A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Marketing mix Holt (1995).
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Eladásösztönzés (Sales promotion)
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Versenyelemzés 8.fejezet.
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Minőségmenedzsment alapelvek
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
Alapfogalmak.
A marketing alapkoncepciói
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
A marketingkoncepció.
Reklámozás, Public Relations
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Mission 5 M A reklámcél meghatározása Tájékoztatás Meggyőzés
A marketing piac tartalma
Kérdések a második zh-hoz
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Vizsga feladatok (Minta)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
A MARKETING FOLYAMATA.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Szegmentáció & pozicionálás.
Az árképzés szempontjai
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Magyar Mária – Kommunikációs célok és hatások Marketing II. – 1. előadás.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Az üzletek operatív működtetése
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Előadó: Dr. habil. Szabó Zoltán PhD MBA egyetemi docens
Üzleti terv bemutatása
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Cégnév Üzleti terv.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés

2. A reklámcélok megtervezése

A reklámcélok kitűzésének támpontjai  a célpiac (kiválasztása/azonosítása és jellemzőinek elemzése alapján),  a márka / üzlet pozicionálása és  a marketingstratégia (különösen az alkalmazott marketing-mix, illetve a kommunikációs stratégia kialakítása)

A reklámcél olyan specifikus kommunikációs cél és eredményszint, amelyet meghatározott közönség körében, meghatározott idő alatt kell elérni.

A reklámcél kialakításának négy lépése A célcsoport(ok) meghatározására építve: 1) Marketing cél  milyen üzleti stratégiába illeszkedik a reklám? 2) Kommunikációs cél  a négy irány közül melyiket választom? 3) Reklámcél  mit szeretnék elérni konkrétan, számszerűen? 4) Időhorizont  mikorra időzítem az akciót?

A kínálat minősítése A marketing- és a kommunikációs stratégia alapját az ajánlat és a fogyasztók már ismert, illetve látens szükségleteinek / igényeinek a viszonya képezi. Az ajánlat és a fogyasztók szükségletei a következő viszonyban állhatnak egymással:

Az ajánlat alulmúlja a potenciális fogyasztók igényeit Ekkor az ajánlat tökéletesítésére célszerű törekedni, mivel a reklámkommunikáció nem képes segíteni az alapjaiban véve gyenge ajánlaton, sőt, felgyorsíthatja annak bukását. Az ajánlat egyenértékű a potenciális fogyasztók igényeivel Ez esetben a reklám képes lehet hatékonyan elősegíteni az értékesítés növekedését.

Az ajánlat egy vagy több komponensét tekintve felülmúlja a fogyasztók igényeit Ez a verzió kedvez leginkább a szájreklám kiépülésének. Az elégedett fogyasztók nemcsak beszélnek az ajánlatról, de általában hajlandóak magasabb árat is fizetni érte.

Az ajánlat bizonyos szempontból meghaladja a fogyasztók elvárásait, míg más szempontból nem felel meg azoknak Ebben az esetben az ajánlat megfelelő pozícionálása a kulcs. Az ajánlatnak arra a komponensére kell összpontosítani a reklámkommunikáció során, amely alkalmas a fogyasztók szükségleteinek kielégítésére.

A kommunikációs célok négy csoportja  Tájékoztatás - tájékoztató reklám  márkatudatosság létrehozása – új termékek vagy meglévők újrapozícionálása:  előnyökről – új tulajdonságokról  Meggyőzés – meggyőző / összehasonlító reklám  keresletteremtő – versenyben  rokonszenv, preferencia, meggyőződés kialakítása

 Emlékeztetés – emlékeztető reklám  jól bevezetett termékre, szolgáltatásra – ‘érett’ szakaszban:  ismételt vásárlás elérése  Megerősítés – megerősítő reklám  márkahűség, majd  lojalitás elérése

Mérhető célok Reklámcélokat mérhető módon kell meghatározni A hatékony reklámozás megköveteli, hogy a célt / célokat előzetesen és világosan rögzítsük. Ez lehet:  általános, mint pl. többen ismerjenek meg, árbevétel, vagy nyereség növekedés, vagy  konkrétabb, mint pl. a kapacitás(ok) jobb kihasználása, valamilyen akció sikere stb.

A kapacitáskihasználás növelése, mint cél A KKV-k számára jó lehetőség, hogy reklámjaiktól kapacitásaik kihasználtságának növekedését várják. Ennek logikus módja az adott helyzetből valamilyen elvárt szintre jutás. A cél ez esetben tehát úgy konkretizálható, hogy a reklámozás eredményeként a kapacitás kihasználása ‘x %-kal’, ‘darabbal’, ‘fővel’ stb. növekedjen. Ez a reklám hatásának méréséhez is jó alapot biztosít.

A kívánatos eredmény Különböző jellegű lehet:  bevezetési szakaszban  kínálatom (termékem, szolgáltatásom) megismertetése  újrapozícionáláskor  a kialakult ismeretek, vélemények módosítása  a teljes életút során  vásárlásra, szolgáltatás igénybevételére, ajánlására késztetés

2. A reklámterv célrendszerének kidolgozása 7. Értékelje jószág/szolgáltatás ajánlatának és a fogyasztói szükségleteknek a viszonyát! 8. Vázolja fel a célszerűnek tűnő kommunikációs stratégiát! 9. Tűzzön ki konkrét reklámcélt, célokat!