H OGYAN SEGÍTHETEK GYERMEKEMNEK A STRESSZ LEKÜZDÉSÉBEN ? Szülők Iskolája 4. Nagyvárad, 2015.10.16. Dr. Balla Annamária.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ Polgári Válságkezelési Alosztály Felkészítés a rendőri békefenntartó tevékenységre ENSZ BÉKEFENNTARTÁS REFORMJA.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
Az iskolavédőnő szerepe az oktatási intézmény egészségnevelési drogstratégia megvalósításában Előadó Pátkai Beáta iskolavédőnő A védőnők szerepe az iskolai.
A szenior tudástőkére épített társadalmi innováció május 21. Miskolc ©Sárközy Erika.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
K ÖZNEVELÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTŐ MŰHELYMUNKÁJA T ÁMOP március 17 Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Gödöllői Tankerülete és Aszódi.
Matematikai nevelés pszichológiai, pedagógiai meghatározottsága Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Integráció-szegregáció:probléma, eszközök, gyakorlat Havas Gábor Lillafüred, április 24.
MELISSAN kapszula A stressz korunk népbetegsége A stressz fogalma a 30-as években Selye János kutatói munkássága nyomán vált ismertté. Selye azt vetette.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
TANÁRLÁZADÁS ÉS ISKOLAPOLITIKA – TÉTEK, REMÉNYTELENSÉGEK ÉS REMÉNYEK NAHALKA ISTVÁN OKTATÁSKUTATÓ, NY. EGY. DOCENS
Hypertonia Készítette: Keilbach Józsefné, FMISZI Bicske Felhasznált irodalom: Ember I.(szerk.)Népegészségügyi orvostan 140 és/vagy 90 Hgmm-t elérő és az.
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Csepregi Teréz Szociálpolitikai szakért ő Október 2.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Mozgásszervi rehabilitáció
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Dr.Vécsei Pál A világgazdasági válság hatása a munkanélküliség területi alakulására Budapest, február.
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
PÁPA MEGYEI FÓRUM.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Mayer József Budapest február 27.
Mezőgazdasági kisüzemek fejlesztése
Hogyan lehetünk boldogabbak?
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Káros szenvedélyek A szenvedélybetegség – másként addikció vagy kóros szenvedély – hátrányos helyzetbe hozhatja az érintett személyt és környezetét is,
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Az erősödő náci állam vonzásában
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Autista diákok kiscsoportos mentorálása
Konfliktusok az iskolában
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Lehetőségek, tervek… JÖVŐKÉP.
A mennyei világ lelki áldásai 2. rész
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Család és iskola Nevelés.
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Környezetvédelem a II/14. GL osztály részére
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
AZ ONKOLÓGIAI SZAKÁPOLÓ FELADATA A DAGANATOS BETEGEK OTTHONI HOSPICE ELLÁTÁSÁBAN Készítette: Lénártné Olasz Eszter onkológiai szakápoló Hódmezővásárhely.
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Állampolgári jogok és kötelességek
Négy vállalkozási alaptípus
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Állandó és Változó Nyomású tágulási tartályok és méretezésük
Mit tegyenek a kiégett séfek, hogy újra lelkesek legyenek?
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –
Gyermekekkel a mediáció szemszögéből
Tizenegy ember lógott egy helikopter kötelén, tíz férfi és egy nő.
Előadás másolata:

H OGYAN SEGÍTHETEK GYERMEKEMNEK A STRESSZ LEKÜZDÉSÉBEN ? Szülők Iskolája 4. Nagyvárad, Dr. Balla Annamária

A Z EMBERI LÉTEZÉS 3 DIMENZIÓJA Biológia – szoma Pszihológia – lélek Társadalom – szociális Test – szoma Lélek – pszichológia Szellem – spirituális TársadalomtudományTeológia

A Z EMBERI LÉTEZÉS 4 DIMENZIÓJA Lukács 2.52 Jézus gyarapodott / fejlődött BÖLCSESSÉGBEN – értelem (pszichológia) TESTBEN – szoma (biológia) ISTEN előtti kedvességben – szellem (spirituális) EMBEREK előtti kedvességben - társadalom

M I A STRESSZ ? Külső inger (példák) - Mellékvese diszfunkciója - Az árak emelkedése - A szülők vitája - Egy baleset Válaszreakció (példák) - Endokrin elváltozások - Motorikus nyugtalanság - Érzelmi instabilitás Hans Selye ( )

H OLMES STRESSZ SKÁLA (1967) Külső inger Stressz szint Házastárs halála 100 Vállás 73 Szétköltözés 65 Megbetegedés 55 Házasság 50 Jóbarát halála 37 Iskolakezdés / befejezés 26 Étkezési szokások megváltozása 15 Vakáció 13 Karácsony 12

K OGNITÍV PSZICHOTERÁPIA – ABC MODELL STRESSZ FAKTOROK Szomatikus - izzadás, fejfájás, gyomorideg, álmatlanság, szédülés Érzelmi - szorongás, félelem, pánik, düh, harag, idegesség, depresszió Viselkedés - elzárkózás, agresszivitás, teljesítménycsökkenés A – események / ingerekC - válaszreakciók

M I A B? A (activate) aktíváló esemény B (belief) HIEDELEM / GONDOLKODÁSMÓD C (concequence) következmény

A STRESSZ KOMPLEX KEZELÉSE / MEGELŐZÉSE Stressz faktorok (külső ingerek) ellenőrzése a lehetőségekhez képest!!!!! A szervezet ellenállóképességének erősítése táplálkozás – vitaminok – sport – szabadidős tevékenységek Építő / egészséges gondolkodásmód kialakítása

R IGID / MEREV GONDOLKODÁS Mindenáron KELL SZERETNÉM HA... AKKOR KELL... RombolóÉpítő

K ATASZTRÓFÁLÁS Borzasztó Szőrnyű Tragédia A legrosszabb Halál Reményvesztetség ELFOGADÁS REMÉNY A kivágott és elhalt fatuskó is életre kel, ha megízleli a vizet! (Jób 14.7) RombolóÉpítő

I NTOLERANCIA NEM BÍROM TOVÁBB!!! Attól, hogy valami nehéz, még elviselhető! Mindenre van erőm a Krisztusban, aki engem megerősít. Filippi 4.13 RombolóÉpítő