Marketing II. V. előadás BTL Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
BEPTRA „Legjobb Gyakorlatok” kis- és középvállalkozások számára Szakmaspecifikus képzéssorozat Projektsz á m: HURO/0901/138/2.1.2 HURO0901/138/2.1.2 A.
„A golyóálló vezető” A vezetői munka hatékonyságának fejlesztése Dr. Petőné Ködmön Anikó Kreatív Kommunikáció Oktató és Szolgáltató Bt. 06/
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE Az 5M rendszere 1. A Brief.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
1/31 Elkötelezettség a Kiválóságért /31 Elkötelezettség a Kiválóságért A kiválóság európai elismerési szintjei Elismerés a Kiválóságért 300 pont.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Okok Piaci környezet – több mint 70 felsőoktatási intézmény, ezek közül több szinte ugyanolyan képzési palettát, hasonló lehetőségeket kínál Társadalmi.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Gazdasági informatika - bevezető
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
MKSZ Kongresszus Siófok 2017
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZÁMVITEL.
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
Szervezetfejlesztés II. előadás
A szaktanácsadásról.
Konfliktusok az iskolában
Fiatal Regionalisták VII. Konferenciája
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Bemutatkozik az iskolapszichológus
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Cash flow A vállalat működése, befektetései és pénzügyi tevékenysége által genarált pénzáramlásokat tartalmazó kimutatás. Az eredménykimutatásban és a.
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
REKLÁMESZKÖZÖK ÉS REKLÁMHORDOZÓK
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Marketing II. V. előadás BTL Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék

Sales Promotion

Vásárlásösztönzés alkalmazásának három előnyös hatása: – kommunikáció = figyelmet kelt, majd elvezetheti a fogyasztót a termékhez – ösztönzés = olyan engedményt, támogatást, hozzájárulást tartalmaz, mely révén a fogyasztó vmilyen értékhez jut – felhívás = egyértelmű felhívást közöl a tranzakcióba való azonnali bekapcsolódás érdekében A vásárlásösztönzés általában rövid távú hatások elérésére alkalmazható!!! (pl. a vásárlók figyelmének felkeltése egy-egy termék /ajánlat iránt, vagy egy kevéssé népszerű cikk forgalmának élénkítésére)

Miért ösztönzés? = mi a cél? Fogyasztó ösztönzésénél? – felkelteni a fogyasztó figyelmét a termék iránt – a fogyasztó és a termék között közvetlen kapcsolatot létrehozni Kereskedő ösztönzésénél? – az új termék legjobb piaci elosztása – a gyártó termékeinek piacokon tartása – versenytárs termékek forgalmának csökkentése, megelőzése Eladószemélyzetre irányuló ösztönzésnél? – eladások, értékesítés árbevételének növelése képzéseken, támogatásokon és motiváción keresztül Eladáshelyi ösztönzésnél? – figyelemfelkeltés pl. új terméknél – vevők vásárlási útvonalának irányítása

Public Relations

Public Relations - közönségkapcsolatok A Public Relations intézményi kommunikációt jelent. Célja rokonszenv, megbecsülés, megértés megszerzése vagy fenntartása egy vállalat vagy más szervezet tevékenységével kapcsolatban az érintettek körében.  vonzereje három tényezőből fakad: –nagyfokú hitelesség –a mit sem sejtő vásárlók megközelítése –feltűnés keltése

A PR fejlődése és formái – USA, 19. század Választási propagandaLobbizás Közvélemény körében folytatott kommunikáció

A PR és a reklám viszonya PR  CÉLJA: megértés, bizalom, támogatás  KÖZVETETTEN befolyásol  STRATÉGIAI megoldás  KÉTOLDALÚ kapcsolat  VALAMENNYI érdekszférához szól  SZERVEZETI&KÖZÉRDEK képviselete Reklám  CÉLJA: áru/szolgáltatás eladása, értékesítés  KÖZVETLEN  TAKTIKAI eszköz  EGYOLDALÚ kapcsolat  POTENCIÁLIS fogyasztókhoz szól  PROFITORIENTÁCIÓ

Nézzük meg a PR egy-két formáját! Amikor a vállalat külső környezetét szólítja meg: – Intézményi/céges PR (megvédeni a vállalat érdekét!) – Marketing PR (márkatermék promóciója) Amikor a belső közönséget is figyelembe veszi: – Belső PR (házi-, faliújság, ötletdoboz, közös rendezvények) – Külső PR (ágazati, szakmai, pénzügyi, kormányzati, közösségi, társadalmi, nemzetközi, média- és sajtókapcsolatokban)

Eseménymarketing Márkaélmény létrehozása, azaz amikor a személyes kapcsolatteremtés sokkal többet ad, mint a termékminta osztogatása vagy a kóstoltatás! Egyik cél: a vendég jól érezze magát! A másik pedig: a vállalathoz/márkához pozitív képzettársítás! Leggyakoribb rendezvények: karácsonyi parti, ügyfélparti, sportnap, tréning, workshop, konferencia

Vásárok és kiállítások V Á S Á R O K -időszakos rendezvény -cél: árucsere előmozdítása, árusítás -résztvevők: kereskedők -látogatók: fogyasztók, nagyközönség -kínálat: sokféle -árszínvonal:közepes/alacsony K I Á L L Í T Á S O K -adott területen elért eredmények bemutatása -cél: üzletkötés -résztvevők: termelők, importőrök -látogatók: üzletemberek, szakem- berek, viszonteladók -kínálat: koncentrált -árszínvonal: magas Adott helyen, időben megjelennek egy fontos terület (piac) képviselői és az irántuk érdeklődők is……. Amiben különböznek:

Szponzorálás SZPONZORÁLÁS:pénzbeli vagy más formájú befektetés vmilyen tevékenységbe, amiért cserébe a szponzor többnyire reklámlehetőséget kap!! TÁMOGATÁS: a vállalat olyan segítségnyújtása, ahol az adakozó nem kérhet ellenszolgáltatást! És hogy a vállalatok miért szponzorálnak eseményeket ?? – Vállalat és terméknév ismertségének növelése, – A fogyasztókban a márka arculatáról kialakult asszociációk létrehozása, megerősítése, – A vállalati imázs dimenzióinak növelése, – Események teremtése és érzések kiváltása, – A közösség vagy társadalmi kérdések iránti elkötelezettség kifejezésre juttatása, stb.

Direkt marketing kialakulása I. Felgyorsult információs társadalom Számos új médium jelent meg Vásárlói elvárások – egyéni szükségletek Élesedő verseny 13

Direkt marketing kialakulása II. Egyéni fogyasztói igények Tömegmédiumok kialakulása Személyre szóló ajánlatok Direkt marketing 14

Mi is az a DM? I. Egy speciális ágazta a marketingnek 15 Fő célja közvetlen kapcsolatot kialakítása a vásárlókkal az igények leghatékonyabb kielégítése érdekében. A kapcsolatteremtésre és a kommunikáció-a különféle médiumo-kat használ

A direkt marketing „olyan interaktív kommunikációs módszerek összessége, amelyek egy vagy több reklámeszköz felhasználásával személyes üzenetet közvetítenek mérhető, költséghatékony válasz kiváltása érdekében.” Mi is az a DM? I. 16

Interaktív Személyes üzenet Mérhető Költséghatékony Mi is az a DM? II. 17

mérhető reakció kiváltása – rendszerint egy-egy megrendelés. közvetlen megrendelést alkalmazó marketingnek (direct-order marketing) is nevezik. a hosszú távú vevőkapcsolatok kiépítése – Születésnapi üdvözlőkártyát, tájékoztató anyagokat és kisebb ajándékokat küldenek bizonyos vevőiknek, törzsvásárlói klubrendszer Mi is az a DM? IV. 18

Mi is az a DM? V. Nélkülözhetetlen a széles körű és aktuális ügyféladatbázis – A marketing adatbázis olyan átfogó és strukturált információtömeg a vállalat tényleges és potenciális vevőiről, amelyet szervezetten gyűjtenek – az összeállított listák és a válaszadói listák. A főként marketing adatbázisra épülő marketingtevékenységet adatbázis marketingnek nevezzük 19

Direkt marketing médiumok I. Legfőbb direkt marketing médiumok Azokat támogató a levélreklám, a kimenő telefonhívás, a fogadó telefonos szolgálat, az , az SMS, a kísérő reklámanyag, a postaládás terjesztés és a célzott szóróanyag. a telefonszámos TV reklám, a visszajelzést kiváltó rádióreklám, a plakát visszajelzési utakkal, a sajtóhirdetés kuponnal, a website regisztrációval valamint a szórólap visszajelzési úttal 20

AIMRITE tényezők a közönség (Audience) a hatás (Impact) az üzenet (Message) a válaszreakció (Response) a belső menedzsment (Internal management) és a végeredmény (The End result) 21

Személyes eladás 22

Miért is értékes számunka? A vevőkkel való kapcsolattartás – Az eladó vevőcentrikus magatartás? – nagyfokú alkalmazkodást, jó kapcsolatteremtő képességet, önkontrollt s gyakorlati emberismeretet jelent különböző típusú, vérmérsékletű és érdeklődésű vevők 23

Miért is értékes számunkra? II. az eladó és vevő hogyan érzékelik egymást, mennyi megértést tanúsítanak egymás viselkedése iránt. Az embereket az életben, így a vásárlások során is viselkedésük alapján jellemezzük. – agresszív, passzív, túl beszédes, nyuszi jelzők, amelyek jellemvonásokra utalnak, – Gyakran viselkedésminta. A legtöbb helyzetben mindenki egy általában rá jellemző magatartást tanúsít. 24

Személyes eladás 25 Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. A személyes eladás az a tevékenység, amikor szóban, közvetlen kapcsolatfelvétellel kívánjuk a célcsoportot meggyőzni az értékesítés érdekében. Előnye Személyes találkozás Kapcsolat ápolása válaszreakció

Személyes eladás II. Hatásosságának okai – Rugalmas kommunikáció – Hiteles üzenetforrás – Tapasztalat 26 „A személyes eladásnál nem az a lényeg, hogy az eladó ránk sózza a terméket, hanem az az érték, amit a személyes megjelenésével, empatikus készségével és szakmai tudásával ad nekünk.”

Egy új vevő megszerzése költséges Az első realizált vásárlás érdekében történő ráfordítás aránytalanul drága Az elvesztett ügyfél ritkán beszél pozitívan a korábbi vásárolt termékekről, vagy vállalkozásról. 27 A személyes eladás megtervezése „Egy átlagos vevő a kellemetlen tapasztalatát 9-10 embernek adja tovább, míg az a vevő, akinek a panaszát megnyugtatóan rendezték, csak 5 másiknak meséli el kellemetlenségeit. Átlagosan 12 pozitív tapasztalat szükséges egy negatív tapasztalat ellensúlyozásához.”

A nyitás Szükséglet és probléma meghatározás Bemutatás és szemlétetés – Referencia eladás – Szemléltetés – Szavatosság – Próbarendelés – AIDA formula: felkelteni a vevő figyelmét, érdeklődést kiváltás, vágy ébresztés, cselekvés 28 A személyes eladás technikája a B2C piacon

Az ellenvetések leküzdése Tárgyalás Az eladás lezárása Utógondozás és kapcsolattartás 29 A személyes eladás technikája a B2C piacon II.

Felkészülés a tárgyalásra A tárgyalásra nyitás – Jó benyomás kialakítása – Az ügyfél figyelmének elnyerése – A fogyasztó igényeinek felmérése és megismerése 30 A személyes eladás folyamata a B2B piacon

A tárgyalás – Az elemző típusú vevő – Az irányító szellemű vevő – A barátságos típusú vevő 31 A személyes eladás folyamata a B2B piacon II. Az eladás leglényegesebb pontja! – A nyitott személyiség

Kifogáskezelés Zárás 32 A személyes eladás folyamata a B2B piacon III.

Köszönöm a figyelmet! 33