Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
Advertisements

Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
Az oktatásügy aktuális kérdései, jogszabályi változások
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Közoktatási intézmények működését érintő változások különös tekintettel az alapfokú művészetoktatási intézményekre Merklné Kálvin Mária osztályvezető Pest.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A nemzeti köznevelési törvény független iskolákra vonatkozó §-i
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÖRZSKÖNYVI SZAKMAI NAP
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Cégnyilvántartás.
Az anyakönyvi igazgatás
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Gazdasági társaságok alapítása
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az egyéni vállalkozás.
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A gyakorló helyek minősítésének bevezetése Laczky Gabriella december 12.
Az igénybevevői nyilvántartás
1 A személyi jövedelemadó 1 %-ának kiutalása, felhasználás elszámolása.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Oktatási szakigazgatás
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Szakképzési változások
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Törzskönyvi változás-bejelentésekkel kapcsolatos önkormányzati feladatok
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
a köznevelési intézményekben
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Az általános meghatalmazások jegyzéke, a gondnokoltak jegyzéke. A társadalmi szervezetek, alapítványok nyilvántartása. A befejezett ügyek.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Ellenőrzések a köznevelési intézményekben Fejér Megyei Kormányhivatal.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
CÉGBEJEGYZÉSRE KÖTELEZETT ADÓZÓK BEJELENTKEZÉSE, VÁLTOZÁSBEJELENTÉSE, ADÓREGISZTRÁCIÓS ELJÁRÁS október 30. Ujjady Enikő NAV Heves Megyei Adóigazgatósága.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
A KÖZÉPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁS JÖVŐJE
A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezeteket érintő anyagi és eljárási szabályok évi változásainak áttekintése.
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
Közoktatási vezető 3.2. Zalaegerszeg 2013.március 08.
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Tanévkezdő 2013/14.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Középfokú felvételi eljárás a 2018/2019. tanévben
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról (Vhr.) 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról (Műk. r.) évi XCIII. törvény az illetékekről (Itv.) 17/2013. (III. 1.) EMMI rendelet a nemzetiség óvodai nevelésének irányelve és a nemzetiség iskolai oktatásának irányelve kiadásáról (Nemz. r.)

NYILVÁNTARTÁS Nkt. 21. § (1) „…A köznevelési intézmény a nyilvántartásba való bejegyzéssel, a bejegyzés napján jön létre.” Nkt. 21. § (2) A köznevelési intézmény alapítását nyilvántartásba vétel céljából be kell jelenteni – az alapító okirat, – a köznevelési közszolgálati tevékenység folytatására jogosító okirat – a köznevelési intézmény képviseletére jogosult személy nevének és képviseletének jogosultságát igazoló dokumentum – az állandó székhely meglétét igazoló okirat megküldésével

NYILVÁNTARTÁS A bejelentést nem költségvetési szerv és nem az állami intézményfenntartó központ által fenntartott intézmény esetében a köznevelési intézmény székhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalnál kell teljesíteni. A nem állami szerv által alapított intézmény csak akkor vehető nyilvántartásba, ha működése összhangban van a fővárosi, megyei feladatellátási, intézményhálózat- működtetési és köznevelés-fejlesztési tervben foglaltakkal.

NYILVÁNTARTÁS Nkt. 21. § (4) A nyilvántartásba vétellel összefüggő költségeket a kérelem benyújtója viseli. A bejegyzett adatokban bekövetkezett változásokat nyolc napon belül be kell jelenteni. A nyilvántartás fennálló és törölt adatai, továbbá az alapító okirat, szakmai alapdokumentum nyilvánosak, azokat bárki megtekintheti, azokról feljegyzést készíthet, valamint elektronikus úton is hozzáférhetők.

NYILVÁNTARTÁS Nkt. 21. § (7) A nyilvántartásba vételről szóló jogerős határozat alapján az önálló költségvetéssel rendelkező köznevelési intézmény képviselője köteles nyolc napon belül megkérni az intézmény adószámát és pénzforgalmi számlát nyitni. Az adószámot és a pénzforgalmi számlaszámot, annak kézhezvételétől számított nyolc napon belül be kell jelenteni a nyilvántartást vezető szervnél.

NYILVÁNTARTÁSBA VÉTEL Nkt. 21. § (5) A nyilvántartás tartalmazza: a) a köznevelési intézmény aa) létesítő és módosító alapító okiratának keltét, ab) nevét, alapfeladatának jogszabály szerinti megnevezését és valamennyi feladatellátási helyét, ac) képviseletére jogosult személy nevét, ad) önálló költségvetéssel rendelkező intézmény esetében adószámát, ae) önálló költségvetéssel rendelkező intézmény esetében valamennyi pénzforgalmi számlaszámát,

NYILVÁNTARTÁSBA VÉTEL b) a nyilvántartásba vétel, létesítés napját, c) a fenntartó képviseletére jogosult személy nevét, d) a jogutódlással, átalakulással, fenntartóváltozással, intézményi átszervezéssel kapcsolatos alapítói, fenntartói határozatok számát és a döntést tartalmazó határozatokat, e) a megszűnésről szóló alapítói, fenntartói határozatot, a megszüntető okiratot, a megszűnés idejét és módját, valamint a megszűnt intézmény iratainak őrzési helyét.

MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY Műk. r § (2) A kormányhivatal határozatában feltünteti a) az alapító, a fenntartó nevét, székhelyét, b) a nevelési-oktatási intézmény nevét, típusát, OM azonosítóját, adószámát, székhelyét, valamennyi telephelyét, tagintézményét, c) feladatellátási helyenként az ellátott köznevelési alapfeladatokat jogszabály szerinti megnevezéssel, valamint a gyermekétkeztetés ellátásának módját d) iskola esetén az évfolyamok számát, az oktatás munkarendjét,

MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY e) feladatellátási helyenként azt a legmagasabb gyermek- és tanulólétszámot, amelyet a nevelési-oktatási intézmény fogadni képes, f) sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátása esetén a sajátos nevelési igényt megalapozó fogyatékosságnak a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve szerinti meghatározását, g) szakképzés esetén feladatellátási helyenként és munkarendenként a szakképesítés megnevezését, azonosító számát, szakgimnázium esetén az Országos Képzési Jegyzékben meghatározottak szerinti ágazat megnevezését,

MŰKÖDÉSI ENGEDÉLY továbbá annak tényét, hogy a gyakorlati képzés megszervezéséhez az iskolai tanműhely rendelkezésre áll-e, h) alapfokú művészetoktatás esetén feladatellátási helyenként a művészeti ágakat, azon belül a tanszakok megnevezését, valamint azt a legmagasabb gyermek- és tanulólétszámot, amelyet az alapfokú művészeti iskola fogadni képes (művészeti áganként létszám!!!) i) az intézmény gazdálkodásának módját, j) nemzetiségi óvodai nevelés, nemzetiségi iskolai nevelés- oktatás esetén a nemzetiség óvodai nevelésének irányelve és a nemzetiség iskolai oktatásának irányelvében meghatározott óvodai nevelési formát, iskolai oktatási formát.

NYILATKOZAT Amennyiben az alapító okirat nem tartalmazza: az intézmény OM azonosítója (ME) az intézmény adószáma (ME, NYT) az intézmény valamennyi pénzforgalmi számlaszáma (NYT) az intézmény képviseletére jogosult neve (NYT) a fenntartó képviseletére jogosult neve (NYT) az oktatás munkarendje (ME) sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók ellátása esetén a sajátos nevelési igényt megalapozó fogyatékosságnak a Sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelésének irányelve és a Sajátos nevelési igényű tanulók iskolai oktatásának irányelve szerinti meghatározását (ME)

NYILATKOZAT Amennyiben az alapító okirat nem tartalmazza: szakképzés esetén feladatellátási helyenként és munkarendenként a szakképesítés megnevezését, azonosító számát, szakgimnázium esetén az OKJ-ben meghatározottak szerinti ágazat megnevezését, továbbá annak tényét, hogy a gyakorlati képzés megszervezéséhez az iskolai tanműhely rendelkezésre áll-e (ME) alapfokú művészetoktatás esetén feladatellátási helyenként a művészeti ágakat, azon belül a tanszakok megnevezését, valamint azt a legmagasabb gyermek- és tanulólétszámot, amelyet az alapfokú művészeti iskola fogadni képes (művészeti áganként létszám!!!) (ME) nemzetiségi óvodai nevelés, nemzetiségi iskolai nevelés- oktatás esetén a nemzetiség óvodai nevelésének irányelve és a nemzetiség iskolai oktatásának irányelvében meghatározott óvodai nevelési formát, iskolai oktatási formát. (ME) - óvodai nevelési formák: Nemz. r. 4. § (3) - iskolai oktatási formák: Nemz. r. 8. § (1)  (ME)

FONTOS ! Nkt 87. § (7) A fenntartó legkésőbb az intézkedés tervezett végrehajtása éve májusának utolsó munkanapjáig hozhat döntést – a) a nevelési-oktatási intézmény fenntartói jogának átadásával, – b) a nevelési-oktatási intézmény átalakításával, amely történhet: ba) egyesítéssel, amely lehet beolvadás vagy összeolvadás, bb) szétválasztással, amely lehet különválás vagy kiválás, – c) a nevelési-oktatási intézmény megszüntetésével, – d) a nevelési-oktatási intézmény átszervezésével kapcsolatban.