket Segítenek nekünk Vigyáznak ránk Nagyon féltenek minket Mindent megtennének értünk Keményfejűek Focifanatikusok Rendezettek

A szülők azt gondolják, hogy a gyerekek Rendetlenek Felelőtlenek Nincs semmilyen munkájuk, csak suliba járni Sokat feleselnek Mindenki okosabb náluk Aranyosak Önfejűek Lusták Szófogadatlanok Egoisták Nagyszájúak Ügyesek Mindig éhesek Az életük értelme Sértődékenyek Hogy a gyerekük olyan, mint ő Hasonlít rájuk

Miért válassz minket! 6. osztály Gyere a mi osztályunkba, a legeslegjobb hatodikba. Akármilyen fura vagy az nem probléma, ha keresel, itt rátalálsz a magadéra. Ha köztünk vagy, itt akármennyit nevethetsz, de ha tanárral vagy az már egy más fejezet. Ha valaki elment az osztályból, az vissza akart jönni, mert hiányol. Bár hangosak vagyunk és bolondosok, mégis szeretnek minket a tanárok.

Kreativitás felmérés 3., 4. A + 4. B osztály - 45 diák Torrance-féle kreatív gondolkodás vizsgálat  Gördülékenység - hány választ nyújtott a vizsgált személy, hány ötlete volt  Rugalmasság - hányféle kategóriába sorolhatóak az ötletek  Eredetiség - mennyire egyediek, ritkák és szokatlanok az ötletek  Kidolgozottság - mennyire komplexek, kidolgozottak az ötletek

Egyéni konzultációk a szülők részére - 21 a diákok részere beilleszkedési, magatartási problémák - konfliktusok és egyéb társas problémák - pályaválasztási kérdések - tanulási nehézségek - koncentráció fejlesztése

Köszönöm a figyelmet!