"Zűrös helyzetű" fiatalok nem-formális tanulás/tanítási helyzetek Braun József 2015.06.19.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
Menedék módszertan1 A Menedék Alapítvány küldetése Módszertani előadás.
Melyik agyféltekéje domináns? – teszt Pillantson a pörgő lányra! Merre forog? Az óramutató járásának megfelelően vagy azzal ellentétesen ?  Ha úgy.
Literacy és a felhasználói tudatosság Infokommunikációs Szakmai Nap „ A demokratikus civilizációk csak akkor maradnak fenn, ha a képnyelv nem hipnózisba.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
A digitális kultúra kettős köre és az ifjúság viszonya Rab Árpád Óbudai Egyetem Digitális Kultúra és Humán Technológia Tudásközpont VIII. Nemzetközi.
Sajtó és szabadság: a médiairányítás a 20. századi Magyarországon
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
A nemzetközi üzleti élet etikája
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
Pedagógus szerep és változásai
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Résztvevői létszám Év Létszám Összesen: 2110 Budapest Regionális 456
Made in Hungary kiállítás
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Segíteni vagy megmenteni
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
Bevezetés a jog- és államtudományokba
Környezeti teljesítményértékelés
A házasság arcai Mihalec Gábor Adventista Családi Szolgálatok.
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
Portia ládikái (ld. A velencei kalmár)
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
Albert Einstein idézetek.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 9. előadás
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Compliance és Corporate Governance
Környezeti Kontrolling
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Az iskolai szervezet és fejlesztése
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Készítette: Koleszár Gábor
Németh Antal Színházi credójának fontosabb pontjai
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Színházi élet - Németh Antal
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Miért veszélyes a gyógyszerhamisítás?
Stratégiai gondolkodás
Oféliák színháza.
Előadás másolata:

"Zűrös helyzetű" fiatalok nem-formális tanulás/tanítási helyzetek Braun József

Valami ÚJ jelenik meg a világban Digitális benszülött Digitális benszülött Új nemzedék X, Y, Z, α generáció Csillag-gyerekek Indigó -gyerekek Drop-out fiatalok Start up generáció Élmény -fogyasztás Plázázók„Cuccosok” Zűrös fiatalok Party-generáció

Pörgés Multitasking Flow Adrenalin Virtualitás Jelen ben-levés Többes-világok Borderline Mama -hotel Ex t remit ás Valami ÚJ jelenik meg a világban

Tök jó, mikor minden pörög, mint az állat.

Van bennem egy nagyon erős és megállíthatatlan alkotási vágy, nem tudok ellene mit tenni.

Tök jó, mikor minden pörög, mint az állat. Van bennem egy nagyon erős és megállíthatatlan alkotási vágy, nem tudok ellene mit tenni. A,,nem” az nem jelent nemet, hanem csak azt, hogy próbáld újra.

Tök jó, mikor minden pörög, mint az állat. Van bennem egy nagyon erős és megállíthatatlan alkotási vágy, nem tudok ellene mit tenni. A,,nem” az nem jelent nemet, hanem csak azt, hogy próbáld újra. hajtóER Ő

Tételezzük fel, hogy lehetséges -a miénktől különböző valóság létezése -a miénktől különböző valóság érzékelése (ehhez kell némi kalandvágy) ELFOGULATLAN SZEMLÉLÉS

Olyan felszabadító, amikor csak saját magam vagyok meg a gondolataim.

Nagyon nagy a szabadságigényem.

Olyan felszabadító, amikor csak saját magam vagyok meg a gondolataim. Nagyon nagy a szabadságigényem. Azt akarom, hogy amit teszek ebben a múlékony életben, az teljes mértékben az én választásom legyen.

Olyan felszabadító, amikor csak saját magam vagyok meg a gondolataim. Nagyon nagy a szabadságigényem. Azt akarom, hogy amit teszek ebben a múlékony életben, az teljes mértékben az én választásom legyen. AUTONOMITÁS- törekvés

Van, amikor nem tudom, hogy miért vagyok a világon, és van, amikor tudom.

Nem akarok olyan lenni, aki így összevissza mond mindent, én tudni akarom, hogy mit gondolok.

Van, amikor nem tudom, hogy miért vagyok a világon, és van, amikor tudom. Nem akarok olyan lenni, aki így összevissza mond mindent, én tudni akarom, hogy mit gondolok. Ha nyitott vagyok, akkor minden tárgy meg belső történés a maga teljes súlyával mutatkozik meg.

Van, amikor nem tudom, hogy miért vagyok a világon, és van, amikor tudom. Nem akarok olyan lenni, aki így összevissza mond mindent, én tudni akarom, hogy mit gondolok. Ha nyitott vagyok, akkor minden tárgy meg belső történés a maga teljes súlyával mutatkozik meg. KITERJESZTETT tudatosság

alapuló TANULÁS fogalom/A képzet (tanulás) jelentés (tudás) ABSZTRAKT FOGALMISÁGON

alapuló VILÁGELSAJÁTÍTÁS impresszió kép-élmény (jelentés) tudás-élmény fogalom/I ÉRZELMI IMPRESSZIÓN

ABSZTRAKT FOGALMISÁGON ÉRZELMI IMPRESSZIÓN alapuló TANULÁSalapuló VILÁGELSAJÁTÍTÁS fogalom/ A impresszió képzet kép-élmény (jelentés) (tanulás) jelentés (tudás) tudás-élmény fogalom / I SZEMIOTIKAI különbség

az érzelmi impresszión alapuló VILÁGELSAJÁTÍTÁS BEAVATÁS -jellegű, amennyiben nem a külvilág ban adott jelentések interiorizálása zajlik (mint a köznapi TANULÁS esetében) hanem a lélek ben felmerülő jelentések azonosítása ÚJ MOZZANAT A TUDATBAN

Nem szeretem, ha elmúlnak dolgok, és semmi nem lesz ugyanolyan soha többé.

Ha a múltamban járok, akkor nincsen jelenem.

Nem szeretem, ha elmúlnak dolgok, és semmi nem lesz ugyanolyan soha többé. Ha a múltamban járok, akkor nincsen jelenem. Mindig bizonytalanságban élek. Csak avval foglalkozom, hogy MOST rendben legyek - nem izgat, hogy mi lesz holnap.

Nem szeretem, ha elmúlnak dolgok, és semmi nem lesz ugyanolyan soha többé. Ha a múltamban járok, akkor nincsen jelenem. Mindig bizonytalanságban élek. Csak avval foglalkozom, hogy MOST rendben legyek - nem izgat, hogy mi lesz holnap. leszakad a MÚLT

Intenzív belső erők jelenléte- HAJTÓERŐK Az időhöz való újszerű viszony- JELEN-dominancia Külső szabályrendszer negligálása- SZEMÉLYES MORALITÁS Köznapi érzékelésen túli érzékek- TÁGULÓ VALÓSÁG Impresszív valóságelsajátítás- TÁGULÓ TUDATOSSÁG Eltűnőben a cél-orientáltság- IRÁNYULTSÁG ez ideig felismert ELEMEK

Fogadjuk el a feltárt elemek létét s adódik, hogy -a megélt élmény érzékelése - valóságteremtés -a valóságnak új dimenziói tárulnak fel -az új világ kulcstényezője az érzékelés tágítása ELFOGULATLAN KÖVETKEZTETÉS

a hajtóerők IRÁNYULTSÁGA az archaikus közösség tagjától a magasan fejlett autonomitás felé mutat. FELISMERÉS_1

A „zűrös helyzetű” fiatalok alkotta szervezet esetében a működtető hajtóerő a szervezeten BELÜL van. A folyamatok önazonos mintázat szerint rendeződnek. FELISMERÉS_2

A „zűrös helyzetű” fiatalok alkotta szervezet jellemzői -élő, orális személyközi kapcsolati terek -intenzív jelenlét -intenzív érzelmi bevonódás -a kapcsolatok hierarchia-mentes ek -személyes vállalásokon alapuló tevékenységek FELISMERÉS_3/a

A „zűrös helyzetű” fiatalok alkotta szervezet jellemzői -minden mozgásban – gomolygás ban van -kongruencia -törekvések -a személyes moralitás – személyes ethosz – dominanciája (a személyes moralitás a személyben születik meg) -személyes moralitások összegződése – szervezeti ethosz FELISMERÉS_3/b ETHOSZ-ORIENTÁLT szervezet

Az ethosz-orientált szervezet fő hajtóereje a szervezeti ethosz. A szervezeti ethosznak nincsen stabil állapota, az a mindenkori szervezeti tagok személyes ethoszai összegződése. Az ethosz-orientált szervezet küldetése tér biztosítás a szuverenitás kifejlődésének. FELISMERÉS_4

igazodási pont a tér irányultságának ismerete a bizonyosság alapja a személyes moralitás (Nincsen stabil technológia. Nincsen jó gyakorlat.) FELISMERÉS_5

Szerintem, ha én főztem valamit - azt nekem is kell megennem.

A saját értékrendem szerint élem az életemet.

Szerintem, ha én főztem valamit - azt nekem is kell megennem. A saját értékrendem szerint élem az életemet. Belül valami azt súgja, hogy nincs rendben, és ez így is van.

Szerintem, ha én főztem valamit - azt nekem is kell megennem. A saját értékrendem szerint élem az életemet. Belül valami azt súgja, hogy nincs rendben, és ez így is van. személyes MORALITÁS

Az ethosz-orientált szervezet viszonya más szervezetféleségekhez ? szervezet-féleség CÉL A tőkés szervezet profitot kell, hogy előállítson. A közösségi szervezetek hatalmat kell, hogy fenntartsanak. Az ethosz -orientált szervezet ???? KÉRDÉS

TEGYÜK a cél helyébe a hajtóerőt szervezet-féleségHAJTÓERŐHELYZETE tőkés szervezet profitKÜLSŐ közösségi szervezet hatalom KÜLSŐ ethosz -orientált szervezet szervezeti ethosz BELSŐ FÓKUSZVÁLTÁS

Az eddig gépi jellegű, ember telen szervezet – élővé válik ! A szervezetféleségek között organikus kapcsolat jelenik meg. A hajtóerő belsővé válása az időbeliség re irányítja figyelmünket. FELISMERÉS_6 EVOLÚCIÓS szervezetelmélet

szabadság – életminden forma átmeneti ethosz-orientált szervezet szervezeti ethosz evolúciós szervezetelméletkoevolúciós együtthatás hajtóerőkszemélyes moralitás szuverenitás teljességélmény … A megjelenő ÚJ kulcsszavai

kompetenciaterkep.hu

ALTERNATÍV KERETTANTERV a „különleges bánásmódot igénylő – ún. ZK” diákok számára zoldkakas.hu alterkata.cafeblog.hu – Erre gondoltam… – És akkor miért nem mondtad? – Mert azt hittem, tudjátok, hogy erre gondolok… Egyéb információk

Köszönöm a figyelmet.