ÖSSZEFOGLALÓ az új (2007. szeptemberi) BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉSRŐL KOMMUNIKÁCIÓ Tesztkészítők: Dr. Berkéné Dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Gyuricza.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Ötödik előadás. A képzelet Ha korábbi emlékképeinket tapasztalatainkat új struktúrába szervezzük képzeleti működésről beszélünk.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
NAGYCSOPORT július - szeptember LEVEGŐ MODUL.
Székely István fejlesztési tanácsadó
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Felügyelő tanári feladatok ellátása a középszintű írásbeli érettségi vizsgán május összeállította: Krausz Attila.
Informatika bemeneti mérés
Dokumentumkészítés Emelt szint: 60 perc 30 pont.
Gyermekvilág régen és ma
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / HÁZT Ű ZNÉZ Ő BEN ZILAHI-SZABÓ EDIT.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
A kombinációs táblák (sztochasztikus kapcsolatok) elemzése
A szövegértés diagnosztizálása és fejlesztése
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
Rádai Péter Euro Nyelvvizsga Központ Top tippek az Euroexam nyelvvizsgákra készülőknek Angol B2 / C1.
Kutatásmódszertani dilemmák
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Golda János: Stílus és korszerűség „kritika” a kritikáról (sokkal inkább néhány gondolat összefüggésben a leírtakkal, mintsem, határozott vélemény és bírálás)
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
10. ÉVFOLYAMOS BEMENETI MÉRÉS szeptember Készítette: Gálosné Szűcs Emília Gyuricza Zsolt január.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
Szöveg beírásához kattintson ide Kritikus vasúti esemény munkapszichológiai elemzése Zerkovitz Dávid munka szakpszichológus KBSZ.
Szakiskolai Fejlesztési Program M.Zs.Gimnázium,Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium Tiszabercel telephely.
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS: KOMMUNIKÁCIÓ A MUNKACSOPORT TAGJAI: Gálosné Szűcs Emília, vezető Berkéné Dr. Sajti Ilona Gyuricza Zsolt Kiss Róbert Kiss Róbert.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A Károly József Irenaeus Fizika és Találmányi Verseny képekben és számokban Bogdan Károly, Ady Endre Líceum, Nagyvárad.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2006
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
Bemeneti kompetencia mérés
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Kompetenciamérés a Szakiskolai Fejlesztési Program II. keretében 2007
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Szociális kompetencia
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A 10. évfolyamos kimeneti kompetenciamérés eredményei
Üzleti terv bemutatása
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Előadás másolata:

ÖSSZEFOGLALÓ az új (2007. szeptemberi) BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉSRŐL KOMMUNIKÁCIÓ Tesztkészítők: Dr. Berkéné Dr. Sajti Ilona Gálosné Szűcs Emília Gyuricza Zsolt Kárpáti Ildikó

KONCEPCIÓ A 2006-os bemérés koncepcióját nem módosítottuk A felmérés eredményeit, mutatóit, visszajelzéseit figyelembe vettük Az A-1 és B-1 teszt által lefedett területek: szövegértés = szöveg és információ észlelése, érzékelése szövegkezelés szövegmegjelenítés = információs/kommunikációs technológiák használata szövegalkotás = íráskészség, fogalmazási készség

Néhány – figyelembe vett - vélemény: Pozitívumok: Jól mérte a képességeket. Érdekes, érthetőn, de a korosztály szintjén túlmutat. A javítókulcs egyértelmű és korrekt. „A” feladatsor elvontabb, a „B” feladatsor közelebb álló. Jól felépítet, a kommunikáció több vállfaját is vizsgálja. Rátapintott pl. az információ-szerzés és információ- szűrés fontosságára. A kommunikációs folyamatot több irányból is megvizsgálta. Teret engedett a kreativitásnak, a fantáziának.

Néhány – figyelembe vett - vélemény: Negatívumok: Még nem találkoztak ilyen jellegű feladatokkal. Túl hosszú volt az időhöz képest. Olvasás-megértési hiányosságok miatt riasztó volt a sok szöveg. Nem tudták értelmezni kifejezéseket: pl.: „geometriailag lehetséges”. A képverset nem értették. A mérésben nem jártas kollégák szubjektív véleményeivel is találkoztunk. Feladták, mert nem volt kötelező, nem volt következménye a munka megtagadásának, mert nem értették, Érdektelenek és motiválatlanok voltak, Legtöbben gyenge képességűek. Elfáradtak, a figyelmük lankadt.

KONCEPCIÓ Vizsgált területek: szókincs kommunikációs tényezők közlésmódok jelentésrétegek 5 szintet állítottunk fel, és az alábbi szempontok szerint STRUKTÚRÁBA rendeztünkSTRUKTÚRÁBA 1. reproduktív tevékenység, mechanikus megoldások 2. általános értelmezés, analógiák felfedezése 3. problémaértés, produktív képzelet, analógiák alkalmazása 4. produktív, alkotó képzelet modellek alapja 5. szintetikus fázis

KONCEPCIÓ Tesztfeladatok száma: A-1 feladatlapon: 10 feladat B-1 feladatlapon: 13 feladat A lapok nem ekvivalensek, együtt adják a lefedést! Összesen: 23 feladat

A feladatok típusa, jellege:

B-1 FELADATLAPON: 11. Információk értelmezése (Gyáva nyúl) szereplők kapcsolatának bemutatása 12. Információkezelés több kritérium alapján (Marquez idézet) szereplők kapcsola- tának értelmezése 13. Nagyszámú információ kezelése (Meghívó) szereplők, beszédhelyzet, megnyilvánulások értelmezése

Feladatok, javítókulcs, önértékelő visszajelzés Marques idézet

ELSŐ SZINT Gabriel Marquez író bölcsességét olvastad: „Megtanultam, hogy egy embernek csak akkor van joga lenézni egy másikra, amikor segítenie kell neki felállni." Tetszett a gondolat, ezért továbbadtad másoknak is. a)Így fogalmaztad meg röviden saját szavaiddal, hogy hogyan kell értelmezni az idézetet! …………………………………………………………………………………………………………..……… A „lenézni” szónak legalább két jelentése van. Barátodnak magyarázd el őket! a)A szövegben előforduló jelentése: …………………………………………………………………………………………………….……………. b)Alapjelentése: …………………………………………………….…………………………………………………………

A 2007-es bemérés koncepciója Magteszt készítése: A-2 és B-2 változatokban. Ekvivalencia: A-3 és B-3 tesztekben A-1 és A-2-es feladatlapokhoz illeszkedően.

Arányok változása a magtesztben maradt: 8 feladat: 34% csere: 6 feladat: 26% ekvivalens: 9 feladat: 40 %

A régi és az új tesztek közti különbségek A régi és az új tesztek közti különbségek 2006-os 9. teszt es 10. (például az 1-3. feladat) A-1 teszt: 2006-os 9. A-2 teszt: 2007-es 10. évfolyamos, követő mérés A-3 teszt: 2007-es 9. évfolyamos, bemeneti mérés 1. (A csirke átment az úton) 1. ekvivalens (Maroktévé) szövegcsere, képcserék 1. ekvivalens (Kofola-ital szövegcsere, képcserék 2. (Marquez idézet) 2. ekvivalens (Szabó Lőrinc- idézet) komplett csere, szöveg, képek 2. ekvivalens (Az abc) komplett csere, szöveg, képek 3. (József Attila: A perc) 3. ekvivalens (József Attila: A hangya) komplett csere, szöveg, képek 3. ekvivalens (Weöres Sándor: Éren-nádon) komplett csere, szöveg, képek

Előmérések eredményei BEMÉRÉSEK májusban (3 iskolában): A-2 + A-3 -as feladatlap: 353 db/fő Média :A-2 + A-3 feladatlap: 248 db/fő

MÉRÉSEK ÉS BEMÉRÉSEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA SZINT2. SZINT3. SZINT4. SZINT5. SZINT A/ FOGALMAZÁS, ÍRÁSKÉSZSÉG : A-1 FELDATLAP %33,2%40,-%21,2%47,7% ELŐMÉRÉS: A-2 FELDATLAP ,7% 71,-%48,6%51.-%79,-% ELŐMÉRÉS: A-3 FELDATLAP ,7% 72,9%59,7%57,1%80,8%

MÉRÉSEK ÉS BEMÉRÉSEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA SZINT2. SZINT3. SZINT4. SZINT5. SZINT B / SZÖVEG- MEGJELE- NÍTÉS A-1 FELDATLAP , % 43,6% 35,3%28,1%38,3% A-2 FELDATLAP ELŐMÉRÉS 68,7% 54,1%67,5% 22% - A-3 FELDATLAP ELŐMÉRÉS 62,8%61,9%56,7% 60,7% -

AZ EKVIVALENCIA KÉRDÉSE Leolvasható, hogy a tapasztalatok után javítottuk a lapok érthetőségét, ezzel mindenütt javult az eredmény. Eredmény: A-2: 56,3% - 0,91 megbízhatóság relatív szórás: 23% A -3: 65,2% - 0,91 megbízhatóság relatív szórás: 24,2% B -2: 66 % - 0,85 megbízhatóság relatív szórás: 15,69% B -3: 67,2% - 0,91 megbízhatóság relatív szórás: 22,36% Két esetben nem volt közelítés, nagy eltérés, illetve csökkenés is látszik. Ezeket figyelembe vettük, újra korrigáltunk. Az ekvivalenciát a nagypopulációs mérésünk fogja szeptemberben – várhatóan igazolni.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!