A member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP Folyamatok kommunikációs dresszinggel, szenvedéllyel fűszerezve, SMR módra Tibori Pál-Levente Gyárigazgató Győr,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
Gyümölcsöző társadalmi vállalkozások - a Fruit of Care, mint társadalmi márka - ajándék, amivel kétszer ad.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
1. előadás.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Miért lesz valaki vállalkozó?
A franchise gazda elengedhetetlen tulajdonságai és felelőssége Tóth-Zsédely Rita Otthon Centrum KKV Akadémia április 24.
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Szervezeti formák Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment fejlesztések a tudásközösség – közösségi tudás – tudástőke hármas egységének jegyében az MTV-nél Móriczné Zvornik Csilla (MTV - humánerőforrás.
Minőségdíjak.
Stratégia, előrejelzések az Electrolux csoportnál
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Sponsorare necesse est
A válság HR tanácsadása – a HR tanácsadás válsága?
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
„Együttműködés a tej-termékpálya szereplői között” AZ ALFÖLDI TEJ TERMELŐI CSOPORT MŰKÖDÉSE és STRATÉGIÁJA Budapest, április 16.
1/14 Közép-dunántúli Regionális Kiválóság Minta Projekt tájékoztató Sugár Karolina elnök Szabó Kálmán ügyvezető igazgató Szövetség a Kiválóságért.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Az új ökoiskola kritériumrendszer Varga Attila
A Lear Corporation a Fortune 500-as listában felsorolt vállalat, amelynél tehetséges alkalmazottak sokszínű csapatai világszínvonalú termékeket terveznek.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
Biyovis a mi üzletünk.
Lear Corporation Magyarország Kft.
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
TAPASZTALATAINK Az egészségügyi világszervezet (WHO) KÜLDETÉSÜNK Az egészségügyi világszervezet (WHO) definíciója szerint:
Vállalati terv bemutató
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
OUTSOURCING Lehetőségek a vállalat építésben
Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Üzleti terv bemutatása
Biztosítás üzletág /Fejlesztési koncepció
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP Folyamatok kommunikációs dresszinggel, szenvedéllyel fűszerezve, SMR módra Tibori Pál-Levente Gyárigazgató Győr, A világ legnagyobb visszapillantótükör-gyárának konyhájából

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 2 Legfontosabb adatok  Motherson – alapítva 1975-ben  képzett szakember  25 országban 144 telephely Csoport értékesítés (milliárd $US)*Értékesítés termékek szerint *2011/12 Approximate annualized number (includes full year turnover of Peguform / SMP which entered the group in November 2011) CAGR 54% !

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 3  Öt év alatt megduplázandó árbevétel és létszám, ugyanakkor termékportfoliónk egészségesebb  Hány cég tud ma ilyen időszakra perspektívát kínálni az embereknek?!  Mi más igazolhatná jobban, hogy " Az SMR a jó választás "! Fejlődéstörténet

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 4 Egy tükörgyártó a kommunikációról Eddigi kommunikációnk elsősorban kerítésen belülre koncentrált Egyre több fejlesztési tevékenység, kompetencia – mérnök igény A munkaerő utánpótlás mennyiségiből minőségi kérdéssé is vált Tanulság: Ki kell terjeszteni hatósugarunkat országos viszonylatba Kommunikációnkat is profivá kell tenni Ezért: Profi kommunikációs kompetenciák – szakértőtől Mennyiség Minőség

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 5 Felelősség vevőink iránt Alkalmazottaink és tulajdonosunk felé Vevőink bizalmát nem szabad egy pillanatra sem megingatnunk „Minőségről nem lehet beszélni, az adott” 5-6 évre (ehhez jön a pótalkatrész is) ad biztos munkát – és felelősséget – egy-egy üzlet elnyerése Hosszú távú garanciát kell adnunk Mi vagyunk a legnagyobbak e termékkörben – ezt a pozíciót meg is akarjuk tartani

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 6 Hitelesség, őszinteség Kommunikációnk HR-vezérlésű Egyidejűleg kell növelni az ismertséget és az elismertséget A hitelesség alapja az őszinteség - A leghitelesebb információforrás a külvilág számára a mi saját dolgozóink Az őszinteség veszélyei és esélyei !!? - A nyílt kommunikáció és őszinteség kamatozik

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 7 Kommunikációs dresszing Helyzetfelmérés: eddigi kommunikáció Jelen és jövő: a cég pozícionálása a kommunikációs térben Kommunikációs stratégia megalkotása  Üzleti folyamatok vezérelte célmeghatározás  Fő üzenetek – fő célcsoportok  Célcsoport/üzenetek mátrix kidolgozása Eszközrendszer kialakítása (csatornák – hálózatok) A kommunikációs modell azonos modulokból épül, mint az üzleti -De kell valamilyen különleges fűszer...

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 8 Stratégiai célok SMR Regionális Stratégiai Célok Az anyavállalat jövőképe és stratégiai céljai szisztematikusan az egész szervezetbe beépülnek. A szervezeti irányelvek a regionális és helyi körülményekhez igazítva határozzák meg az egységek céljait. A jól megalapozott célokat megértik és követik.

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 9 A stratégiánk megalkotási folyamata Alap okok Értékteremtés Jelenlegi/jövőbeli stratégiai pozicionálás Várható változások analizálása BAU eredmény előkészítése BAU eredmény összehasonlítása a kívánt eredménnyel Stratégiai lehetőségek Feltételek igazolása a stratégia sikerességéhez Egység víziójának és stratégiai céljainak előhívása Stratégiai Pozíció Értékelési Folyamat

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 10 Taktikai célok mátrixa – Részlegekre bontva Célok lebontása és Kommunikácio Személyes célok kidolgozása Taktikai és részlegenkénti tervek kidolgozása Személyes üzleti célok Részlegenkénti akciótervek Mérőszámok Havi értékelésAkciók kidolgozása és bevezetése Kommunikáció fontossága

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 11 Az első SMR-es lépések Célmeghatározás: kommunikáció az erőforrás toborzás szolgálatában Nem elég egy-egy gusztusos állásajánlati megjelenés A HR toborzást meg kell előznie a szakmai kommunikációnak Ismertség Megismerés Elismertség

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 12 A megtalált fő üzenet SMR – A JÓ VÁLASZTÁS jelentésmátrixa és asszociációs hálója Jó a munkavállalónak, mert elismeri tudását, képességét anyagilag és erkölcsileg Jó a beszállítóknak, mert hosszú távú üzletet kínál, megbízható minőségben, pontosan Jó a városnak, a régiónak, az országnak, mert munkáltat, adót fizet, GDP-t termel

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 13 Ezt mindenki tudja Folyamatok – kommunikációs dresszing Ez a sztenderd folyamat – vagyis a szakácskönyvi recept A kiválósághoz a (Michelin csillaghoz) több kell! de….. Mi az a plusz, amit hozzá KELL tennünk?

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 14 Folyamat és szenvedély Folyamat (Cambridge Brit angol szótár) 1. “Intézkedések sorozata, amit meg kell tenned annak érdekében, hogy elérd az eredményt” 2. “Egy termék gyártási módszer egy gyárban a természetes anyagok átalakításához” Szenvedély (Cambridge Brit angol szótár) 1. “Egy nagyon erős érzés, például a szere- tet, gyűlölet, harag, vagy más érzelem” 2. “Extrém érdeklődés, vagy szeretne csinálni valamit” Ez egy összeillő pár?

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 15 Folyamat és szenvedély Folyamatos fejlesztés Folyamatok Szenvedély Kommunikáció Emberek bevonása Üzleti kiválóság Elismerés Siker Tartós és fenntartható fejlődés

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 16 Folyamat – dresszing – szenvedély Felismertük: Az üzleti alapfunkció kitermelt egy kellemes feladatot – több emberre van szükség Elismertük: Ezt a hagyományos eszközökkel nem lehetett megoldani – profi kommunikáció kell A plusz: Nem elég az átlagos kommunikációs sztenderd – kell a szenvedély is De… Kommunikációnk leghatásosabb „eszköze”, szereplője az SMR-es alkalmazott, azaz, mi,magunk.

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 17 SMR – Munkavállalói motivációs rendszer Havi kommunikációs értekezlet Jó ötlet díj Quality Circle díj Hónap dolgozója díj Karárcsonyi Bál Családi nap Mikulás ünnepség SMR Focibajnokság Sárkányhajó verseny Jubileumi ünnepség Jótékonysági nap Adventi vásár Gyermek nap Nőnap Egészség nap

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 18 Folyamat és szenvedély Tehát --- Nem összeillő pár? Mi nem úgy gondoljuk

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 19 A recepten túl Nem receptet akartunk adni, az minden jobb (kommunikációs) szakácskönyvben benne van Azt a folyamatot érzékeltettük, amiben rájöttünk, hogy mások meggyőzéséhez mi kell: jó alapanyag, amit a menedzsment és munkatársaink “szállítanak” profi szakács, aki ismeri a (kommunikációs) szakácskönyvet + még valamit és a közös munka “fűszere”, amivel az SMR kitűnik a többiek közül, s ami egyértelművé teszi  …. Hogy?

SMR_PPT _MSO7_1203_Master SMR is a member of SAMVARDHANA MOTHERSON GROUP 20 SMR – A JÓ VÁLASZTÁS! Köszönöm a figyelmüket!