Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest, 2016.03.07..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
FSZK Nonprofit Kft. ügyvezető
A pedagógusminősítési rendszer
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Segélyezési rendszer átalakítása
2011. JÚNIUS 28. NYÍRBÁTOR A GYERMEKVÉDELEM ZSÁKUTCÁI A MENTÁLISAN SÉRÜLT FIATALOK GONDOZÁSA SORÁN.
Feladataink az új Mt. és a vízi-közmű törvény tükrében Halasy Károly titkár.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
A szaktanácsadó segítő szerepe
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Társadalmi Megújulás Operatív Program Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. NPK Szaktanácsadói tagozatának alakuló napja május 27. Az ember szava nem szél, ami.
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
Óvodák a Köznevelési Kerekasztal munkájában Nagyné Szabó Etelka NPK országos elnökségi tag Budapest,
Óvodák a Köznevelési Kerekasztal munkájában Márkus Lászlóné NPK budapesti elnökségi tag Budapest,
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Barcsák Marianna KPSZTI
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
„Út a munkához”program
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

Az Óvodapedagógusok helyzete, problémái Nagyné Szabó Etelka Az NPK Óvodai Tagozatának elnöke Budapest,

 Országos küldött 9 fő  Nincs elnökségi tag  A tagozat elsőként alakult meg:2014. októberében  11 megye, 38 pedagógus alapította  Jelenleg 17 megyéből 463 regisztrált tagunk van Megalakulásunk

 Célja: elősegítse az óvodapedagógusi hivatás szakmai-etikai normáinak fejlődését, egységes szemléletének alakulását, társadalmi elismertségének növelését, ellássa a köznevelés rendszerében foglalkoztatott óvodapedagógusok szakmai érdekképviseletét. Célunk.

Melyek a legfontosabb feladataink?.  jogszabályok véleményezése (köznevelés, pedagógusképzés)  javaslatok megfogalmazása (hatáskörébe tartozó bármely kérdésben, állami szerv működésével kapcsolatban)  konzultáció kezdeményezése (pedagógusok hivatásgyakorlásának feltételeiről)  vélemény nyilvánítása (minősítési rendszer gyakorlati tapasztalatairól)

Hogyan valósítjuk meg? A területi szerveken és a tagozatokon keresztül közvetlenül gyűjtjük be a pedagógusok észrevételeit. Ezeket közvetítjük az Elnökség felé. A Kar az egységes álláspontját továbbítja a jogalkotók felé.

 A tagozat Működési rendjének megalkotása (Koordinátor rendszer létrehozása)  Változatos szakmai programok szervezése (együttműködés az OFI-val: TÁMOP Köznevelési reformok operatív megvalósítása.)  Együttműködés más szakmai szervezettel (NPK tagozatai, ISZE, KÖSZOE, OKNT)  Szakmai érdekképviselet biztosítása  Vélemények kérése, javaslatok továbbítása Eddigi eredményeink

Kérdőíves felmérés  Óvodák személyi feltételeinek vizsgálat (12 kérdés)  Országos lefedettség:19 megye + Budapest Települések száma: 149 (reprezentatív)  Feltárt problémák: fiatalok hiánya, nem vonzó a pálya, pályaelhagyás, kevés gyakorlat, hátrányos települések, megnövekedett adminisztráció, nagy felelősség, infrastruktúra hiánya, plusz juttatások megszűnése, lakhatósági problémák, integrációs, magatartási problémák Speciális problémáink

Minősítés, tanfelügyelet, önértékelés  Kérdőív ( 23 kérdés 70% vezető 30% helyettes vagy óvodapedagógus, illetve 10% szaktanácsadó, 90% szakértő)  Megfogalmazott problémák: iskolára íródott dokumentumok,kevés segédanyag, más intézménytípusból kirendelt elnök, intézményvezetők megnövekedett terhei, kötelező óraszáma, dupla tanfelügyelet, túlzott adminisztráció, IKT eszközökkel kapcsolatos problémák, segítségadás hiánya, önértékelés, tanfelügyelet sok időt vesz el a nevelőmunkától

A személyi feltételek javításához  Az óvodapedagógus szakma nagyobb megbecsülése  Szociális juttatások újragondolása (munkaruha, szolgálati lakás, utalvány)  Továbbképzések, szakkönyvek finanszírozása  Túlórák, helyettesítések finanszírozása Megoldási javaslatok.

A személyi feltételek javításához (folytatás)  A nevelőmunkát segítők létszámának, feladatainak újragondolása  A nyugdíjas pedagógusok alkalmazása  A pedagógusok mentálhigiénés állapotának javítása (POK)  Az óvodapedagógus képzés, továbbképzés felülvizsgálata (alkalmas sági vizsgálat, gyakornok) Megoldási javaslatok.

Minősítés, tanfelügyelet, önértékelés  Az óvodai specifikumok figyelembevétele  Külön óvodai ügyintézés  SOS kérdéslehetőség  Segédanyagok készítése (egységesítés)  Szakértők kirendelése 50km körzetben  Látogatások szervezése 2-3 hetente  A nyugdíjas szakértők bevonása Megoldási javaslatok.

Minősítés, tanfelügyelet, önértékelés (folyt.)  Folyamatos tájékoztatás a változásokról  Negyedévente regionális műhelymunka  Indikátorok csökkentése, átfedések megszüntetése  Ft-os költségtérítés megtartása  Egyszerűbb és egyértelmű önértékelés  Dupla minősítés, tanfelügyelet eltörlése (Teljes anyag:NPK/Tudástér/Segédanyagok) Megoldási javaslatok.

Hogyan tovább?  Feladatainkat csak akkor tudjuk eredményesen elvégezni, ha a tagság segíti munkánkat.  Ehhez nem kell más, mint bizalommal elmondani nekünk a gyakorlati élet tapasztalatait.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Nemzeti Pedagógus Kar 1085 Budapest, József körút 63. Tel.: (+36-30) ; (+36-1)