Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Pedagógus-továbbképzés
Tanfelügyelet és minősítés
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
A pedagógusminősítési rendszer
Országos pedagógiai – szakmai ellenőrzés
Szavalóverseny a Magyar Kultúra Napján a Móriczban január 22.
TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS ELLENŐRZÉS Farkasné Egyed Zsuzsanna
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Tanfelügyeleti ellenőrzés ÉS intézményi öNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
Szakmai nap szeptember 16.
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógus – vezetői – intézményi ÖNÉRTÉKELÉS
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
Startol a tanfelügyelet a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Szakmai műhelyfoglalkozás november 27. Bedőné Fatér Tímea Blog: Intézményi önértékelés - a vezető és a pedagógus.
Intézményi önértékelés Barati Krisztina
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere A tanfelügyelet és az önértékelés Készítő/előadó: OH POK munkatársainak szakmai anyaga alapján Bártfai.
T ANFELÜGYELETI LÁTOGATÁSRA KÉSZÜLVE KPSZTI Környezetismeret továbbképzés november 18. Nagy Ildikó Orsolya.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Az intézményi szabályozó dokumentumok felülvizsgálata az önértékeléshez és tanfelügyelethez kapcsolódóan.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Min ő sítés, Tanfelügyelet, Önértékelés Összefüggések, praktikus kérdések augusztus 26. Szakál Ferenc Pál köznevelési szakért ő NPK Országos Elnökség.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
A TANFELÜGYELETHEZ KAPCSOLÓDÓ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS (TÁMOP-3.1.8)
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
FELKÉSZÜLÉS AZ ÖNÉRTÉKELÉSRE, TANFELÜGYELETRE, MINŐSÍTÉSRE
A TANFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSEK VEZETŐI ÉS HELYETTESI FELADATAI
A kérdőív mint az önértékelés egyik eszköze
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Minősítés Tanfelügyelet Pedagógus, vezető, intézmény KÜLSŐ értékelése. Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény BELSŐ értékelése..

Önértékelési terv (munkaterv része)

Jogszabályok, útmutatók  évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről ( § és a §) 20/2012 (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról ( §)  326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet a pedagógusok előmeneteli rendszeréről és a közalkalmazottak jogállásáról szóló évi XXXIII. törvény köznevelési intézményekben történő végrehajtásáról (I. és II. fejezet) Országos Tanfelügyelet – kézikönyv az általános iskolák számára Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez Önértékelési kézikönyv

Önértékelés  Ötévente az intézmény teljes körűen értékeli saját pedagógiai munkáját.  Az adott pedagógust kétévente kell értékelni.  Az intézményvezetői megbízás második és negyedik évében kerül sor az intézményvezető értékelésére.

 Az önértékelés eredményére alapozva a pedagógus a vezetővel egyeztetve két évre szóló önfejlesztési tervet készít.

Intézményi Önértékelési Csoport (belső értékelési csoport/BECS)  Az önértékelésben minden pedagógus részt vesz, ugyanakkor a folyamatokat egy értékelési csoport irányítja.  A csoport létszáma 7 fő.  A csoport kibővíthető (pl.:a szakmai munkaközösségek vezetőivel).  Tagjait az intézményvezető jelöli ki.

Önértékelési csoport feladata Közreműködik   az intézményi elvárás rendszer meghatározásában,  az adatgyűjtéshez szükséges kérdések, interjúk összeállításában,  az éves terv és az ötéves program elkészítésében,  az aktuálisan érintett kollégák tájékoztatásában,  az értékelésbe bevont kollégák felkészítésében, feladatmegosztásában,  az OH informatikai támogató felületének kezelésében.

1. Dokumentumelemzés  Az előző pedagógusellenőrzés (tanfelügyelet) és az intézményi önértékelés adott pedagógusra vonatkozó értékelőlapjai  Tanmenet, tematikus tervek és az éves tervezés egyéb dokumentumai  Óraterv  Egyéb foglalkozások tervei  Napló  Tanulói füzetek

2. Megfigyelés – óralátogatás  Két óra megfigyelése és megbeszélése adott szempontok alapján.

3. Interjú  a pedagógussal  az intézményvezetővel/vezetővel

4. Kérdőív  Önértékelő kérdőív  Szülői kérdőív  Munkatársi kérdőív  Tanulói kérdőív középiskolában  A kérdőívek kitöltését és az eredmények rögzítését, összesítését az Oktatási Hivatal által működtetett informatikai rendszer támogatja.

 1. tag Irányítás  2. tag Informatikai feladatok  3. tag Óralátogatás szervezése  4. tag Dokumentumok elemzése  5. tag Kérdőívek kitöltetése  6. tag Interjúk felvétele  7. tag Kérdőívek kitöltetése, interjúk felvétele

Önértékelési csoport (Tagjait az intézményvezető jelöli ki.)  Szendreyné Kiss Judit – a csoport vezetője  Bagi Gábor  Kiss Tamás  Német Krisztina  Tóth Gézáné  Vetési László Lajosné  Vincze Sándorné

 Intézményi önértékelési szabályzat elkészítése  Intézményi önértékelési terv elkészítése  Intézményi önértékelési program elkészítése

2015-ben  Bogárné Csányi Gabriella  Cs. Némethné Balla Gabriella  Deákné Szitár Ildikó  Kocsisné Horváth Katalin  Kosikné Sáfrány Edit  Lovas Ilona  Nyitrainé Mudris Gabriella  Polyák Albertné  Szendreyné Kiss Judit  Vargáné Máté Katalin  Vetési László Lajosné  Gyalai Dóra  Kisné Batka Lilla  Bakos István

2016 első félévében  Csernusné Balla Zsuzsanna  Kiss Tamás  Laczkó József  Papp Ágnes  Petőfi Zoltán  Szabóné Balla Katalin  Varga Balázs  Gulyásné Miklós Éva  Antalné Balla Aranka  Cseh Attiláné  Kovács Zoltánné  Maros Miklósné Kerekes Ilona  Nagy Zsuzsanna  Kis Orsolya  Dankóné Szabó Mónika

2016 első félévében  Pap Ágnes  Nagyné Miklós Mária  Miskóné Miklós Ilona  Német Krisztina  Tóthné Laczkó Eszter  Tóth Jánosné  Miskó Márta  Sántáné Virág Márta  Molnár Edit  Tóth Julianna  Zámbori Mariann  Lászki Gyöngyi  Stinner Ferenc  Balláné Subitz Dóra SZAVAZÁS

A pedagógus önértékelésének folyamata  1. Az éves önértékelési tervben kijelölt támogató kollégák egyeztetik a részleteket az érintett pedagógussal, közösen meghatározzák az önértékelésbe bevonandó további partnerek körét (vezetők, szülők, kollégák).  2. A tájékoztatással megbízott kolléga informálja, és igény szerint felkészíti a partnereket és az érintett pedagógust.

A pedagógus önértékelésének folyamata  3. Elindul az on-line felmérés, majd a felmérés zárásaként összesítik az adott válaszokat.  4. Megvizsgálják a pedagógusra vonatkozó előző tanfelügyeleti ellenőrzés és az önértékelés eredményeit, az azokhoz kapcsolódó önfejlesztési terveket, a pedagógiai munka felsorolt dokumentumait, majd rögzítik a dokumentumelemzés eredményét.

A pedagógus önértékelésének folyamata  5. Interjútervek készülnek, és lefolytatják az interjúkat, majd az interjúkérdéseket és a válaszok kivonatát rögzítik az informatikai felületen.  6. A két órát érintő óralátogatás és az azt követő megbeszélés tapasztalatait a megadott szempontok alapján az órát látogató kollégák rögzítik az informatikai felületen.

A pedagógus önértékelésének folyamata  7. Az önértékelő pedagógus az értékelésben részt vevő kollégák 0–3 skálán értékelik az elvárás teljesülését az informatikai rendszerben, illetve kompetenciánként meghatározzák a kiemelkedő és a fejleszthető területeket (amennyiben van ilyen). Az önértékelés eredményét az informatikai rendszer elérhetővé teszi az értékelt pedagóguson kívül, az intézményvezető, valamint külső ellenőrzés esetén az Oktatási Hivatal és a külső szakértők, szaktanácsadók számára is.

A pedagógus önértékelésének folyamata  8. A pedagógus két évre szóló önfejlesztési tervet készít, amelyet feltölt az informatikai rendszerbe. Az önfejlesztési tervet értékelési területenként, az eredeti intézményi elvárásokat és az értékelést tartalmazó táblázatba kell feltölteni.

Segítség   / 