2012/2013. Tanév-előkészítő tanácskozás KÉMIA Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, 2012. augusztus 28. Készítette: Győryné Timár Henriette.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Advertisements

„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Pincehely Lakhely, általános iskola Ozora.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A Nemzeti alaptanterv változásai
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
A pedagógiai program Érd,
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Az OKNT-adhoc bizottság kerettanterve „Természettudományt mindenkinek” 2009.
A NYEK tapasztalatai a 2006/2007. tanévi iskolalátogatások tükrében.
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A kerettantervek fejlesztése
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Nagyné Horváth Emília.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Iskolai közösségi szolgálat
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Pedagógus értékelési rendszer
DIDAKTIKA: témák, szakirodalmak 2008/2009. TANÉV 1. FÉLÉV.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
DROGPREVENCIÓ Készítette : Szegedi Károlyné. A modul megvalósításának tartalmi célja : A káros szenvedélyekkel kapcsolatos fogalmak, ismeretek bővítése,
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Barcsák Marianna - KPSZTI
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
NPK Ember és természet szakmai tagozat
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
Informatika munkaközösség
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
Előadás másolata:

2012/2013. Tanév-előkészítő tanácskozás KÉMIA Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 28. Készítette: Győryné Timár Henriette

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Az előző tanév programjai Ősszel kémia tanári klubfoglalkozás Sopronban és Győrben Hevesy György Megyei Kémiaverseny Dr. Szalay Luca előadása Irinyi János Megyei Kémiaverseny Érettségi

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Versenyeredmények Hevesi György Országos Kémiaverseny 11. helyezett Mihalics Péter 8.o. Révai Miklós Gimnázium, Csatóné Zsámbéki Ildikó 17. helyezett Budai Judit Erzsébet 7.o. Lőrincze Lajos Általános Iskola, Nusserné Bedő Gyöngyi

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Versenyeredmények Irinyi János Országos Kémiaverseny (I.A) 24. helyezett Balogh Dóra Csenge 9. Kazinczy Ferenc Gimnázium, Krupits Mária 31. helyezett Németh Kristóf 9. Révai Miklós Gimnázium, Csatóné Zsámbéky Ildikó 38. helyezett Orbán Béla 9. Révai Miklós Gimnázium, Csatóné Zsámbéky Ildikó

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Versenyeredmények Irinyi János Országos Kémiaverseny (II.A) 26. helyezettNusser Dávid 10. Révai Miklós Gimnázium, Kovácsné Kiss Gabriella 36. helyezett Foltányi Flóra 10. Révai Miklós Gimnázium, Kovácsné Kiss Gabriella

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga eredményei 1.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga eredményei 2.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga eredményei 3.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Összteljesítmény 59,65%67,7%35,5% Pontosság 9,68%11,5%4,3 % 60% feletti dolgozat 50%62,2%39,1 % Emelt szintű írásbeli érettségi vizsga eredményei 4.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Tanulmányi versenyeink Hevesy György Országos Kémiaverseny 7-8. osztályosok számára (TIT szervezés) Irinyi János Országos Középiskolai verseny osztályos diákoknak (MPI szervezés) Sajó Károly Környezetvédelmi csapatverseny

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Egyéb programok Talentum Műhely kémia szakköre Téma: Szervetlen kémia Résztvevők: osztályos diákok Létszám: max. 15 fő Helyszín: Péterfy Sándor Evangélikus Oktatási Központ, Győr

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Fejlesztési területek – nevelési célok - Az erkölcsi nevelés - Nemzeti öntudat, hazafias nevelés - Állampolgárságra, demokráciára nevelés - Az önismeret és a társas kultúra fejlesztése - A családi életre nevelés - A testi és lelki egészségre nevelés

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv - Felelősségvállalás másokért, önkéntesség - Fenntarthatóság, környezettudatosság - Pályaorientáció - Gazdasági és pénzügyi nevelés - Médiatudatosságra nevelés - A tanulás tanítása

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv A nevelési célok érvényesülése: - Beépülnek az egyes műveltségi területek, tantárgyak fejlesztési követelményeibe - Tantárgyak részterületeivé válhatnak, vagy önálló tantárgyak lehetnek - Osztályfőnöki órák témakörei lehetnek - Tanórán kívüli foglalkozásokon

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Szempontok a tanítási-tanulási folyamat szervezéséhez: - a tanulás belső motivációjának kialakítása - a tanulók cselekvő módon vegyenek részt benne - Segítse elő a tanulók előzetes ismereteinek feltárását

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv - új tanulásszervezési formák előnyben részesí- tése: frontális, páros, egyéni munka, kooperatív (együttműködő) tanulási technikák - differenciálás a feladatok kijelölésében - hátrányos helyzetű tanulók egyéni képességeinek fejlesztése

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv - különleges bánásmódot igénylő tanulók ese- tében sajátos tanulásszervezési megoldások alkalmazása - tehetséges tanulók fejlesztése - a tanulási esélyek egyenlőségét szolgáló szervezeti formák kialakítása

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Természettudományos és technikai kompetencia „…kritikus és kíváncsi attitűdöt alakít ki az emberben, aki ezért igyekszik megismerni és megérteni a természeti jelenségeket, …nyitott ezek etikai vonatkozásai iránt, továbbá tiszteli a biztonságot és a fenntarthatóságot.”

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Ember és természet 5-6. évfolyam Évente legalább két, a témakörökkel kapcsolatos kísérlet vagy vizsgálat önálló elvégzése. Legalább négy, tanórán bemutatott vizsgálatról feljegyzések, rajzok készítése. Egy természettudományos témájú munka elké- szítése.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Ember és természet évfolyam Évente legalább két-két fizikai, kémiai és biológiai kísérlet vagy vizsgálat elvégzése. Legalább négy-négy fizikai, kémiai és biológiai, a tanórán bemutatott kísérlet vagy vizsgálat jegyzőkönyvének elkészítése. Legalább egy külső gyakorlat tapasztalatainak ismertetése.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Környezet és fenntarthatóság (7-8.) Élő és élettelen környezeti tényezők. Víz- és levegőtisztaság a természetes vizek és a levegő kémiai összetételének ismeretében, a szennyező források és a megelőzés mindennap végrehajtható módjai, helyes szokások.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Környezet és fenntarthatóság (7-8.) A környezeti rendszerek állapota, védelme, a fenntarthatóság. Környezetet terhelő és óvó folyamatok kémiai háttere.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv Környezet és fenntarthatóság (9-10.) Globális környezeti rendszerek. A nagyobb biogeokémiai körfolyamatok kémiai alapjai. Élő és élettelen környezeti tényezők. A füstköd, az aeroszol, a füst és a köd fogalma. Teendők szmogriadó esetén. Környezeti katasztrófák. Környezeti rendszerek állapota, a stabilitás veszélyeztetése és védelme. Az energiahordozók (atomenergia, fosszilis energiahordozók, tápanyagok) felhasználásának környezeti hatásai.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Nemzeti Alaptanterv A környezeti rendszerek állapota, védelme, a fenntarthatóság. A tudományos ismeretek fejlődésének szükségessége és a tudós felelőssége (esettanulmá- nyok). Helyi (települési) probléma kémiai vonatkozása- inak megismerése (pl.: vízgazdálkodás, közlekedés, a műtrágyák, növényvédőszerek, mosó- és mosogató- szerek, gyógyszerek használatának szükségessége és/vagy veszélyei). A mezőgazdasági és ipari tevékeny- ség környezeti hatásai. Az ózon előfordulása és hatásai. Műanyagok előállí- tása, a hulladékkezelés problémái.

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Szaktanácsadás Ingyenes szaktanácsadás, szakmai továbbképzések, óralátogatások Tanári klubfoglalkozás Új tankönyvek, segédkönyvek Kémia tantárgyi konferencia

Gy-M-S Megyei Pedagógiai Intézet Elérhetőségeim 06-20/ Péterfy Sándor Evangélikus Oktatási Központ 96/

Köszönöm megtisztelő figyelmeteket! Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet