TÁMOP / A Megyei Művelődési és ifjúsági Központ szerepe a felnőttképzésben előadás
Tevékenységi körök: A hagyományos közművelődésitevékenységek Képzési, felnőttképzési és pályázati tevékenységek Kulturális - turisztikai szolgáltatások Ifjúsági közösségi tevékenységek (LOGO)
TÁMOP / Szakmai területek: Képzések,pályázatokÉrtékmegőrzés Közösségsegítő Ifjúsági közművelődés Civil szervezetek Csoportok, klubok Szakmai módszertan ProgramszervezésInformatika,információ
TÁMOP / Szolgáltatások: Kulturális értékmegőrzés, értékközvetítés Közösség segítés, -és fejlesztés, művészeti mozgalmak és csoportok Képzés, felnőttképzés, pályázati tevékenység Életviteli tevékenységek, civil kapcsolatok Ifjúsági közművelődési tevékenység Információs szolgáltatások, informatikai tevékenység Programszervezés és tanácsadás Helyi, kistérségi, megyei és regionális szakmai módszertani tevékenység, szolgáltatások biztosítása
TÁMOP / A felnőttképzés évi CI. Törvény a felnőttképzésről „Abból a célból, hogy az Alkotmányban biztosított tanuláshoz való jog az állampolgár egész életpályáján érvényesüljön, a felnőttkori tanuláshoz és képzéshez való hozzáférés szabályozott lehetőségei a társadalom minden tagja számára bővüljenek, hogy az állampolgárok meg tudjanak felelni a gazdasági, kulturális és technológiai fejlődés kihívásainak, hogy eredményesen tudjanak bekapcsolódni a munka világába és sikeresek legyenek életük során, valamint annak érdekében, hogy a felnőttkori tanulás és képzés révén az életvitel minősége javuljon…”
TÁMOP / A tevékenységről Képzési és és pályázati tevékenység Programok, képzések kidolgozása Aktív szerep Kapcsolati rendszer Folyamatos bővítése Szükséges akkreditációk megszerzése
TÁMOP / Lehetőségek: Formális tanulás (formal learning) alatt azt a tevékenységet értjük, amelyben az életkor szerinti hierarchiába rendezett tanulócsoportok, erre feljogosított és kiképzett oktatók irányítása alatt tanulnak, a képzés célja, tartalma, időpontja, helyszíne és módja részletesen szabályozott. A formális tanulás általában valamilyen igazolás (diploma, záró nem formális tanulás (non-formal learning) körébe sorolhatók azok a foglalkozásszerűen képzést folytatók által irányított, az iskolarendszerű képzésen kívül szervezett különféle tanfolyamok, szemináriumok, vagy hasonló keretek között szerveződő tevékenységek, amelyeknek célja ismeretek átadása, a képességek ill. a személyiség fejlesztése. A formális és nem-formális képzésre egyaránt jellemző a szervezettség és irányítottság. Általában „rejtettebb” mint a formális tanulás, már csak azért is, mivel rendszerint nem kíséri írásos elismerés (diploma, záróvizsga, bizonyítvány). Az informális tanulásra (informal learning) az jellemző, hogy nem rendszerszerű, strukturálatlan, az egyének kulturális szolgáltatások igénybevétele, társadalmi intézményekben való tevékenység, politikai aktivitás illetve a média hatásai következtében jutnak új ismeretekhez, illetve sajátítanak el új, a munkavégzés szempontjából is releváns viselkedési elemeket – sokszor nem is tudatosítva e tanulási folyamat eredményeit. Az informális tanulás a tanulás leginkább rejtőzködő, ám ennek ellenére nagyon fontos módozata.
TÁMOP / Kompetenciafejlesztés A kompetencia fogalma: …egy személy alapvető, meghatározó jellemzői, melyek okozati kapcsolatban állnak a kritériumszintnek megfelelő hatékony és/vagy kiváló teljesítménnyel…
TÁMOP / Képzésben felhasználható erőforrások Intézmények képzésben felhasználható erőforrásai humánerőforrás(ok) infrastrukturális erőforrás(ok) Bevonás és bevonódás: együttműködési megállapodások pályázati erőforrások (együttműködésben) képzések kihelyezése/szervezése közös pályázatok
TÁMOP / Hogyan tovább? Képzések Lokális és a régiós gondolkodás a közművelődésben A kulturális turizmus lehetőségei a megyében Felnőttképzés: képzések és módszerek a közművelődésben pl: TÁMOP /
TÁMOP / Hogyan tovább? tennivalók Program akkreditáció Intézményi akkreditáció Pályázat figyelés Információgyűjtés, rendszerezés és tanácsadás Elektronikus adatbázisok kialakítása
TÁMOP / Képzések Célcsoportok Közvetlen: intézményrendszer munkatársai Közvetett: munkaerő-piaci Képzési támogatási rendszer Térítésmentes képzések – pályázati forrásból Térítéses képzések – piaci alapokon nyugvó Képzési helyszínek Képzési helyszínek – MMIK Képzési helyszínek – partnereknél
TÁMOP / KULCSSZAVAINK: KULCSSZAVAINK: FELNŐTTKÉPZÉS – VALÓS IGÉNYEKRE ÉPÜLŐ PÁLYÁZATI MEGVALÓSÍTÁS – FORRÁS BIZTOSÍTÁSA KOMMUNIKÁCIÓ – KÉPZÉS ALANYAIVAL ÉS AZ EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREKKEL EGYÜTTMŰKÖDÉS - KÉPZÉS ALANYAIVAL ÉS AZ EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREKKEL
TÁMOP / Képzések Célcsoportok Közvetlen: intézményrendszer munkatársai Közvetett: munkaerő-piaci Képzési támogatási rendszer Térítésmentes képzések – pályázati forrásból Térítéses képzések – piaci alapokon nyugvó Képzési helyszínek Képzési helyszínek – MMIK Képzési helyszínek – partnereknél
TÁMOP / AKKREDITÁLT KÉPZÉSEINK Közművelődési intézményvezető (Vezetési, pénzügyi és államháztartási ismeretek közművelődési intézményvezetőknek), akkreditált továbbképzés) Helyi turisztikai moderátor PL-2914 Helyi turisztikai moderátor PL órás képzés a Helyi programszervező PL órás képzés 100 órás képzés
TÁMOP / AKKREDITÁLT KÉPZÉSEINK AKKREDITÁLT KÉPZÉSEINK Módszertani képzés ifjúságsegítőknek a közösségfejlesztés témakörben PL-4228 Módszertani képzés ifjúságsegítőknek a közösségfejlesztés témakörben PL-4228 Önkéntes munka az ifjúsági irodákban PL-4229 Önkéntes munka az ifjúsági irodákban PL-4229 Egyéni és közösségi kompetenciák fejlesztése ifjúsági információs és tanácsadó szolgáltatásokban és közösségi terekben dolgozók számára PL-4229 Kortárs animáció - Közösségfejlesztés ifjúsági szolgáltató terekben, önkéntesek bevonásával PL-4230 Az önkéntesség törvényi szabályozása és mintaértékű programok Magyarországon és külföldön PL-4231
TÁMOP / Köszönöm a figyelmet!!! Megyei Művelődési és Ifjúsági Központ