Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás 2016. évi tervezésének főbb alapelvei Bük 2015. október.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
Advertisements

A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A közfoglalkoztatás legújabb kérdései- Téli átmeneti közfoglalkoztatás év XXI. Országos Jegyző- Közigazgatási Konferencia Keszthely 2013.
A Kormány intézkedései és tervei
A közfoglalkoztatás évi rendszere
A közfoglalkoztatás legújabb kérdései
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
Baranya Megyei Önkormányzat
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Segélyezési rendszer átalakítása
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Az önkormányzatok lehetőségei a közfoglalkoztatásban Udvari, január 31. Lehel Andrásné ügyintéző Közfoglalkoztatási.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
ROP 3.1.2Tájékoztató 1 Regionális Fejlesztés Operatív Program intézkedés 2. komponens A területfejlesztésben érintett intézmények valamint a civil.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás főbb prioritásai évben Kistelek április 21.
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés Fenntarthatóság a településüzemeltetésben A közfoglalkoztatás főbb prioritásai.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés és környezetvédelem A közfoglalkoztatás főbb prioritásai évben, a évi tervezés alapelvei.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A közfoglalkoztatás új rendszere és évi tervezése Festetics Palota Budapest, 2011.december 14. Lőrincz Leó főosztályvezető Közfoglalkoztatási és.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
A évi közfoglalkoztatási programok tervezésének főbb alapelvei Lőrincz Leó Közigazgatási főtanácsadó Közfoglalkoztatás Stratégiai és Koordinációs.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
1 Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program 1.1. „Komplex munkaerő-piaci programok a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztatásáért” intézkedés TÁMOP /
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
Magán erdőgazdálkodók szerepe a évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály.
Hasznos tudnivalók a közfoglalkoztatásról civil szervezeteknek Vas Megyei Civil Információs Centrum információs napok.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Egyházak számvitele Horányi Márton. 296/2013. Korm. rendelet évi CCVI. tv Törvényi háttér:
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
Nagyvállalatok nagy pályázati lehetősége!
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
Társadalmi integráció a kistelepüléseken A közfoglalkoztatás 2017
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A NORMATÍVA BEFIZETÉSE
Aktuális Munkaerő-piaci helyzet a jászságban
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS
Magyar Önkormányzati Szövetség Társadalmi integráció a kistelepüléseken workshop A közfoglalkoztatás évi kihívásai Nyírbátor október.
A hazai KKV-k fejlesztési lehetőségei, foglalkoztatási támogatásai
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
„Út a munkához”program
Székesfehérvár, július 14.
Új lehetőség? – Új lehetőség!
Közfoglalkoztatás Szombathely városban Előadó: Horváth Olga.
Országos Foglalkoztatási Közalapítvány Szakmai Fórum az "Út a munkához" program megvalósításáról és a "Jó gyakorlatok" bemutatásáról Kecskemét, 2009.
Előadás másolata:

Magyar Önkormányzati Szövetség Vidékfejlesztés, mint fenntartható fejlődés A közfoglalkoztatás évi tervezésének főbb alapelvei Bük október 14.

2 A közfoglalkoztatás átalakítása következtében január 1-től megszűnt a közmunkaprogram, a közcélú munka, továbbá a közhasznú munkavégzés, létrejött az egységes KÖZFOGLALKOZTATÁS rendszere. Közérdekű munkavégzés: évi II. Tv. (Szabálysértési eljárásról) A közfoglalkoztatás új rendszerének kialakításával összefüggésben július 1-jével a Belügyminisztériumban létrejött a Közfoglalkoztatási és Vízügyi Helyettes Államtitkárság, így a közfoglalkoztatás szervezésének feladata a Nemzetgazdasági Minisztériumtól a Belügyminisztérium feladatkörébe került át. A megújult közfoglalkoztatás rendszere

3 A közfoglalkoztatás megvalósításában közreműködő szervezetek április 1-től

4 Mit jelent a közfoglalkoztatás? A közfoglalkoztatás: területfejlesztés, vidékfejlesztés, munkahelyteremtés – átmeneti munkalehetőség biztosítása – állami pénzeszközök felhasználásával. Az állam tranzitfoglalkoztatási lehetőséget biztosít azok számára, akik a munkaerőpiacon egészségi állapotuk, képzetlenségük, életkoruk miatt, vagy bármely más okból hátrányban vannak, és ezért az önálló álláskeresésük eredménytelen. A közfoglalkoztatás az ország minden területén szervezhető – azonban csak kiemelten a hátrányos helyzetű térségekben, kedvezményezett járásokban indítható – járási startmunka mintaprogram/ráépülő program. A közfoglalkoztatással megvalósuló tevékenység értéket teremt, hasznos mind az egyén, mind a társadalom számára. A közfoglalkoztatási jogviszony új, speciális jogviszony.

5 Munkaerő-piaci képzések és szolgáltatások a közfoglalkoztatásban Képzések: o Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program GINOP fő o a nyílt munkaerőpiacon is hasznosítható szakmai ismeretek megszerzése, o „ezermester” képzés (megújuló energiaforráshoz, szociális szövetkezetekhez), o felzárkóztató képzések. Személyes szolgáltatások o az egyén profilját előtérbe helyező, o szakképzettség megszerzését segítő, o a közfoglalkoztatásból történő kivezetést támogató.

6 A közfoglalkoztatási rendszer pénzügyi keretei A Nemzeti Foglalkoztatási Alap (NFA) „Start-munkaprogram” kiadási előirányzata mértéke: év: 64,0Mrd Ft év:137,5Mrd Ft év:180,0Mrd Ft év:231,0Mrd Ft év:270,0Mrd Ft év:340,0Mrd Ft.

7 Kormányzati célok 1.Segély helyett munkát – FHT-ben részesülők számának csökkentése 2.Teljes foglalkoztatottság felé haladás 3.Elsődleges munkaerőpiacra történő kivezetés Szociális szövetkezetek számának bővítése Továbbfoglalkoztatási kötelezettség előírása Munkaerő-piaci képzések és szolgáltatások nyújtása Nyílt munkaerőpiac álláshelyeire történő közvetítés A célok eléréséhez biztosított forrás: 340 Mrd forint a „Start-munkaprogram” kiadási előirányzat 2016-ban

évi járási startmunka programok tervezése 1.Értékteremtés és nagy létszámú foglalkoztatás Szociális és gazdasági jellegű (értékteremtő) tevékenységek szétválasztása: Értékteremtő programok: o Mezőgazdasági programok, helyi sajátosságokra épülő programok Szociális jellegű programok: o belvízelvezetés, mg. utak karbantartása, belterületi utak karbantartása, illegális hulladéklerakó-helyek felszámolása

évi járási startmunka programok tervezése 2. Általános szabályok a költségekre vonatkozóan a)Mintaprogram/ráépülő program Ft/hó/fő fajlagos költség alatt Ft/hó/fő fajlagos költség felett o – Ft/hó/fő fajlagos költség között (pénzügyi tervvel) o Ft/hó/fő fajlagos költség felett (üzleti tervvel) b) Szociális ráépülő program Ft/hó/fő fajlagos költségig c) Bevételek visszaforgatása d) Önerő mértékének meghatározása nem 100%-os támogatás esetén

évi járási startmunka programok tervezése 3. Kivezetés a nyílt munkaerőpiacra a)Szociális szövetkezetek b)Közfoglalkoztatási támogatás nélküli továbbfoglalkoztatási kötelezettség: Minta/ráépülő programok esetében Amennyiben 50% körül piaci értékesítésre termel Ft/hó/fő fajlagos költség felett Hatósági szerződésbe foglalva Tervtárgyaláson elfogadottak szerint Legalább a támogatás felével megegyező időszakra Átlagos közfoglalkoztatotti létszám 20-50%-a Egyéb munkaerő-piaci támogatás igénybe vehető hozzá Folytonosnak kell lennie a támogatást követően

évi járási startmunka programok tervezése 4. Létszámokkal kapcsolatos szabályok Nem aprózhatóak el a létszámok Legalább 5 fő (kivétel, ha a korábbiakban is alacsonyabb volt) Adminisztrátorok: 5-30 fő között 1 fő, minden további 30 főhöz 1-1 fő Munkavezetők: 5-10 fő között 1 fő, minden további 10 főhöz 1-1 fő Segítő személy (nem mentor!): a település valamennyi programjához 1 fő Mezőgazdasági szakemberek: mezőgazdasági programok tervezéséhez, megvalósításához (pl. falugazdász, SZIE hallgatók) 5. Egyéb szabály Támogatás maximális időtartama:

12 Új típusú, illetve kiterjeszthető programok I. Kormányzati célokat megvalósító programok gondozatlan sírkertek, sírhelyek rekonstrukciója, Nemzeti Eszközkezelő Zrt. Által működtetett határozott idejű bérleti szerződéshez kapcsolódó közfoglalkoztatás Jelentős létszám bevonására alkalmas programok önkormányzati útőr program bővítése, Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. Tulajdonában lévő ingatlanok karbantartása Értékteremtő, ipari tevékenységet megvalósító programok töktermesztés, tökmagolaj előállítás, kőfeldolgozó program bővítése, varrodai program, faraklapok bontása, raklapokból utcai bútorok készítése

13 Új típusú, illetve kiterjeszthető programok II. Helyi, közösségi igények kielégítése, szociális rászorultakat segítő program önkormányzati bérlakások felújítása, elhagyatott, romos házak bontása, bontott anyagok szociálisan rászorulók számára történő átadása, szociális közfürdők kialakítása, hajléktalanprogram kiterjesztése, kúriák, kastélyok felújítása, falusi turizmus, idegenforgalom fejlesztése, állatmenhelyek karbantartása, felújítása, graffitik eltávolítása középületekről, közterületekről.

14 Jogszabály-módosítások július 13-tól hatályos jogszabály-módosítások A közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó, valamint egyéb törvények módosításáról szóló évi CVI. törvény munkaerő-piaci szolgáltatásban való részvétel évenként legfeljebb 3 nap, fizetés nélküli szabadság időtartama 90 napról 120 napra emelkedett, Közfoglalkoztatásból való kizárás esetén kizáró ok, ha az egyszerűsített foglalkoztatás keretében felajánlott munkát nem fogadja el, vagy egyéb foglalkoztatási jogviszonya munkavállaló felmondással vagy munkáltatói azonnal hatályú felmondással szűnt meg, Egyszerűsített foglalkoztatási igény bejelentése a munkáltató munkaerő-igényét május 1. és október 31. között a település polgármesterénél is bejelentheti. A munkáltató minden év október 31-ig bejelentheti a tervezett foglalkoztatás helye szerint illetékes megyei foglalkoztatási szerv részére a következő év május 1. és október 31. közötti egyszerűsített foglalkoztatás helyét, létszámot, a foglalkoztatás tervezett ütemezését.

15 Elindult a Közfoglalkoztatási portál… Elérhetősége: Virtuális Közfoglalkoztatási Piac :

16 Legfontosabb jogszabályok évi IV. törvény a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról, évi CVI. törvény a közfoglalkoztatásról és a közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó, valamint egyéb törvények módosításáról, 375/2010. (XII. 31.) Korm. rendelet a közfoglalkoztatáshoz nyújtható támogatásokról, 170/2011. (VIII. 24.) Korm. rendelet a közfoglalkoztatási bér és a közfoglalkoztatási garantált bér megállapításáról, évi CCVI. törvény a lelkiismereti és vallásszabadság jogáról, valamint az egyházak, vallásfelekezetek és vallási közösségek jogállásáról, 290/2014. (XI.26.) Korm. rendelet a kedvezményezett járások besorolásáról

17 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Lőrincz Leó közigazgatási főtanácsadó Közfoglalkoztatási és Vízügyi Helyettes Államtitkárság