A P.T.T.T.-ban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban 1989-2005 között végzett tanulók pályakövetése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A magyar felsőoktatás.
Advertisements

Egy innováció nyomában
Az OH TÁMOP fejlesztései
Lekérdezések SQL-ben Relációs algebra A SELECT utasítás
UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Adatbázis alapú rendszerek 1. Gyakorlat Követelmények / SQL.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Vizsgabizottsági tag nyilvántartó rendszer működése, koordinálása
Relációs adatbázisok készítése
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
„Alacsony státusú szakok” – Kísérlet a diplomák munkaerő-piaci értékkülönbségeinek alternatív magyarázatára Kiss László Projekt megnevezése: Felsőoktatási.
TÁMOP / „N ÉGY KISTÉRSÉG EGY PROJEKT ” M ARCALI, B ARCS, K ADARKÚT, N AGYATÁD S ZAKKÉPZÉS - SZERVEZÉSI T ÁRSULÁS Pályaválasztási, karrier-tanácsadási,
Microsoft Access I. Készítette: Rummel Szabolcs
Adatbázis-kezelés.
KOVÁCS DÁVID. ALAPFOGALMAK Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az.
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
az MSAccess programmal
Adatbázis-kezelés ACCESS program:
Folytassuk… (2.).
Adatbázis-kezelés
Access alapok Táblák, kapcsolatok, űrlapok.
Ferenci László És Viniczai Zsófia Előadásában.  A vizsgázónak tisztában kell lennie az adatbázis-kezeléssel kapcsolatos legfontosabb fogalmakkal, és.
Adatkezelő lehetőségek
MSACCESS Bevezetés. Üzemeltetés Hozzáférés Jogosultságok Karbantartás Mentés Stb. Felhasználói felület Űrlapok Jelentések Menük Stb. Adatnézetek, funkcionalitás.
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
Microsoft Access Űrlapok.
Microsoft Access Jelentések.
Access XP Kifejezés-szerkesztő Összehasonlító operátorok:
Térkép. Mi az adat? Minden információ, amit tárolni kell. Minden információ, amit tárolni kell.  szám  szöveg  dátum  hang  kép, stb.
Statisztika, kutatásmódszertan I.
Jelentések Tábla vagy lekérdezés nyomtatásban alkalmas megjelenítése.
1 Informatikai Szakképzési Portál Adatbázis kezelés Alapfogalmak.
Nézzük, mit tudunk…. Mire gondoltam? Megjeleníti az adott adatbázishoz kapcsolódó összes objektumot : adatbázis ablak.
Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Adatbázis kezelés. Az adatbázis tágabb értelemben egy olyan adathalmaz, amelynek elemei – egy meghatározott tulajdonságuk alapján – összetartozónak tekinthetők.
Adatbázis kezelés.
Adatbázis-kezelés Probléma: az excel kezelhetetlen túl sok adat esetén
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
– SQL 3: SELECT - 1. – Tarcsi Ádám, január 31. Adatbázis gyakorlat.
EUROPASS.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Adatbázis-kezelés 3-4. Adatok lekérdezése utasítás általános formája SELECT [ALL/DISTINCT] {*/, …, } FROM [ ], …, [ ] [WHERE GROUP BY, …, HAVING ORDER.
Az Access 2007 újdonságai. Eltérések már indításkor is Indításkor új felületet kapunk Új adatbázis: sablonok segítségével is Mintapéldánk Árucikkek.accdb,
 Adatbázis:  Valamilyen szempont szerint rendszerezett adathalmaz.  Adatbázis kezelés:  Adatok tárolása  Műveletek végzése az adatbázison; (Adatok.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Kamara – a gazdaság hangja a szakképzésben Berettyó – Körös TISZK Nyitórendezvény Mészárosné Szabó Anna szakképzési osztályvezető BMKIK.
ACCESS ALAPOK Alapfogalmak
Nagykanizsa július – HEP munkatalálkozók tapasztalatainak összegzése- a szervezetek szemével Közös fellépési lehetőségek a tapasztalok.
Adatbázisok létrehozása/kezelése Access alatt László Bunkóczi (PhD)
Honnan hová? – az oktatási stratégiánk megvalósításának négy éve Joó Horti Lívia Magyar Nemzeti Tanács
Az adatbázis az adatok és a köztük lévő összefüggések rendszere, amelyet egymás mellett tárolunk. Nagyon fontos, hogy az adatbázisunk szerkezetét jól megtervezzük,
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Táblák létrehozása és feltöltése adatokkal Rendezés Szűrés.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Erasmus+ tapasztalatok
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Jelentések Jelentést akkor használunk, ha az adatbázisban letárolt adatokat szeretnénk kinyomtatni. A jelentésben szereplő adatok alapja egy tábla vagy.
Lekérdezések.
Adatbáziskezelés.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
Adatbázis-kezelés 2. Relációs adatbázisok.
az MSAccess programmal
A gimnázium ÉV VÉGI STATISZTIKÁJA
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 1 A Puskás Tivadar Távközlési Technikumban között végzett tanulók pályakövetése

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 2 A kutatás okai, céljai  A Közoktatásról szóló évi LXXIX. törvény évi LXXXVII. törvény módosítása kötelezővé teszi a pályakövetést.  Nem titkolt célunk, hogy a fenntartó (Magyar Telekom Nyrt) felé szakképzésünk létjogosultságát bizonyítsuk.  A felmérés tapasztalatait felhasználva egy informatív és a törvényi feltételeknek megfelelő kérdőív kidolgozása.

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 3 Időpontválasztás okai 1985-től új tanterv Képzési formák: 2+2 év érettségi és szakmunkásvizsga egyszerre 2+3 év érettségi, majd 1 év múlva technikus képesítő 5 év lineáris képzés: érettségi majd 1 év múlva technikus Legalább egy éve tanul, vagy dolgozik, tehát technikus lett 2006-ban, vagyis 2005-ben érettségizett.

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 4 A kutatási terv  A kutatás céljainak kitűzése, hipotézisek felállítása.  A kérdőív kidolgozása és elkészítése.  Az adatbázis kialakítása.  A kérdőívek eljuttatása a volt diákokhoz és azok begyűjtése.  A beérkezett kérdőívek adatainak rögzítése és ellenőrzése az adatbázisban.  Az adatok feldolgozása és kiértékelése.  Összegzés.

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 5 A kutatás céljainak kitűzése A bevezetésben már ismertetetteknek megfelelően célul tűztük ki az életpálya öt fő irányának mentén történő vizsgálatát: 1. További tanulmányok 2. A nyelvtudás alakulása 3. Munkatevékenység 4. Mobilitás 5. Családi viszonyok

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 6 A végzett osztályok adatainak összesítése

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 7 A kérdőív kidolgozása és elkészítése

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 8 Az adatbázis táblái A feladat megoldásának szempontjából az adattáblák három különféle szerepet tölthetnek be:  A kérdőívek egyedi adatainak tárolása, amelyek személyenként különböznek (név, anyja neve…), pld. Végzettek tábla  A kérdőívek közös, több kérdőíven szereplő adatainak tárolása (oktatási intézmények, vállalatok neve…) pld. Vállalatok tábla  Kisegítő adatok tárolása, amelyek a kiértékelésekhez szükségesek (vállalatok, iskolák, végzettségek csoportosítása), pld. Szakmacsoportok tábla

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 9 A táblák közötti kapcsolatok

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 10 Lekérdezések Az adatbázisban lekérdezéseket használunk az alábbi szerepekben:  Az adatbeviteli űrlapok listáinak forrásadatai  Ellenőrzések segédeszközei  Az adatok kiértékelésének eszközei, közvetlenül, vagy  Jelentések forrásadatai

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 11 Lekérdezések Legfontosabb szerep: a táblák adatainak meghatározott szempontok szerinti kigyűjtése és megjelenítése

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 12 Űrlapok

13 Jelentések  Az adatok kiértékelésének eszközei  Az adatbázis feltöltés és ellenőrzése után készülnek  Általában nem közvetlenül az adattáblákon, hanem közbülső adatforrásként használt lekérdezéseken alapulnak  Rendszerint tartalmaznak: Csoportosítás(oka)t Csoportosítás(oka)t Ezekhez kapcsolódó számított mezőket (csoporton belüli darabszám, …) Ezekhez kapcsolódó számított mezőket (csoporton belüli darabszám, …)

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 14 Jelentések  A 3 éves időtartamokra bontott végzési időszakok alatt első diplomájukat szerző végzettek száma (tervező és nyomtatási kép nézet)  Rendezés: végzés éve szerint  Csoportosítás: végzés éve szerint  Csoportosítási intervallum: 3 év  Számított mező: az évenként tanulmányaikat megkezdettek számának összege

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 15 A kérdőívek eljuttatása a volt diákokhoz és azok begyűjtése  1. kísérlet: Az internetre letölthető formátumban kikerült a kérdőív Az internetre letölthető formátumban kikerült a kérdőív Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) felhívta a figyelmet a kérdőívre. Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) felhívta a figyelmet a kérdőívre. Eredménye: 10% Eredménye: 10%  2. kísérlet: Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) kiküldte a hiányzóknak a kérdőívet. Az osztályfőnökök (osztályban tanító tanár) kiküldte a hiányzóknak a kérdőívet. Eredménye: 45 % Eredménye: 45 %  3. kísérlet: Levél az IWIW-en, levél az interneten Levél az IWIW-en, levél az interneten Eredmény: 5% Eredmény: 5%  4. kísérlet: Telefonos interjú Telefonos interjú Eredmény: 20 % Eredmény: 20 %  Összesen: 80%

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 16 Végső statisztika  Végzett tanulók száma:1417  Visszaküldött kérdőívek száma: 937  Telefonos interjúk: 271  Egyéb: 49  Nem tölti ki: 13  Elhunyt: 2  Eltűntek: 160 Beküldési arány: 88%

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 17 Adatok ellenőrzése és javítása  Azonos értékű rekordok törlése: Rekordok és kulcsaik kigyűjtése választó lekérdezéssel Rekordok és kulcsaik kigyűjtése választó lekérdezéssel A törlendő kulcsú rekordhoz kapcsolódó rekordok frissítése a kapcsolt táblá(k)ban A törlendő kulcsú rekordhoz kapcsolódó rekordok frissítése a kapcsolt táblá(k)ban A feleslegessé vált rekord törlése A feleslegessé vált rekord törlése

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 18 Az adatok feldolgozása és kiértékelése.

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 19 A végzettek lakóhely szerinti megoszlása

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 20 Az felsőfokú tanulmányok elkezdése

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 21 Diplomák megoszlása a képzési fokozat szerint

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 22 Diplomák száma intézményenként

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 23 Első diplomát szerzők megoszlása

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 24 A nyelvtudás alakulása

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 25 A nyelvvizsgák megoszlása nyelvenként

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 26 Nyelvvizsgák megoszlása szintjük szerint

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 27 Az első munkábaállás kezdete a végzés után

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 28 A szakmában eltöltött idő

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 29 A MATÁV/Postá-nál dolgozók

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 30 Munkanélküliség

31 Családi viszonyok  Házasság/élettársi kapcsolatok: 419  Gyerekkel rendelkező kapcsolatok száma: 249  Összes gyerek száma: 415

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 32 Életkor az első házasságnál

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 33 Életkor az első gyereknél

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 34 AJTP: Az összlétszám alakulása

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 35 AJTP: Felvettek és érettségizettek száma

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 36 Felzárkózás: érettségi eredmények

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 37 A 4 osztály érettségi átlagai és az érettségizettek aránya

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 38 Modellezés: Puskás-diák képzésének útja műszerész BSc MSc PhD Kutató ÉrettségiMűszerész Technikusi Alap diplomaSpec. diploma Doktor Csak 1994-ig 8 általános

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 39 Egy Markov modell BSc MSc PhD MOM K 0,4 0,3 0,1 0,7 0,3 0,5 0,9 0,1 0,65 0,05 0,02 1 0,98 M: mérnök OM: okl. mérnök K: kutató

A P.T.T.T.-ban között végzett tanulók pályakövetése 40 Köszönöm a figyelmet!