Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati."— Előadás másolata:

1 A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Előadó: prof. dr. Bencsik Andrea Győr, május 4.

2 Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Súlypontok Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról Beszállítói piramis Hazai beszállítók hozzáadott érték teremtése A beszállítói menedzsment általános jellemzése (szekunder vizsgálatok) Primer kutatás háttere, indokoltsága Interjúk elemzése Kérdőívek értékelése Következtetések Összegzés

3 Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Magyarországi helyzetkép az autóipari beszállítókról Világgazdasági folyamatok hatása Beszállítói piramis létrehozásának háttere Kapcsolat és hálózat építés Komplexitás és tőkeigényesség Tulajdonosi struktúra

4 Első, másod és harmad körös beszállítók jellemzői
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Beszállítói piramis Első, másod és harmad körös beszállítók jellemzői Követelmények és tulajdonosok A magyar beszállítói hányad: Audi kb. 10% GM-Opel Engines 10-20% GM-Alison, Transmission 30% Suzuki 40-50% Rába-Detroit Diesel 40% Lear Automotiv kb. 10% Visteon 10-15%.

5 Hazai beszállítók hozzáadott érték teremtése
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Hazai beszállítók hozzáadott érték teremtése Alacsony, de miért? Barna és zöldmezős beruházások Multi kontra hazai nagyvállalatok Várt, de elmaradt eredmény (EU)

6 A beszállítói menedzsment általános jellemzése
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése A beszállítói menedzsment általános jellemzése KKV-k jelentősége, mint a vizsgálat fókusza Közép és felső vezetés minősítése az alábbi szempontok alapján: vezetők változási hajlandósága, megfelelő stratégia készítése, szervezeti kultúra, munkatársi viselkedés befolyása, munkahelyi légkör kialakítása, információ áramlás biztosítása.

7 Primer kutatás Háttér és indokok Követelmények: Interjúk
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Primer kutatás Háttér és indokok Követelmények: Beszállítói minősítés, minőségtanúsítás, korszerű vállalatirányítási - menedzsment rendszerek alkalmazása. A menedzsmenttel szemben támasztott követelmények az alsóbb szintű beszállítói lánc menedzselésének képességét is jelentik. K+F, innovációs képesség, technológiai felkészültség, folyamatos termékfejlesztési képesség. Tőkeerő ellátottság, hitellehetőségek. Pénzügyi tartalékok. Személyi feltételek: az innováció-képesség mellett vezetési, üzleti és piacismeretek, műszaki és gazdálkodási, kommunikációs képességek (a management nyelvtudása fontos). Jól képzett, tapasztalatokkal rendelkező és motivált szakember-gárda. Egyéb feltételek: „bizalmi tőke”, referenciák, exportálási háttér. (Klauber, 2008) Interjúk Kérdőíves felmérés

8 Az interjúk súlypontjai:
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Interjúk és kérdőívek A minta és jellemzői Az interjúk súlypontjai: Cégalapítás Piaci helyzet Vevői kapcsolatok Hálózatépítés A kérdőíves vizsgálat fókuszpontjai: jövőkép, stratégia tulajdon viszonyok alkalmazott menedzsment módszerek

9 Kérdőíves felmérés eredményei
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Kérdőíves felmérés eredményei Stratégiai gondolkodás létezik, de sok esetben nincs konkrét írott verzió Időtáv kritikus kérdés Földrajzi régiók szerinti összevetés eredményei 1. A jövőkép meglétének tekintetében a vizsgált térség és az ország többi részének esetében egyértelmű eltérést fedezhetünk fel. 2. Az írott stratégia megléte és típusa esetében is hasonló eltérések láthatók, de itt a különbség nem tekinthető szignifikánsnak. 3. A jövőkép és a stratégia megtervezésében részt vevők megoszlásából annyi észlelhető, hogy az Észak-Dunántúlon kívüli régiók esetében a folyamat „centralizáltabb”, magasabb azon vállalkozások aránya, ahol kizárólag a felső vezetés érintett ezekben a feladatokban. 4. Az elsődleges célok tekintetében a struktúra hasonló az elsődlegesen vizsgált dunántúli, illetve az egyéb régiók esetében kapott eredményekhez. A vállalkozás mérete domináns Tulajdonviszonyok: hazai magánbefektetők és külföldi vállalatok Menedzsment technikák nem ismertek

10 Következtetések, összegzés
A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati stratégiájának értékelése Következtetések, összegzés Ismert, irodalmi adatok igazolódtak. Elsőkörös multik sikere, menedzsmentje nem kérdéses. A méret a leginkább meghatározó a vizsgált szempontokból. A siker növelésének esélye: Emberi tényező jelentősége (képzettség, nyelvtudás, tapasztalat, motiváció, képzés, stb.) Vezetői teherbíró képesség, nyitottság, rugalmasság növelése, A minőség és megbízhatóság preferenciája. A kultúra alakításában a csoportmunka, a bizalom és a személyes példamutatás jelenthet érzékelhető eredményeket. Személyes kapcsolatok ápolása, a cég átláthatóságának, pénzügyi stabilitásának kiépítése és olyan kapcsolatokat melyek megerősítenek, növelik a bevonódás lehetőségét nagyobb cégek munkájába. A menedzsment elkötelezettsége, tudása, szakmai és módszerbeli ismereteinek folyamatos fejlesztése. A HR rendszerek kiépítése, BSC használata.

11

12


Letölteni ppt "A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati."

Hasonló előadás


Google Hirdetések