 Múlt  Jelen  Jövő Személyes életút - vonatút Helyzetelemzés – SWOT-analízis Célkitűzések.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos tippek pályamódosításhoz
Advertisements

Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Miért hirdetne egyenként több online állásközvetítő portálon, ha Önnek elegendő 1 helyen kérnie, hihetetlenül alacsony áron? hihetetlenül alacsony áron?
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Veszélyes cégek Hogyan szúrd ki azt a céget, akihez nem szabad elmenni dolgozni? Savanya Erzsébet HR Igazgató
BME Diákközpont, Karrier Iroda
Informatikai szakképzés és munkaerő-piaci tendenciák BUDAPEST, január Budapest, Montevideo utca 9. | Telefon: | Fax: +36.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
Mi is az a Multi-Level Marketing?
A felnőttképzés jövőképe (Érdemes-e intézményi stratégiát alkotni?) Akkreditált Felnőttképzési Intézmények Országos Egyesülete – országos konferencia (2008.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
Az EAL-NET rendszer a hallgatók szempontjából Készítette: Forgó Melinda és Gyenes Gábor.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Hogyan írjunk motivációs levelet?
Fent vagy valamelyik közösségi portálon?. A közösségi weboldalak, mint amilyen a Facebook, a MySpace vagy az iwiw, az oldalukon megjelenő reklámokból.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Emberierőforrás-ellátás
 Megbízható, jó hírnévvel rendelkező cég  A munkaközvetítés és annak minden formája INGYENES!
A cég 2007 óta működik Világszerte, óriási sikerrel Termékei: Letölthető szoftverek Elektronikus könyvek CD-k Már 6 nyelven elérhető …hamarosan magyarul.
Miért lesz valaki vállalkozó?
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Mi is tulajdonképpen SprintWealth üzlet? A SprintWealth weboldalról szoftvereket és e-könyveket tölthetsz le 29 USD regisztrációs díj ellenében. Az oldal.
A Virtuális Munkaerőpiac Portál bemutatása
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
Széchenyi István Egyetem, Győr
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Sponsorare necesse est
Vucskó Bernadett Fővárosi Esélyegyenlőség Módszertani Iroda „ HÉTRŐL ÉVRE A MUNKÁBAN ” NONPROFIT MUNKAKÖZVETÍTŐI RENDSZER BEMUTATÁSA március 26.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
TÁMOP /A
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
INNOINFO, A VÁLLALKOZÓI KÖZÖSSÉGI PORTÁL. Miben segíthet az Innoinfo projekt?  kkv-k marketing tevékenységének beindításában  márka/cég ismertségének.
Hogyan készüljünk fel a szóbeli interjúra? Milyen kérdések várhatóak?
Hogyan kell megírni egy önéletrajzot, hogy behívjanak állásinterjúra?
Karrierlehetőségek a multiknál
Amit a diákmunkáról tudni kell
Felkészülés az állásinterjúra
Szakmai gyakorlat jelentősége, tudatos karrierépítés
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
Elektronikus Munkaerőpiaci Adatbázis és Karrierpont Hálózat TÁMOP / ,,e-KARRIER” CSAT Egyesület Cím: 4025 Debrecen, Arany János utca.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
EVS – Európai Önkéntes Szolgálat Szepesi Judit. Téma Mi az az EVS ? Hogyan lehetsz EVS önkéntes? Tájékozódj! Találj egy küldő szervezetet! Találj egy.
Lakatos Gabriella Megérteni vevőik viselkedését gyakran könnyebb, mint megérteni a vállalkozók gondolkodását. Hogy erősítheti vagy ronthatja saját esélyeit.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
„DIÁKOK A MUNKAER Ő - PIACON” NTP-SZKOLL MUNKAER Ő -PIACI KURZUS TEMATIKÁJA 2015/2016. TAVASZ 15 ÓRA, 3 ALKALOM (3 X 5 TANÓRA)
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
A felsőoktatási felvételi eljárás
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Értékesítési képviselő – Food
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Építs a külföldi szakmai gyakorlatra álláskereséskor!
Előadás másolata:

 Múlt  Jelen  Jövő Személyes életút - vonatút Helyzetelemzés – SWOT-analízis Célkitűzések

Az önéletrajz bevetése előtt tisztába kell jönnöd magaddal és céljaiddal. Ez azért fontos, hogy tudd:  Az állás, aminek a megszerzéséért küzdesz, valóban kifizetődő-e számodra?  Milyen munkakörben, milyen feladatokat látnál el szívesen?  Milyen szakmai kihívásokkal szeretnél szembe kerülni, milyen anyagi színvonalat képzelsz el, vagy helyileg hol akarsz dolgozni, mennyire vagy mobil? Az álláskeresési útvonal még pontosabb kijelöléséhez készíthetsz egy céglistát is, ahová azokat a cégeket sorold fel, ahol szívesen dolgoznál. Önismereti szempontból tisztában kell lenned erősségeiddel, gyengeségeiddel és a lehetőségeiddel. (SWOT)

A következő bontásban tekintheted át a céljaid:  Rövid távú célok – ide tartoznak azok a célok, amelyek két éven belül kivitelezhetők. Például a szakmai gyakorlat, az első munkahely megszerzése vagy a nyelvvizsga.  Középtávú célok – a kettőtől öt éves időintervallum között megvalósítható célok, mint a magasabb pozíció, illetve jövedelem elérése, a szakmai specializáció, vagy a másoddiploma.  Hosszú távú célok – azok a célok, amelyek megvalósulásához több mint öt évre van szükség.

 Formális álláskeresés (a munkáltató aktívabb) Az állást kereső alapvetően passzív, a munkáltató kezdeményezésére reagálva jelentkezik. Az álláskereső egy konkrét igényre reagál. Várakozik a számára ideális pozíció megjelenésére. Annak ellenére, hogy látszólag mindent megtesz, mégis azt látja a környezet, hogy többnyire nem jár sikerrel.  Informális álláskeresés (a munkavállaló aktívabb) Nagyfokú belső motiváció jellemzi az álláskeresőt. Célirányosan keres, szűkítik a kínálkozó lehetőségeket, csak a számukra kívánatos pozíciókra pályáznak. Milyen csatornákon keresztül kereshetünk munkát?

On-line  Karrier portálok  Vállalati karrier oldalak  A személyzeti tanácsadók/fejvadászok Off-line  Újsághirdetések, fajtái  Networking – kapcsolati tőke  Állásbörzék  Munkaügyi Központok, Alapítványok  Karrier Irodák - nem csak végzősöknek Mit gondoltok, melyik módszer a legsikeresebb?

40% 20% 13% 7% 3% A feltüntetett százalékok az egyes módszerek sikerességét mutatja a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján.

Ezekből számtalan szereplő található a piacon. Csak néhány példa: vagy Index Karrier rovat. Rengeteg hasznos funkcióval rendelkeznek, és a szolgáltatásaik többsége ingyenes, hiszen a bevételük a munkáltatók oldaláról származik. Lehetőség van konkrét munkaterület szerint keresni, feltöltheted a CV-det, értesítéseket és hírlevelet kaphatsz, illetve egyéb fontos információkat, segédleteket, cikkeket és teszteket. Találhatsz olyan portált is, ahol az ott meglévő adatbázis alapján láthatod, hogy milyen karrierlépcsőkön mentek keresztül a hozzád hasonló pozícióból induló pályakezdők. On-line

 Jellemzően a nagyobb cégek tartanak fenn karrierportált, de általánosságban elmondható, hogy középvállalkozásoknál is található legalább egy cím a személyi ügyekért felelős kolléga eléréséhez.  Ezeken a weboldalakon pontos leírást találhatsz a karrierlehetőségekről, állásajánlatokról, továbbá megtudhatod a HR-es kolléga nevét is, akihez továbbküldöd majd önéletrajzod, így névre szólóan írhatod a motivációs levelet.  A karrierportálra direkt feltöltheted az önéletrajzod vagy elküldheted ben. Ezt spontán CV küldésnek is szokták nevezni, hiszen ilyenkor általában nem egy meghirdetett pozícióra jelentkezel. On-line

 A személyzeti tanácsadók  A személyzeti tanácsadók az alsó- és középszintű pozíciókra keresnek jelöltet.  A fejvadászok  A fejvadászok többnyire a már tapasztalattal rendelkező álláskeresőkkel foglalkoznak, és ott is javarészt felsővezetői szinttel.  Személyzeti tanácsadókat azok a cégek veszik igénybe, akik nem tudnak, vagy nem akarnak saját személyzeti szakembereket alkalmazni, ezért „kiszervezik” ezeket a feladatokat.  A szolgáltatásaik az álláskeresők számára ingyenesek. A jelentkezők adatait négy hónaptól egy évig tartják az adatbázisukban díjmentesen.  Visszajelzést abban az esetben kapsz, ha egy általuk keresett pozícióra alkalmasnak találnak.  Előnye, hogy szakterületekre specializálódott cégek találhatók közöttük, így a megfelelő tanácsadót lehet alkalmazni egy pozíció megüresedésénél.  Hátránya a közvetítésből fakadó időigényesség, hiszen nem kapsz azonnali állásajánlatot a tanácsadótól, hanem a cég végső beleegyezésére is szükség van. (Példa: On-line

 Újsághirdetések: Ezek közül az ismertebb napilapoktól kezdve, pl.: Népszabadság vagy Zalai Hírlap, az ismertebb hetilapokon át, mint a HVG vagy a Figyelő, egészen a szakmai lapokig – munkaügyi szemle, mérnök újság – eljuthatsz, és érdemes is végigböngészni őket.  Saját hirdetés feladása: Kis cégeknél gyakori, hogy nem hirdetik meg az állást, hanem először a helyi kínálatot nézik át. Ezért is lehet érdemes saját hirdetést feladni, megjelölve a végzettséged és nyelvtudásod valamint, hogy milyen jellegű állást keresel. Off-line

 Legelterjedtebb a cég megnevezésével történő hirdetés. A cégnek ez reklám lehetőséget is jelent, hiszen megjelenik a cég neve illetve a logója, ráadásul a hirdetés szövegében, a cég bemutatásakor is megpróbálják fényezni magukat. Ilyenkor a következő tipikus mondatokkal találkozhatunk: „Az XY ZRT. a … termékek piacvezető kelet-európai gyártója, magyarországi leányvállalatának dinamikus növekedése következtében…”  Egy személyzeti tanácsadó cég hirdetésénél a klienseik adatait bizalmasan kezelik, így a megrendelő, munkaadó cég nevét is sokszor homály fedi, pl.: „Megbízónk egy svéd tulajdonú, nagy múltra visszatekintő cég…”  Találkozhatsz olyan hirdetéssel is, ahol a cég nem kerül megnevezésre. Erre akkor kerül sor, ha a cég nem akarja felfedni kilétét a versenytársak miatt. Olykor valójában nem keres senkit, csak az adatbankját bővíti. Munkavállalói szempontból riasztó lehet, hiszen nem tudod, hogy hova adod be a jelentkezésed, és így a motiváció megfogalmazása illetve önmagad ösztönzése is nehezebb.  Új üzlet nyitásakor vagy új cég alapításakor gyakori, hogy a munkaadó gyűjtőhirdetést ad fel. Például egy üzlet nyitásakor egy hirdetésen belül egyszerre kereshet a cég üzletvezetőt, üzletvezető helyettest, és eladókat is. Off-line

 Az egyik legjelentősebb álláskeresési csatorna a személyes kapcsolatok megléte, ezek felhasználása.  Ezért érdemes listát írnod a potenciális kapcsolataidról, akik segíthetnek az álláskeresésben! Ezek között lehetnek tanárok, szakmai gyakorlati vezetők, barátok, családtagok, volt egyetemi csoporttársak, és akár szomszédok is. Közöld minél több emberrel, hogy állást keresel, hangoztasd ezt egyfolytában on- és off-line!  Küldj körüzenetet az általad regisztrált közösségi oldalakon, tudasd a környezeteddel, hogy ha találkoznak egy lehetőséggel, akkor Téged keressenek meg először!  Az ajánlásokon alapuló munkatárskeresés azért előnyös a cégeknek, mert megbízható forrásból kapják az információt és emellett roppant költséghatékony módszer. Off-line

 Szinte minden nagyobb egyetem szervez állásbörzét, több helyen pedig évente két alkalommal is (őszi és tavaszi rendezvény). A cégeknek elsősorban reklám lehetőség, másodsorban az adatbázisukat bővíthetik – későbbi pozíciókhoz - de a konkrét állásajánlat ritka.  Mellette szól, hogy közvetlen kapcsolatba kerülhetsz a cég képviselőivel, információt gyűjthetsz róluk – későbbiekben jó pont, ha egy adott névre hivatkozva keresed meg őket.  Mindemellett szakmai előadásokat hallgathatsz, és próbainterjúkon vehetsz részt magyar és már angol nyelven is. Önismereti teszteket tölthetsz ki, és grafológia vizsgálatnak vetheted alá magad. Ezek segítséget adhatnak még az álláskeresés megkezdése előtt, továbbá kiadványokat gyűjthetsz, melyekben sok cégről olvashatsz. Ezek jó alapanyagot szolgáltatnak a spontán CV küldéshez.  Az állásbörzék is igényelnek felkészülést, hiszen benyomást tehetsz a későbbi potenciális munkaadóidra. Off-line november 8. (kedd): Pannon Állásbörze Veszprém!!!!! november 15. (kedd): Diplomán T.T.N. : Keszthely!! Grafológia ismét

 Minden megyében megtalálhatod őket, és szolgáltatásaik díjmentesek. Nemcsak állásközvetítéssel foglalkoznak, hanem tanfolyamok és tréningek szervezésével, és feladataik között megtalálható a tanácsadás is.  Főként alacsonyabb végzettséggel rendelkező álláskeresőkkel foglalkoznak. Hátránya, hogy elhúzódó és hosszadalmas lehet.  Az Európai Foglalkoztatási Mobilitás Portálja: Off-line

 Legfontosabb feladatuk: tanácsadással és információszolgáltatással segíteni a munkaerőpiacon való eligazodást, különböző rendezvények, fórumok rendezésével találkozási felületet biztosítani a munkát kereső végzős hallgatók és a cégek számára. Egyéb tevékenységek:  önéletrajz tanácsadás: segítségnyújtás önéletrajzod megírásában,  munkaerő-piaci információk gyűjtése, feldolgozása és közzététele,  felkészítés interjúra,  szakmai gyakorlati lehetőségek felkutatása,  tréningek szervezése. Off-line

 Készítsen három névlistát és nevezze el A, B és C listának.  A lista közvetlen döntési pozícióban lévő ismerősök,akik közvetlen állást biztosítanak.  B lista – nincsenek közvetlen döntési pozícióban, kapcsolatot létesítenek az A listán szereplőkkel.  C lista, akik az álláskeresésnél bármilyen egyéb módon segíthetnek.

 50 cégből álló célcsoport lista  Írd be azokat a cégeket, amelyek számodra valamiért vonzóak és szeretnél ott dolgozni.  A cégekhez tartozóan a döntéshozó szakember nevét is beírjuk a listába. (telefonos internetes, keresés)

 Legyél pontosan tisztában azzal, hogy milyen állást keresel, mik a céljaid és mit szeretnél elérni!  A listán szereplő embereknek mond el, hogy állást keresel.  Először telefonon vagy személyesen érdeklődj, majd küld el az önéletrajzod és a motivációs leveled.

 Az igényeid legyenek reálisak!  Ne várd, hogy azonnal felajánljanak neked egy állást. Csupán információt cserélsz a későbbiekben ez is segíthet.

 Nem elég a listákon szereplő személyeket csupán egyszer megkeresni!  Érdemes kéthetenként telefonon vagy személyesen ismét megkeresni őket és megköszönni, hogy ennyit fáradoztak, mellesleg pedig megkérdezni, hogy mire jutottak.

Piramis 1. - Nesze semmi Piramis 2. - Borítékolás, sokszorosítás, kattintás, ezés Piramis 1. - Nesze semmi A kétes piac leggyakoribb ajánlatai a piramisjáték logikája alapján működnek. Legelterjedtebb válfajuk semmilyen konkrét munkát nem fogalmaz meg, csupán azt kéri, hogy telefonáljunk (esetleg emeltdíjas számra) vagy írjunk a további információkért. Ha egy levélváltást követően befizetjük a kért regisztrációs vagy rendszerbelépési díjat, látni fogjuk, hogy nekünk ugyanolyan szöveggel kellene embereket behúznunk, mint amivel minket átvertek, így ékelődhetünk be a piramisba. Piramis 2. - Borítékolás, sokszorosítás, kattintás, ezés Egy másik változat olyan munkát ígér, ami nem valós tevékenység, hanem a szimpla piramisjáték szépen megfogalmazott elnevezése. Ha elfogadnánk a munkát, és befizetnénk a bármilyen címen elkért néhány száz, vagy ezer forintot, úgy a nekünk küldött levelet kell továbbküldenünk további becsapottak részére. Az ál- távmunkaadók mindezt úgy hirdetik, mint borítékolás, sokszorosítás, másolás, e- mailek küldése. Józan ésszel belátható, hogy nincs igazi cég, amelyik távunkást fizetne borítékolásért vagy ek küldéséért, ám ha a hirdető mindezért több százezres fizetést ígér, talán el is akarjuk hinni, hogy ez lehetséges.

Piramis 3. - MLM-nek álcázva Piramis 3. - MLM-nek álcázva Az MLM (multi-level marketing) sokak szemében már önmagában is piramisjáték. Ez az üzleti modell valójában nem további értékesítők beszervezésével, hanem az adott termék értékesítésével ígér jövedelmet. Azok a csalók, akik az MLM hívószót használják pénzszerzésükhöz, a beszervezéssel jutnak jövedelemhez, valódi termék nincs a rendszerben. Munkaközvetítésnek álcázott pénzgyűjtés Munkaközvetítésnek álcázott pénzgyűjtés Másik típusú csalás, ha nem kimondott munkát, hanem biztos állásajánlatokat akarnak eladni nekünk. Azok a munkaközvetítő cégek, melyek pénzt kérnek egy ilyen listáért, szintén csak a pénzünkre utaznak. A profi munkaerő-közvetítő cégek ugyanis soha nem a munkavállalók, hanem a munkaadók által befizetett díjakból élnek, az ajánlatokat pedig ingyenesen közvetítik, a munkát keresők számára. Az interneten amúgy is hemzsegnek a szabadon elérhető állásportálok és ajánlatok, vajon honnan tudna "többet" egy olyan cég, amelyik rászorul a mi néhány ezer forintunkra? Fiktív munkák, kámforrá váló cégek Fiktív munkák, kámforrá váló cégek Ezen a pályán a legegyszerűbb, ugyanakkor a legnehezebben kiszűrhető csalások azok a "vállalkozások", melyek konkrét ígérettel, megfogható profillal és reális ajánlattal jönnek, telefonszámmal és bankszámlaszámmal rendelkeznek, és úgy tűnik, minden rendben velük. Miután azonban fizettünk nekik - akár a munkához szükséges termékcsomagért, akár egy úgynevezett továbbképzésért, ami feltétlenül szükséges a munkavégzéshez -, egyszerűen eltűnnek.

A hirdetésben nincs megnevezve a munka, azt csak bizonyos összeg befizetése után ismerhetjük meg. A hirdető cégnek vagy vállalkozónak az interneten sem található meg a székhelye, cégjegyzékszáma, csak postafiók vagy elérhetőség szerepel. Pénzt kérnek olyan munka ígéretével, melyről józan ésszel belátható, hogy nem létezik, vagy ezeket a munkákat nem éri meg kiszervezni. Például borítékragasztás, ek küldése, olvasása, szörfözés a neten. Irreálisan magas jövedelmet ígérnek, gyakran semmiféle képzettséget nem igénylő munka elvégzéséért. A "pénzért kínálunk munkaközvetítést (vagy ingatlanközvetítést)" mindig gyanús. Ezekben az ajánlatokban gyakran esik szó rejtett munkaerőpiacról, VIP-álláslistákról, ami biztosan kamu. A hirdetésben multi-level marketingre hivatkoznak, de hogy milyen termékről van szó, az nem tudható. A hirdetésben megadott telefonszám emeltdíjas. Munkaszerződést nem kínálnak, vagy regisztrációs (nyilvántartási, belépési stb.) díj, esetleg több ezer forintos postaköltség befizetéséhez kötik.

Forrás: Ne dőljünk be a hamis álláshirdetéseknek! (BME Diákközpont) Kapcsolati háló- álláskeresés összefüggései Álláskeresés a gyakorlatban- álláskeresési csatornákról bővebben