Alapítva 1995 - ben Kishonti István igazgató. Ahangtechnika oktatásának története A hangtechnika oktatásának története.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

VÁLTOZÁSOK A SZAKKÉPZÉSBEN április 04. dr. Harangozó Ildikó Fejér Megyei Kormányhivatal Építésügyi, Hatósági, Oktatási és Törvényességi Felügyeleti.
Számítógépes alapismeretek Kommunikáció Információs és Kommunikációs Technológiák (IKT)
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A Horthy-korszak kezdete Trianoni békeszerződés. 1.Előzmények (a tanácsköztársaság bukása utáni időszak) a.) rövid életű, átmeneti kormányok alakulása.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
2015.május-június érettségi vizsga eredményei 2015.augusztus 28.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Aktualitások a szabályozás és az uniós programok területén - további tervek Dr. Odrobina László szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Az alapító okirat: (latinul: memorandum) egy jogi aktus írásba foglalása, mely például egy intézmény létrehozására irányul. Célja, hogy egységes szerkezetben,
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAM KULTÚRSZIGET – AGÓRA NYÍREGYHÁZA TIOP /
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
GAZDASÁGI FÓRUM SZENTGOTTHÁRD
A vállalati érdekek és a család összhangjának megteremtése
Az „első lépés” TÁMOP
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
Gyűjtőköri szabályzat
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Az Internet megismerése
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
A közigazgatással foglalkozó tudományok
A Digitális szakadék csökkentése (GINOP-6. 1
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
A közigazgatás személyi állománya
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
Európai Uniós ismeretek
középfokú felvételi eljárás
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Válaszok a globális oktatáspolitikára
ePálya fejlesztések a 15/2008 NSZFT szerződés keretében
főigazgatóhelyettes, NSzFI
A klinikai gyógyszerészet jövőképe a köztestületi célrendszerben
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Merre tovább a középiskola után?
A szakképzés aktualitásai
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Érettségi 2006-os év Szülői ért okt. 28.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
A kommunikáció fejlődése, analóg vs. digitális
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A program értékelése Kerekasztal beszélgetés
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Miről álmodik a rezidens?
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Alapítva ben Kishonti István igazgató

Ahangtechnika oktatásának története A hangtechnika oktatásának története

© Kishonti A kezdetektől napjainkig Az 50’-es évekig fehérgalléros munka Később is kevés munkahely – helyi tanfolyamok (MR – technikus tanfolyam digitális tanfolyam OPAKFI- hangtechnikus tanfolyam Rendszerváltás – médiatörvény – monopóliumok megszűnése Várható szakemberhiány – új munkahelyek elszívó hatása vagy képzetlenek szerepvállalása (villanyszerelő), vagy szakmai képzés elindítása 1989 – szakmásítás folyamata – MR műhely (Újházy, L.,Dr. Erdélyi G., Kádár P, Nyerges A, Kovács P.) (párhuzamosan - Hanagkultúra szak) létrejön az oktOpus Multimédia Intézet, Médiaművészeti Szakközépiskola 1994, az első OKJ (Országos Képzési Jegyzék) – 4. szakmacsoport (Művészet, kommunikáció közművelődés) hangmester/hangtechnikus (érettségi utáni) Központi Program (Kishonti, Halkovics, Handbauer) Szakmai és vizsgakövetelmény rendszer (SZVK) Első képzőhelyek – oktOpus, Kandó, Oktáv, MR

© Kishonti 2008, OKJ módosítás – modul rendszer szakképesítések rendszere (részszakképesítés, ráépülés) hangmester – résszakképesítés (a hangosítót elvitte más) hangtechnikus – szakképesítés vizsga – legyen életszerű, munkahelyi körülményekkel, feladatokkal (25 vizsgarész !!!) elszaporodnak a képzőhelyek (gazdasági válság hatása az oktatásra) 2009 – az első Hangtechnikai tankönyv megjelenése 2012, OKJ módosítás – ágazatok kialakítása, osztályos képzés kötelezően VI. Hang-, film és színháztechnikai ágazat (Hangmester, Mozgókép és animációkésztő, Színháztechnikus, szcenikus szakmák) Hangosító – résszakképesítés Hangmester - szakképesítés Központi Program helyett ágazati kerettanterv párhuzamos művészeti képzés (heti 40 óra) vizsgarészek csökkentése (11 lett), SZVK átírása 2014, az első szakmaszerkezeti döntés – korlátozzák a beiskolázási létszámot 2015 – a szakképzés rendszerének átalakítása – KLIK helyett NSZFH a szakmai érettségi rendszerének átalakítása ágazatok szerint kisérlet a nem állami intézmények beolvasztására 2016 – nem tudom mi lesz !? A kezdetektől napjainkig

© Kishonti A hangtechnikai szakmák rendszere Alap szakképesítésRészszakképesítésRáépülés HangmesterHangosító Hangosítórendszer tervező technikus Hangtárvezető Stúdióvezető Filmhangtervező Zenekészítő Hangzásképtervező Mozgókép- és animációkészítőMozgóképkészítő Báb- és plasztikus animáció készítő Animációrajzoló3D animátor 3D modellezőLátványképszerkesztő Színháztechnikus, szcenikusVilágítástechnikusDíszlettervező Színpadmester Színpadi fénytervező Színpadi technikus Színpadi hangtechnikus Díszletkivitelező

© Kishonti Mit kell tanítani? HANGtechnika HANG + technika (és hol jelenik meg a rádió ezen belül?)

© Kishonti természeti jelenség (fizika, akusztika) hullámok természete (fizikatörténet) HANG hullámtan, új világkép (filozófia) hallás, beszéd a hang élettani hatásai (biológia) pszichoakusztika (pszichológia) hangszerek, zene (hangszerakusztika, mûvészetek) kommunikációs csatorna torzítás, hazugság a hang mint információ (információ elmélet rendszerek mûködése) a hangrögzítés társadalmi hatása a hangtechnika története elektronikus kommunikáció, multimédia hangrögzítés hanghordozók (ipar, jog, közgazdaságtan) a hang tömeghatása tömegkommunikáció (politika) a hang tömeghatása tömegkommunikáció (politika) Mit kell tanítani?

© Kishonti HANG hangszerek, zene (hangszerakusztika, mûvészetek) kommunikációs csatorna torzítás, hazugság a hang mint információ (információ elmélet rendszerek mûködése) a hangrögzítés társadalmi hatása elektronikus kommunikáció, multimédia hangrögzítés hanghordozók (ipar, jog, közgazdaságtan) a hang tömeghatása tömegkommunikáció (politika) a hang tömeghatása tömegkommunikáció (politika) Mit kell tanítani? A hang mint művészeti, társadalmi jelenség, és hatásai.

© Kishonti természeti jelenség (fizika, akusztika) hullámok természete (fizikatörténet) HANG hullámtan, új világkép (filozófia) hallás, beszéd a hang élettani hatásai (biológia) pszichoakusztika (pszichológia) a hangtechnika története Mit kell tanítani? A hang technikai, vonatkozásai. A technika a hatások eszköze. Valamint az elektrotechnikai ismeretek

© Kishonti Mit kell tanítani? A kettő nem választható el egymástól. HANGtechnika HANG + technika

© Kishonti Mit kell tanítani? Modulok: HangosítóAlapismeretek résszakképesítés Színházi hang Koncert és eseményhangosítás HangmesterStúdió rendszerek szakképesítés Rádió, televízió hang Film, videó, szinkron hang Internet hang

© Kishonti HANG hangszerek, zene (hangszerakusztika, mûvészetek) kommunikációs csatorna torzítás, hazugság a hangrögzítés társadalmi hatása elektronikus kommunikáció, multimédia a hang tömeghatása tömegkommunikáció (politika) a hang tömeghatása tömegkommunikáció (politika) Mit kell tanítani? A rádióra, televízióra vonatkozó jellemzők A média önálló hatalmi ág. A rádió tömeghatása – kulturális misszió.

© Kishonti Mit kell tanítani? A technika (rádiós vonatkozások) Technikai fejlődés – Galileitől a mobil kommunikációig Magyar vonatkozások: Kempelen Farkas – beszélőgép, fonetikai felismerések Puskás Tivadar – telefonhírmondó, az első pont-multipont kapcsolat Heckenast, Zsdánszky - magnetofon Eszközök gyors avulása – analóg szalagos technikák, S-DAT, R-DAT, Minidisk Formátum kompatibilitás – a régit is ismerni kell (SP, LP, CC), archiválás Digitális technika térhódítása – 32kHz/12bit … 384kHz/32 bit … DSD Informatikai eszközök fejlődése – CPU, RAM, HDD, SDD Számítástechnika előre törése – DAW, belső hálózatok Mobil kommunikáció fejlődése – kétirányú kommunikáció (adás, vétel) Minőségi követelmények – romlás és javulás (MP3, Opus, FLAC) Új szabványok – AES/EBU R128

Az előadás anyaga letölthető a www. oktopus.hu/ Blog oldalról

Köszönöm figyelmüket !