A közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény Előadó: Braun Zoltán hivatalos közbeszerzési tanácsadó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Advertisements

A KÖZBESZERZÉSI ELLENŐRZÉSI RENDSZER ALAKULÁSA A LEGAKTUÁLISABB EURÓPAI UNIÓS BIZOTTSÁGI AUDITTAPASZTALATOK ALAPJÁN DR. SIMON ANNAMÁRIA.
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Általános eljárás szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
A közbeszerzés értéke Az új Kbt. 5. §-a értelmében közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
Off-label alkalmazás a mentésben Dr. Temesvári Péter orvos igazgató Országos Mentőszolgálat.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Gyakori kérdések a közbeszerzések terén.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
Általános egyszerű eljárás VIII szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Bűnüldözési és nyomozóhatósági jogkör. Előadás vázlata Jogi szabályozás NAV hatáskörébe tartozó bűncselekmények NAV nyomozóhatóságai Felderítés, nyomozás.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Részekre bontás tilalma
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
Dr. Kovács László Főtitkár
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Előadó: Dr. Csányi István,
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Korrupció és közbeszerzési kartellek
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A gyermeki jogok érvényesítése
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
dr. Szeiffert Gabriella
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Vidékfejlesztési pályázatok megvalósításához útravaló
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Szabálytalanságkezelés
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

A közbeszerzésekről szóló évi CXXIX. törvény Előadó: Braun Zoltán hivatalos közbeszerzési tanácsadó

A kbt. szabályozási rendszere Általános közbeszerzési eljárás Különös közbeszerzési eljárás a vízügyi, az energia-, a közlekedési, és postai ágazatokban működő egyes ajánlatkérők esetében

Értékhatárok rendszere Közösségi értékhatárok Nemzeti értékhatárok Egyszerű közbeszerzési eljárás értékhatárai

A közbeszerzés fajtái a közbeszerzés tárgya szerint Árubeszerzés Szolgáltatás megrendelés Építési beruházás Építési koncesszió Szolgáltatási koncesszió Tervpályázati eljárás

A közbeszerzés fajtái a közbeszerzés tárgya szerint - fogalmak Árubeszerzés: visszterhes szerződés, amelynek tárgya ingó, vagy ingatlan dolog tulajdonjogának, ill. használatára, vagy hasznosítására vonatkozó jognak a megszerzése Szolgáltatás: visszterhes szerződés, amelynek tárgya nem áru, vagy építési beruházás, általában valamely tevékenység megrendelése Építési beruházás: visszterhes szerződés, amelynek tárgya építési tevékenységhez kapcsolódó munka kivitelezése, vagy kivitelezése és tervezése Koncesszió: az építési beruházás, vagy szolgáltatás ajánlatkérő részéről megfizetett ellenszolgáltatása legalább részben a hasznosítási jog meghatározott időre történő átengedésében nyilvánul meg Tervpályázat: olyan sajátos, külön jogszabályban részletesen szabályozott tervezési versenyforma, amely tervezési feladatok elkészítésére szolgál, illetőleg pályamű alapján a tervező kiválasztásának egyik módja

Alkalmazható eljárásfajták Nyílt Meghívásos Tárgyalásos -hirdetmény közzétételével illetve -hirdetmény közzététele nélkül Versenypárbeszéd

Egyéb külön szabályozott eljárásfajták Keretmegállapodásos Egyszerűsített Egyszerű

Nyílt eljárás Jellemzői szabadon választható, hirdetménnyel indul, egyszakaszos, valamennyi piaci szereplő ajánlatot tehet, ajánlati kötöttség –ajánlatkérő a felhívásához és a dokumentációhoz –ajánlattevő az ajánlatához kötve van nem lehet tárgyalni

Nyílt eljárás Határidők 52 nap Előzetes összesített tájékoztató esetén 36 nap Sürgősség esetén 22 nap, feltéve hogy a hirdetményt elektronikus úton adják fel Ha sürgősség nem áll fenn, de a hirdetmény külön jogszabályban meghatározott módon, elektronikus úton adja fel az ajánlatkérő, az 52 nap illetve a 36 nap 7 nappal rövidíthető

Meghívásos eljárás Jellemzői Szabadon választható, Részvételi felhívással indul, Kétszakaszos, Ajánlatkérő által kiválasztottak tehetnek ajánlatot, amennyiben az ajánlatkérő előre meghatározta a keretszámot, amely nem lehet kevesebb ötnél – a rangsorolás módját is a részvételi felhívásban kell meghatároznia, Ajánlati kötöttség a második szakaszban – nincs tárgyalás

Meghívásos eljárás Határidők Részvételi szakasz 37 nap A hirdetmény külön jogszabályban meghatározott módon, elektronikus úton adja fel az ajánlatkérő, a 37 nap 7 nappal rövidíthető Ajánlattételi szakasz 40 nap Előzetes összesített tájékoztató esetén 26 nap További 5 nappal rövidíthető, ha az ajánlatkérő a dokumentációt elektronikus úton és ingyenesen hozzáférhetővé teszi

Tárgyalásos eljárás Jellemzői Hirdetmény közzétételével induló, –törvényi feltételhez kötött –kétszakaszos, –kiválasztott egy, vagy több ajánlattevővel szabadon tárgyal, –nincs ajánlati kötöttség. Hirdetmény nélküli –törvényi feltételhez kötött, –egyszakaszos, –ajánlatkérő a felkért ajánlattevőkkel ajánlati felhívás alapján szabadon tárgyal, –nincs ajánlati kötöttség, –a Döntőbizottság elnökét tájékoztatni kell.

Tárgyalásos eljárás Határidők Részvételi szakasz 37 nap A hirdetmény külön jogszabályban meghatározott módon, elektronikus úton adja fel az ajánlatkérő, a 37 nap 7 nappal rövidíthető Ajánlattételi szakasz – nincs törvényben meghatározott határidő, de a határidőt úgy kell meghatározni, hogy az ajánlattevők egyenlő eséllyel tehessenek ajánlatot

Versenypárbeszéd Jellemzői Akkor alkalmazható, ha az ajánlatkérő nem képes meghatározni kellő részletességgel a műszaki leírást, szerződés típusát vagy jogi illetve pénzügyi feltételeit Ajánlattételi szakasz két részből áll –Ajánlattevők megoldási javaslatokat készítenek –Egy vagy több fordulóban az ajánlatkérő párbeszédet folytat az ajánlattevőkkel –Ha több fordulós, az ajánlattételi felhívásban meg kell adni az első illetőleg a megadott fordulót követő párbeszédre kiválasztott ajánlattevői létszám felső határát Nincs ajánlati kötöttség

Versenypárbeszéd Határidők Részvételi szakasz 37 nap A hirdetmény külön jogszabályban meghatározott módon, elektronikus úton adja fel az ajánlatkérő, a 37 nap 7 nappal rövidíthető Ajánlattételi szakasz – nincs törvényben meghatározott határidő, de a határidőt úgy kell meghatározni, hogy az ajánlattevők egyenlő eséllyel tehessenek ajánlatot

Keretmegállapodásos eljárás Jellemzői Egy adott időszakban a közbeszerzésekre irányuló, egymással meghatározott módon kötendő szerződések lényeges feltételeit, ellenszolgáltatás mértékét, mennyiségét tartalmazza. Kétszakaszos Első szakasz nyílt, meghívásos, vagy hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás, Második szakasz: –az egy vagy több keretmegállapodás alapján az ajánlatkérő írásbeli konzultációt folyatat, majd szerződést köt a keretmegállapodásban részes ajánlattevővel vagy –Amennyiben a keretmegállapodás nem tartalmazza az adott közbeszerzésre irányuló szerződés feltételét, az ajánlatkérő ajánlattételi felhívást küld a keretmegállapodásban részes ajánlattevőknek Legfeljebb 4 évre köthető

Egyszerűsített eljárás Jellemzői 4. sz. mellékletben szereplő szolgáltatások esetében Tárgyalás nélküli vagy tárgyalásos eljárás Ajánlati kötöttség - ha tárgyalás nélküli Nincs ajánlati kötöttség - ha tárgyalásos Határidők Nincs törvényben meghatározott ajánlattételi határidő

4. számú melléklet a évi CXXIX. törvényhez Kategóri a száma Tárgy CPC-hivatkozási szám CPV-hivatkozási szám 17 Szállodai és éttermi szolgáltatások tól ig és től ig 18 Vasúti szállítási szolgáltatások , és től ig 19 Vízi szállítási szolgáltatások től ig és tól ig 20 Szállítási mellék- és kiegészítő szolgáltatások , , , , től ig (kivéve , , ), és , Jogi szolgáltatások tól ig 22 Személyzetelhelyezési és -ellátási szolgáltatások től ig (kivéve ) és től ig 23 Nyomozási és biztonsági szolgáltatások, kivéve a páncélozott járművel végzett szolgáltatásokat 873 (kivéve 87304) től ig 24 Oktatási és szakképzési szolgáltatások től ig 25 Egészségügyi és szociális szolgáltatások és től ig (kivéve és ) 26 Szórakoztató, kulturális és sportszolgáltatások tól ig és től ig (kivéve ) 27 Egyéb szolgáltatások

Egyszerű eljárás Jellemzői Nemzeti értékhatár alatt alkalmazandó, ha meghaladja az egyszerű közbeszerzési eljárás értékhatárát Ha a közbeszerzés értéke nem éri el a nemzeti értékhatár felét, az ajánlatkérő közvetlenül legalább 3 ajánlattevőnek küldhet ajánlattételi felhívást Amennyiben nem érkezik be határidőre 3 ajánlat az ajánlatkérő megkezdheti az ajánlatok értékelését Ha a közbeszerzés értéke eléri a nemzeti értékhatár felét az ajánlattételi felhívást közzé kell tenni Határidők Nincs törvényben meghatározott határidő, de a határidőt úgy kell meghatározni, hogy az ajánlattevők egyenlő eséllyel tehessenek ajánlatot

Kivételek a törvény hatálya alól - IV. fejezet; közösségi rezsim 29. § (1) E fejezet szerinti eljárást nem kell alkalmazni a) az államtitkot vagy szolgálati titkot, illetőleg az ország alapvető biztonsági, nemzetbiztonsági érdekeit érintő vagy a különleges biztonsági intézkedést igénylő beszerzésre, amelynek vonatkozásában az Országgyűlés illetékes bizottsága e törvény alkalmazását kizáró előzetes döntést hozott; b) a védelem terén az ország alapvető biztonsági érdekeit érintő, kifejezetten katonai, rendvédelmi, rendészeti célokra szánt áruk (fegyverek, lőszerek, hadianyagok) beszerzésére, illetőleg szolgáltatások megrendelésére, összhangban az Európai Közösséget létrehozó szerződés 296. cikkével; c) nemzetközi szerződésben, illetőleg nemzetközi egyetértési vagy együttműködési megállapodásban meghatározott külön eljárás alapján történő beszerzésre, ha a szerződés, illetőleg a megállapodás csapatok (katonai erők) állomásoztatására, átvonulására, alkalmazására vonatkozik, ideértve hadműveleti területre kihelyezésre (áthelyezésre) kerülő egységek esetében a kihelyezés (áthelyezés) megvalósításával összefüggő beszerzéseket is; d) nemzetközi szerződésben meghatározott külön eljárás alapján történő beszerzésre, ha az Európai Unión kívüli állammal kötött szerződés projekt közös megvalósításával, illetőleg hasznosításával összefüggő beszerzésre vonatkozik; e) nemzetközi szervezet által meghatározott külön eljárás alapján történő beszerzésre; f) olyan beszerzésre, amelynek kizárólagos rendeltetése az, hogy lehetővé tegye az ajánlatkérő számára egy vagy több nyilvános elektronikus hírközlési szolgáltatás nyújtását, illetve nyilvános elektronikus hírközlő hálózat rendelkezésre bocsátását vagy igénybevételét.

(2) E fejezet szerinti eljárást - a 27. §-ban meghatározott szolgáltatások körében - nem kell alkalmazni a következő esetekben: a) meglévő építmény vagy egyéb ingatlan vétele vagy ingatlanra vonatkozó egyéb jognak a megszerzése; kivéve az ilyen szerződéssel összefüggő pénzügyi szolgáltatásra irányuló (bármilyen formában megkötött) szerződést; b) a 3. melléklet 6. csoportjába tartozó pénzügyi szolgáltatás, amely értékpapírok vagy egyéb pénzügyi eszközök kibocsátása, eladása, vétele vagy átruházása által valósul meg, vagy amely a monetáris, az árfolyam- vagy a tartalékkezelési politika, vagy a központi kormányzat adósságkezelési politikájának megvalósítása érdekében pénz- vagy tőkeszerzésre irányul, továbbá a jegybanki tevékenység; c) műsorszám (műsoranyag) műsorszolgáltató általi vétele, fejlesztése, előállítása vagy közös előállítása, valamint a műsoridőre vonatkozó szerződés; d) e) választottbírósági, közvetítői, békéltetési tevékenység; f) munkaszerződés, közszolgálati, közalkalmazotti jogviszony, ügyészségi szolgálati jogviszony, bírósági jogviszony, igazságügyi alkalmazotti szolgálati jogviszony, a fegyveres szervek hivatásos állományának szolgálati jogviszonya; g) kutatási és fejlesztési szolgáltatás; kivéve, ha annak eredményét kizárólag az ajánlatkérő hasznosítja tevékenységi körében, és az ellenszolgáltatást teljes mértékben az ajánlatkérő teljesíti; h) ha a szolgáltatást a 22. § (1) bekezdésében meghatározott ajánlatkérők valamelyike vagy általuk létrehozott társulás jogszabály alapján fennálló kizárólagos jog alapján nyújtja. Kivételek a törvény hatálya alól - IV. fejezet; közösségi rezsim

243. § E fejezet szerinti eljárást nem kell alkalmazni a) a 29. § szerinti kivételek esetében, az ott meghatározott feltételekkel; b) tankönyv beszerzésére, amennyiben arra a tankönyvpiac rendjéről szóló törvényben meghatározottak szerint, az iskolai tankönyvellátás keretében kerül sor és a tankönyv szerepel a tankönyvjegyzékben; c) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló évi XXXI. törvény alapján gyermekotthonban, illetve lakásotthonban elhelyezett gyermekek teljes ellátására, illetőleg utógondozói ellátásban részesülők, valamint a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló évi III. törvény szerinti lakóotthonban élő személyek teljes ellátására szolgáló árubeszerzés és szolgáltatás megrendelése esetén; d) a kisajátítást megelőző ingatlan-adásvétel, illetőleg ingatlanok cseréje esetén, valamint akkor, ha törvény az ingatlan tulajdonjogának, használatára, illetőleg hasznosítására vonatkozó jognak az átengedését versenytárgyalás, versenyeztetés vagy nyilvános pályázat útján rendeli el, valamint, ha az ingatlan beszerzésére jogszabály által biztosított elővásárlási jog gyakorlása útján kerül sor; e) külügyi segélyezés keretében humanitárius segítségnyújtás céljából, válságkezelés során történő beszerzésre, amelynek vonatkozásában az Országgyűlés illetékes bizottsága e törvény alkalmazását kizáró előzetes döntést hozott. Kivételek a törvény hatálya alól - VI. fejezet; nemzeti rezsim

296. § E rész szerinti eljárást nem kell alkalmazni a) a 29. § szerinti kivételek esetében azzal, hogy (1) bekezdésének a) pontja szerinti kivétel nem igényel előzetes döntéshozatalt; b) ha a szerződést műszaki-technikai sajátosságok, művészeti szempontok vagy kizárólagos jogok védelme miatt kizárólag egy meghatározott szervezet, személy képes teljesíteni; c) ha az ajánlatkérő által előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség miatt nem lehetséges az egyszerű eljárás lefolytatása; a rendkívüli sürgősséget indokoló körülmények azonban nem eredhetnek az ajánlatkérő mulasztásából; d) építési beruházás vagy szolgáltatás megrendelése esetében, ha a korábban megkötött szerződésben nem szereplő, de előre nem látható körülmények miatt kiegészítő építési beruházás, illetőleg szolgáltatás megrendelése szükséges az építési beruházás, illetőleg a szolgáltatás teljesítéséhez, feltéve, hogy a kiegészítő építési beruházást, illetőleg szolgáltatást műszaki vagy gazdasági okok miatt az ajánlatkérőt érintő jelentős nehézség nélkül nem lehet elválasztani a korábbi szerződéstől, vagy ha a kiegészítő építési beruházás, illetőleg szolgáltatás elválasztható, de feltétlenül szükséges az építési beruházás, illetőleg a szolgáltatás teljesítéshez; az ilyen kiegészítő építési beruházásra, illetőleg szolgáltatásra irányuló - a korábbi nyertes ajánlattevővel kötött - szerződés, illetőleg szerződések becsült összértéke azonban nem haladhatja meg az eredeti építési beruházás, illetőleg szolgáltatás értékének felét; Kivételek a törvény hatálya alól – nemzeti értékhatár alatti közbeszerzéseknél

e) árubeszerzés esetében, ha a korábban beszerzett dolog részbeni kicserélése vagy bővítése során a korábbi nyertes ajánlattevőnek másikkal történő helyettesítése azzal a következménnyel járna, hogy műszaki-technikai szempontból eltérő és nem illeszkedő dolgokat kellene beszerezni, vagy az ilyen beszerzés aránytalan műszaki-technikai nehézséget eredményezne a működtetésben és a fenntartásban; az ilyen - a korábbi nyertes ajánlattevővel kötött - szerződés, illetőleg szerződések együttes időtartama azonban nem haladhatja meg a három évet; f) szolgáltatás megrendelése esetében, ha arra e rész szerinti egyszerű tervpályázati eljárást követően kerül sor, és a nyertessel kell szerződést kötni; g) a 4. melléklet szerinti szolgáltatás megrendelése esetében; h) olyan szolgáltatás megrendelése esetében, amely az ajánlatkérő alaptevékenysége ellátásához szükséges irodalmi (szakirodalmi, tudományos) mű létrehozására, tanácsadói vagy személyi tolmácsolási tevékenység végzésére irányul; i) a 153. §-ban meghatározott szolgáltatás megrendelése esetében; j) a 243. § (2) bekezdése szerinti kivétel esetében; k) a 243. § (3) bekezdésében meghatározott árubeszerzés, valamint szolgáltatás megrendelése esetében; l) a beszerzés nyilvánosan közzétett, bárki által igénybe vehető és kivételesen kedvező feltételei csak rövid ideig állnak fenn, és az ellenszolgáltatás a piaci árakhoz képest lényegesen alacsonyabb, továbbá e kedvező feltételek igénybevétele a § szerinti eljárás alkalmazása esetén meghiúsulna. Kivételek a törvény hatálya alól – nemzeti értékhatár alatti közbeszerzéseknél

A becsült érték és az értékhatárok kapcsolata A beszerzés becsült értékének meghatározása általában: a beszerzés tárgyáért általában kért, ÁFA nélkül számított legmagasabb összegű teljes ellenszolgáltatás A szerződés időtartama alapján árubeszerzésnél és szolgáltatásnál: –Határozott időre kötött szerződésnél a teljes ellenszolgáltatás –Határozatlan idejű szerződésnél a havi ellenszolgáltatás 48-szorosa –A rendszeresen ismétlődő szerződéseknél: az előző költségvetési évben, vagy 12 hónap alatt kötött hasonló szerződések ellenszolgáltatása Építési beruházás becsült értéke: a teljes beruházás megvalósításának teljes ellenszolgáltatása

Az egyes beszerzési tárgyak becsült értékeinek egybeszámítása A beszerzések egyes tárgyain belül: A beszerzésre egy költségvetési évben, vagy 12 hónap alatt kerül sor A beszerzésre egy ajánlattevővel is lehetne szerződést kötni A beszerzések rendeltetése azonos, vagy hasonló, ill. felhasználásuk egymással közvetlenül összefügg Tilos az egybeszámítási szabály mellőzése a közbeszerzési eljárás elkerülése, vagy kedvezőbb értékhatárhoz tartozás érdekében! Ha az értékhatárt az egybeszámítandó beszerzések becsült értéke év közben éri el, az azt követő beszerzésekre kell alkalmazni a közbeszerzési törvényt.

A közbeszerzési eljárás szakaszai Ajánlati felhívás, ajánlati dokumentáció Bontás Elbírálás –Bírálati szempontok –Bíráló bizottság –Lezáró határozat –Összegezés az ajánlatok elbíráslásáról Eredményhirdetés Szerződéskötés Szerződés teljesítése –Ajánlattevő részéről –Ajánlatkérő részéről Hirdetmények

Köszönöm a figyelmet