Tájékoztató a bérkompenzációval kapcsolatos kérdésekről és az ahhoz kapcsolódó - 5% alatti - pályázati lehetőségről Gyomaendrőd, 2012. március 2. Előadó:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bérkompenzáció teljesítésének munkaügyi ellenőrzése 2012 Irányadó eljárásjogi szabályok.
Advertisements

GKI Zrt., Bér- és bérteher-reform Akar László vezérigazgató március 10.
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
8. Tétel Vállalkozásában lehetősége nyílik alkalmanként foglalkoztatni még egy fodrászt. Határozza meg, hogy mely foglalkoztatási forma keretén belül.
Az egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A FIDESZ-KDNP ÉVI ADÓEMELÉSEI. KORMÁNYZATI JAVASLATRA BEVEZETETT ADÓEMELÉSEK Dr. Matolcsy György, nemzetgazdasági miniszter NŐ A SZEMÉLYI.
A január 1-től életbe lépett adó- és járulék változások. Az alkalmi munkavállalás április 1-től életbe lépő változásai március 29. Készítette:
A munkabérek nettó értékének megőrzéséhez szükséges munkabéremelés évi elvárt mértékéről és a béren kívüli juttatás ennek keretében figyelembe vehető.
Kormányszóvivői tájékoztató Cselekedni most és mindenkiért Hogy mindenki jobban éljen! Adókedvezmény az átlagos és az átlag alatti keresetből élőknek.
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Tájékoztató a bérkompenzációról és a Munkaügyi Központ évi támogatási lehetőségeiről Janovics László igazgató Pécs, január 31.
Tájékoztatás a „bérkompenzáció” ellenőrzéséről
A Magyar Köztársaság kormánya. A recesszió foglalkoztatásra gyakorolt hatásának kezelésével kapcsolatos munkaerő-piaci intézkedések Simon Gábor államtitkár.
1 Foglalkoztatási formák, díjazásuk Munkaidő és a kapcsolódó nyilvántartások november 23. Gottgeisl Rita.
Kis- és középvállalkozások adózási, gazdálkodási környezetének 2006-os, illetőleg középtávú változásai Dr. Katona Tamás politikai államtitkár Pénzügyminisztérium.
1 Tájékoztató munkahelybővítést és megőrzést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról, lehetőségekről Kisbér, április 8.
A munkabérek nettó értékének évi megőrzéséhez nyújtható támogatás.
2010. December Dudás Katalin
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Az Európai Unió más tagállamába kiküldött munkavállalók társadalombiztosítási jogállása, közteher-fizetési kötelezettség Széll Zoltánné előadása.
„ TÁMOP B/2. projekt pénzügyi megvalósításának lényeges pontjai” Szombathely, december 15. Készítette: Berényiné Bosch Cecília OFA Kooperáció.
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Vállalkozási feltételek Németországban vállalkozási szerződések teljesítéséhez Koji László elnök Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége 1013.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Munkáltatói Fórum január Rendes Ágnes Komárom-Esztergom Megyei Adóigazgatóság.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
Személyi jövedelemadó 2014 Guzmics Zsuzsanna Audit Service Kft. GGI INDEPENDENT MEMBER
Készítette: dr. Solymár Gabriella osztályvezető A Munkahelyvédelmi akciótervhez kapcsolódó kedvezmények érvényesítése.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Könyvelői klub Bérkompenzáció Bérkompenzáció Magyar Közlöny: évi 157 száma 299/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet A munkabérek nettó értékének.
2015. évi változások Járulék, egészségügyi hozzájárulás, szociális hozzájárulási adó, kisadózó vállalkozók tételes adója, egyszerűsített foglalkoztatás.
Személyi jövedelemadó 2012 Guzmics Zsuzsanna Audit Service Kft.
Összehasonlító példák ‏ 2015/2016 II. Dr Lakatos Mária: ADÓZÁS I.
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Munkahelymegőrzés, munkahelyteremtés március.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
Új egyensúly Sikerek és kihívások. 2 Felzárkózik a gazdaság.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
2012. ÉVI I. TÖRVÉNY A MUNKA TÖRVÉNYKÖNYVÉRŐL A munka díjazása Nemzeti Munkaügyi Hivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Igazgatóság 2012.
A térség munkaerő-piaci helyzete Előadó: Schwarcz Gáspár kirendeltség-vezető Pest Megyei Kormányhivatal Ráckevei Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Kormányszóvivői Iroda Cselekedni most és mindenkiért Adatok és tények a Medgyessy-kormány egy évéről május 24.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Az első házasok kedvezménye
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
Összehasonlító példák
A központosított illetményszámfejtő rendszer évi változásai
Met. módosítás július 01..
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
Dr. Kiss Mariann Tájékoztatási Főosztály
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Készítette: Esenczki Fruzsina és Borbély Balázs RYBD2T, S7LJW9
A kormány és a szociális partnerek megállapodása a bérek emelésére
Közbeszerzési Döntőbizottság
A Nemzeti Gazdasági és Társadalmi Tanács tevékenysége
A munka díjazása.
Előadás másolata:

Tájékoztató a bérkompenzációval kapcsolatos kérdésekről és az ahhoz kapcsolódó - 5% alatti - pályázati lehetőségről Gyomaendrőd, március 2. Előadó: Kristóffyné Szász Etelka igazgatóhelyettes M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Jogszabályi háttér: 2011.évi XCIX. törvény Az alacsony keresetű munkavállalók bérének emelését ösztönző egyes törvények módosításáról 2011.évi CLVI. törvény Az egyes adótörvények és az azzal összefüggő egyéb törvények módosításáról 1996.évi LXXV. törvény A munkaügyi ellenőrzésről 2003.évi XCII. törvény Az adózás rendjéről 299/2011.(XII.22) Korm. rendelet a munkabérek nettó értékének megőrzéséhez szükséges munkabéremelés 2012.évi elvárt mértékéről és a béren kívüli juttatás ennek keretében figyelembe vehető mértékéről 298/2011.(XII.22) Korm. rendelet A kötelező legkisebb munkabér (minimálbér) és a garantált bérminimum megállapításáról 371/2011. (XII.31) Korm. rendelet A költségvetési szerveknél és az egyházak közcélú tevékenységet folytató intézményeinél foglalkoztatottak 2012.évi kompenzációjáról 1013/2012.(I.26.) Kormány határozat a munkabérek nettó értékének 2012.évi megőrzését elősegítő kiegészítő munkáltatói kompenzáció előkészítéséről M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Két téma: 1.Elvárt béremelés a munkabérek nettó értékének megőrzéséhez 2.Támogatási konstrukció az 5% alatti munkáltatói költségterhek kompenzálására M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

ELVÁRT BÉREMELÉS A MUNKABÉREK NETTÓ ÉRTÉKÉNEK MEGŐRZÉSÉHEZ. 299/2011.(XII.22.) Kormányrendelet alapján. E rendelet hatálya nem terjed ki a költségvetési szervekre Fontos segédeszköz a béremelés mértékének és módjának meghatározásához A konstrukció szükségessége:  től megszűnik az adójóváírás lehetősége /2011.évi CLVI.tv 29 §-a alapján/  1 % ponttal emelkedik a munkavállalók által fizetett egészségbiztosítási járulék A két intézkedés eredményeként a Ft alatt keresők évi nettó keresete béremelés nélkül csökken. M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Elvárt béremelés jellemzői: 1.Az elvárt béremelést nem kötelező végrehajtani, de a minimálbér emelését igen. 2.Kompenzációban – szociális hozzájárulási adóból levonható kedvezményben – csak az munkáltató részesül, aki valamennyi folyamatosan foglalkoztatott munkavállalója tekintetében végrehajtja az elvárt béremelést. 3.Munkahelyteremtő, valamint munkahelymegőrző pályázaton nem indulhat, 5% alatti támogatási konstrukciós pályázaton sem vehet részt, aki nem hajtotta végre az elvárt béremelést valamennyi folyamatosan foglalkoztatott munkavállalója tekintetében. 4.Amennyiben az érintett munkavállalók 2/3-nál nem valósul meg az elvárt béremelés – a munkaügyi ellenőrzés elmarasztaló határozatot hoz – nem indulhat 2 évig közbeszerzési eljáráson ajánlattevőként és nem részesülhet támogatásban a központi költségvetésből és az elkülönített állami pénzalapokból. M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Elvárt béremelés jellemzői: Ft alatt keresők esetében van elvárt béremelés, afölött nincs. 6.Azon munkavállalók esetében kell végrehajtani az elvárt béremelést – az adókedvezmény szempontjából – akik a munkáltatóval, vagy belföldi kapcsolt vállalkozásával, 2011.november 1-je és 2011.december 31-e közötti időszak bármely napján munkaviszonyban álltak. Ebbe a körbe beletatoznak a munkából tartósan távollévők is. /Folyamatosan foglalkoztatott munkavállaló fogalma/ A szankció elkerüléséhez az adott munkáltatóval munkaviszonyban állók 2/3-ára szükséges az elvárt béremelést megvalósítani. Ez esetben az elvárt béremelés max.25%-a béren kívüli juttatás növelésével is megvalósítható. 7.Egyszerűsített foglalkoztatásról szóló 2010.évi LXXV. törvény alapján foglalkoztatottra nem terjed ki. 8.A minimálbéremelés is beleszámít az elvárt béremelésbe. /78000 Ft-ról 93000Ft, garantált bér Ft-ról Ft/ M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Elvárt béremelés jellemzői: 9.Évközben a visszamenőlegesen végrehajtott elvárt béremelés is elfogadható, a kompenzáció a kedvezmény ebben az esetben is érvényesíthető, amennyiben valamennyi folyamatosan foglalkoztatott munkavállalóra kiterjed az elvárt béremelés. /2011.évi CLVI.törvény 460§.(2) bekezdés/ 10.Az elvárt béremelés mértékét a 299/2011.(XII.21) kormányrendelet tartalmazza. Kétféle módszer választható a mérték meghatározására. 11.A kedvezmény más kedvezményekkel együtt is igénybe vehető, ezek a START PLUSZ, START EXTRA, START BÓNUSZ. A két jogcímen igénybe vett kedvezmény meghaladhatja az adott munkavállaló után fizetendő adó összegét. /A Karrier Híd Program kedvezménnyel együtt is igénybe vehető, azonban itt a két kedvezmény együttes összege nem haladhatja meg a munkavállalóra vonatkozó szociális hozzájárulási adó összegét./ 12.A kedvezmény biztosítja, hogy a munkáltatóra háruló bér és járulék teher együttes összege 5% legyen, az a fölötti bér és járulék teher havonta a szociális hozzájárulási adóból leírható, tehát nem terheli a munkáltatót. A havi kedvezmény mértéke maximum Ft. M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Elvárt béremelés jellemzői: 13.A hónap közben megszűnő, illetve a hónap közben keletkező munkaviszony esetén a töredék hónapra nem számolható el kedvezmény. 14.Az a munkáltató is igénybe veheti a kedvezményt mely munkáltató november 1. és december 31. közötti időszakban, munkaviszonyban egyetlen személyt sem foglalkoztatott. 15.Újonnan alakult foglalkoztatók automatikusan jogosultak a kedvezmény igénybevételére. Itt feltétel azonban, hogy ha a kapcsolt vállalkozástól vesz fel munkavállalót őrá vonatkozik az elvárt béremelés. M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Elvárt béremelés mértékének meghatározása: 1.A évi munkabér havi átlagának a meghatározása Ez alatt a 2011.évi rendszeres bért kell érteni. Rendszeres bér = a évi személyi alapbér és a évi rendszeres bérpótlékok. /Az időtartamra, mely időtartam alatti bérekből a havi átlagot számolni kell a kormányrendelet 2§ 2. bekezdés a-d pontját kell alkalmazni. A rendszeres pótlék fogalma/ Mt. 151/A. § (2) bekezdés szerint meghatározás. Havi átlagos rendszeres pótlék = Referencia időszakban kifizetett pótlék/ledolgozott munkanapok száma X munkarend szerinti munkanapok száma a referencia időszak alatt. Teljesítménybér esetén a 100%-os teljesítménynek megfelelő bért kell figyelembe venni. Nem lehet figyelembe venni a prémium, jutalom, távolléti díj bérelemeket. M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Elvárt béremelés mértékének meghatározása: évi bér meghatározása A évi személyi alapbér emelése révén történik, időbér illetve időbéren alapuló teljesítménybér formák alkalmazása esetén. A 299/2011. (XII.22) Korm. Rendelet 1. számú melléklete szerint. A, évi rendszeres munkabér Ft/hó alatt a személyi alapbér 26 % -os emelése az elvárás. B, évi rendszeres munkabér Ft/ hó – Ft/hó között kétféle mód közül lehet választani. A évi személyi alapbért a 1. sz. melléklet megfelelő során szereplő összeggel kell megemelni. A évi rendszeres bérnek megfelelő sorhoz tartozó elvárt béremelés összegét szorozni kell a személyi alapbér és rendszeres bér hányadosával, és az így kapott összeggel kell emelni a évi személyi alapbért. Szintén az 1. számú mellékletet alkalmazva. Munkabesoroláson alapuló teljesítménybérformák alkalmazása esetén /darabbér/ munkabértételek megfelelő mértékű emelése biztosítja az elvárt béremelést. M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

A kompenzáció összege az adókedvezmény mértéke 2012-ben A kedvezmény alapja a munkavállaló havi bruttó munkabére, amelyet havonta munkavállalónként kell elszámolni a 1208-as bevallásban. A kedvezmény mértéke Ft bruttó bérig 21,5%, de legfeljebb Ft, Ft bruttó bér felett a Ft feletti rész 14%-val csökken a Ft maximális támogatás. Az adókedvezmény számítás ellenőrzése Az adókedvezmény jogosulatlan igénybe vétele esetén az adóhatóság az alábbi feltételeket betartva nem állapít meg adókülönbözetet. az elvárt béremelést a kedvezmény igénybevevője a folyamatosan foglalkoztatottak legalább 90%-ában teljes mértékben teljesítette, az elvárt béremelés és a végrehajtott béremelés különbsége összesen nem haladja meg az adott hónapban folyamatosan foglalkoztatottnak minősülő valamennyi munkavállaló létszámának és 300 Ft-nak a szorzatát, az ellenőrzési határozat jogerőre emelkedéséig bizonyítja, hogy az elvárt béremelést visszamenőleg, az ellenőrzéssel érintett időszakra vonatkozóan valamennyi folyamatosan foglalkoztatott munkavállalója vonatkozásában végrehajtotta. M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Támogatási konstrukció az 5% alatti munkáltatói költségterhek kompenzálására Jogszabályi alap: 1013/2012. (I.26.) Kormány határozat Cél: Azon magas élőmunka-igényű és emellett alacsony bérű munkavállalókat foglalkoztató vállalkozások támogatása, amelyek a bérek nettó értékének 2012-ben történő megőrzéséhez szükséges béremelésből az 5%-os emelésre is csak támogatás igénybevételével képesek. Vissza nem térítendő támogatás várható mértéke: Az elvárt béremelés 3%-os részének a 2012.évi bér és szociális hozzájárulási adó költségei Várható feltételek: A 100 %-os bérkompenzációt a nettó érték megőrzése céljából valamennyi munkavállalója számára jétől – visszamenőlegesen is – biztosítja A munkavállalóinak létszámát 2012-ben legalább szinten tartja A pályázat keretében a támogatás várhatóan de minimis támogatásként nyújtható A vállalakozás jövedelme nem haladja meg a versenyszféra átlagjövedelmét, amely Ft A részmunkaidőben foglalkoztatottak száma a 2011.évihez képest 20%-kal nagyobb mértékben ne csökkenjen M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! M UNKAÜGYI K ÖZPONTJA