Fiatalkorúak bentlakásos drogrehabilitációs intézménye Living-in drug rehabilitation home for youth.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermekvédelem alapjai – miért szükséges, mire jó a gyermekvédelmi protokoll? Csókay László KPSZTI április 13.
Advertisements

TÁMOP / „GYÖNGYÖSSOLYMOS ÖSSZEFOG A CSALÁDOKÉRT, A MUNKÁÉRT!”
Barabás Katalin november 5.. Mentor-rendszer Egyetemi életvezetési tanácsadó (Szenes Márta) Egyetemen kívüli lehetőségek: egyetemi lelkészségek,
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
GYERMEK- ÉS IFJÚSÁG- ADDIKTOLÓGIA HELYZETE, FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYAI/THE STATE OF THE CHILD AND YOUTH ADDICTOLOGY CARE, TRENDS IN DEVELOPMENT DR. VARGA GÁBOR.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Szülők gyermeknevelési kompetenciájának támogatása „Signals” projekt zárókonferencia Szuhár Mariann.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Kábítószer-probléma kezelése Szentesen Drogambulancia Dr. Szalayné Péter Ildikó Addiktológiai konzulens.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Jogok és kötelességek a családban.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Mozgásszervi rehabilitáció
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Szolnok Városi Kollégium
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Hajléktalanokért Közalapítvány
RIT terápia Csoportterápiás módszer fiatal dadogók számára
Kispálné Horváth Mária
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
2016/17 1. és 2. félév szakkurzusai
HHR.
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Felnőttképzés a közművelődésben
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Iskolai szociális segítő
Takáts Nóra „Biblioterápia Z generációs kiskamaszoknak” Biblioterápia
Natura 2000 területek fenntartási tervei
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Fiatalkorúak bentlakásos drogrehabilitációs intézménye Living-in drug rehabilitation home for youth

Célunk: szermentes életvezetés kialakítása habilitáció és rehabilitáció pszichológiai és szociális fejlődés Our purpose: developing drugfree lifestyle habilitation and rehabilitation psychological and social development

Készek vagyunk minden élethelyzettel kapcsolatosan, akár a legextrémebb problémák megoldásában is (legyen az egészségügyi-, pszichológiai-, szociális-, jogi-, pedagógiai- vagy bármi egyéb természetű) eredményorientáltan segíteni. We are ready to help in a result oriented way in any kind of troubles of life, even in case of the most extreme problems related to health, psychology, social, law, pedagogy or any other fields.

Erősen strukturált közösségi élet, mint életforma-műhely terápiás közösségi modell oktatási program családterápia/családkonzultáció Strongly structured social life, as life-style workshop therapic community model education program family therapy / family consultation

Biztonságos környezet A terápiás közösség családias légköre megteremti azt a lelki- és testi biztonságérzetet, ami szükséges a fejlődéshez. Safe environment The family-like athmosphere of the therapic community provides the mental and physical safety that is needed for the development.

Egyéni esetkezelés Egyéni beszélgetések Egyéni pszichoterápia individual sessions individual conversations individual psychotherapy

Csoportterápia Közösségi alkalmak, csoportos beszélgetések Szabad interakciós kiscsoport Pszichoedukáció Relaxáció és imagináció Konfliktusmegoldó tréning Stresszkezelés Önismereti Pszichodráma Stb. A különböző terápiás csoportok önismereti, készség- és személyiségfejlesztő célzattal működnek. Group therapy social moments, group conversations free-interaction mini groups psychoeducation relaxation and imagination conflict solving training stress management self-knowledge psychodrama Etc The various therapy groups exist with the aim of developing self-knowledge, numerous skills and the personality.

Szakorvosi (általános és pszichiátriai) állapotfelmérés szükség szerinti kezelések Medical (General and Psychiatric): check up treatments as needed

Oktatás - egyéni tanrend kis létszámú (3-5 fő) csoportokban Fejlesztő- és élménypedagógiai módszerek Education – individual schedule in mini groups (3-5 persons) Developing and experience based pedagogy methods

Család bevonása a kezelésbe: családterápia, családkonzultáció tréningesített családkonzultációs hétvégék hozzátartozói csoportokon való részvétel Cél: lehetőség szerint a gyermek családban tartása The family is involved into the treatment: family therapy, family consultation family consultation weekends, including training programs participation in relatives’ group therapy Aim: keeping the child (youth) within his/her family if possible

Rekreáció, szabadidő eltöltési szokások színesítése, változatos programok sporttevékenységek (kenutúra, biciklitúra) kultúrára nevelés (színház, múzeum, stb.) Recreation, widening the scale of freetime activities, diverse programs sports (canoeing tour, biking tour) cultural education (theater, museum etc)

Személyi feltételek: T erápiás közösség: P szichiáter, belgyógyász szakorvos, művészetterapeuta, szociális munkás, addiktológiai konzultáns, sajátélménnyel rendelkező felépült szenvedélybeteg segítők, jogász Oktatási program: Tanár-pedagógusok, fejlesztőpedagógus, pszichopedagógus, gyermekpszichológus Családterápia, családkonzultáció Családkonzulens, pszichológus, szociális munkás Personal requirements: Therapic community: Psychiatrist, internist, art therapist, social worker, addictology consultant, cured ex-addict clients with own experiences, lawyer Educational program: teachers, developing pedagogist, psychopedagogist, child psychologist Family therapy, family consultation: family consultant, psychologist, social worker

Utógondozó hálózat kapcsolattartás terápiás kollégiumok (akik tanulnak) félutas házak (akik dolgoznak) Post-care network keeping contact therapic colleges (for students) half-care homes (for those who work)