1 A KÖZELMÚLT KISGÉPES ESEMÉNYEI Magyarországon KBSZ SZAKMAI NAP Budapest 2016 április 28 Szilágyi Endre balesetvizsgáló.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Advertisements

Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Fucsku Sándor vezérőrnagy MH ÖHP, parancsnok A MAGYAR HONVÉDSÉG RÉSZVÉTELE A VÖRÖSISZAP-KATASZTRÓFA KÖVETKEZMÉNYEINEK FELSZÁMOLÁSÁBAN.
Visszatérő űrkabin és a súrlódás Szabó Dávid, 9.c.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Történelmi bázisjogosultságok Szerletics Ákos Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal október 18.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, május 05. Veres Gábor balesetvizsgáló A „KLÁRA” személyhajó felakadása a Szentendrei – Dunán Avagy a mentés.
Sportbalesetek Somoskői Mihály, PTE Baleset-megelőzési konferencia, szeptember 30. Budapest.
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
avagy a háromszög technika
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
Előadó: DDr. Alpár Erzsébet LL.M (München)
Pásztorné Szerezlai Márta
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
DIGITÁLIS VÁSÁRLÁSOK, GENERÁCIÓS KÜLÖNBSÉGEK
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Drónok November.
Valószínűségi kísérletek
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
Tianmen-hegység: Kínában található, észak Hunan tartományban, a közeli város Dayong. (Sokan elbizonytalanodnak a neve miatt, Tianmen, mely nagyon hasonlít.
Összeállította: Horváth Józsefné
A Repülésbiztonsági Kockázat
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Dr. Vécsei Pál A lakossági jövedelmek területi változása1992 és 2008 között Budapest, június.
Víz a lakásunkba.
angol fizikus, matematikus,csillagász, filozófus és alkimista;
376/2014 EU RENDELET BEVEZETÉSÉNEK
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek
Az ipari forradalom.
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Káros szenvedélyek A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
Kockázat és megbízhatóság
Komplex természettudomány 9.évfolyam
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Beszélj hangosan és érthetően!
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
Konfliktusok az iskolában
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
A naptevékenységi ciklus vizsgálata a zöld koronavonal alapján
Mint a madár? Szitakötő 38. szám, 38 – 39. oldal.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Tankok készítette: Dancs Tamás Tibor
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
KÉPZÉSSEL A MUNKAERŐ-HIÁNY ELLEN?
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Közfoglalkoztatásból a versenyszférába- segítő munkaerőpiaci program
Kandó Kálmán.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Vojtina ars poétikája Arany János, Íródott 1861-ben Budapesten,
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Járműtelepi rendszermodell 2.
Konzuli és Állampolgársági Főosztály, Schengeni Vízum Osztály
Válassza ki a Blaha Lujza tér végállomásra vonatkozó helyes állítást!
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Arany János A dal A szerelem dala melyhez bor, leány tartozik
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
USA mezőgazdasága.
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
A harmadik Magyar Köztársaság első évtizede
Előadás másolata:

1 A KÖZELMÚLT KISGÉPES ESEMÉNYEI Magyarországon KBSZ SZAKMAI NAP Budapest 2016 április 28 Szilágyi Endre balesetvizsgáló

során bekövetkezett kisgépes balesetek Eszközbalesetsérülthalott Motoros repülőgép UL13 (3 külföld)86 Vitorlázó repülőgép212

3 Gyakorlatozás közben a földbe csapódott egy TL ultralight repülőgép. A fedélzeten tartózkodó mindkét személy életét vesztette.

4 Apolló gyártmányú gyrocopter oldalszélben fölszállva megbillent, a rotor lapát vége a földnek ütközött és felborult. Pilótája kartörést szenvedett

5 Gyakorló repülés közben a megközelítés során két Góbé típusú vitorlázó repülőgép összeütközött. Az egyik farok része letörött, és így repülésképtelenné válva mintegy méter magasról a földbe csapódott. A gépen tartózkodó növendék és oktatója szörnyethalt. A másik repülőgép csodával határos módon le tudott szállni, pilótája nem sérült meg.

6 Bellanca típusú vontatásra használt repülőgép hátszélben szállt le. A pilóta rosszul mérte fel a szél nagyságát, hosszúra ment és túlfutott a pályán. Személyi sérülés nem történt, a repülőgép jelentősen rongálódott.

7 Aero AT3 típusú repülőgépnek leszállás közben kitört az orrfutója. Személyi sérülés nem történt

8 Lancair Legacy tip. Repülőgép túl nagy sebességgel próbált meg leszállni. A pilóta a földre nyomta a gépet, aminek következtében az orrfutó kitörött és a gép átvágódott. Utasa vállát törte, a pilóta sértetlen maradt.

9 Pipistrel gyártmányú Ul repülőgép motorjából a pilóta gyanús zörejeket vélt hallani, ezért leállította azt. Miután látta, hogy nem tud kisiklani a víz fölül, mentőernyőt nyitott, és a Balatonba ereszkedett. A pilóta és utasa nem sérült meg.

10 Góbé típusú repülőgép turbulenciába került, magasságot veszve nem ért be a repülőtérre. Egy áruház tetején „dobbantott” majd egy kandelábernek ütközve le liftelt. Pilótája könnyebben sérült.

11 Storch típusú Ul repülőgép leszállás során elpattant, majd a következő földet érés során az orrfutója kitört. A repülő kis mértékben sérült, utasa és pilótája sértetlen maradt.

12 C150 tip repülőgép éjszakai VFR gyakorlása közben a földnek ütközött. A személyzet nem sérült, a repülőgép nagymértékben rongálódott.

13 Gyrocopter oldalszélben való felszállás közben megbillent, földnek csapódott. 1 fő súlyos, 1 fő könnyebb sérülést szenvedett.

15 Cessna 152 hegynek ütközött, pilótája meghalt, a mellette ülő személy súlyos életveszélyes sérüléseket szenvedett.

16 Hobby célú repülés során a repülőgép két fővel a fedélzetén földnek csapódott.

17 Jogszabály értelmezés Mi a mérvadó? 32/ Magánpilóta Szakszolgálati Engedély (PPL) Folyamatosság: ha a megszakítás: – 50 repült óráig 1 hónapnál nem több, – repült óra között 3 hónapnál nem több, – repült óra között 6 hónapnál nem több, – 600 repült óra felett 12 hónapnál nem több.

18 FCL.060 Közelmúltbeli tapasztalat. A pilóta nem üzemeltethet légi járművet a kereskedelmi célú légi fuvarozásban vagy nem szállíthat utasokat: b) Repülőgépek, helikopterek, helyből felszálló repülőgépek, léghajók és vitorlázó repülőgépek. A pilóta nem üzemeltethet légi járművet a kereskedelmi célú légi fuvarozásban vagy nem szállíthat utasokat: 1. parancsnokpilótaként vagy másodpilótaként, kivéve, ha a megelőző 90 napban végrehajtott legalább három felszállást, megközelítést és leszállást ugyanazon típusba és osztályba tartozó légi járművön vagy ugyanazt a típust vagy osztályt reprezentáló FFS-en. A három felszállást és leszállást többpilótás vagy egypilótás üzemeltetésben kell végrehajtani attól függően, hogy a pilóta milyen jogosultságokkal rendelkezik EU rendelet

19 FCL.060 Recent experience. A pilot shall not operate an aircraft in commercial air transport or carrying passengers: (b) Aeroplanes, helicopters, powered-lift, airships and sailplanes. A pilot shall not operate an aircraft in commercial air transport or carrying passengers: (1) as PIC or co-pilot unless he/she has carried out, in the preceding 90 days, at least 3 take-offs, approaches and landings in an aircraft of the same type or class or an FFS representing that type or class. The 3 take-offs and landings shall be performed in either multi-pilot or single-pilot operations, depending on the privileges held by the

20 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !