MEDIA HEALTH CHECK BY WHITEREPORT Incze Kinga, Mrs. White Budapest, 2012. dec.11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Marketingkommunikáció és PR
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
A magyar gazdaság versenyképessége Vojnits Tamás április 2.
A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,
A Turizmus sajátosságai a marketingben
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
KGFB kampány a nagyok árnyékában Keresőmarketing nap november 17. Keresőmarketing nap november 17. Sziebig Péter.
linked by isobar ÚJ MARKETING-ÚJ ÜGYNÖKSÉG?1 Miért nem megy gyorsabban? (… I just don’t dig on swine, that’s all) Kovács Zoltán.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Business Day 2009 Hogy látják a kutatók a jövőt? 2009.október 2. Mihálszki Zsuzsa TNS Media Intelligence.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
FigyelőNET Mozgásban az üzlet február 6.. Kik vagyunk? A finn SanomaWSOY vásárolta meg a VNU magazin-portfolióját. Az új médiavállalat … • Európa.
7.Szeminárium – Pénzügyi elemzés Szemináriumvezető: Czakó Ágnes
A reklámeszközök jellemzöi
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei II. negyedév* Pénzügyi stabilitás Magyar Nemzeti Bank augusztus 29. * A prezentáció az MNB.
IAB Hungary Adex április 9.. IAB Adex Az IAB 1996 óta teszi közzé az online reklámköltési adatokat (US) Az IAB Europe 2006-ban indította.
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
A reklámügynökség Budapest,
Makroökonómia Feladatmegoldás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Az EU USA-hoz viszonyított gazdasági versenyképességéről Rácz Margit kutatási igazgató MTA Világgazdasági Kutatóintézet Budapest Országház u. 30.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
A reklámköltések alakulása Magyarországon Forrás: Mediagnózis Milliárd Forintban.
Az MNB hitelezési felmérésének aktuális eredményei IV. negyedév*
Lakossági eladósodási és megtakarítási trendek Barabás Gyula Magyar Nemzeti Bank Budapest, november 25.
Venni vagy eladni? Részvénybefektetések az intézményi befektető szemével Horváth István, CFA K&H Befektetési Alapkezelő Zrt.
TRANZITOLÓGIA IV. ELŐADÁS
Napilapok Magyarországon 2014-ben  Kitekintés  Értékek  Olvasók  Reklámpiac  Új üzleti modell.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
© 2004 KPMG LLP, a UK limited liability partnership and the UK member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. The KPMG logo.
Econet.hu Nyrt év jelentősebb eseményei I i alaptőke-emelés Est Média Group Kft. 70%-ának megszerzése /Pesti Est, Est.
Jankuné Kürthy Gyöngyi AKI, Élelmiszerlánc Elemzési Osztály
Társadalom- és foglalkoztatáspolitikai stratégiák hatása és hatékonysága Scharle Ágota Budapest Szakpolitikai Elemző Intézet Budapest, november 12.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
AZ ELKERÜLHETETLEN VÁLTOZÁS Digitális Mesterkurzus 2014 November Tóth Gergely.
KERESKEDELMI LÁNCOK MARKETINGJE Mihálszki Zsuzsa – Szakma Napja, szeptember 29.
Válság és kilábalás László Csaba adópartner
Fizetési mérleg jelentés
Nyíregyháza, április 02. A kapcsolatok hálójában.
A médiakoncentráció korlátozása Médiaszabályozás március 26. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
A digitális reklám eszközei 1.
2012 elé – a kijózanodás éve Külső gazdaság: Árfolyam, GDP, aktív-inaktív arány, vásárlóerő Reklámpiac: nincs friss pénz, nincs új márka – a maradók.
NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP NEMZETKÖZI ÉS HAZAI MÉDIAPIACI HELYZETKÉP TÓTH ANDRÁS ANTENNA HUNGÁRIA DECEMBER 11. TÓTH ANDRÁS ANTENNA.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
Hangosabban vagy figyelmesebben ? A fogyasztó és a telekommunikációs üzenetek változása.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
Budapest, december 8. A PÉNZÜGY SZEKTOR ÖT ÉVE, 2008-TÓL 2012-IG NÉMETH BÉLA.
az Akasztói Szikiponty
Nemzetközi hallgatók helyi értéke Révész Balázs – Kéri Anita SZTE GTK
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
MINDEN SZEGMENSBEN NÖVEKEDETT A MAGYARORSZÁGI OOH REKLÁMPIAC A 2016
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Incze Kinga, Mrs.White Media Consulting
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
a PénzügyMinisztérium ÉS A due médiahálózat
Fizetési mérleg jelentés április
A kereslet.
Hogyan előzz be kisvállalkozóként
Előadás másolata:

MEDIA HEALTH CHECK BY WHITEREPORT Incze Kinga, Mrs. White Budapest, dec.11.

TISZTÁNLÁTÁS

MI A MEDIA HEALTH CHECK? Célja a tisztánlátás. A médiaszolgáltatói piac főbb makroszintű adatainak elemzésével top line információt nyújtunk a piac különféle szereplőinek arról, hogy milyen irányba halad a médiapiac mennyire egészséges strukturális értelemben milyen főbb „tünetei” vannak milyen tüneti vagy annál mélyebbre menő orvoslási lehetőségei vannak az egészségének helyreállításához.

CHECK LIST Médiakínálat Mennyire fragmentált a médiakínálat? Hogyan változik a médiakínálat médiatípusonként az összpiaci átlaghoz képest? Elég transzparens-e a piac (Jéghegy-modell)? Kereslet A médiavállalatok árbevétele arányos-e a makrogazdasági mutatókkal? van-e megfelelő mértékű és fizetőképes kereslet? Hogyan alakul a b2c (terjesztési) és b2b (reklám-)bevételek aránya? Profitábilis-e a médiapiac, és mennyire? Van-e mozgás (Merge&Acquision tevékenység), és mely területeken? Vannak-e gyors növekedésre képes, gazella-típusú cégek?

MÉDIAKÍNÁLATI HEALTH CHECK

Forrás: WhiteReport mediabrowser MédiatípusMédiumok (médiamárkák) darabszáma médiatípusonként negyedév negyedévVáltozás (%) Sajtótermék % Internetsite % Televíziócsatorna % Rádiócsatorna % Mozi % Közterület (óriásplakát, citylight, backlight stb.) eszköz (tábla) eszköz (tábla) -4% Egyéb (indoor, járműreklám, megaboard stb.) % Összesen médiamárka médiamárka +3% AZ ATL MÉDIAPIAC IGEN GAZDAG! JELENTŐS CSÖKKENÉS CSAK A RÁDIÓS SZEGMENSBEN

Forrás: WhiteReport. Megjegyzés: A teljes tematikalistának a fenti csak egy része. A MÉDIAKÍNÁLAT FRAGMENTÁLT A HíR-KÖZÉLETI MÉDIUMOKON TÚL 8000 MÉDIUM SZÓL A HAZAI FOGYASZTÓKHOZ – KIVÁLÓ TARGETÁLÁSI MÓDOK A hír/közélet a teljes darabszám közel 20%- a, nem mutatjuk a teljes magasságot

A médiumoknak kevesebb mint 20%- a szerepel iparági kutatásban – a médiafogyasztás sokkal intenzívebb mint ismerjük Két alulértékelt célzási stratégia, pedig az eszköz megvan rá: – Tematikus: a médiumok 70%-a – Helyi: a médiumok 42%-a + 47ezer plakáthely Miért fontos ez? – A kisebb médiumok egyesével nem érik el a hirdetői/ügynökségi ingerküszöböt, cross-médiás salesképviselet szükséges, hogy a célzottnak tekintett newmedia- megoldásokkal az ATL fel tudja venni a versenyt Csúcs (3%) Felszín(15%) Felszín alatti (82%, 8200 media) ICE BERG MODEL BY MRS.WHITE médiamárka (1 médium/ 1000 lakos) A FOGYASZTÓT SOKKAL TÖBB MÓDON LEHET CÉLZOTTAN ELÉRNI ATL-MÉDIUMOKKAL, MINT GONDOLNÁ

KERESLETI OLDALI HEALTH CHECK

Milliárd Ft A MÉDIAIPAR 2008 ÓTA CSÖKKEN ÉS NEM TERMEL PROFITOT: W-VÁLSÁG Forrás: WhiteReport Financial 820 médiavállalat adatai alapján !

% ENYHÜLÉS UTÁN TOVÁBBI ROMLÁS A RACIONALIZÁLÁSOK UTÁN FÚZIÓK, FELVÁSÁRLÁSOK JELENTHETIK A KIUTAT A MÉDIAVÁLLALATOK SZÁMÁRA ! Forrás: WhiteReport Financial 820 médiavállalat adatai alapján

Milliárd Ft HA NEM NÖVELJÜK AZ ATL MÉDIÁBA VETETT BIZALMAT, TOVÁBB TÖPÖRÖDIK A REKLÁMTORTA 46% 44% 49% - MRSZ módszertani változás 47% ! Forrás: WhiteReport Financial 820 médiavállalat adatai alapján MRSZ: searchadatok és ambient nélkül 47%

PEDIG A FOGYASZTÓK KÖLTENEK MÉDIÁRA A HIRDETÉSI BEVÉTELEK ARÁNYA AZONBAN CSÖKKEN Forrás: WhiteReport Financial 116 televíziós médiavállalat adatai alapján

Forrás: WhiteReport Financial 820 médiavállalat pénzügyi adatai alapján A HIT MILLIÁRDOKAT MOZGAT HA NEM ÍGY LENNE, A CSÖKKENÉS ARÁNYOS LENNE A MÉDIATíPUSOK KÖZT

TOVÁBBI ELLENŐRZÉSI PONTOK GAZELLÁK, M&A 1.Gazellák ( közt minden évben minimum 10% árbevételnövekedés): 18 médiavállalat (6 online, 6 kiadó, 4 tévétársaság, 1 mozi, 1 rádió) – alacsony arány, de legalább vannak egy páran! 2.Indokolatlanul alacsony a felvásárlások, fúziók aránya, különösen ahhoz képest, hogy sok a veszteséges médiavállalat és sok a long tailbe tartozó hazai mikrovállalat

HOGY JUTOTTUNK IDÁIG?! AZ OKOT KELL MEGSZÜNTETNI 1.Világgazdasági válság 2008 őszétől 2.Magyarország makrogazdasági problémái, különösen 1.a háztartások fogyasztásának csökkenése (b2c költéscsökkenés) 2.Különadók, pénzügyi terhek (b2b keresletcsökkenés részbeni oka) 3.A médiafogyasztási szokások átalakulása: „tarol a digitális” 1.PEDIG! Az ATL alulértékekelt, mert kevésbé mért 4.Illúziók a reklám/médiapiacon 1.„Mindennek rajtunk kívülálló okai vannak” 2.„A Google és Facebook mindent letarol” – pedig ők piacot is építenek!!! Mindezek együttesen eredményezték a hirdetők ATL médiába vetett bizalmának csökkentését és a reklámköltések visszaesését. A médiatulajdonosok és médiaügynökségek dolga ÚJRA meggyőzni a hirdetőket az ATL médiumok hatékonyságáról.

KIUTAK

BLUE OCEAN A RED HELYETT Azaz a piacépítés -A facebook-google csak részben vesz el a klasszikusmédia-szereplőktől, közben a kkv-kat edukálja –ők valóban blue ocean stratégiát folytatnak -ATL médiába vetett bizalom helyreállítása révén -E-kereskedelem és egyéb határterületek Ha nincs változás, a trend egyértelmű.

Például Győr helyi médiakínálata: 55 helyi lap, 2 tévé, 6 rádió, 3 mozi, 17 site, 739 citylight, 649 óriásplakát, 4 backlight „SMALL IS THE NEW BIG”

EGYÉB Lobbi a reklám- és médiapiac pozíciójának megerősítéséért A médiaipar a GDP 1%-a körül van, pedig 2008-ban még 1.2% volt A különadók plusz hoznak az államnak, de a médiapiac vesztesége mínuszt jelent. A médiaügynökségek vesztesége = reklámpiac vesztesége.

YES, BUT…