1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén 2004. március 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Európai Uniós pályázatok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok Első Orosházi Kistérségi Civil Szemináriumi napok December 8. Barák Anita.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Tájékoztatás a Versenyképes tudás OP tervezetéről november 22. Közoktatás-politikai Tanács Dr. Sági Zsolt Főosztályvezető EU Koordinációs és Tervezési.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás – fejlesztési Operatív Program Hátrányos helyzetű.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
Az informatika szükségessége és lehetősége a hazai és az Európai Uniós fejlesztési célkitűzésekben Dr. Köpeczi-Bócz Tamás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A szakképzés helyzete Magyarországon
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
A Békéscsabai Központi Szakképző Iskolai tapasztalatok a vasútgépészeti szakmák képzésében április 29.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-11/2. A pályázati célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában részt vevő intézmények (speciális és többségi)
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Esély, Lehetőség, Tehetség, ELTE Iskola felújítás az Eötvös Loránd Tudományegyetemen az Európai Unió támogatásával.
Barcsák Marianna - KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Lorem ipsum.
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

1. Európai uniós pályázati lehetőségek az oktatás területén március 25.

2 Az oktatási tárca fő céljai a programokban  Esélyteremtés, integrált oktatás támogatása  Tanulók készségeinek, kompetenciáinak fejlesztése  Oktatási tartalmak fejlesztése, digitális tartalmak elterjesztése  Pedagógus-képzés, továbbképzés fejlesztése  Fizikai infrastruktúra fejlesztése, eszközbeszerzés

3  2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben  3.1. Az egész életen át tartó tanuláshoz szükséges készségek, képességek és kompetenciák fejlesztésének ösztönzése  3.2. A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése  3.3. A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése  4.1 Az oktatási és képzési infrastruktúra fejlesztése Az Oktatási Minisztérium intézkedései a Humánerőforrás-fejlesztési OP-ban

4  2.3. Az óvodai és az alapfokú oktatási-nevelési intézmények infrastrukturális fejlesztése  3.3. Felsőoktatási intézmények és a helyi szereplők együttműködésének erősítése Az Oktatási Minisztérium intézkedései a Regionális Fejlesztési OP-ban

5 Az oktatás részesedése a HEFOP költségvetéséből (Mrd Ft)

6 Az oktatás részesedése a ROP költségvetéséből (Mrd Ft)

7 Cél: roma és fogyatékkal élő fiatalok esélyeinek növelése, a lemorzsolódás csökkentése az integrált oktatás támogatásán keresztül Tartalomfejlesztés, képzés Oktatási programok, tananyagok kidolgozása, módszertani fejlesztések, tanárképzési modulok kidolgozása Tanárok és szakértők képzése A programok eljuttatása az iskolákhoz A kidolgozott programok eljuttatása iskolákhoz, adaptációja Információs tevékenység, nézetformáló szemináriumok 2.1. Hátrányos helyzetű tanulók esély- egyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben

8 –A hátrányos helyzetű diákok oktatásában érintett szakemberek képzése, az integrációs oktatással kapcsolatos oktatási programok kifejlesztése Pedagógusképzési programok kifejlesztése és bevezetése Pedagógus-továbbképzési tréningek és szakértői képzések kifejlesztése és megvalósítása Tréningek és a társadalmi érzékenységet illetve az integrációs oktatás iránti pozitív hozzáállást növelő képzések kidolgozása és megvalósítása helyi döntéshozók és nem pedagógus szakemberek számára Az integrált oktatás know-how-jának kifejlesztése, módszertani adatbank és szolgáltatói programcsomagok létrehozása 2.1. Központi program

9 –Intézményi együttműködés a sajátos nevelési igényű tanulók integrációs felkészítésének támogatására a közoktatás területén –Intézményi együttműködés a hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatására –Modellértékű tanórán kívüli programok fejlesztése és adaptációja hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikeressége érdekében –Integrációs oktatási programok adaptációja a hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésére –Integrációs oktatási programok adaptációja a sajátos nevelési igényű tanulók integrált oktatásának támogatására 2.1. Pályázati kiírások

10 –Kik pályázhatnak: költségvetési szerv és intézménye, non- profit szerv és intézménye, kisebbségi önkormányzat és intézménye, csak konzorcium adhat be pályázatot! –Mire pályázhatnak: az intézményi együttműködések, amelyek célja az eredményes inkluzív (befogadó) nevelés elterjesztése, a szegregáció felszámolása ill. olyan pedagógiai környezet létrehozása, amelyek befogadják az eredményes inkluzív nevelést segítő innovációs törekvéseket, extrakurrikuláris tevékenységek, tanoda programok fejlesztése, adaptációja, bevezetése –Pályázható összeg: Első kör 300 M, összesen 600 M, Első kör 656 M, összesen 1800 M, M –Hová kell beadni a pályázatot: OM Alapkezelő Igazgatósága 2.1. Pályázati kiírásainak főbb adatai (2004. február 25-én megjelentek)

11 3. prioritás: Egész életen át tartó tanulás 3.1. Készségek és képességek fejlesztése Cél: az egész életen át tartó tanuláshoz és a munkaerő-piaci részvételhez nélkülözhetetlen készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése (Alap- és szociális készségek, informatikai, idegen-nyelvi kompetenciák, életpálya-építési kompetenciák)  Tartalomfejlesztés, pedagógusképzés Oktatási programok, tananyagok kidolgozása, módszertani fejlesztések, tanárképzési modulok kidolgozása, képzés  A programok végrehajtása A kidolgozott programok eljuttatása iskolákhoz, adaptációja Iskolák belső átalakítása, minőségbiztosítási rendszerek

12 3. prioritás: Egész életen át tartó tanulás 3.1. Központi program Pedagógusok és oktatási szakértők felkészítése kompetencia alapú képzés és oktatás feladataira (továbbképzési rendszer létrehozása, működtetése és értékelése) Oktatási programcsomagok (pedagógiai rendszerek) létrehozása Pedagógiai mérési-értékelési rendszer fejlesztése a kompetenciaalapú oktatás fejlesztése érdekében A minőségbiztosítás kompetencialapú oktatás formálódásához szükséges fejlesztése A projekt fő céljaként megfogalmazott továbbképzések megtervezése, kivitelezése és értékelése

13 3. prioritás: Egész életen át tartó tanulás Pályázatok: –1. Kör Térségi iskola- és óvodafejlesztő központok létrehozása a kompetencia alapú tanítási programok alkalmazásáért –2. Kör Oktatási intézmények támogatása a kompetencia alapú tanítási programok alkalmazása érdekében Az 1. Kör pályázati kiírása március 25-én jelenik meg.

14 Cél: a szakképzés hozzáigazítása a gazdasági igényekhez az OKJ átalakításával, modularizációval, térségi szakképző központok létrehozásával  OKJ megújítása Moduláris képzési rendszer kidolgozása A szakképesítések tartalmi, módszertani megújítása  Térségi integrált szakképző központok létrehozása  A moduláris képzési rendszer bevezetése az intézményekben 3.2. A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése

15 Cél: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése - Új szakképzési szerkezet –A szakképzés tartalmának és szerkezetének a moduláris rendszer fejlesztésén alapuló megújítása –Elkészül a szakképesítéseknek megfelelő munkakör analízisek, a szakképzési dokumentumrendszer, valamint az új szakképzési szerkezet 3.2. Központi program

16 –Térségi integrált szakképző központok létrehozásának intézményes támogatása Szervezetfejlesztés Tananyagok és pedagógus-továbbképzési anyagok fejlesztése Tanácsadási tevékenység Eredmények terjesztése Nyomon-követési tevékenység A Pályázati kiírás március 25-én jelenik meg „Térségi Integrált Szakképző Központok létrehozása és infrastrukturális feltételeinek javítása” Komponens és Komponens együtt 3.2. Pályázati kiírás

17 Cél: a felsőoktatásból kikerülők sikeres munkaerő-piaci részvételének támogatása a képzés átalakításával, az intézmények funkcióbővítésével Pályázat:  Bachelor képzési szint bevezetése Rendszerfejlesztés Tananyagfejlesztés  Nem piacképes felsőfokú végzettséggel rendelkezők továbbképzése  Intézmények profilváltásával összefüggő belső képzések A pályázati kiírás megjelent február 25-én, módosítva március 24-én 3.3. A felsőoktatás képzési rendszerének szerkezeti és tartalmi fejlesztése

18  Kik pályázhatnak: felsőoktatási intézmények (állami, alapítványi, egyházi, magán fenntartójú), illetve az általa vezetett non-profit konzorcium  Mire pályázhatnak: A felsőoktatási intézmények képzési kínálatának bővítése, fejlesztése; Felsőfokú végzettséggel rendelkezők át- és továbbképzése; A felsőoktatási intézmények minőségközpontú működésének támogatása  Pályázható összeg: Teljes összeg 6784 M Ft KomponensMinimális támogatás (Ft)Maximális támogatás (Ft)  A pályázatokat:az OM Alapkezelő Igazgatóságához kell beadni Pályázati kiírásának főbb adatai

19 Cél: az oktatási rendszer tartalmi átalakításával összefüggő intézkedések sikerének biztosítása a fizikai feltételek megteremtésével Pályázatok  Szakképzési infrastruktúra fejlesztése (Pályázat megjelenése 3.2.-vel közösen március 25-én) –Az integrált szakképző intézmények infrastruktúrájának fejl. –A moduláris rendszert bevezető intézmények támogatása –Elméleti képzési helyek, többfunkciós helyiségek bővítése, rekonstrukciója, gyakorlati képzési helyek felújítása  Felsőoktatási infrastruktúra fejlesztése (Pályázat megjelenése március 25-én) –Gyakorlati képzési helyek fejlesztése, egyéni tanulási terek –Informatikai fejlesztések, akadálymentesítés 4.1. Az oktatás és képzési infrastruktúra fejlesztése

20 Célja, hogy az óvodai és alapfokú nevelési-oktatási intézmények infrastruktúrájának fejlesztésén keresztül csökkentse az oktatás színvonalában meglévő különbségeket a hátrányos helyzetű kistérségekben A támogatott tevékenységek: –Óvodák és alapfokú nevelési-oktatási intézmények infrastruktúrájának fejlesztése, melynek keretében támogathatók az épületek –átfogó felújítása, rekonstrukciója, bővítése –az épületek fizikai állagának javítása, műszaki színvonalának emelése, többfunkciós épületek, terek kialakítása; –IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) komplex eszközrendszerének fogadására alkalmas környezet; A pályázat megjelent február 17-én ROP 2.3. intézkedés Az óvodai és az alapfokú oktatási-nevelési intézmények infrastrukturális fejlesztése

21 Cél: a munkaerőpiacra történő átmenet megkönnyítése érdekében erősíteni szükséges a felsőoktatási intézmények, az üzleti, a köz-és non-profit szféra közötti kapcsolatokat A támogatott tevékenységek: –A hallgatók, köztük a doktori képzésben résztvevő diákok, képzése, különösen olyan területeken, amelyeket a felsőoktatási intézmények tevékenységei jelenleg nem fednek le –Az intézkedés támogatást nyújt szakmai gyakorlatok finanszírozásához –A munkaerő-piachoz és a fiatal diplomások elhelyezéséhez kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése, mint pl. karrier-tanácsadás, munkaerő-piaci keresletfelmérés –Friss diplomások által indított vállalkozások beindítása, különös tekintettel a régió fejlődésében kiemelt szerepet játszó ágazatokra Pályázat várható megjelenése április eleje ROP intézkedés Felsőoktatási intézmények és a helyi szereplők együttműködésének erősítése

22 A pályázati kiírások ütemezése A pályázat címeMegjelenésÖsszeg A sajátos nevelési igényű tanulók integrált nevelésének támogatása2004. II A hátrányos helyzetű tanulók integrációs felkészítésének támogatása2004. II Modell értékű tanoda típusú tevékenységek támogatása2004. II Térségi Iskola- és Óvodafejlesztő Központok megalapítása kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében III Az elkészült és kipróbált oktatási programok terjesztése az óvodák és iskolák körében IX A térségi integrált szakképző központok létrehozása2004. III A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése2004. II Gyakorlatorientált pedagógus alapképzés terjesztése2005. II. negyedév(500) Térségi integrált szakképző központok infrastrukturális feltételeinek javítása III Felsőoktatási intézmények infrastrukturális feltételeinek javítása2004. III