Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számadás a talentumról
Advertisements

Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
A tanári munka értékelése
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
Alap és járulékos szolgáltatások A dokumentumok és szolgáltatások rendelkezésre bocsátásának formái és eszközei.
Paradigmaváltás az oktatásban
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
E-learning és a multimédia
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A nevelés tartalma. a tanulás iránti igény is társadalmilag meghatározott, ezért az iskolai munka minőségi mutatója nem lehet pusztán a tanulók igényeinek.
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Evapotranspiráció elõrejelzése mesterséges neuronális halózatok segitségével Wójcicki Andrzej, GTK V. konzulens: Dr. Pitlik László Gazdasági Informatika.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Javaslatok a magyar közoktatás megújítására Eltérő álláspont a Zöld könyvről.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Csoport, szervezet, hálózatok
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Az iskolai csoportok sajátosságai
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
HÁLÓZATI TANULÁS Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon TÁMOP nyitókonferencia EGER, szeptember 3.
Fogd A Kezem Alapítvány
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
A hálózati szociális munka koncepciói (R. Brake) I. Hálózat orientált tanácsadás -a kliensek környezetében lévő erőforrások mozgósítása és támogatása -a.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Élménypedagógia tanároknak
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Oktatói és módszertani megújulás a felsőoktatásban Dr. Balázs László főiskolai docens.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
A HAGYOMÁNYOS TANÁR- KÉP LEBONTÁSA A HÁLÓZATI TANULÁS SORÁN Fodorné Tóth Krisztina PTE
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tervezési folyamat.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
PRIMUS INTER PARES (pipa)
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
A Tudásrégió közösségi színterei
Előadás másolata:

Tanár a hálózati tanulásban – változó tanárszerepek Fodorné Tóth Krisztina PTE

„A tanár dolga” és a mediatizált tér Oktatás, nevelés, fejlesztés A mediatizált szocializációs környezet átalakítja a tanulás három módját Az informális tanulásban egyre nagyobb szerepet kapnak a médiumok A formális oktatás ellenben sokáig demediatizált maradt

Tanulás a hálózat világában Az internet, majd a web 2.0 időszakában, a globalizált társadalomban nincs becsukva az ajtó! – Minden nyilvánossá tehető – Könnyű alternatív forrásokhoz jutni A domináns média (intézmény, technológia, társadalmi tér) a tanulás-tanítás minden szeletére hatással van

A tanuló a hálón Életvitel, élettempó, a közbiztonságról alkotott kép, önállóság; a magányos diák „always connected” állapota A net a diák számára NEM a tanulás színtereként jelenik meg… hacsak a tanár nem képes ezt közvetíteni

Tanár és diák a tanulási folyamatban Tanár Nem mindentudó (de nem is látszik annak) Nem ugyanabban a világban mozog, mint a tanuló (ennyiben nem találkoznak) Bizonyos képességek tekintetében hátrányban van (ezek viszont a belépőt adják a diák világába) Hierarchikus viszonyokat feltételező folyamatba helyeztetett Diák Dezorientált Alap-beállítódásként partnereket és kapcsolatokat keres Mindent megtalál, de nem mindent ért (tehát nem is talál meg mindent) Tisztában van vele, hogy minden forrásnál létezik jobb Alternatív tapasztalatai alapján megkérdőjelezi a hierarchiát

A kooperáció mint alapelv Diák-diák szinten markánsan jelen van! Tanár-diák szinten hagyományosan elérendő cél Tanár-tanár szinten (iskolaszinten, vagy nagyobb egységek szintjén)… van még hová fejlődnünk A hálózatnak fő használati elve!

Mit jelent „lemenni a hálózatba”? Búcsú a formális hierarchiától Búcsú a mindentudás képzetétől A nyilvánosság elfogadása A kapcsolatok erejének kiaknázása A diák-világ sajátosságainak értékelése Orientáló, kritikusi, vezető szerep betöltése… amire változatlanul szükség van!