A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A verbális kommunikáció
Advertisements

Dr. habil. Benczik Vilmos főiskolai tanár, ELTE TÓK
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A kulcskompetenciák.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
A kommunikációról általában
A kommunikáció fogalma, formái, szabályszerűségei
Kommunikációs stratégiák
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Motivációs kérdezés technikája
A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
Kommunikáció.
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Kommunikáció a védőnői munkában
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
A marketingkommunikáció
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
BLK:NEM VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ 1 Nem verbális kommunikáció.
KONZULTÁCIÓS TECHNIKÁK
PEDAGÓGIAI KOMMUNIKÁCIÓ
Kommunikáció a szervezetben
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
A team-munka elméleti alapjai
A verbális, nonverbális- és metakommunikáció
Kommunikáció és tömegkommunikáció
Kommunikáció 4. Bemutató
A kommunikáció nem nyelvi kifejezőeszközei
A kommunikációs folyamat funkciói és tényezői
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Elégedett ügyfél – sikeres üzlet Terjesztési konferencia Disicimus Üzleti Akadémia 2004.május 28.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
A kommunikációra alapozó elméletek
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az alapvető kommunikáció
Kommunikáció szerepe a kapcsolattartásban
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Vigyázat: minden üzenet!
..
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
PBKIK Ny. sz.: ; AL-1313, Piacsek László Zoltán A kommunikáció folyamata Készítette: Piacsek László Zoltán.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
METAKOMMUNIKÁCIÓ Vigyázat: minden üzenet!!!. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja,
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
A kommunikációs folyamat tényezői és funkciói
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A kommunikáció A FORRÁS v. ADÓ, aki küldi az információt, aki pedig fogadja az a célszemély, a NYELŐ v. VEVŐ. Az üzenet  a kommunikáció tárgya ( amiről.
Teamek, kommunikáció.
Lelkivezetés elmélete
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
METAKOMMUNIKÁCIÓ. Ismétlés Minden jel, ami önmagán túlmutat, ami önmagánál többre utal. A jelet nem az teszi jellé, aki adja, hanem az, aki „veszi”.
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Kommunikáció. Mi a kommunikáció? Jelentése: 1. Tájékoztatás, hírközlés 2. Hírinformációk közlése és cseréje valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer.
Kommunikáció típusai.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Szabó Krisztina & Szemere Alexandra
Előadás másolata:

A kommunikáció alapjai

Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen zajlik: a másik fél visszajelzései befolyásolják mondanivalómat. Analógiás (pl. mimika) és digitális (pl. nyelvi jelek) elemekből áll. Lehet egyenlő vagy egyenlőtlen A kommunikáció alaptételei

Egyirányú (pl. könyv) – kétirányú (vita) Közvetlen – közvetett Verbális – nem verbális (elválaszthatatlanok A kommunikáció modellje

Tájékoztatás Szocializáció Motiváció Vita és eszmecsere Oktatás Kulturális fejlődés Szórakozás Integrálás Mások befolyásolásának eszköze A kommunikáció funkciói

Kommunikációs kompetencia

Általános kognitív kommunikációs képesség Leírás, pontosítás, tájékoztatás, kifejtés, beszámoló, magyarázat, lényegkiemelés, tömörítés, reflektálás, önálló véleményformálás, kérés, érvelés, feltételezés, humor, kérdésfelvetés, stb. Szociális kommunikációs képesség Érzelmek megfelelő kifejezése Főleg nonverbális, de vannak verbális elemei is. A társas helyzetekben való aktív részvétel feltétele. Pl. érzelemkifejezés, beszédminőség, beszédtartalom, meghallgatási készségek, társalgási alapkészség. Kommunikációs képességek Kommunikáció s technikák

Személyes kommunikációs kompetencia Befogadás és önkifejezés személyes helyzetekben. Pl. zenei, irodalmi ebfogadó és önkifejező képesség, előadói készség, stb. Speciális kommunikációs képesség Szakterületenként változó. Kommunikációs képességek

Adó Én-üzenetek: Önfeltáró én-üzenet – a közlő önmagáról beszél Pozitív én-üzenet – a másik valami jót tett és én ezt szóvá teszem. Konfrontáló én-üzenet – a partner viselkedését szeretném megváltoztatni. Részei: Érzések + Viselkedés + következmény Vevő Ajtónyitogatók Aktív figyelem technikái: Tisztázás Újrafogalmazás Érzelmek visszatükrözése Fontosság kifejezése Összegzés Kommunikációs technikák

Nem verbális kommunikáció Kinezika – gesztus, testtartás, mimika, tekintet Érintés - Proxemika – helyváltoztatás,. Paralingvisztika – hangerő, hangszín, tempó, akcentus Emblémák – ruházat, hajforma, hajszín, kiegészítők Nem verbális kommunikáció

Köszönöm a figyelmet!