Társadalmi Megújulás Operatív Program 3.1.6. „Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A koragyermekkori nevelésről
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
EGYENSÚLYBAN A VILÁGGAL
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A Logopédiai Szakszolgálat működése 2010
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
A sikeres integráció, inklúzió feltételei
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
NEVELÉSI TANÁCSADÓ munkatársai.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A beiskolázás előkészítése
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az intézmény alapadatai fenntartó: Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 1051 Budapest, Nádor u.32. működtető: Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata,1145.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Katolikus óvodák létszámának alakulása a katolikus köznevelés rendszerében a 2016/2017-es nevelési évben Készítette:Grolyóné Szabó Éva és Schillingerné.
Pedagógiai Szakszolgálatok „Szakszolgálatok a köznevelésben”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
Előadás másolata:

Társadalmi Megújulás Operatív Program „Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelsésének támogatása érdekében” Zuglói Logopédiai Intézet 1144 Budapest, Ond vezér sétány Kondor Edit – ig

Bemutatkozás szept. 1. : 1144 Bp, Ond vezér s logopédiai statusz (19-ről 21-re, vissza 0.5, + 3 ) 17.5 körzet: 24 óvoda, 16 ált. iskola logopédiai csoport logopédiai osztályok: 1.o.- 4.o.

szervezés Körzeti (kijárásos) kombinálva intézeti (ambuláns)formával Szakosodás: következmény Specializációs területek, szakértők átfogó vizsgálatok (logopédiai, diszkalkulia, mozgás) megkésett beszéd dadogás diszfónia diszkalkulia szenzomotoros integr. tréning prevenció (grafomotoros fejl. is) beszédészlelés és megértés fejl. diszlexia-diszgráfia (felsősöknek is) nyelvlökésés terápia orrhangzós terápia

munka artikuláció: június (középsősök), szeptember (nagycsoporosok, 1.o.) októberig: tanköteles korúak prevenciós szűrése Évközben kérésre: pedagógusi, szülői artikulációs, írás-olvasás, beszédészlelés- megértés, GOH továbbá a specializát területek Sz űrések:

Adatok/ /2009 Összóraszám: Ellátottak: 1083 fő (701 óvodás-382 iskolás) Intenzív: 90 fő Komplex terápia: 39 Intézeti kezeltek: 86 Logop. vizsg.: 440 fő Továbbküldöttek: 137 fő Előjegyzett: 852 fő (súlyosak: 222 fő)

Adatok/2. Körzeti munka artikul. szűrtek: 44.6%-a beszédhibás! 67,2%-át tudtuk kezelni (303 fő ellátatlan) április 1-től: 92,7%-át! (67 fő ellátatlan) prevenciós szűrés: 996 fő tanköteles korút 248 fő veszélyeztetett Ellátott: 76 fő: 30,6% Összes vizsgált 56,8%-a igényelne terápiát Összesítve (artikul. és prev.) 79,6% került felvételre

integráció – teljes kapcsolatok – team - közös munka –hálózat kapcsolatok – team - közös munka –hálózat o Logopédiai csoportok – osztályok -- o Körzetbeni teljes integráció MeneteSzakvélemény: - megjelenítése - megjelenítése - értelmezése (szakmailag, tartalmilag, formailag) - értelmezése (szakmailag, tartalmilag, formailag)  Diagnózis: mi a baja?  Fejlesztési javaslat: fejlesztendő területek  Ki fejlessze? Ki az erre jogosult, kompetencia  Mennyi óra a kijelölt számára? Ez megosztható? (Csak logopédus, vagy egyéb szakember is?) (Csak logopédus, vagy egyéb szakember is?)

Ha csak logopédus kezelheti  ellátja -e 3x?  ellátja 2x, beküldi intézetbe 1x: itt kaphat prevenciót, vagy/és mozgásfejlesztést (komplex)  ellátja 2x és kér tőlünk még egy kijárást Ha más is kezelheti  ellátja 1vagy 2x, EGYMI utazótanár 1v. 2x órakereteink: - intézeti specializáció - elkülönített órák - elkülönített órák - „jajgató” órák - „jajgató” órák

Táblázatunk logopé dus óvoda/ iskola gyerek neve szakvéle mény heti óraszám fejl. kap még Beszédes Anna ZsebibabaAngyal Hajnal BOSZI 2x1x 77 Egyeztetés EGYMI igazgatójával Egyeztetés fenntartói koordinátorunkkal

A folyamat lépései 1.felmérni – begyűjteni 2.elemezni - értékelni 3.megállapítani – kijelölni 4.megszervezni - konkretizálni 5.ellenőrizni - egyeztetni 6.megvalósítani 7.„megszakadni”

Intézmények tartalmi fejlesztési lehetőségei: VII. X. XIV. XVII. ker. Indok: Nő a gyermeklétszám Nő a hátrányos szoc. helyzetű, spec. ped. módszereket igénylők száma SNI: 4%, de növekvő számban integráltak (főképp óvodákban, ez megy tovább) Egyenlő bánásmód elve

azonos problémák – egymástól tanulás EGYMI (XIV. ker.) pályázati tapasztalatok: inkluzív környezet kiépítése utazótanári szolgáltatás együttműködési megállapodások teamek, szülői klubok eszközkölcsönzés

Rendszerszerű hálózati működés  Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény  Zuglói Logopédiai intézet  Autizmus Alapítvány Egységes Gyógypedagógiai Intézménye  Móra F. Á. I. EGYMI és Képességfejlesztő Szakiskolai Előkészítő  Budapest, X. ker. Önkormányzat Egyesített Bölcsödék, Korai Fejlesztő központ

Rendszerszerűen hálózatban működni Együttműködés új dimenziói: Eltérő ped. kompetenciákkal rendelkező szakemberek tudásának integrálása Következmény: Iskola kezelni tudja: az egyéni igényeket egyéni eltérésekből fakadó problémákat Következmény: integrációs szemlélet személyiségközpontú pedagógia

Cél Egységes standardoknak való megfelelés Fogyatékosságok széles körét lefedni (korai fejlesztéstől ált. iskoláig, szakiskolákkal együttműködve a továbbtanulásig, utógondozásig) Eltérő magas szintű szolgáltatások – partnerek számára Gyógypedagógiai szakma minőségi szolgáltatássá váljon

Zuglói Logopédiai Intézet Felkészülés Tréning: Változás menedzselés (érzékenyítés) Programok kidolgozása, akkreditáció 1.) Probléma felismerése SNIs gyermekek/tanulók körében (Korai felismerés a logopédiában) 2.) Írás – olvasás módszertana Célcsoport: óvodapedagógusok, pedagógusok Adaptáció Befejezás

Benedek Elek EGYMI Móra EGYMI Korai Fejlesztő Autizmus Alapítvány Zuglói Logopédia CSILLAGVIRÁG