Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Advertisements

Hasznos haszontalanság
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Sikeres emberek.
Lean klub Budapest. Szabályismertetés 1.Kötetlen öltözék 2.Reklámmentesség 3.Tegeződés.
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Többet ésszel, mint erővel
A pontos idő: 14:2714:2714:2714:2714:27 ORHIDEÁK ORHIDEÁK Zene: Autumn Rose Kattints.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Digitális technika, digitális áramkörök
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A VALÓSÁG ILLÚZIÓ.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Kommunikációs stratégiák
TPM klub - extra Siófok Szabályok Kötetlen viselet Reklámmentesség Tegeződés.
G AMIFICATION Tananyagok igazítása a megváltozott igényekhez.
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Én-védelem a szociális munkában
Világomban minden rendben van
Családi vállalkozások - prezentáció
A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
A lehetséges énképek.
Szervezetfejlesztési Program
Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén Fekete Zsombor.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
SERIOUS GAMES, EDUTAINMENT, GAMIFICATION Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra konferencia szeptember Fekete Zsombor – Élménypásztor.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
professional coach, motivációs előadó
A „jó gyakorlatok” Ötlettől a minősítésig
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Különbözőek vagyunk!.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Stresszmentes, hatékony vállalkozásvezetés Avagy hogyan építsük fel újra vállalkozásunkat Horváth Győző – május.
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Sakkprogramokról majdnem mindent
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Figyelem irányító ábrák
Maximális teljesítmény
Létezik-e biztos recept sikeres csapat építésére?
Jegyzetkészítés 5/17.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Biztosan tapasztaltátok már, hogy manapság 2010-ben a számítógép elengedhetetlen az életben a tanulásban és a tanárok munkájában is. Nos mai beszámolóm.
Adatbázisok 5. gyakorlat. Jövő hét utáni héten ZH! (Adatmodellezés, normalizálás) és kötprog doksi leadás (adatmodell rész)
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
HPC Portál: Bejárat a szuperszámítógépek világába
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Félre a dobozokkal! Király Zsolt
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Előadás másolata:

Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor

A gamifikáció… nem játékos tevékenységek hatékonyságának, a felhasználók motivációjának fokozása játékmechanikai eszközök segítségével.

A konzervatív gamifikáció… nem játékos tevékenységek újrakeretezése, újraformálása játékként.

Mini-játék Kinek a gondolatai köszönnek vissza a következő felsorolásban?

A játéképítés alapelvei 1.Ne kényszerítsük a játékost a játékra! 2.Határozzuk meg a játék időbeli és térbeli kereteit! 3.A szabályok legyenek egyértelműek! 4.Ne akarjunk játékon kívüli szempontokat érvényesíteni! 5.Szűrjük ki a negatív stresszt, juttassuk el a játékost flow állapotba! 6.Ne keverjük a valóságot és játékot!

Mini-játék Ki írta azt a könyvet, amelyhez a következő illusztráció készült?

Ne kényszerítsük a játékost a játékra! „Hogyan vegyem rá a gyerekemet arra, hogy játszva tanuljon?” Ha kötelezővé teszik, nem fog működni! A kulcs: a motiváció, a reklám…

Határozzuk meg a játék időbeli és térbeli kereteit! „Szeretném, ha soha nem veszítené el az érdeklődését!” A nyílt végű gamifikáció urbánus legenda. Helyette átlátható cél és keretek!

A szabályok legyenek egyértelműek! „Még nem tudom, majd kitaláljuk menet közben...” NEM! Kitaláljuk őket előre, és mindenkire ugyanúgy vonatkoznak.

Mini-játék Kitől származik az idézet? “Az a baj az edutainmenttel, hogy célt tévesztett: általában a tanár szerint entertainment, a gyerek szerint education.”

Ne akarjunk játékon kívüli szempontokat érvényesíteni! “Ez lesz tanulás helyett…” A játék nem helyettesíti a munkát, tanulást. De a játékot lehet úgy tervezni, hogy hasznos legyen.

Szűrjük ki a negatív stresszt, juttassuk a játékost flow állapotba! „Ha rosszul csinálja, büntessük meg!” Inkább üzenjük azt, hogy a feladat megoldható, és hogy jó érzés lesz megoldani!

Mini-játék Hogy hívják az előző képen látható királyt?

Ne keverjük a valóságot és játékot! „Tegyünk a játékba a valódi feladatokat!” A játék „biztonságos”, a valóság nem az!

Gyakori kérdések „Nem túl merev ez a módszertan?” „Merev, de igen hatékony!” „A többi gamifikációs irány nem ennyire hatékony?” „Lehetséges, hogy hatékonyak. Nem tudjuk megmondani.” „Van rá garancia, hogy a konzervatív gamifikáció működik?” „Garancia nincs, de több sikeres, mért projekt már van.”

Hogy épül fel egy konzervatív gamifikációs projekt? A huizingai alapokon négy lépésben: Elmagyarázzuk, hogy miért érdemes játszani – belső marketing Könnyen fogyaszthatóvá tesszük a folyamatot – ergonómiai optimalizálás Kiszűrjük a frusztrációt, erősítjük a kihívást – flow támogatás Átemeljük a hasznos tudást a valóságba – konverzió

Hogyan lehet a játékosítást mérni? Projektfeladat„Metafóra”Mérőszám Belső marketingTedd színes tálcára!Játékosszám Ergonómiai optimalizálásVágd fel apró darabokra!Végigjátszók aránya Flow támogatásDicsérd meg falatonként!Hardcore játékosok aránya KonverzióErősítsd meg, hogy szereti!Célindikátorok

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Abagil Kft