Közszolgáltatók és pénzügyi szolgáltatók egy hajóban, avagy miért jó befektetés a pénzügyi kultúra fejlesztése? Simor András 2010. október 14.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

SZTE ÁJK Munkajogi és Szociális Jogi Tehetségnap június 29. A rendezvény az Emberi Erőforrás Minisztérium megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kérdések a gazdálkodás, pénzügy fejezethez. 1. Egészítse ki a mondatot! A pénzügyek igazgatásának….. része van. A ………… igazgatása, és a……….. Igazgatása.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
E-BANKING SUMMIT március 3. Biztonságos kommunikáció biztosítása a pénzintézetek és a hatóságok között Szabó Katalin Termékmenedzsment osztályvezető.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Integrációs elméleti alapok, az integrációk típusai
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Egészségügyi Menedzserképző Központ
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
Egészségügyi közbeszerzések
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
SZÁMVITEL.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Környezeti Kontrolling
Vállalati fenntarthatóság
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Válság – kezelés – válságkezelés
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
VERSENY és SZOLIDARITÁS a gyógyításban
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Válság után, válság előtt
Előadás másolata:

Közszolgáltatók és pénzügyi szolgáltatók egy hajóban, avagy miért jó befektetés a pénzügyi kultúra fejlesztése? Simor András október 14.

Hasonlóságok és különbségek az intézményi célokban Non profit – for profit (mivel mérjük a tevékenység sikerét?) Állami szféra – versenyszféra (kizárólagos helyzet vagy dzsungelharc?) Társadalmi, tulajdonosi és ügyfél elvárásoknak való megfelelés Intézményi reputáció mint érték Erős márka – igény a pozitív megkülönböztetésre Állami szféra: felelős, de nem szolgáltat? Üzleti szféra: szolgáltat (csak elad?!), de nem felelős? Hová pozícionálja magát az MNB?

Az MNB mint márka legfőbb jellemzői Alaptevékenység által meghatározott professzionális működés, eredményorientáltság, haladó szellemiség Függetlenség (szakmai és pénzügyi értelemben egyaránt) Hatékonyság (adófizetői forintok!) és átlátható működés Együttműködés Hitelesség PÉLDAÉRTÉKŰ, MÉRTÉKADÓ MŰKÖDÉS MIND A KÖZSZFÉRA, MIND A MAGÁNSZFÉRA RÉSZÉRE

Az MNB image-térképe az MNB egy viszonylag erős márka, a lakosságban egy racionális, tisztelendő intézmény képe rajzolódik ki. a jellemző felfogás szerint az MNB „döntéskész”, „előretekintő”, „független”, „megfontolt”, szakmailag elismert” intézmény. Forrás: GFK

Pénzügyi tudatosság, pénzügyi kultúra - miért fontos az MNB számára nemzetgazdasági szempontból ? A lakosság pénzügyi kultúrájának szintje befolyásolja a piaci versenyt, az erőforrások hatékony elosztását, a kiegyensúlyozott gazdasági növekedést. Hosszú távon hatással van gazdasági egyensúlyi, stabilitási és fenntarthatósági kérdésekre

Pénzügyi tudatosság, pénzügyi kultúra - miért fontos az MNB számára (folyt.) A pénzügyi tudatosság növelése, azaz a széles értelemben vett pénzügyi képzés és szemléletformálás –segíti az egyéneket a megfelelő pénzügyi termékek és szolgáltató kiválasztásában; –hozzájárul a pénzügyi szolgáltatások piacának bővüléséhez és fejlődéséhez; –erősíti a pénzügyi stabilitást; –mérsékelheti a válságok negatív hatásait. Csökkenti a társadalmi költségeket, növeli a társadalmi jólétet

Az MNB egyedi intézményi szempontjai Bankszakmai megfontolások A pénzügyi kultúra fejlesztése hatékonyan támogatja a jegybank alapfeladatainak ellátását A monetáris politikai döntések közérthetőségének növelése és az inflációs cél rögzítése támogatja az árstabilitás elérését és fenntartását; A háztartások pénzügyi tudatosságának növekedése csökkenti a pénzügyi intézményrendszer sérülékenységét, növeli a pénzügyi közvetítés hatékonyságát;

Az MNB egyedi intézményi szempontjai Bankszakmai megfontolások (folyt.) A korszerű, elektronikus készpénzkímélő fizetési módok (bankkártya, internet, mobiltelefon) használatának ösztönzése és elterjedése hozzájárul a fizetési rendszerek hatékony működéséhez és a társadalmi költségek csökkentéséhez; Az euró-bevezetésre való felkészülés fontos eszköze; A jegybank tevékenységének megértésén alapuló intézményi reputáció hozzájárul a jegybanki hitelesség erősítéséhez.

Az MNB egyedi intézményi szempontjai Kommunikációs megfontolások Jegybanki ismertség és elismertség növelése Intézményi hitelesség és reputáció erősítésére A köztudatos jegybank - stratégiai alapokon nyugvó CSR célok és tevékenység, melynek fő elemei: -Az alaptevékenység által meghatározott felelősségvállalás -A közpénzekkel való gazdálkodás felelőssége -Munkatársakért való felelősség -Példamutatás a felelősségvállalásban

Az alaptevékenység által meghatározott felelősségvállalás „ A jegybanki alaptevékenység szakszerű, magas minőségű elvégzésével az MNB a társadalom számára való értékteremtést szolgálja. Az árstabilitás elérése és fenntartása valamint a további törvényi feladatok magas színvonalú, megbízható teljesítése mellett kulcsfontosságúnak tartjuk ezen értékteremtés részeként szerepvállalásunkat a lakosság pénzügyi kultúrájának emelésében. ” Forrás: MNB társadalmi felelősségvállalási stratégiája

Pénzügyi tudatosság, pénzügyi kultúra - miért fontos az üzleti szereplők számára? Pénzügyi válság és válságjelenség: általános bizalmatlanság a pénzügyi szolgáltatókkal szemben; Tartózkodás a pénzügyi szolgáltatások igénybevételétől, a piaci kereslet jelentős csökkenése; Az általános ismerethiány normál körülmények között is akadályozza a bonyolultabb termékek értékesítését; Részpiaci növekedési potenciálok és profitkilátások csökkennek.

Pénzügyi tudatosság, pénzügyi kultúra - miért fontos az üzleti szereplők számára? Lehetséges válaszok: rövid távú, azonnali nyereségre fókuszáló eladói stratégiával szemben hosszú távú ügyfélkapcsolatok erősítése, pénzügyi ismeretterjesztés és szemléletformálás konkrét eladási szándék nélkül, „kategória-építés” szolgáltató jelleg erősítése, pozitív megkülönböztetés, az alaptevékenységhez kapcsolódó, hiteles CSR aktivitás, márkaépítési potenciál.

Komoly együttműködési lehetőségek az állami, üzleti és civil szereplők között A pénzügyi kultúra fejlesztése közös érdek; Széles körben szükséges szemléletváltozás - ez hosszú távú, és erőforrás igényes feladat; Érdemi előrelépés nem valósítható meg elszórt, kampány- jellegű kezdeményezésekkel, Csak átgondolt programokkal, összefogással lehet sikereket elérni; Non-profit és for profit intézmények együttműködésére van szükség; MNB: jelentős intézményi szerepvállalás mellett együttműködési platform életre hívása Pénziránytű Alapítvány

Köszönöm a figyelmet! További információk: – Pénzügyi kultúra Kapcsolat: Pénzügyi Kultúra Központ