Az Endnote bibliográfia adatbázis- kezelő szoftver alapvető használata 2013 Skultéti Attila
Mire használható alapvetően? Bibliográfiai adatok, cikkek gyűjtése különböző adatbázisokból A kigyűjtött adatok rendszerezése Az adatok felhasználása: –bibliográfia készítése –cikkírás 2
Endnote Web Az Endnote program webes változata, az Endnote programhoz, valamint a Web of Science-hez is ingyenesen jár. Használata javasolt, ha valahol nem férünk hozzá az Endnote programhoz, de internet kapcsolat van. Szinkronizálható az Endnote programmal 3
Kezdőlap Új felhasználói fiók létrehozása 4
Regisztráció cím megadása 5
Regisztráció Regisztráció, ügyeljünk, hogy a jelszavunk megfeleljen az említett formátumnak 6
Főoldal 7
Importálás, adatbázis választás Online keresés, kiválaszthatjuk a keresőszolgáltatást 8
Importálás, keresés Keresés elindítása 9
Importálás, találatok kiválasztása Megadhatjuk, hogy hány rekordot akarunk letölteni 10
Importálás, mentés A kiválasztott referenciákat egy csoporthoz adhatjuk, ekkor lesznek elmentve 11
Importálás, mentés Új csoport, elnevezhetjük a csoportot 12
Importálás, mentett bibliográfia A lementett rekordok a My References alatt jelennek meg 13
Új bejegyzés hozzáadása Új referenciát hozhatunk létre 14
Importálás file-ból Megadhatunk egy letöltött fájlt is, hogy abból olvassa be a referenciákat, pl. Pubmedből 15
Csoportok kezelése Csoportokat hozhatunk létre, törölhetünk, átnevezhetjük, megoszthatjuk másokkal 16
Megosztás Csoport megosztása, címek megadásával 17
Duplikátum szűrés Duplikátum szűrés hasonlóan az Endnote programhoz 18
Formázás és mentés Készíthetünk bibliográfiát tetszőleges csoportból, tetszőleges formátumban, különböző formátumokban 19
20 Formázás és mentés
Cite while you write plugin Letölthetjük a MS Word programba beépülő, eszköztárt, ezt az Endnote program is feltelepíti 21
Exportálás file-ba Más adatbázis számára adatfájlt készíthetünk a referenciáinkból 22
1. Új Endnote adatbázis létrehozása és adatok gyűjtése: Start menü – Programok – Endnote – Endnote Program 23
Üdvözlőképernyő, itt van lehetőségünk új könyvtárat létrehozni, egy már meglévőt megnyitni, valamit a beépített súgót elolvasni Válasszuk a Create a new library opciót 24
1.a Create a new library Ezután megadhatjuk az új Endnote könyvtárunk nevét, és kiválaszthatjuk, hogy hova akarjuk elmenteni. 25
Az üres adatbázis 26
Egy már létrehozott adatbázist az alábbi módon nyithatunk meg A nemrég használt könyvtárak elérhetőek, valamint az Open Library menüponttal nyithatunk meg egy itt nem szereplő könyvtárat 27
-Pubmed -Web of Science 1.b Az importálás folyamatának bemutatása a következő adatbázisok esetén 28
29 Online keresés Online keresési mód kiválasztása: -Nincs online keresés, csak a helyi referenciák -Csak online keresés -Integrált online keresés, az eredmények bekerülnek a saját könyvtárunkba
Online keresés Adatbázis kiválasztása Keresőmezők 30
Online keresés, találatok Az eredmény listát nem látjuk, csak a találatok számáról kapunk tájékoztatást, kiválaszthatjuk mettől-meddig akarjuk a találatokat megjeleníteni 31
Online keresés, eredmények A letöltött referenciákat itt őrzi meg, valamit az integrált nézetben bekerülnek a saját hivatkozásaink közé is 32
Pubmed, keresés keresőkérdés keresés indítása 33
Pubmed, találati lista A kiválasztott referenciák lementése (Send to) 34
Sikeres importálás Pubmed, eredmények 35
Web of Science, keresés keresőkérdés keresés indítása 36
Web of Science, találati lista A kiválasztott referenciák lementése Endnote-ba 37
Web of Science, exportálás A kiválasztott hivatkozások lementése 38
Web of Science, eredmény Az eredmények automatikusan bekerülnek az Endnote programba 39
Csoportok létrehozása Két féle csoport: –egyszerű csoport (group) –„intellingens” csoport (smart group) 40
Csoportok létrehozása Csoportok: összes referencia, kategorizálatlan referencia, lomtár, saját csoportjaink, online keresések 41
Csoportok létrehozása Csoportok létrehozása menü 42
Csoportok létrehozása, egyszerű csoport név megadása 43
Referenciák mozgatása a létrehozott csoportba Csoportok létrehozása, referenciák másolása a csoportba 44
Csoportok létrehozása, intelligens csoport Egy feltételt adhatunk meg, hogy milyen referenciák kerüljenek be a csoportba 45
Csoportok létrehozása, intelligens csoport Pl. csak a 2013 es cikkek kerülnek be, egy újabb keresésnél ez automatikusan frissülni fog 46
Duplikátum keresés 47 Duplikátumok keresése a hivatkozások között
Duplikátum keresés 48 Kiválaszthatjuk, melyik hivatkozást akarjuk megtartani
Új hivatkozás 49 Új hivatkozást hozhatunk létre, az éppen kiválasztott mappában
Új hivatkozás 50 Itt szintén ki tudjuk választani a hivatkozás típusát
51 Hivatkozások szerkesztése Az egyes hivatkozásokat szintén lehet szerkeszteni. (References – Edit References menü, vagy az adott hivatkozásra kétszer rákattintva
Full-text keresés 52 Lehetőségünk van, hogy a hivatkozásainkhoz az Endnote lekeresse és letöltse a teljes szüvegű közleményt (Ingyenes forrásból)
Full-text keresés 53 Az adott hivatkozásnál megjelenik a csatolt pdf.
Szinkronizálás, Endnote Web és Endnote között 54 A szinkronizáció ezzel a gombbal lehetséges
Szinkronizálás, Endnote Web és Endnote között 55 cím és jelszó megadása szükséges, amivel regisztráltunk az Endnote Web szolgáltatásra
Endnote ezköztár Word alatt 56
Citáció beszúrása A beilleszteni kívánt referencia kiválasztása az endnote programban 57
Citáció beszúrása 58
Formázás… 59
Formázás… A Select Another Style..-ra kattintva további formázási lehetőségeket láthatunk 60
Több citáció beszúrása 61 Szöveg Bibliográfia
Preferences.. Itt beállíthatjuk, hogy pl. az Endnote Webet használjuk az Endnote program helyett, ekkor meg kell adnunk az címünket és jelszavunkat, amivel az Endnote Webre regisztráltunk. 62
Endnote Web.. Endnote webből a referenciáinkat a find citations funkcióval illeszthetjük be. 63
Köszönöm a figyelmet! 64