Interaktív tábla az oktatásban. Interaktív tábla Az interaktív tábla olyan, a pedagógiai folyamatban is jól hasznosítható IKT (Információs és Kommunikációs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M OBILROBOT - PROGRAMOZÓ VERSENY Készítette: Szomjas Oroszlánok Team.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
Fókuszban az önkormányzati tagsággal rendelkező szociális szövetkezetek _ A pályázatkezelői felület bemutatása.
Növényvédő szerek tárolása a felhasználónál 89/2004 FVM rendelet Növényvédő szert elkülönített raktárban, vagy illetéktelenek által nem hozzáférhető szekrényben,
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Az információs forradalom  Minden jog fenntartva.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Előadó: Bali Kornél Mikro-, kis-és középvállalkozások kapacitásbővítő beruházásainak támogatása.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Két nagy múltú szövegszerkesztő összehasonlítása az oktatás szempontjából.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
A év értékelése és a év újdonságai
Internet tudományos használata
A szakiskolák aktuális problémái
Berényi Eszter – Damásdi Judit
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Gyűjtőköri szabályzat
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A MIMIO interaktív tábla használata
A közigazgatással foglalkozó tudományok
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A dinamikus WEB alkalmazásának lehetőségei a mezőgazdaságban
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A mozgási elektromágneses indukció
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
Projektmunka Földrajzolok
Reftantár bemutatása Merényi László.
AZ OKOSHÁZAK BEMUTATÁSA
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
3. A robot képernyőmenüje
Monitor(LCD).
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
WE PROVIDE SOLUTIONS HS-Panel (SIP panel) házak,
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A szállítási probléma.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
Az egyén társadalmi integrációja
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
Stratégiai gondolkodás
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Előadás másolata:

Interaktív tábla az oktatásban

Interaktív tábla Az interaktív tábla olyan, a pedagógiai folyamatban is jól hasznosítható IKT (Információs és Kommunikációs Technológia) eszköz, amely egy szoftver segítségével kapcsolja össze a táblát úgy egy számítógéppel (és projektorral), hogy annak vezérlése a tábláról lehetséges lesz, illetve a táblára került tartalmak háttértárolóra menthetővé válnak. Az interaktív tábla használata elsősorban a konstruktivista pedagógiának kedvez. Olyan komplex tanulói környezetet lehet teremteni a rávetített objektumok, az internet és multimédiás CD-k kínálta lehetőségekkel, melyekben a diákok, és a tanár kreativitását kihasználva igazi problémamegoldás következhet be. A tanulók játszva, felfedezve, szórakozva tanulás közös élményére építve sajátíthatják el a tananyagokat. Glasersfeld szerint a tudás jellegére vonatkozóan az adaptív információ feldolgozás dominál (Glaserfeld, 1991). Szerinte a tanulás az ember biológiai értelemben vett adaptivitását (újhoz való befogadó készségét) fokozza, képessé teszi arra, hogy jobban alkalmazkodjék környezetéhez. A tudás megszerzése tehát konstrukciós folyamat, amely a megismerő szubjektum tevékenységének terméke. A folyamat során a tanuló gondolkodása lehetővé teszi egy magasabb kognitív rendszer felépülését. A konstruktivizmus tanulási struktúrájában konceptuális váltás következik be, mely pedagógiája a gyermek kognitív struktúráját tekinti kiindulási alapnak, vagyis a gyermek előzetes tudását, ismereteit, és kialakult világképét.

Hardver és szoftver Interaktív tábla Projektor Számítógép  1 -1,5 GHz processzor  1-2 M RAM  USB, DVD lejátszó Szoftver  Tábla kezelése  Prezentációs szoftver  Általános célú szoftverek!!! TANÁR + DIÁK

Az interaktív táblák típusai Elölről vetített – a projektor a tábla előtt  Egyszerű megoldás, „olcsó”  Az előadó árnyékolhatja a táblát  Zavaró a vetítő fénye az előadó számára Hátulról vetített – a projektor a tábla mögött  Drága  Projektor fénye nem zavarja az előadót sem

„Puha” és „kemény” (aktív és passzív) táblák PuhaKemény Ellenállás - változás elvElektromágneses tábla Kézzel is vezérelhető passzív Csak speciális tollal vezérelhető Kisebb felbontás, korlátozottabb vezérlés, illetve szoftveres egérmegoldások (jobb gomb) Nagyobb felbontás

Ellenállás-változás elv Rugalmas műanyag előlap – vezető ellenállásréteggel borítva Kemény hátsó lemez – vezető ellenállásréteg Közöttük légréteg, távtartó gyöngyökkel (hajszál)

Elektromágneses táblák két kemény műanyag réteg közé egy érzékelő hálót sajtolnak - csak akkor érzékel, ha elektronikus, vagy mágneses tollal érünk hozzá. A tábla és az érzékelő felület összeépül

Ultrahang/infravörös érzékelők Nem a tábla érzékel, hanem egy külön egység Speciális toll (elemmel) szükséges Bármilyen fehértábla használható hozzá

Optikai érzékelők Egyszerre több személy is dolgozhat a táblán Infravörös fényforrás – fényvisszaverő prizmafólia (érzékelő a keretben) Kézzel, és tollal is vezérelhető

Információk az interneten

A táblák üzemmódjai Fehértábla üzem (Cleverboard) Vetítő üzemmód Táblamásoló üzemmód Interaktív tábla üzemmód

Cleverboard tábla Felülete kemény és tartós, gyakorlatilag tönkretehetetlen zománcacélból készül, életre szóló garanciával Hagyományos fehértáblaként és vetítő felületként is kiválóan használható, írható, szárazon törölhető és mágnesezhető A tábla két oldalán kulccsal zárható oldalsó panelek biztosítják a tartozékok - elektronika, tollak és törlő – biztonságos tárolását A tábla – a piacon egyedül álló módon – táblamásolóként is használható, opciós Ink Capture csomaggal. Ingyenesen frissíthető magyar nyelvű LYNX oktatószoftver Már integrált WordWall feleltető szoftverrel együtt szállítva! Lecketervek:

Üzembe helyezés 1. Táblavezérlő telepítése 2. Táblaszoftver telepítése, frissítés 3. Projektor kábel csatlakoztatása 4. USB kábel csatlakoztatása 5. Monitor üzemmód beállítása 6. Számítógép felbontásának beállítása a projektorhoz 7. Kalibrálás

Lynx - oktatószoftver A tábla funkcióit vezérlő szoftver Kiemelések, írás táblára – kézzel és billentyűzettel Képernyőkép mentése Felvételek készítése Bemutatók készítése Képtárak használata Kiemelések, takarások

Wordwall feleltető szoftver Feladatok készítése varázslók használatával Az eredmények begyűjtése, és elmentése, előhívása

Dilemmák… „ Nem fogom tudni…” „Túl bonyolult…” „Kínos helyzetekbe kerülhetek…” „Okosnak kell lennem…” „Nincs informatikai érdeklődésem…” „Nincs annyi időm, mint amennyit a tábla igényelne…” „Attól tartok nem fogom jól használni a táblát…” „Azt mondta az igazgató három héten belül legyen előadás, és mutassam be...” „De van egy kollégám aki flasheket is tud…” „Nekem egy tanfolyam nem elég…”