Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)"— Előadás másolata:

1 Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)
Jean Phillips & Stanley Gully Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

2 Toborzási forrás azonosítása
Meghatározás: meghatározni és beazonosítani a toborzás potenciális alanyait, illetve azok „helyét” Belső és külső jelentkezőkre egyaránt Több lehetséges szegmentumot is célszerű meghatározni, majd ezek közül választani Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

3 Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
Álláskereső-típusok Aktív álláskeresők Félig aktív vagy félig passzív álláskeresők Passzív álláskeresők A minőségi munkaerő nagy része ebbe a csoportba tartozik Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

4 A forrásválasztás lehetséges szempontjai
Gyorsaság Költség Kulturális illeszkedés Illeszkedés a munkafolyamatokhoz Emberi tőke / minőség Munkaerő stabilitása (megtarthatóság) Tapasztalat Szegmentum vagy forrás mérete Forrás szerkezete (milyen típusokból mennyit tartalmaz) Rövid vagy hosszú távon használható-e a forrás Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

5 Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
Toborzási források Belső forrás: jelenlegi alkalmazottak Külső forrás: jelenleg nem alkalmazottak Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

6 Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall
Toborzási források Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

7 Egyéb toborzási források (előző felsorolásból hiányzók)
Munkaerő-piaci résekre szakosodott toborzók: nagyon speciális munkavállalói szegmensre szakosodtak Közösségi toborzás (social recruiting): a közösségi média használata toborzási célra Munkaerő-piaci kutatásra szakosodott szervezetek

8 Internet adatbányászat
Boolean keresés: AND, OR, NEAR, NOT X-raying: ugyanazon a szolgáltatón található oldalak áttekintése Flipping vagy flip searching: adott weboldalhoz kapcsolódó személyek keresésé Web crawlers: olyan weboldalak, melyek folyamatosan keresik a megfelelő jellemzőkkel bíró személyeket és a hozzáférést eladják a toborzóknak Közösségi hálózatépítés: személyes kapcsolatokon keresztüli toborzás (facebook, linkedin, academia.edu…) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

9 Egyes források hatékonysága
Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

10 Forrásazonosítási terv
A kívánt munkavállaló jellemzése a forrás azonosításához Kompetenciák, képességek iránti igények meghatározása Jelenlegi, sikeres munkavállalók megfigyelése: hogyan viselkednek, hogyan érhetőek el Kérdőívek, fókuszcsoportok: hova járnak, milyen médiumokat használnak, milyen szervezetekhez tartoznak, milyen internetezési szokásaik vannak? Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

11 Forrásazonosítási terv
A jelenleg használt források hatékonyság- elemzése: Honnan jutottak információhoz az alkalmazottak az állásról (külön a legjobb, legfontosabb dolgozók) Melyik forrásnak mekkora a hozzájárulása Milyen átlagos minőségű jelentkezőt produkáltak az egyes források és milyen minőségi terjedelem mellett Egyes források demográfiai leírása Beválási arányok forrásonként Hiányzás és fluktuáció forrásonként Teljesítmény forrásonként Előrejutási ráták forrásonként Egyéb lényeges adatok (célok függvényében) Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

12 Források hatékonyságának elemzése
Meglévő adatok feldolgozása alapján: Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

13 Forrás-kiválasztási terv
Források rangsorolása a toborzási célok és a munkaköri profilok, valamint a hatékonyság-elemzés alapján Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

14 Nem szokványos munkaerő toborzási forrásainak tervezése
Fogyatékos munkavállalók: Alulfoglalkoztatottak Speciális munkaközegben hatékonyabbak is lehetnek Alacsonyabb bérelvárás mellett alkalmazhatóak a diszkrimináció miatt Idősek: Magasabb költségek az egészségügyi problémák miatt de alacsonyabb képzési és toborzási ráfordítások Szociális ellátásban részesülők Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

15 Globális toborzási források tervezése
Integrációs stratégia: egyetlen globális stratégia központi koordinációval Differenciáló stratégia: figyelembe veszi a helyi kulturális és egyéb eltéréseket, és az alkalmazkodáshoz bizonyos döntéseket helyi szintre delegál (adaptálja a vállalati stratégiát a helyi igényekhez) Helyi munkaerő-közvetítő ügynökségek hasznos segítséget jelenthetnek a helyismeretükből következően Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

16 Földrajzi forrásmeghatározás
Meghatározás: a toborzás alanyainak lakhelyük szerinti kiválasztása Fókuszálhat a helyi munkaerőpiacra Fókuszálhat a szervezet székelyéhez hasonló régiókra (településméret, életviteli költségek, éghajlat, szabadidős lehetőségek stb. szempontjából) Megcélozhat olyanokat, akik nagy valószínűséggel találják a vállalkozás telephelyének környezetét vonzónak Az alacsonyabb hierarchiaszinten lévő pozíciókat tipikusan a helyi munkaerőpiacról szokták feltölteni, és a hierarchiában felfelé haladva szélesedik a toborzási körzet Copyright © 2012 Pearson Education, Inc. publishing as Prentice Hall

17 Köszönöm a figyelmet! Copyright © 2011 Pearson Education, Inc.
Publishing as Prentice Hall


Letölteni ppt "Toborzás forrásának azonosítása, tervezése (sourcing)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések