„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
„A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány a Munkaerő-piaci Alapból támogatja” Záró konferencia június „ Új esély:
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Intézményvezetői célkitűzések
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A többcélú kistérségi társulások közoktatási feladatellátásának elmúlt 6 éve november 30.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Lorem ipsum.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Intézmény minőségirányítási programja
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Előadás másolata:

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Kistérségi közoktatás Tények és vélemények egy kérdőíves vizsgálatból Balázs Éva Ph.D tudományos főmunkatárs Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A közoktatásirányítás területi szintjei Szint F u n k c i ó Politikai IgazgatásiSzakmai Országos ParlamentOKM, OH, MÁKOFI, NSZFI, EDUCATIO Regionális RFKB OH, MÁK Képző Központok TÁMOP Hálózatkoordináció Megyei Önkormányzat Főjegyző, ügyoszt.Okt. intézmények testület, biz.Szak- szakmai szol- Kistérségi TKT tanács Munkaszervezetgáltató intézmé- Települési Önkormányzat jegyző, hivatalnyek, EGyMI Intézmény IskolaszékIgazgatóNevelőtestület

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Kistérség – mi is? Művi (statisztikai, fejlesztéspolitikai fogalom) vagy valós társadalmi egység? Többcélú kistérségi társulás – egyéb helyi, térségi együttműködésben részt vevők – kimaradók, kihagyottak… - Kötelező és vállalható TKT feladatok (területek, db) - Feladatokra társult /nem társuló települések - Máshová / ide társuló települések, intézmények - Irányítási, fenntartói társulás(ok), iskolaszövetségek - Iskolák, szakszolgálatok, szakmai szolgáltatások - Kistérségben élő gyerekek?!

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A vizsgálatról SzMM–NSzFT pályázat Online kérdőív, teljeskörű adatfelvétel, 2009 Válaszadók: kistérségi referensek, szakemberek Leíró és problémafeltáró kutatás: – kistérségi közoktatási rendszer – irányítás: szervezet, humánerőforrás – együttműködések – továbbtanulási problémák, javaslatok

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Válaszadás Régió /megye Válaszadó kistérségek Az érintett települések HH kistérségek (országos) aránya, % Pest megye 50,044,40,0 (6,3) Észak-Magyaro. 59,162,553,8 (50,0) Észak-Alföld 33,327,488,9 (88,9) Dél-Alföld 60,061,866,7 (76,0) Dél-Dunántúl 44,040,581,8 (72,0) Közép-Dunánt. 61,569,718,8 (19,2) Nyugat-Dunánt. 48,060,98,3 (24,0) Ország 51,754,150,6 (54,7)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TKT közoktatás humánerőforrása 18 kistérség: nincs közoktatási szakember 6 kistérség: munkaszervezet vezető végzi Referensek kétharmada közalkalmazott Háromnegyedük diplomás, 10% többdiplomás Kétharmaduk pedagógiai végzettségű, 15% jogi- államigazgatási diplomás Szakmai tapasztalat: 20%: 1-5 év, 3/4-ük 10 felett

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A kompetenciamérések ismerete OKM-et VégzettségTapasztalat, év Diplo- más Nem dipl. Átlag * –55–1010– Átlag ** Ismeri 75,831,864,850,0100,080,075,4 Nem ismeri 24,268,235,250,00,020,024,6 *N=88 **N=69

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Mire használják az OKM-et? Iskolák eredményeinek megismerése (91,2%) Egyes iskolák összehasonlítása (78,9%) Eredmények megvitatása, értelmezése (70,2%) Tervezés, fejlesztési célok kijelölése (70,2%) Pályázatok készítése (63,2%) Szülők, tanulók tájékoztatása (24,6%) Iskolavezetők értékelése (17,5) Egyéb: mérési-értékelési rendszer kialakítása; statisztikák készítése (1-1 kistérség)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Szakszolgálati ellátások Tevékenység Saját intézményben Megállapodás útján N Logopédia28,271,871 Nev. tanácsad.25,474,663 Gyógytesi27,672,458 Pályaválasztási18,981,153 Gyp.tan. adás29,071,031 Korai fejlesztés24,076,025 Fejl. felkészítés18,281,822 + szakmai szolg. (3); tanügyigazgatás (2); iskolapszcichológia, konduktív pedagógia, pszichiátria, SNI ellátás, úszásoktatás (1-1)

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Szakszolgálatok területi lefedettsége Részesülő települések aránya, % Logopédia Nevelési tanácsadás Gyógytest -nevelés Pálya- választási tanácsadás – 25 0,0 4,51,8 25,1 – 50 0,03,04,53,6 50,1–99,9 22,321,221,319, ,875,865,269,6 100 felett 3,93,04,55,4 Átlagos ellátás % 97,196,293,093,2

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Szakszolgálatok tanulói lefedettsége Részesülő gyerekek aránya, % Logopédia Nevelési tanácsadás Gyógytest- nevelés Pálya- választási tanácsadás – 0,5 0,01,83,60,0 0,51 – 1,0 0,0 1,84,2 1,01 – 5,0 34,835,743,610,4 5,01 – 10,0 34,828,625,58,3 10,01 –50,0 13,014,37,362,5 50,01–99,9 13,014,312,72,1 100 – 4,35,45,512,5 Átlagos ellátás % 21,323,321,339,4

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködések – 1 Leggyakoribb:KistérségMikrot. Sportversenyek szervezése47,2%20,2% Tantárgyi versenyek38,2%19,1% Továbbképzések szervezése41,6%10,1% Ált. isk.vezetői munkaközösség42,7% 9,0% Pályázatok készítése32,6%19,1% Óvodavezetői munkaközösség40,4% 7,9% Pályaorientáció, -tanácsadás36,0% 4,5% Főleg iskolai, szakszolgálati, nincs közte térségi irányítási kooperáció

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködések – 2 Legsikeresebb (N) Nagyon jól Nem jól Egyéb versenyek (8) 100,0%0,0% Sportversenyek (55) 71,2%1,9% Óvodavezetői m.k. (42) 72,5%2,5% Tantárgyi versenyek (46) 70,5%2,3% Közös vezetői munkaköz. (10) 70,0%0,0% Tanári tapasztalatcsere (17) 58,8%0,0% Nem tantárgyi m.k. (10) 58,3%0,0% Utazó pedagógushálózat (30) 58,6%6,9% Iskolai étkeztetés (6) 53,3%0,0%

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködések – hol, hányféle? Régió /megye 1 –45 – 910 –1415 – Összes féle együttműködésben részt vevő kistérség, db Pest megye Észak-Magyarország Észak-Alföld Dél-Alföld Dél-Dunántúl Közép-Dunántúl Nyugat-Dunántúl Összesen

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Együttműködés és a TKT mint iskolatulajdonos Van-e TKT iskola E g y ü t t m ű k ö d é s területe és szintjekistérségimikrotérségi van HHH tanulókkal foglalkozás 13,326,7 nincs9,06,0 van SNI integráció 26,711,9 nincs9,09,8 van Rehabilitációs foglakozások 26,713,3 nincs6,04,4 És még: munkaerő-gazdálkodás, pályázás, továbbképzés, étkeztetés

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Ami a kooperativitásban számíthat TKT fenntartású intézmények száma, aránya Van-e kistérségi oktatási bizottság Van-e közoktatásért felelős szakember Társulás-történet: régebbi megalakulás, nagyobb stabilitás Korábbi együttműködések

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A továbbtanulás problémái Vélemény-kérdés: személyes, szakmai szempontok, referencia Ahol nincsenek (15 kistérség), a kistérségek többségében van önálló kistérségi munkaszervezet van közoktatásért felelős szakember, aki diplomás és nem kezdő van pályaválasztási szakszolgálat van középiskola, de nem számít, mennyi az intézményhálózatban az összevonás jelentős, a bezárás nem van gyerek (de nem feltétlenül sok) nincs jelentős elérési probléma nem megyei jogú város-központú A kistérség társadalmi-gazdasági helyzetével, intézményhálózat nagyságával, fenntartói szerkezetével nem mutat összefüggést.

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Fő problématípusok Gyerekek, családok: motivációhiány, érdektelenség / irreális elvárások „Bejutni könnyű, bent maradni nehéz” Iskolák: magántanulás; alap- és középfok közti illeszkedés-hiány, pályaválasztás elégtelensége, középfokú szerkezeti problémák HHH: támogatások diszfunkcionalitása; többségi a médiában ismert elítélő vélemény Térségi problémák - középiskola távolsága, elérhetőség (közlekedés), migráció anyagi nehézségei, népességvesztesége - középiskola-hiány (minden; gimnázium; „jó” szakképző – a jók kényszermigrációja) / kapacitástöbblet - egyoldalú vagy hiányos középfokú kínálat - kollégiumok állapota - város és vidék problémák (felkészítés) - térségen belül eltérő társadalmi háttérjellemzők

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A válaszadók javaslatai Pályaválasztási tanácsadás és ehhez kapcsolódó tevékenységek erősítése: térségi ellátás, feladat tartalmi szélesítése, kapcsolat a családokkal Szakképzési intézményrendszer átalakítása: HHH-nak megfelelő képzési típusok; több gyakorlat, gyorsabb szakmához jutás, piacképesebb képzések, mesterek Térségi irányítás és oktatáspolitika: elérés javítása, általános és középfokú képzés összhangba hozása, feladat-el és le- határolás, HHH továbbtanulásra önálló stratégia Oktatás tartalmi és módszertani átalakítása: kompetencia, korszerű szakma, alapozó oktatás Pedagógusok fejlesztése: radikális megújulás, komplex gondolkodás, új pedagógusszerepek, tanár-diák viszony megújítása, tanulói utánkövetés

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Miért van szükség további kutatásokra? A kutatás eredménye: sok leíró elem; a kistérségi hálózat „egyben” látása sok valószínűségi kapcsolat feltárása egyes összefüggésekre jó hipotézisek sok szakmai szempont és megfontolandó javaslat alap „jó példák” szisztematikus leírására Korlátai: Összetett, soktényezős jelenségek feltárásához az önkitöltős kérdőív nem elég Jelentős területeken a válaszadó információhiánya (a TKT nem gazdája a kistérségi közoktatásnak) A válaszhiányok „összegződése” a lehetséges oksági kapcsolati modellhez nem elég elemszámhoz vezet

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Projekt megnevezése: 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció (TÁMOP / ) Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap, az Európai Regionális Fejlesztési Alap és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg. „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A kutatásban közreműködők Balázs Éva Ph.D, témavezető Kovács Katalin Ph.D, szakértő Imre Anna Ph.D közreműködő kutató Jankó Krisztina Ph.D jelölt, kutatásszervező Oláh Gábor, online kérdőív és SPSS adatbázis-készítés Obál Gábor, rendszertámogatás OFI Kutatási, Kutatásszervezési és Elemzési Központ munkatársai, szakmai vita, javaslatok