Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, 2015. szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Uniós források – Fejlesztési irányok (A gyermekvédelmi területek várható fejlesztései európai uniós forrásokból) Csizmár Gábor Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
dr. Paller Judit, dr. Oroszi Beatrix Országos Tisztifőorvosi Hivatal
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Új egészségügyi rendszer elemei  Állami egészségügy – de mit jelent ez?  Normál esetben: 1. nincs tb, mint egészségügyet finanszírozó intézmény, hanem.
Z Á R Ó RENDEZV É NY IDŐPONT: OKT Ó BER Az I. ütem megvalósítása Solymosy József Bonifácz, Egészségfejlesztési módszertani alprojekt.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
Hajléktalanokért Közalapítvány
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
dr. Szikra Dorottya ELTE Társadalomtudományi Kar, Budapest Intézet
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Közösségek, iskolák, resztorativitás
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A közfoglalkoztatás gyakorlati tapasztalatai
Intézményvezetői célkitűzések
„Út a munkához” program
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Bemutatkozik az iskolapszichológus
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
Az iskolai szervezet és fejlesztése
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Iskolai szociális segítő
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában

Pozicionálás II. Innováció a közösségi és az egyéni egészségfejlesztésben A közösségi egészségtervezés útkeresései Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában Munkahelyi Egészségfejlesztési Irányelvek Gyógyszerészek az egészségfejlesztésben

Iskolai színtér (setting) sajátosságai  Munkahely a felnőtt dolgozóknak és a diákok szocializációs terepe  A társadalom intézménye – központi előírások – helyi társadalom leképezése (adottságok, lehetőségek, hagyományok)  Tanköteles (kis)korú lakosság számára kötelező a jelenlét  Tanterv és rejtett tanterv dilemmája  Kortárs minta szerepének megerősödése  Nevelőkörnyezeti és iskolai értékek (kultúra) súrlódása, ütközése  Pedagógiai és társ-szakmák (iskola-egészségügyi szolgálat, pszichológus, szociális munkás, közösség szervező, stb.) együttes jelenléte

Iskolai színtér (setting) sajátosságai  Munkahely a felnőtt dolgozóknak és a diákok szocializációs terepe  A társadalom intézménye – központi előírások – helyi társadalom leképezése (adottságok, lehetőségek, hagyományok)  Tanköteles (kis)korú lakosság számára kötelező a jelenlét  Tanterv és rejtett tanterv dilemmája  Kortárs minta szerepének megerősödése  Nevelőkörnyezeti és iskolai értékek (kultúra) súrlódása, ütközése  Pedagógiai és társ-szakmák (iskola-egészségügyi szolgálat, pszichológus, szociális munkás, közösség szervező, stb.) együttes jelenléte

Egészségfejlesztés Ottawai karta - logo Kósa Karolina: Van-e hazai közmegegyezés arról, hogy mi az egészségfejlesztés? (NÉPEGÉSZSÉGÜGY - az Egészségügyi Minisztérium tudományos és egészségpolitikai folyóirata évf. 1. szám)

Teljes-körű Iskolai Egészségfejlesztés  Döntéshozók (szakpolitika)  Pedagógus  Társ-szakmák  Szülők Egyéni Közösségi Környezeti Ellátórendszeri Szakpolitikai

Az iskolai színtér szempontjából jelentős mérföldkő, a teljekörű iskolai egészségfejlesztés (TIE) fogalmi- jogi/rendeleti megjelenése A NEFI-nek, mint országos módszertani központnak, az ehhez kapcsolódó innovációi:  TIE Koncepció (TAMOP )  Irányelvek – Iskolai színtér (TAMOP )  Szakmai ajánlás – akkreditáció rendszere (TAMOP )  Tematikus ismeretanyagok (mozgás, táplálkozás) (TAMOP )  Egészségfejlesztési programelemek szakmai ajánlásai (EPSZA füzetek TAMOP )  IT Platform (288 iskola egészségfejlesztési aktivitásának monitorozására TAMOP )

Előfeltétel: Intézményi háttér - NEFI  Minőségfejlesztési Iroda  Iskola-egészség központ  Egyéni egészségfejlesztés  Közösségi egészségfejlesztés  Egészségfejlesztést támogató hálózatok (EFI) Egészségfejlesztési Igazgatóság

Ezen innovációk összességükben a holisztikus szemlélet módot követve hosszútávon hozzájárulnak:  az egyéni és közösségi egészségtudatosság fejlesztéséhez,  az egészségegyenlőtlenségek csökkentéséhez.  modellezik az interprofesszionális együttműködést, az új partnerségek kialakítását, az iskolai egészségfejlesztés területén.

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!