A toborzás. A csoport kiválasztása Döntő, mert különben használhatatlan a kutatás Döntő, mert különben használhatatlan a kutatás Fő szempontok Fő szempontok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Republikon Tolerancia-kutatások
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Néhány adat a Győrben élő időskorúakról
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Fogyasztói magatartás
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
A turizmus rendszer környezete
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
„Keresztény nevelés – egyházi iskola” október 15.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
A piac Szakiskola.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A magyar háztartások fizetési szokásai
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Mérési pontosság (hőmérő)
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
KEZDÉS!!!!!!.
Bánhidi M. (2007): Bevezetés a tudományos kutatásba NYME AK, Győr KÉRDŐÍVES VIZSGÁLATOK.
Fülemüle informatika verseny
Az árrugalmasság és az infláció területi különbségei: Jóléti és monetáris politikai vonatkozások Márkusné Zsibók Zsuzsanna MTA KRTK Regionális Kutatások.
A területi árszínvonal különbségei, különös tekintettel a városi és falusi árszínvonalak számíthatóságára Dusek Tamás Széchenyi István Egyetem, Győr Gödöllő,
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Szűcs Norbert A SIP oktatási tapasztalatai Magyarországon.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
A borpiac kibővítése az Internet segítségével Készítette: Fancsali Éva, Sárossy Gábor, Stverteczky András, Szabó István.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Magyar nyelvtanulók angol lexikai hangsúlyának akusztikai vizsgálata Nagy Judit SZTE Nyelvtudományi Doktori Iskola Angol Alkalmazott Nyelvészeti Program.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Fogyasztásszociológia Balogh Eszter. Miről szól a kurzus? Szociológiai aspektusok Közgazdasági aspektusok.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
AZ EGÉSZSÉGI ÁLLAPOTOT BEFOLYÁ-SOLÓ TÁRSADALMI TÉNYEZŐK
DEMOGRÁFIA Alapfogalmak, mutatók
Miért készítenek választási prognózist a kutatók? A választók miatt, akik szeretnék tudni, hogy a)kedvenc pártjuk hol áll a versenyben b)melyik párthoz.
Gazsó Tibor Századvég Alapítvány
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
A munkahelyi diszkrimináció
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
2016. június 10: „A tudásáramlás és a tudás megtérülésének egyes vetületei” című konferencia Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH)
Célpiaci marketing.
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
1 hónappal az országgyűlési választások előtt Politikatörténti Intézet Dr. Stumpf István március 11.
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő-kínálat,
Európai Uniós ismeretek
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
A Magyar Turizmus Zrt. MICE kutatásának 2006-os összefoglalója
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Közvélemény- és piackutatási igazgató
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

A toborzás

A csoport kiválasztása Döntő, mert különben használhatatlan a kutatás Döntő, mert különben használhatatlan a kutatás Fő szempontok Fő szempontok –Összetétel –Homogenitás –Kizáró okok –Csoportok száma

Összetétel: státus Különböző státusú emberek nehezen értik meg egymást, eltérőek az élményeik Különböző státusú emberek nehezen értik meg egymást, eltérőek az élményeik A státus legfontosabb összetevője a csoport összetétele szempontjából az iskolázottság A státus legfontosabb összetevője a csoport összetétele szempontjából az iskolázottság Jövedelmi viszonyok Jövedelmi viszonyok Hatalom Hatalom

Összetétel: nem Dominancia vagy kiegyenlítettség Dominancia vagy kiegyenlítettség –Bizonyos termékeknél nemi dominancia érvényesül Egyértelmű: higiénia, fogamzásgátlás Egyértelmű: higiénia, fogamzásgátlás Kétértelmű: Pl. sör férfiak, kávé nők Kétértelmű: Pl. sör férfiak, kávé nők –Nemek közötti általános dominancia- viszonyok –Szexuális pózolás

Összetétel: életkor Generációk élettapasztalata Generációk élettapasztalata –Megélte-e vagy sem: pl. ’56, hidegháború –Megvan-e a készsége: Internet, mobiltelefon –Általános tájékozottság Fogyasztási, életmódbeli különbségek Fogyasztási, életmódbeli különbségek Dominancia Dominancia –Tisztelet –Lázadás

Összetétel: földrajz Főváros – vidék Főváros – vidék Nagyváros – kisváros Nagyváros – kisváros Város – falu Város – falu Gazdaságföldrajz Gazdaságföldrajz –Közép-magyarországi régió –Nyugat-magyarországi régió –Észak-kelet magyarországi régió –Dél-magyarországi régió

Homogén vagy heterogén csoport Státus: Alacsonyabb státusú résztvevők passzivitásba menekülnek – homogenitás Státus: Alacsonyabb státusú résztvevők passzivitásba menekülnek – homogenitás Nem: a férfiak dominálják a csoportbeszélgetést, különösen „férfias” témában, pl. politika – homogenitás Nem: a férfiak dominálják a csoportbeszélgetést, különösen „férfias” témában, pl. politika – homogenitás Életkor: az idősebbek általában tájékozottabbak és artikuláltabbak –homogenitás Életkor: az idősebbek általában tájékozottabbak és artikuláltabbak –homogenitás Heterogenitás Heterogenitás –Ha muszáj –Ha a konfrontáció a cél

Hány csoport legyen? Kérdés: egy gazdasági politikai hetilap arculatváltása hogyan befolyásolná az olvasókörét? Kérdés: egy gazdasági politikai hetilap arculatváltása hogyan befolyásolná az olvasókörét? Lehetséges szempontok Lehetséges szempontok –Rendszeres olvasó, alkalmi olvasó –Előfizető vagy árusnál veszi –Munkahelye előfizet, hogy egyénileg olvassa –Az összes többi demográfiai szempont –Egyéb A gyakorlati plafon kb. 12 csoport. Melyik ujjamat harapjam? A gyakorlati plafon kb. 12 csoport. Melyik ujjamat harapjam?

A szűrőkérdőív Mint egy hagyományos survey-kédőív Mint egy hagyományos survey-kédőív Két lehetséges kimenetel Két lehetséges kimenetel –Valamely ponton nem felel meg a toborzási kritériumoknak BEFEJEZ –A kérdőív végén az a konklúzió, hogy a kérdezett megfelel valamelyik csoport kritériumainak MEGHÍV

Mire kérdezünk rá? Demográfiai alapadatokra Demográfiai alapadatokra –Többnyire amúgy is szükséges –Általában is jó tudni A kutatás szempontjából releváns körülményekre A kutatás szempontjából releváns körülményekre –Fogyasztási szokások –Életmód –preferenciák

Mire kérdezünk rá? Fogyasztás intenzitása Fogyasztás intenzitása –Rendszeres fogyasztó –Alkalmi fogyasztó –Csak ritkán fogyasztja Hűség Hűség –Mindig ugyanazt a márkát fogyasztja vagy váltogat –Mindig ugyanarra a pártra szavazott vagy változott

Mire kérdezünk rá? Honnan tájékozódik Honnan tájékozódik A tájékozottság mértéke A tájékozottság mértéke Anyagi helyzet Anyagi helyzet –Egyén/család átlag jövedelme Összegszerű becslés Összegszerű becslés Relatíve valamilyen referenciacsoporthoz képest (leggyakrabban az átlagfizetés) Relatíve valamilyen referenciacsoporthoz képest (leggyakrabban az átlagfizetés) –Közvetve: milyen tartós fogyasztási cikkekkel rendelkezik

Mire kérdezünk rá? MDF12345 FIDESZ12345 MSZP12345 SZDSZ12345 MIÉP12345 Ha az MDFre és az SZDZS-re max. 4-est, az MSZP-re max. 3-ast, a Fideszre min. 4-est és a MIÉP-re max. 2-est adott, hívd el!

Kizáró okok Bennfentes információ Bennfentes információ –Piackutató –PR-es –Újságíró –A kutatás témájához kapcsolódik a foglalkozása Tanár, szociológus, pszichológus Tanár, szociológus, pszichológus Hivatásos fókuszcsoport-résztvevő Hivatásos fókuszcsoport-résztvevő

Kreativitás és beszédkészség Hiába felel meg egy résztvevő minden kritériumnak, ha szélsőségesen visszahúzódó, vagy nagyon kevéssé artikulált Hiába felel meg egy résztvevő minden kritériumnak, ha szélsőségesen visszahúzódó, vagy nagyon kevéssé artikulált Vannak olya típusú kutatások, amikor a résztvevőktől az átlagosnál nagyobb kreativitást kell elvárnunk Vannak olya típusú kutatások, amikor a résztvevőktől az átlagosnál nagyobb kreativitást kell elvárnunk Ilyen esetekben a szűrőkérdőív részeként egyszerűbb teszttel felmérjük a potenciális résztvevő beszédkészségét vagy kreativitását Ilyen esetekben a szűrőkérdőív részeként egyszerűbb teszttel felmérjük a potenciális résztvevő beszédkészségét vagy kreativitását

Mit mondjunk előre a kutatásról? Ha túl sokat mondunk, akkor készülnek, s az ellenőrizhetetlen forrásokból szerzett információ, a tudatos készülés tönkreteheti az eredmények érvényességét Ha túl sokat mondunk, akkor készülnek, s az ellenőrizhetetlen forrásokból szerzett információ, a tudatos készülés tönkreteheti az eredmények érvényességét Ha semmit nem mondunk, akkor fölösleges találgatást, vagy érdektelenséget váltunk ki Ha semmit nem mondunk, akkor fölösleges találgatást, vagy érdektelenséget váltunk ki Kell egy jó fedő téma, ami elég általános, hogy ne lehessen előre készülni, de elég érdekes, hogy motiváljon a megjelenésre Kell egy jó fedő téma, ami elég általános, hogy ne lehessen előre készülni, de elég érdekes, hogy motiváljon a megjelenésre