„A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt ALSÓÖRS 2014-2015. 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szegi község turizmusfejlesztése Kérdőív a fejlesztés koncepciójának összeállításához értékelés.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Pécs Megyei Jogú Város Ifjúságpolitikai Koncepciója és Cselekvési Terve „Csellengő fiatalok” - Az ifjúságpolitika komplexitása – 2007.március
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
Tájékoztató a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról december 10. Készítette: dr. Morvay Klaudia jegyző.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A kamara szerepe az export vezérelt magyar gazdaság megteremtésében. Eredmények és problémák Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A szakiskolák aktuális problémái
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Az ellátottjogi képviselő feladata az
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
Teljesítményértékelési rendszer
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Konfliktusok az iskolában
„Út a munkához”program
Kiskunfélegyháza Város Polgármesteri Hivatal
Tatosné Takács Andrea december 18.
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
Környezeti Kontrolling
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Köszöntjük kedves vendégeinket!
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Iskolai szociális segítő
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Nemzeti Közszolgálati Egyetem
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Dr. Parragh László elnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
KONFERENCIA Adminisztráció Óvári Márta
Előadás másolata:

„A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt ALSÓÖRS

„A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Megtiszteltetésnek érezzük, hogy a projekt magyarországi meghonosításában részt vehettünk, amelytől elsősorban azt várjuk, hogy segítse mind a közszféra, ill. mind az egész közösségi együttműködés munkakultúrájának emelkedését! Fontos eleme, hogy a közalkalmazottak, köztisztviselők megfelelő biztonságban végezhessék munkájukat! A közigazgatási szolgáltatásokkal szembeni elvárás, hogy az ügyfélközpontú legyen; az ügyfelek igényeinek és érdekeinek figyelembe vételével valósuljon meg. Viszont a szolgáltatások minősége csak akkor garantálható, ha nem csak elvárásokat, hanem olyan feltételeket, munkakörülményeket is megteremtünk a munkatársak részére, amellyel fenntartható azok motiváltsága, éreztethető megbecsülésük is, ennek fontos eleme az ügyintézők védelme, biztonsága! 2

„A Harmadik Oldali Erőszak megelőzése helyi szinten” projekt Megfogalmazott helyi célok: A méltányos munka fogalmának megértése és alkalmazása Az Önkormányzati Hivatal és a Településműködtetési Szervezet, majd később az önkormányzati intézményeknél előforduló 3. oldali erőszak eseteinek felderítése a feltárt esetek alapján a 3. oldali erőszak megelőzése, azok szabályozott kezelése, minimalizálása Elvárások: A „Harmadik oldali erőszak kezelése” fogalmának megértése, elfogadtatása a kollégákkal, majd alkalmazása Olyan eredményorientált politika megalkotása, amely a 3. oldali erőszak megelőzésére, beazonosítására, kezelésére szolgál 3

1. Meghatároztuk a programban részt vevők körét: Önkormányzati Hivatal, Településműködtetési Szervezet, ill. figyelembe véve az eddigi tapasztalatokat kiterjesztettük a Műv.elődési Ház dolgozóira is 2. Megválasztottuk tisztségviselőket (vezetőség, munkabiztonsági felelős) 3.Tájékoztattuk a támogatókat, a civil szervezeteket; meghatároztuk a külső kommunikációt 4. Kialakítottuk a rendszer működésével kapcsolatos értekezleti rendet 5. Megalkottuk az Esetlapot 6.Új Önkormányzati Hivatalt építettünk, annak építésekor kiemelt hangsúlyt fektettünk az ügyfelek, ill. az ügyintézők fizikai elválasztására, ugyanakkor a kellő hivatali atmoszféra (színek, bútorok, komfortos ügyféltér) kialakítására 7. Az ügyintézőket irodánként lehetőség szerint kettesével helyeztük el 8. A rendőrségi KMB Iroda, valamint a közterület felügyelet is a Hivatal épületén belül lett kialakítva Hátralévő, folyamatban lévő feladataink 1.Biztonsági kamerarendszer kiépítésével a település közbiztonságát nagyban növeltük, de lehetőség szerint a kiemelten veszélyeztetett irodákban, közösségi helyeken (adóügy, igazgatás, szociális ügyek, műv.ház) is tervezzük, (helyenként pánikgomb is kiépítésre kerülhet) 4 Az eddig elvégzett feladatok

Az állandó és nem állandó lakosok problematikája Településünk az ügyfélkört illetően -alapvetően az elhelyezkedéséből, ill. adottságai alapján- sajátos helyzetben van. Az itt élők két, egymástól jól elkülöníthető csoportra oszthatók: állandó lakosság, ill. nyaraló tulajdonosok. A kezelésüket illetően természetesen nem teszünk különbséget, mindenkit egyformán kezelünk, de attól, hogy valaki nyaraló tulajdonos elsőbbséget sem élvezhet a helyiekkel szemben! Ezt sokan nehezen veszik tudomásul… Nem csak a település, a Balaton örömeiben, hanem a lakosokra vonatkozó terhekben is osztoznia kell mindenkinek! Különösen problémás területek:  az ingatlanok, ill. azok környezetének rendszeres karbantartása, kiemelt figyelmet fordítva az allergén növények, így a parlagfű mentesítésre,  mindenkire kötelező a szemétszállítás rend, valamint a kerti hulladék égetési tilalom,  vendégéjszakák után fizetendő díj (kurtaxa),  visszatérő problémaként jelentkeznek az éjszakába nyúló bulik, mulatozások, 5 „Helyi specialitások 1.”

6 „Helyi specialitások 2.” A helyi lakosságnak is el kell fogadnia azt, hogy üdülő övezetben él, ahol különösen főszezonban megnövekedik a nyaralók, szórakozni vágyók száma. Ez bizonyos nehézségekkel, a megszokottól eltérő élethelyzetekkel jár: kerti sütögetés, estébe nyúló zenés-táncos rendezvények, esetenként hangosabb fesztiválok, motor dübörgés, stb. ESETlapok A programba történő belépésünk óta, áprilistól szeptemberig terjedő időszakban 18 esetlapot vettünk fel ben 8, 2015-ben 10 db-ot. A helyi adottságok a lapok eloszlásában is megmutatkozik, ui. azok jó részt a nyári időszakokban keletkeztek… Komoly, rendőrségi feljelentéssel járó esetünk még nem volt!

„MELLÉKLETEK” - ESETLAP 1. Sorszám: 1. Dátum: április. 17. Az eset rövid leírása: Az adózó ügyfél nem értett egyet a számára méltányossági alapon hozott döntéssel. Telefonos beszélgetés során kiabált, jegyzővel, polgármesterrel fenyegetőzött. Az ügyintézőt válaszra sem méltatva lecsapta a telefonkagylót Mennyi időt vett el az inzultus más feladatok ellátásától? kb. 10 percet Az inzultus típusa: 2 verbális: hangsúly, hangerő, magatartás, tartalom 4. személyesen /telefonon Fenyegetés más személlyel/fórummal: főnökkel fenyegetőzés Ennek rövid leírása: panaszt, feljelentést tesz a polgármesternél vagy a jegyzőnél 5. Megoldási javaslat: az ügyfél megnyugtatása 6. Melyik osztály az érintett: adó csoport 7

„MELLÉKLETEK” - ESETLAP 2. Sorszám: 18. Dátum: szeptember. 12. Az eset rövid leírása: Az ügyfél az alsóörsi 804/2 Hrsz. ingatlanáról kért igazolást. Az ügyintézést előbb a Balatonfüredi Okmányirodában kezdte, majd a B.füredi Földhivatalnál folytatta, de mivel érdemi választ egyik helyről sem kapott, csak azt a tájékoztatást, hogy az Alsóörsi Közös Önkormányzati hivatal tud részére pontos adatokat szolgáltatni, ezért fordult Hivatalunkhoz. Az igazgatási ügyintézőnk tájékoztatta a T. ügyfelet, hogy az ingatlan igazolás kiadása illetékköteles, ill. jegyzői aláírással érvényes. Az ügyfél hangos kiabálással fejezte ki a nem tetszését, előbb jegyzővel, polgármesterrel, később kormányhivatali feljelentéssel fenyegetőzött. Mennyi időt vett el az inzultus más feladatok ellátásától? kb. 45 percet Az inzultus típusa: verbális 2 verbális: hangsúly, hangerő, magatartás tartalom 4. személyesen /telefonon Fenyegetés más személlyel/fórummal: főnökkel, felsőbb hatósággal fenyegetőzés Ennek rövid leírása: írásos feljelentést tesz a Veszprém Megyei Kormányhivatalnál 5. Megoldási javaslat: 6. Melyik osztály az érintett: igazgatási csoport 8