Innovációk a szakképzésben OKJ - 2006. A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Advertisements

A szakképzés kihívásai az új szakképzési szerkezet tükrében Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes Nemzeti Szakképzési Intézet Budapest, április.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
A Hulladékgazdálkodási technológus FSZ átjárhatósága és kredit beszámíthatóság KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI AGRÁRMÉRNÖKI BSc.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Üdvözöljük a iskolaév beiskolázási bemutatóján
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A év értékelése és a év újdonságai
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
2017. Szeptemberében induló képzések
Pályaválasztási tanácsadás
Dr. Kovács László Főtitkár
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Első magyarországi EUCIP konferencia Számalk-Szalézi Szakgimnázium Budapest, október 20. EUCIP ITAF 4 modul, 200 vizsgázó ̶ a EUCIP ITAF képesítés.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A kétszintű érettségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
ELEKTRONIKA I. (Mikroelektronika)
és ami ebből következik moduláris szakképzési szerkezet
A szakképzési rendszer modellje
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
középfokú felvételi eljárás
Előadó: Daka Zsolt ügyvezető Gyulahús Kft.
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
főigazgatóhelyettes, NSzFI
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A komplex szakmai vizsgáztatás jogszabályi háttere
Kétszintű érettségi vizsga
Új pályainformációs eszközök - filmek
Általános iskola eredménye, értékelése
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
A hazai mezőgazdasági tudásrendszer működési sajátosságai
Vasbeton falvasalás megadása és ellenőrzése EC2 szerint
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
A szakképzés tartalmának, szerkezetének és módszertanának változása,
Kimeneti mérés – OKJ rendszerű szakmai vizsgák
Belügyi Rendészeti Ismeretek
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Szakmai vizsgaelnöki pályáztatás, vizsgabizottsági jelentések
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Innovációk a szakképzésben OKJ A kompetenciaalapú, moduláris szakképzési szerkezet Központi programok Szakmai vizsgák

Szakképesítések modularizációja AB C

Szakképesítések és követelménymodulok 1. A:1 B:2 C:3 123

Szakképesítések és követelménymodulok 2. A:1+4 B:2+4 C:

Szakképesítések és követelménymodulok 3. A:1+4 B:2+4+5 C:

Szakképesítések és követelménymodulok 4. A: B: C:

Kompetencia- profil Tulajdonságprofil Összegző bejegyzések kategóriánként Feladatprofil 1. feladat 2. feladat 3. feladat 4. feladat 5. feladat 6. feladat 7. feladat 8. feladat 9. feladat 10. feladat 11. feladat 12. feladat

Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése Részleges átfedés

Halmaz – részhalmaz kapcsolat Két foglalkozás/munkakör tartalmának átfedése

Példa egy szakképesítés-csoport moduláris felépítésére

szakképesítés csoport Fémipari anyagvizsgáló Géplakatos Szerkezetlakatos Felvonószerelő Építő- és szállítógép szerelő ÉpületlakatosHegesztő 5 csak az alap-modulcsoportban van közös a kiegészítő modul- csoportban is van közös alap-modulcsoportjaik azonosak a kiegészítő modulcsoportban is van közös van legalább egy közös moduljuk

Központi programok

Tananyagmodulok jellemzői Tananyagmodul – tananyagegység Követelménymodulhoz nem minden esetben rendelhető! Célja – tulajdonságprofil Tanulói munkaforma – feladatprofil Időszükséglete – teljes képzési idő (<) Elméleti, gyakorlati, elméletigényes gyakorlati – elmélet-gyakorlat aránya

A követelménymodulok és a tananyagmodulok kapcsolata F T Feladatprofil 1. Tulajdonságprofil 1. Követelménymodul 1. F T T F T F Követelménymodul 2. Követelménymodul 3. Követelménymodul 4. Feladatok Tulajdonságok KompetenciaprofilKövetelményekKépzési program C TM Cél 1. Tanulói munkaforma 1. Tananyagmodul 1. C TM C C C C Tananyagmodul 2. Tananyagmodul 3. Tananyagmodul 4. Tananyagmodul 5. Tananyagmodul 6. F T F T F T F T C C C C C C TM ? maximális képzési idő ~15% szabad

A szakmai vizsgák

Szakmai vizsga Írásbeli vizsgarész Gyakorlati vizsgarész Szóbeli vizsgarész 1. gyakorlati tantárgy A írásbeli tantárgy C írásbeli tantárgy D írásbeli tantárgy 2. gyakorlati tantárgy A szóbeli tantárgy B szóbeli tantárgy E szóbeli tantárgy Szakmai elmélet Szakmai gyakorlat

Szakmai vizsga 1. vizsgarész 2. vizsga- rész 3. vizsgarész 4. vizsga- rész

2. fealadat1. fealadat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul Gyakorlati vizsgatevékenység Írásbeli vizsgatevékenység Szóbeli vizsgatevékenység Írásbeli vizsga- tevékenység Szóbeli vizsga- tevékenység Gyakorlati vizsgatevékenység Interaktív vizsgatevékenység 1. vizsgarész2. vizsga- rész feladata 4. vizsga- rész feladata 3. vizsgarész 1. feladat 2. feladat3. feladat 1. követelménymodul 4. követel- mény- modul 3. követelmény- modul 2. követel- mény- modul

Köszönöm a figyelmet NAGY LÁSZLÓ