Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA Komplex közforgalmú közlekedési modell Thomas Epp – dr. Horváth Balázs PTV AustriaSzéchenyi István Egyetem 24.09.20161.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A HELYI ÉS A TELEPÜLÉSI ADÓRENDELETEK SZABÁLYOZÁSÁNAK EGYES KÉRDÉSEI.
Advertisements

„Jó gyakorlatok” Európából Farkas Zsuzsanna projektmenedzser Közép-Dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség 1.
Nagyrendezvények közlekedésszervezési problémái Munkácsy András – Szele András KTI Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési Központ Közlekedéstudományi.
A Kárpát-medence gazdasági lehetőségei Dr. Parragh László Elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Távlati öntözési vízigények felmérése Somlyódy Balázs főigazgató Országos Vízügyi Főigazgatóság.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Készítette: Gondos Borbála
Szabadpiaci megoldások az európai autóbusz közlekedésben Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, 2015.
Közlekedésfejlesztés Magyarországon XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged Dr. Becsey Zsolt, közlekedésért felelős helyettes államtitkár Nemzeti.
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
A vasúti elérhetőség és a vendégforgalom közötti összefüggés vizsgálata a Dunántúl vasúti közlekedése alapján Somogyi Bence Ph.D.-hallgató Pécsi Tudományegyetem.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Melyik számlaosztályban szerepelnek az alábbiak? a) Szállítók b) Vevők c) Anyagok d) Anyagköltség e) Pénztár f) Árbevétel g) ElÁBÉ h) Forgóeszközhitel.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
2016. A helyközi autóbusz-közlekedés A helyközi autóbusz- közlekedésről általában.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
MÁV-START Zrt. Budapest, december
Integrált közlekedés Hálózat-menetrend
„Szeptember végén” A felsőoktatási pályázati tevékenység jelene és jövője Szitáné dr. Kazai Ágnes Semmelweis Pályázati és Innovációs Központ.
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
3. tétel.
Lieszkovszky József Pál (PhD hallgató, RGDI
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Merre tovább magyar mezőgazdaság?
Muraközy Balázs: Mely vállalatok válnak gazellává?
„Ó, azok a Boldog Békeidők…”
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az IM csomópont funkciója, főbb tervezési kérdései
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
Kockázat és megbízhatóság
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Levegőszennyezés matematikai modellezése
SZÁMVITEL.
Kockázat és megbízhatóság
Egyéb gyakorló feladatok (I.)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Hipotézisvizsgálat.
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
Új autóbusz-hálózat Székesfehérváron
HHR.
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Tilk Bence Konzulens: Dr. Horváth Gábor
Munkanélküliség.
Logisztikai Rendszerek Tervezése és Üzemeltetése. Tápler Csaba
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Közlekedéspolitikáért felelős államtitkár
műszaki osztályvezető
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
(Geolevel Geoinformatikai és Szolgáltató Kft.)
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
A társadalmi egyeztetés számokban
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Előadás másolata:

Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA Komplex közforgalmú közlekedési modell Thomas Epp – dr. Horváth Balázs PTV AustriaSzéchenyi István Egyetem

Közlekedéstudományi Konferencia …Bevezetésként Teljes helyközi közlekedési tervezési és értékelési folyamat Utazási igény és hatásvizsgálat (Középtávon) Egyeztetás a társvállalatokkal, önkormányzatokkal, infrastruktúrával Teljesítménymutatók (Jármű km, Üzemóra…) meghatározása a költségtervezéshez (Középtávon) Jármű hozzárendelési koncepció, járműigény számítás Finomhangolás, részletes menetrend az éves menetrend megrendeléséhez

Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA 3 S imulationsmodell zur U ntersuchung der PER sonenverkehrs- N achfrage bei O ptimierung des V erkehrs- A ngebots Mi az a SUPERNOVA A SUPERNOVA egy közlekedési modell Alap: VISUM közlekedéstervező szoftver (PTV AG) Komplex közlekedési modell az eszköz- és útvonalválasztás matematikai leképezésével

Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA 4 Választási modelleken alapuló közlekedésmodellezés A „valódi élethez” hasonlóan kerül modellezésre a közlekedési viselkedés választási folyamata: Milyen utazási lehetőségeim vannak A→B között: egyéni közlekedés, közforgalmú közlekedés… Mi alapján választok az egyéni és a közforgalmú közlekedés között az A→B utam során (valószínűségi változók) Milyen úton (egyéni) / mely eljutási lehetőséggel (közforgalmú közlekedés) tudok utazni A→B között

Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA 5 Építőkockák, modell elemei Vizsgálati terület körzetekre osztása, kiinduló- és célkörzetek szerint Közlekedési hálózat és csomópont (utak, vasutak, megállók…) Menetrend Utazási igények (körzetek közötti utazások) Eszköz- és útvonalválasztási algoritmusok

Közlekedéstudományi Konferencia …eszközeink VISUM alapú igénymodellezés a SUPERNOVA-val Jelenlegi menetrendJelenlegi közlekedési rendszer Jelenlegi utazási igények Utazási igény tervek Menetrendi tervek VISUM alapú hatásmodell Kínálat változása -> Igény változása

Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA hálózati- és igénymodell A közlekedési modell igény oldali jellemzői 7500 körzet 7250 osztrák körzet külföldi körzet 7 utazási indok – iskolai előadási napok átlagos forgalma iskolába, iskolából haza, munkába, munkából haza, bevásárlás, szabadidő, hivatalos Összesen kb. 3,3 M közforgalmú utazás, 14,3 M egyéni közlekedési utazás, 50ezer légi utazás 4 Időtávlat 2007, 2010, 2013, 2025 (Forrás: Verkehrsprognose Österreich des BMVIT) Hálózati modell tartalma: Minden Ausztriában közlekedő, és onnan induló vonat Kiválasztott vonatok a szomszédos országok területén Összes régiós autóbusz Ausztriában Minden helyi autóbusz, villamos és metró Minden lehetséges átszállási kapcsolat leképezése Egyéni közlekedési közúthálózat Háztól-házig eljutási idő a repülésben Hálózat: szakasz, megálló, járat Ausztria legnagyobb közlekedési modellje

Közlekedéstudományi Konferencia SUPERNOVA - modell szerkezete Minden körzetpárra kiszámításra kerülnek a következők:  Eljutási idő  Átszállások  Rá- elgyaloglási idő  Kiszolgálási gyakoriság  Jármű minőség (új/régi/busz) Feltételezve, hogy az utazó jól informált 1 Utazói reakciók előrebecslése  Többlet igénybevétel  több utas  Csökkenő igénybevétel  kevesebb utas  Ráterhelés a vonalhálózatra Igénybevétel összehasonlítása jelenlegi és a tervezett menetrendek mellett 2 3 Graz-i főpályaudvar elérhetősége 2025 Közforgalmú közlekedési igények 2025 Kritikus pontok azonosítása, értékelése  Becsült adatok összehasonlítása a jelenlegi helyzettel, és a piackutatási eredményekkel  Utazási igények időbeni változása  Modellen kívüli kínálati jellemzők hatásának becslése: árkülönbség 1./2. osztály, étkezőkocsi, kerékpárszállítás, hétvégi közlekedés

Közlekedéstudományi Konferencia Utazási igények a CAT vonalán (Induló és érkező forgalom) Utazási igény - CAT Utazási igény - CAT nélkül Induló forgalom Érkező forgalom

Közlekedéstudományi Konferencia S-Bahn Salzburg Beavatkozás: Új megállóhelyek Salzburgban Közvetlen vonatok: Braunau - Salzburg Közvetlen vonatok követése Taxham-ig 15 perc Optimalizált átszállási lehetőség: vasút- autóbusz 30 perces ütem Zöld vonal = Utasszám növekedés Piros vonal = Utasszám csökkenés Napi utasszám keleti irányban Napi utasszám nyugati irányban Napi utasszám déli irányban Modell eredmények vasút Salzburg Golling Straßwalchen

Közlekedéstudományi Konferencia S-Bahn Salzburg Beavatkozás: Új megállóhelyek Salzburgban Közvetlen vonatok: Braunau - Salzburg Közvetlen vonatok követése Taxham-ig 15 perc Optimalizált átszállási lehetőség: vasút-autóbusz 30 perces ütem Kevesebb párhuzamosság Autóbuszok ráhordó szerepben Modell eredmények autóbusz Zöld vonal = Utasszám növekedés Piros vonal = Utasszám csökkenés Salzburg

Közlekedéstudományi Konferencia S-Bahn Salzburg Beavatkozás: Új megállóhelyek Salzburgban Közvetlen vonatok: Braunau - Salzburg Közvetlen vonatok követése Taxham-ig 15 perc Optimalizált átszállási lehetőség: vasút-autóbusz 30 perces ütem Zöld vonal = Utasszám növekedés Piros vonal = Utasszám csökkenés Összesített eredmények Salzburg

Közlekedéstudományi Konferencia S-Bahn Salzburg Zöld terület = Utasszám növekedés Piros terület = Utasszám csökkenés Beavatkozás: Új megállóhelyek Salzburgban Közvetlen vonatok: Braunau - Salzburg Közvetlen vonatok követése Taxham-ig 15 perc Optimalizált átszállási lehetőség: vasút-autóbusz 30 perces ütem Területenkénti eredmények Salzburg

Közlekedéstudományi Konferencia Koralmtunnel/S-Bahn Steiermark Beavatkozás: Új pálya Graz - Klagenfurt között (Jelenlegi menetidő: 2h 50 min) (Tervezett menetidő: < 60 min) Helyközi közlekedés: Bécs-Graz- Villach További megállók Graz-on belül Sűrített és ütemes közlekedés Graz vonzáskörzetében a régiós közlekedésben (legalább 30 perces ütem) Új elővárosi kínálat az új szakaszon Zöld vonal = Utasszám növekedés Piros vonal = Utasszám csökkenés Modell eredmények Helyközi közlekedés Tervezett megvalósítás 2025 (Döntéshozói döntéstől függően) Összehasonlítás: Célforgalom 2025 jelenlegi menetrend alapján; célforgalom 2025 Koralmbahn alapján Bruck/Mur Graz Klagenfurt

Közlekedéstudományi Konferencia Koralmtunnel/S-Bahn Steiermark Zöld vonal = Utasszám növekedés Piros vonal = Utasszám csökkenés Modell eredmények elővárosi (és helyi) közlekedés Bruck/Mur Graz Klagenfurt Beavatkozás: Új pálya Graz - Klagenfurt között (Jelenlegi menetidő: 2h 50 min) (Tervezett menetidő: < 60 min) Helyközi közlekedés: Bécs-Graz- Villach További megállók Graz-on belül Sűrített és ütemes közlekedés Graz vonzáskörzetében a régiós közlekedésben (legalább 30 perces ütem) Új elővárosi kínálat az új szakaszon Tervezett megvalósítás 2025 (Döntéshozói döntéstől függően) Összehasonlítás: Célforgalom 2025 jelenlegi menetrend alapján; célforgalom 2025 Koralmbahn alapján

Közlekedéstudományi Konferencia Koralmtunnel/S-Bahn Steiermark Zöld vonal = Utasszám növekedés Piros vonal = Utasszám csökkenés Modell eredmények (összesítés) Graz Bruck/Mur Klagenfurt Beavatkozás: Új pálya Graz - Klagenfurt között (Jelenlegi menetidő: 2h 50 min) (Tervezett menetidő: < 60 min) Helyközi közlekedés: Bécs-Graz- Villach További megállók Graz-on belül Sűrített és ütemes közlekedés Graz vonzáskörzetében a régiós közlekedésben (legalább 30 perces ütem) Új elővárosi kínálat az új szakaszon Tervezett megvalósítás 2025 (Döntéshozói döntéstől függően) Összehasonlítás: Célforgalom 2025 jelenlegi menetrend alapján; célforgalom 2025 Koralmbahn alapján

Közlekedéstudományi Konferencia Köszönöm a figyelmet!