Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje"— Előadás másolata:

1 Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje
A „Válság” szó azt a hamis reményt kelti, hogy vissza lehet térni a korábbi szervezeti modellhez. De nem….

2 Ugyanaz a munkakör, ugyanaz a cég –
Kaotikus az együttműködés

3 Omnipotens szervezetből potens szervezetté válás…
Amiért a cégvezetés vissza kell, hogy vegye a humán erőforrás menedzsmentet és a controllingot... A cégek gyakorlatában 99 mérőszám átlagosan, a munkatársak – úgy érzik - átlagosan 77 mérőszám értékére bírnak befolyással Folyamat-mérnökök Megfelelés Költségek Biztonság Emberek Logisztika Karbantartás Gyártás Technológia Minőség Lean-mutatók Pontos, gyors és „tiszta” szervezeti diagnosztika, nem a szervezetfejlesztő vélekedései, szervezet-ismerete számít, hanem, hogy leképezhető, hogyan működtetik a munkatársak a szervezetet. Folyamat-mérnökök mutatószám-alapú önértékelése Omnipotens szervezetből potens szervezetté válás…

4 Mi vezetett ide? A 20. század Növekedés-alapú, nagy komplexitású szervezeti modellje
A Tudás (HR) és a Mérőszámok (Controlling) „leadása” szakmai szervezeteknek; közben ösztönzők, elkötelezés a folytonosan változó célok mellett Elfordulás a szervezettől - stratégia, vízió és misszió , a belső történések kontrolljának hiánya az utólagos mérés miatt – ha „zöld”, nem kérdezünk Bejövő, megosztott információ szűrése, közben bárkitől bármilyen információ bekérése – omnipotens benyomásnak megfelelés igénye KPI

5 Hatékonyság Operátor: bejön/nem jön be dolgozni Csoportvezető: Hányadik darabnál fogjuk meg a selejtet Mérnök:Ciklusidő Techn/Tény Gyártás- tervezés: Termék-mix Terv/Tény Mi a megoldás? Üzleti Hatás modell - Valós idejű, piac-alapú kommunikációs modell Mérnöki pontossággal megszerkesztett Üzleti hatás rendszer A mutatószámok mögé a pozíció üzleti hatásának megfelelő magatartást tesszük, és ezt mérjük.

6 Nem termék, szolgáltatás, hanem üzleti eredmények előállítása
Piac-kontroll – Termék-mix Terv/Tény Piac-kontroll – Átállás Terv/tény Profit Kimenet A menedzsment rendszerek azonnali igazítása a piaci változásokhoz Azonnali vevő-kommunikáció, miközben a darabszámot, selejt-számot és az állásidőt is kontrolláljuk. Ösztönzők – nem a munkavégzést, hanem a korai probléma-észlelést jutalmazzák Profit - előállítás Piac Bemenet

7 Rossz üzleti döntések – Menedzsment eszközök
Dobozos értékesítésről áttérés IT szolgáltatásra Dobozos értékesítő Key Account Lobbista Beszerzés Legolcsóbb ajánlat ?!!!! Téves beavatkozás StartUp-ok – Rakéta-korszakos ötletek, 1855-ös eredetű, függelmi viszonyokon alapuló szervezeti ábrák – nem kínálunk más alternatívát... Tévesen értékesítő munkakörben, értékesítési számok havi riportolása, a ténylegesen végzett tevékenység: disztribúció, havi kvóta-alapú éves terv alapján... Social Media – téves termék-meghatározás - a kínált termék az említési gyakoriság összesítése fórumok szerint, hanem a vevőigények fejlesztési szemponttá formálása... 1,5 hónapos kompetencia-felmérő projekt az átállásra való személyes képességekről, hajlandóságról 89 munkatárssal

8 Menedzsment rendszer Azok, amit nem szeretünk…
Napi menedzsment – a vevő-igény a és a profit együttes kezelése (projekt-szervezet drága munkaerő a legolcsóbb műveletet végzi) Értekezletek, megbeszélések – egyéni teljesítmény-tervezés-, fejlesztés Problémamegoldó rendszer – folyamatfejlesztés, folyamatos szabványosítás Kimenet Profit Profit - előállítás Piac Bemenet

9 Szervezetfejlesztés jövője- a MOST cégvezetői, tanácsadói
A mutatószám-alapú diagnosztika egyszerű, a tanácsadó szempontjából objektív, a szervezet szempontjából az üzleti szerep-értelmezésen alapul, gyors és „tiszta”, és pozícionálja, melyik munkakörben kell a változást kezdeni. A változás bevezetéséhez nincs szükség meggyőzésre, bevonásra, tréningre – hiszen azt kérdezi a szervezet mindenkitől, ami alapján a amúgy is működnek, és még kifogásokat sem kell keresniük – attól a műszaktól, naptól kezdve, hogy az „új” mutatószámok alakulásáról beszélünk a munkatársakkal, az eredmény azonnal megmutatkozik. A cégvezetők és tanácsadók elé nagy feladatot állít a modell: ugyanarról kell egészen másképp gondolkodni. A víziónk, hogy minden munkatársukról elmondhassák: „Sokat dolgozik a munkáján...”


Letölteni ppt "Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje"

Hasonló előadás


Google Hirdetések