PIRAMIS TM Szabadság és munkaidő-beosztás tervezés, tény munkaidő nyilvántartás integrációs fejlesztés az egyik legnagyobb magyarországi országos kiskereskedelmi áruházláncnál Personal Hungary Konferencia Budapest Szakmai prezentáció Aleva István L-SOFT KFT PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
A tender kiírás oka Szükségessé vált az áruházi folyamatok egyszerűsítése. A munkavállalók fejlesztésére több időt kívántak fordítani. Naprakész információ biztosítása a menedzsment részére. PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
A tender… A kiválasztás meghívásos tender alapján történt, melyre a magyarországi vezető humán ügyviteli nyilvántartást szállítók kerültek meghívásra. PIRAMIS TM humán szakértői rendszer Az értékelési szempontok Milyen adatbázis kezelőt ajánl? Már kész szoftver, vagy egyedi fejlesztés? Külső munkaerő igény kezelésére nyújt e megoldást? Szabadság tervező modul létezik-e? Bérszámfejtési rendszerben nem létező adatok kezelésére nyújt e megoldást? Milyen oktatási ajánlatot ad? Hisztorikus adatkezelést megvalósít-e? Archiválási folyamata milyen? Active directory A rendszer logikája mennyire áll közel a megrendelő igényeihez? Migrációt milyen módon biztosítják? Riportolási eszköze milyen? AD-HOC riportok készítésére van e mód? Jogosultsági rendszere milyen?
Elvárások az új rendszerrel szemben Vállalati szinten egységes, központi alkalmazás. Kétirányú kapcsolat a bérszámfejtési rendszerrel. Egyszerű és felhasználóbarát kezelőfelület. Egyszerűen kezelhető, vállalati szintű kimutatások. A külső munkaerő igény kezelésére nyújtson megoldást. A tervező felületen egyszerre lehessen kontrollálni a munkajogi és kereskedelmi elvárásokat. A szabadság tervezésére és nyilvántartásra nyújtson megoldást. A bérköltség kalkuláció a beosztás adatok alapján, 0,5% pontos legyen. Új áruház indítása automatikusan, fejlesztői beavatkozás nélkül történhessen meg. PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
A projekt folyamata A projekt időtartama: június – december Melyek a projekt legfontosabb mérföldkövei? Projekt indítása Helyzetfelmérés, Rendszerterv elkészítése A funkcionalitás kifejlesztése Szolgáltatói belső teszt Megrendelői támogató csapat oktatása Megrendelői tesztek Támogató csapat által elvégzett tesztek Pilóta áruházakban történő tesztelések Tesztelési tapasztalatok alapján további funkcionalitások beépítése, módosítások, hibajavítások Bevezetés Felhasználói oktatások Éles üzem Projekt tapasztalatainak összegyűjtése Projekt lezárása PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
A projekt kihívások A fejlesztéseket 2008 májusában lehetett kezdeni, és 2008 november végére kellett a megrendelőnek átadni felhasználóra kellett a szoftvert és a háttérrendszert megtervezni. A bérszámfejtési rendszer szállítója nem támogatja a közvetlen kapcsolatot, ezért interfészt kellett kiépíteni a két rendszer között. A projekt lezárása után is folyamatos rendszertámogatás szükséges. A projekt lezárását követően is szükséges a rendszer további fejlesztése. A belső folyamatok újragondolása, áttervezése. PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
A helyzetfelmérés és a tervezés feladatai, buktatói A helyzetfelmérés során meg kellett ismernünk egymás szakzsargonját, fogalmait A cég nagyságából adódóan többkörös egyeztetések voltak szükségesek A tervezés és a fejlesztés során folyamatosan változtak a megrendelői igények A fejlesztés leszállítását követően azonnal újabb igények merültek fel. Ezek között voltak olyanok is, amelyek miatt alapjaiban újra kellett tervezni a rendszert. PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
A helyzetfelmérés tapasztalatai Nem volt egységes és egyszerű munkaidő beosztás ellenőrzési folyamat. A kereskedelmi szempontok ellenőrzésére áruházanként eltérő folyamatok működtek. Excel táblázatot használtak a beosztások elkészítéséhez, melyet rögzíteni kellett a munkaidő nyilvántartó rendszerben. A munkaidő beosztásokat dolgozónként át kellett néznie a HR vezetőnek munkajogi szempontból. Az éves szabadságtervek nyilvántartása nem volt egységes. Nem volt egységes áttekintési lehetőség országos szinten. Nem volt naprakész információ a beosztásokról és a ténylegesen ledolgozott időkről. PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
A főbb funkcionalitások PIRAMIS TM humán szakértői rendszer A szoftver integrált és teljes körű megoldást nyújt az éves szabadságtervezés, a havi beosztás tervezés és a tény munkaidő kezelés egységes felületű kezelésére. Kezeli a külső munkaerőket tervezés, tény munkaidő és költség szempontjából. Teljes körűen támogatja a gyakornoki rendszert. A kirendelés/kiküldetés/átirányítás törvényi megfelelését biztosítja. Bérköltség tervezés a tény/terv beosztás adatok alapján pontosan történik.
A projekt eredménye PIRAMIS TM humán szakértői rendszer Egységes, könnyen áttekinthető és elsajátítható munkaidő beosztás illetve szabadságtervezési folyamat került bevezetésre. A teljes cég esetén azonos tervezési és ellenőrzési folyamatok és szempontrendszer került bevezetésre. A beosztás tervezés során a tervező személy azonnal szembesül az MT szerinti hibákkal, és javítani tudja azt. A menedzsment naprakész információval rendelkezik a beosztásokról és a várható bérköltségekről. A lekérdezések tetszőleges szinten és bontásban érhetők el. A beosztás tervező személyek és az áruházi HR vezetők terhelése jelentősen csökkent.
A projektet követő időszak A projekt lezárását követő fontosabb fejlesztések PIRAMIS TM humán szakértői rendszer Tervezéskor automatikus munkaközi szünet előállítása (2009. év) –Azonos időben munkaközi szüneten tartózkodó létszám kezelése –MT szerinti szabályok betartása –Leltári napok eltérő kezelése Kimutatások esetén összehasonlító diagram készítés (2010. év) –Azonos feltételek alapján lekérdezett adatokból áruházi összesítő diagramok egymás melletti megjelenítése összevetési célokra
További (hátralévő) fejlesztések Automatikus beosztás tervezés forgalmi előrejelzés alapján, MT szabályoknak megfelelően. Egyéb kisebb fejlesztések a folyamatosan felmerülő újabb igények kielégítésére. PIRAMIS TM humán szakértői rendszer
Köszönjük figyelmüket! L-SOFT Kft. Standunk száma: B/05 PIRAMIS TM humán szakértői rendszer