Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Csoport munka.
A kulcskompetenciák.
Kognitív nyelvészet Készítette: Molnár Dániel és Herczeg Renáta.
Tengeralattjáró győzelmi hírek elmaradása – kilövés
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Szociális beszéd, egocentrikus beszéd, belső beszéd
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
EMLÉKEZÉS.
Szocializáció Fogalmak:
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
A munka világával kapcsolatos tudás
(második, harmadik előadás)
Anyanyelvi nevelés tematika
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Anamnézis, interjú. Rajzteszt
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Harmadik előadás.
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
A kulturális antropológia etológiai aspektusa. "Az embernek mint fajnak nagy evolúciós újítása a közösség kifejlődése. Nem az egyének versenye a döntő.
Nevelés és érték Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens
NAT 2007 kompetenciák.
Ismeretalapú rendszerek alaptechnikái I. Szabályalapú rendszerek.
Ismeretalapú rendszerek alaptechnikái I. Szabályalapú rendszerek.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
Természetes és formális nyelvek Jellemzők, szintaxis definiálása, Montague, extenzió - intenzió, kategóriákon alapuló gramatika, alkalmazások.
(Selye János: Életünk és a stressz – Akadémia Kiadó, o.)
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Edward Sapir ( ).
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Fenomenológiai megközelítés
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
Kötelező irodalom Általános lélektan – IV. GONDOLKODÁS.
Döntéshozatal.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Jogelméleti és Jogszociológiai Tanszék.
A DIFER használata.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Személyközi kommunikáció Készítette: palacsint szeptember 30.2 A kommunikáció és jellemzői.
Harmadik matematikakönyvem
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
Bircher Julianna Affektív Pszichológia Tanszék
Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
11. Érzelmek és kogníció, autizmus Bircher Julianna Affektív Pszichológiai Tanszék
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A nyelvtan szerepe és célja
Bevezetés a nyelvtudományba
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
KÖZÉPISKOLAI TANULÓK TÉRSZEMLÉLETÉNEK FEJLETTSÉGE Tóth Péter Óbudai Egyetem TMPK.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó

Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás

Fogalmak és kategorizáció Fogalmak funkciói kognitív ökonómia kategorizáció

Prototípus : a legjobb példány Mag: kritikus tulajdonságok

Fogalmi hierarchia Élőlény-e a madár?

Fogalomelsajátítás Mag Prototípus Tanulás tapasztalatokból: Példánystratégia Hipotézis ellenőrzés Alulról felfelé Fentről lefelé

Deduktív következtetés Ha p, akkor q Ha hideg van, télikabátot húzok. Most hideg van Télikabátot húzok.

A tartalom hatása

Induktív következtetés Valószínűségi szabályok Gyakorisági szabályok Konjunkciós szabályok Heurisztikák

Nyelv és gondolkodás Gyereknyelv (pálca néni) Idegen nyelv tanulása (eperszüret)

A nyelv alaptulajdonságai Leválaszthatóság Nyitottság Hagyományozás Kettős mintázottság

Egyedülálló-e a nyelv? méhek tánca medve territórium jelzése madár vészkiáltása kutya farok-csóválása Nem tud: múltról, jövőről közölni hazudni kérdezni

A nyelv Fajspecifikus készség Minden emberi kultúrában jelen van

Nyelv és kommunikáció társas interakciós jártasságok és a nyelv fejlődése a kommunikáció megelőzi a beszédet

Szintaxis Fonológia Szemantika Pragmatika

Vigotszkij A nyelv mint belső kommunikációs eszköz Kapocs a külső és a belső világ között Belső beszéd Külső beszéd

Nyelv – kultúra - gondolkodás Nyelvi relativitás A nyelv meghatározza a gondolkodást Sapir és Whorf

Példák Orwell: újbeszél PC Oktatás

Képzeleti gondolkodás Észlelés és képzelet hasonlósága PET biznyítékok Shepard: mentális forgatás

Problémamegoldás Különbségcsökkentés Cél-eszköz elemzés Visszafelé haladás