Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből Kálmánné Juhász Ilona - gazdasági igazgató Egyesített Szent István és Szent László Kórház - Rendelőintézet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
Advertisements

ELTE ÁJK Április 25. Bíróságok, ügyészségek költségvetése Dr Darák Péter.
A magyar egészségbiztosítási rendszer
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
Elkülönített állami pénzalapok
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Állam munkavédelmi feladatai
Egészségpolitika.
Prof. Dr. Nagy János Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács Elnöke Budapest, február 24. A felsőoktatási intézmények vagyongazdálkodása.
Szervezetfejlesztési Program
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
XVII. Országos Könyvvizsgálói Konferencia Balatonalmádi, szeptember
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
Távmunka a területfejlesztésben
2014. Január 1-jétől várható számviteli változások
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató „A közpénzek felhasználásáról és a köztulajdon használatának nyilvánosságáról, átláthatóbbá.
Jogszabályváltozások az év fordulóján!
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Államháztartási alapismeretek
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Az Állami Számvevőszék önkormányzati ellenőrzési tapasztalatai Előadó: Domokos László, az Állami Számvevőszék elnöke.
Nem a forrás hiányzik, hanem a döntés… Csató András MKSZ Kongresszus – április 23. WWW. ETOSZ. ORG.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Az államháztartási számvitel évi változása.
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Minisztériumok, központi közigazgatás
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÉKESFEHÉRVÁR MEGYEI JOGÚ VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK 2012
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Előadás másolata:

Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből Kálmánné Juhász Ilona - gazdasági igazgató Egyesített Szent István és Szent László Kórház - Rendelőintézet Magyar Egészségügyi Menedzser Klub március 27.

Kérdések 1.Milyen elképzelésekkel pályáztad meg az állást? 2.Mit találtál? 3.Milyen kezdeti nehézségekkel kell megküzdened? 4.Milyen módszerekkel tervezed megvalósítani elképzeléseidet?

Szakmai életút, tapasztalat FESZTIK Fővárosi Tanács VB. Egészségügyi és Szociálpolitikai Főosztály Országos Társadalombiztosítási Főigazgatóság Egészségügyi Finanszírozási Osztály Fővárosi Önkormányzat Uzsoki utcai Kórház Országos Egészségbiztosítási Pénztár Egyesített Szent István és Szent László Kórház - Rendelőintézet

Elképzelések a pályázatírás során 1. Célom a gazdasági egyensúly fenntartása, a jelenleg még viszonylag kedvező likviditási helyzet megőrzése. A helyi sajátosságok, adottságok megismerését követően a feladatellátás folyamatait, módszereit felülvizsgálni és szükség szerint racionalizálni kell. Egy kórház gazdasági egyenlegét, egyensúlyát a kialakított szakmastruktúra jelentősen determinálja. Nagy hangsúlyt kívánok helyezni a műszerpark pótlására, bővítésére, ugyanis a kórház működtetését, megítélését jelentősen befolyásolja a műszerellátottság színvonala, mivel a magas szintű orvos szakmai tevékenység azzal arányos színvonalú orvos technológiát, műszerellátottságot igényel.

Elképzelések a pályázatírás során 2. Fontosnak tartom a magánegészség-biztosításban rejlő lehetőségek bevonását, kihasználását a kórház bevételeinek növelése érdekében és ezzel összefüggésben a humánerőforrás érdekeltségi rendszerének, személyi ösztönzésének a megteremtését. Ehhez természetesen megfelelő színvonalú infrastrukturális feltételek is szükségesek. Kiemelten fontosnak tartom az egyes – főként nagy költségigényű – HBCS súlyszámok költségösszetételének valóságot tükröző folyamatos kimutatását, elemzését.

Elképzelések a pályázatírás során 3. Eszközbeszerzéseknél, beruházásoknál költséghatékonysági elemzést követően a megtérülési idő figyelembevétel szükségesnek tartom – a szakmai vezetés javaslata alapján – felállítani a beszerzések rangsorát. A lehetőségek szerint törekedni kell az eszközök tipizálására, mivel ezáltal kedvezőbb beszerzési, karbantartási és működési költségek érhetőek el. Hosszú távú programot kell kidolgozni a kórház energiatakarékos működtetésére, energia racionalizálására, ki kell használni a GYEMSZI által indított központi közbeszerzésekből adódó lehetőségeket, eredményeket.

Elképzelések a pályázatírás során 4. Fontosnak tartom a gazdasági-műszaki ellátás munkatársai munkaköri leírásainak áttekintését, felülvizsgálatát, pontosítását, a munkaidő optimális kihasználását, továbbá a működést alapvetően meghatározó szabályzatok jogszabályi és szervezeti változásokat követő aktualizálását.

Amit találtam 1. Önkormányzati alrendszerből központi alrendszerbe történő átadás miatt felmerülő többletkiadások: A Fővárosi Önkormányzat által évben jóváhagyott és évben megvalósított, engedélyokirattal rendelkező felújítások és beruházások fedezetének biztosítása től nem megoldott. Intézményi működési kiadásokat terheli emiatt: évben 91 millió forint felújítási kiadás; évben 81 millió forint beruházási és 67 millió forint felújítási kiadás; Mindösszesen 239 millió forint

Amit találtam 2. Relatív veszteség évben: 31,9 millió forint, évben: 62,5 millió forint

Amit találtam 3. Az adminisztrációs terhek a központi költségvetési szervekre vonatkozó adatszolgáltatások következtében rendkívüli módon megnövekedtek. Kincstári tranzakciós kódok (KTK) alkalmazása - az átutaláshoz kiegészítő szelvény kitöltése; - a főkönyvi könyvelés folyamatos egyeztetése; KTK rendezése kiegészítő szelvényeken; Kötelezettségvállalás bejelentése, módosítása, teljesítéskor hivatkozás, lezárás, felmerülhet rendelkezésre állási díj felszámítása a MÁK részéről későbbi teljesítés, vagy teljesítés elmaradása esetén.

Amit találtam 4. Az önkormányzati alrendszerben a többletbevételt szabadon felhasználhatta az önkormányzati költségvetési szerv évi CXCV. törvény az államháztartásról (30. §) 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 35.§ (2) bek. „ha a többletbevétel eléri a bevételi előirányzat 30%-át, de legalább az ötven millió forintot, az ezt meghaladó többletbevétel az államháztartásért felelős miniszter előzetes engedélyével, a felhasználásra engedélyezett többletnek megfelelő összegű, a fejezetet irányító szerv hatáskörében végrehajtott előirányzat- módosítás után használható fel. Az irányító szerv, vagy az államháztartásért felelős miniszter döntéséig a többletbevétellel a költségvetési szerv bevételi előirányzatait nem lehet módosítani”.

Amit találtam 5. Front-office 81% Back-office 19%

Kezdeti nehézségek 1. A kezdeti nehézségeket alapvetően meghatározzák az „amit találtam” diáknál elmondottak; A középvezetők új vezetéssel való együttműködési készsége; Az intézmény leamortizálódott ingatlan-és ingóállománya; Hosszú távú szerződéses kötelezettségek;

Kezdeti nehézségek 2. A és évi költségvetési hiánycél biztosításához szükséges további intézkedésekről szóló 1036/2012. (II.21.) Kormányhatározat 6. pontja: „ A Kormány az irányítása alá tartozó fejezeteknél beszerzési tilalmat rendel el az intézményi beruházás keretében történő bútor, személygépjármű, informatikai eszköz és telefon beszerzése vonatkozásában.” 7.pont:” A tilalmak részbeni feloldására-rendkívül indokolt, egyedi esetben-a magyar államkincstár elnökének benyújtott, annak véleményével ellátott kérelem alapján, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár jogosult,” 8.pont” A Kormány felhívja a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal elnökét, hogy a tilalom betartásával kapcsolatos ellenőrzést végezze el.

Módszerek az elképzelések megvalósítására Kötelezettségvállalás rendjének megváltoztatása; Utalványozás rendjének megváltoztatása /mazochizmus/; Gazdasági-műszaki ellátás szervezetének átalakítása, SZMSZ módosítás /korábbiakban két önálló helyettesi munkakör megszüntetése/; Szabályzatok folyamatos felülvizsgálata, módosítása; Az árajánlatkérések rendjének szabályozása; Gazdaságossági számítások alapján a gazdaságosság, hatékonyság és eredményesség kritériumainak meg nem felelő tevékenységek átszervezése, megszüntetése;

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket!