CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyönyörű napot kívánok!
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
Szociális munka a börtönben
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A barát az, akihez akkor fordulunk, amikor bátorításra van szükségünk.
A Barátság.
A Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium és Kollégiumban
Család.
Gondolatok a barátságról szeretettel barátaimnak
GYERMEKBÁNTALMAZÁSOK A TABULA RASA ALAPÍTVÁNY TEVÉKENYSÉGE Kovácsné Duró Andrea ME BTK Tanárképző Intézet
A SIKERES ÉLET TITKA.
Feldolgozás gondolattérkép segítségével
A Belga LSZ fejlesztési terve
(Familiaris Consortio 17.). 1.0 A SZEMÉLYEK KÖZÖSSÉGÉNEK MEGVALÓSÍTÁSA SEGÍTSÉG, TÁMOGATÁS AKADÁLY, GÁT 1,1Egy férfi és egy nő életre szóló, felbonthatatlan.
Isten ajándéka embertől emberig
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Isten misztériumának előzetes kérdése
CSALÁD.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
Szerző: a szövegek és képek az internetről
A Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon KÜLDETÉSNYILATKOZATA MUNKAANYAG: az augusztus i csoportmunkák, a vezetőségi együttgondolkodás,
Az én szüleim és a te szüleid
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
„Az igazságosság békét terem, az igazságnak meg biztonság lesz a gyümölcse mindörökre.” (Iz 32, 17)
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Gondolatok a barátságról
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 11. Szexuális úton terjedő betegségek.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS A férfi és női agy különbségei Mottó: „Férfi és nő, hogy érthetnék meg egymást? Hisz mind a kettő mást akar- a férfi a nőt, a nő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Egészséges életmód a születendő gyermek érdekében (az egészségtelen életmód, élvezeti cikkek használatának következményei a születendő.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS FELELŐS SZÜLŐI MAGATARTÁS.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Érzékenyítés. Általános értelemben: valamilyen kérdésre való fokozottabb érzékenység kifejlesztése. Érzékenyítés.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
TANULÓK ÉS A STRESSZ. „A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.” (Mahatma Gandhi) TÁMOP /
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése Az előítélet.
Családi életre nevelés Házasság. Tartalom A házasság definíciója és eredete Egyházi házasságkötés Polgári házasságkötés Házasodási tendenciák napjainkban.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Miért vannak az iskolának szabályai?
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
AZ ÉLET TISZTELETE Popper Péter magyar pszichológus
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése DISZKRIMINÁCIÓ
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
I. Konfliktus értelmezése
Volt egyszer egy kisfiú, akinek igen nehéz természete volt
Család – és Gyermekjóléti Központ
Tompa Andrea: Omerta – Hallgatások könyve
Gyönyörű napot kívánok!
Előadás másolata:

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában A barátság összetett, támogató emberi viszony. A kor, a kultúra, valamint a társadalmi helyzet és személyiségjegyek befolyásolják. A barátság az egyik emberi kapcsolat, mely emberek között alakul ki több örömteli találkozás, beszélgetés által. Jellemzi a kölcsönös elfogadás, rokonszenv, szeretet, bizalom, szövetség, együtt érző képesség, nyitottság, törődés.

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Rodin: a barátság a barátságra nem alkalmas személyek elutasításával kezdődik. Allan: a barátság olyan kapcsolat, amely egyének között áll fenn, személyes jellegű, és a személy a maga valójában, nem pedig valamely csoport tagjaként vesz részt benne. A barátság önkéntes jellegű, a barát pedig nem helyettesíthető. Egy barát kiválasztása szabad és tudatos cselekvés eredménye. William Blake : „Madárnak fészek, póknak háló, embernek barátság.”

TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában Immanuel Kant: a „barátság két személy egyesülése ugyanazon kölcsönös szeretet és tisztelet révén… a barátság puszta eszme, a gyakorlatban ugyan elérhetetlen, de hogy törekedjünk rá, az ész által ránk rótt, mégpedig nem közönséges, hanem tiszteletre méltó kötelesség.” Nietzsche : a barát az ember önteremtését, önformálását, azaz az önmagává válás lehetőségét segíti elő. „Nincs cicomád barátodhoz elég méltó: mert kell, hogy neki nyílvessző légy, az emberfölötti ember felé sóvárgó. (…) A jövő és a legtávolabbi légyen mád oka: barátodban szeressed az emberfölötti embert, mint okodat.”

Barátság szülő és gyermek, és testvérek között A szülő gyermek kapcsolat e akkor válik barátsággá, amikor a gyermeknek gyereke lesz. Fontos szabály. – Gyermeki részről: soha nem szabad átlépni a tiszteletlenség küszöbét. Szülői részről: soha nem szabad visszaélni a tisztelettel. A testvérek közötti barátság az egyik legerősebb. – születésük óta ismerik egymást, – együtt nőttek fel, – rengeteg közös élmény, titok köti össze őket – megtanulják tolerálni egymást a testvérek TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Barátság fiú és lány között Létezik, de csak igen rövid ideig. Egy idő után valamelyik felet átmenetileg vagy végleg a szerelem, testi kívánalom irányába mozdítja. Létezik barátság fiú és lány között, egy ideig. Azután pedig csak,,extrákkal”. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Városi barátság Ez a fajta barátság, mely,,művi”, megcsinált, nem engedi az embereket közel egymáshoz. – felületesen beszélgetünk a mindennapokról, – a nők együtt járnak shoppingolni, – edzeni, – a lélek közelebbi megismerése kölcsönös tabu. – belefér a képmutatás, irigység és számos emberi hiba, mely akár humor forrása is lehet Az ilyen barátság harsány, mindig egy társaság színe előtt történik. Célja a kikapcsolódás. Ez a barátság is nagyon fontos, hiszen sokat adhat adott esetben. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Érdekbarátság Érdekbarátságnak azt nevezzük, amikor csak akkor szán időt egyik ember a másikra, ha segítségre van szüksége, ha számít a segítségre. Többnyire egyoldalú, mindig csak az egyik fél kér, a másik pedig ad. Ritkán, de az érdekbarátságok is lehetnek kölcsönösek. Ez is lehet a barátság igazi, életre szóló formája, ha ugyan olyan, anyagias világnézetű emberek között köttetik. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

Barátok nélkül élni rengeteg olyan ember van, akinek egyáltalán nincsenek barátai Ez lehet az autizmus tünete is, de utalhat arra is, hogy valaki szociopata, ezért mindig oda kell figyelni, ha valakinek nincsenek barátai. Aki gyermekkorában nem élte meg a barátság valamely formáját, nem tartozott baráti közösséghez, az nem tanulta meg, hogyan kell emberekkel bánni, helyesen megélni a hétköznapok emberi kapcsolatait, úgymond nem edződött hozzá az,,élthez”, nem szocializálódott rendesen. TÁMOP / Innovatív iskolafejlesztés a Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumában

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!