Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március 22-23.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Gyermekjóléti Szolgálatok IV. Országos Konferenciája Az iskolai agresszió megelőzése és kezelése - a MFPI projektjének bemutatása október 28. NÉMETH.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
1 Helyi szintű egyeztetés a köznevelés terén KEF országos konferencia Budapest, március 06. Simonyi István Emberi Erőforrások Minisztériuma KÖZNEVELÉS-FEJLESZTÉSI.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
A szakiskolák aktuális problémái
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
NEMZETI SZOCIÁLPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2011
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Csongrád Megyei Önkormányzat Gyarmati Zoltán
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Hogyan épül az IKSZ az iskola életébe és dokumentumaiba?
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
Boros Péterné SZEF Alelnök SZEF AKADÉMIA Vezetője
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felnőttképzés a közművelődésben
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
Kerékpáros Tárcaközi Bizottság munkája számokban a Kerékpáros Magyarország Program tükrében Sztaniszláv Tamás titkár
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
jjjjj MINISZTERELNÖKSÉG
Új nemzedék győri közösségi tér (Rómer ház)
Baranya Megyei Önkormányzat
Előadás másolata:

Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március

Hazai folyamatok  Törvényi szabályozás jelenleg nincs érvényben az ifjúsági feladatok állami, helyi önkormányzati szintekre történő lebontására.  Ifjúsági területet felölelő, azt lefedő törvényalkotási folyamat – ifjúsággal kapcsolatos egyes közfeladatokról szóló törvényjavaslat (ifjúsági törvénytervezet).

Az ifjúságkutatás módszertana Alapsokaság: éves Pécsett lakó, tanuló dolgozó fiatal Három lépésből álló komplex kutatás: háttér-, makro adatok másodelemzése, szakértői mélyinterjú készítése; fókuszcsoportos vizsgálat készítése (szakmunkás, gimnazista, egyetemista, dolgozó, roma, budapesti); személyes megkérdezésen alapuló kérdőíves kutatás (400 fő).

Demográfiai helyzetről Fokozatosan öregedő társadalom. A demográfiai hullámvölgy következtében folyamatosan csökken az iskolában tanulók létszáma. A megye öt városa közül Pécs lakosságának iskolázottsági színvonala a legmagasabb. Pécsett a munkanélküliség 1991 végén 5,3%- os, 1997-ben 9%-os volt, ami 1998 végére 6,5%ra majd 2002-re 3,3%-ra csökkent.

Tanulók számának alakulása a különböző iskolatípusokban, tanévenként

Vállalna-e Pécsen kívül munkát?

Mi a pécsi fiatalok legfontosabb problémája? (két válasz elemzése alapján, %)

A pécsi fiatalok legfontosabb problémái fontosság és megoldhatóság szempontjából

Milyen gyakran volt 2004 folyamán…?

Szeretne-e Pécsett egy fiatalok részére komplex szolgáltatást nyújtó intézményt?

Milyen életterveket szeretne megvalósítani a következő 5 évben? (két válasz együttes elemzése alapján, %)

Mindent számításba véve, elköltözne-e Pécsről (%)?

Főbb következtetések Kettészakadt generáció (sikerorientált – alulmotivált) Aktivitás – passzivitás (sajátos reakció – felnőttes gondolkodásmód) Elzártság – periféria Közösségi élmények hiánya Élettervek

Koncepció készítés folyamata Nyilvános fórumok (személyes, Internet) Bizottsági ülések Szakmai tanácskozások Összevetés más kutatásokkal, koncepciókkal, helyi és országos eredményekkel

Ifjúsági koncepció és cselekvési terv 1. Koncepció 2. Cselekvési terv 3. Mellékletek Ifjúságkutatás Szervezeti keretek Működő mechanizmusok

1. Ifjúsági koncepció Jogforrás Szükségszerűség Fogalommagyarázat Helyzetértékelés (célcsoport) Eddigi intézkedések (döntések, határozatok, támogatások) Összegzés

2. Cselekvési terv Szerkezete: Stratégiai célkitűzés Alapelvek, célok Feladatok Felelősök Együttműködők Határidők Források

2. Cselekvési terv Kiemelt területek: Oktatás, képzés, nevelés Szabadidő eltöltése Egészség és sport Pályakezdés, otthonteremtés Társadalmi tevékenység, érdekképviselet Közösségi tér Kommunikáció, média Speciális programok, ifjúsági projektek

3. Mellékletek Ifjúságkutatás (kétévente megismételve – tendenciák) Szervezeti keretek (település ifjúsági életéhez kötődő szervezeti keretek - állapotfelmérés kétévente) Működő mechanizmusok (BI Kht., PIK, KEF, Tett - Hely Hálózat, stb.)

Problémák és megoldási lehetőségek Társadalmi tevékenység (érdekképviseleti, érdekérvényesítő szervezetek működésének támogatása– PIK/DÖK) Egészség és sport (prevenció –rendezvények, sportnapok, extrém sport felkarolása) Közösségi tér (Tett-Hely Hálózat fejlesztése, IKSZ, ifjúsági – lakossági önkéntes munka meghonosítása) „Csellengő fiatalok” bűnmegelőzési program

Baranya Ifjúságáért Kht Pécs, Széchenyi tér 9. Tel: 72 /