A PEDAGÓGUS-KÉPZÉSTŐL AZ ÉLETPÁLYÁIG Dr. Gloviczki Zoltán 2010. november 17. 2010. november 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Az OH TÁMOP fejlesztései
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
Elkötelezettség és elhívatottság Pedagógus életpálya Előadó: Thaisz Miklós Oktatásért Felelős Államtitkári Kabinet.
Szervezetfejlesztési Program
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
Reform helyett kényszerpálya Sió László. Közoktatás-finanszírozás ( ) •2002 (ősz) - normatíva emelés • stagnálás, értékvesztés •2007/2008-as.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A pedagógusminősítési rendszer
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
PEDAGÓGUSKÉPZÉS. REFORM? MAJEN? MI A JÓ EBBEN NEKEM?
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Javaslatok a magyar közoktatás megújítására Eltérő álláspont a Zöld könyvről.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A francia nyelvi érettségi tapasztalatai. Források: Oktatási Hivatal adatbázisa Országos Közoktatási Intézet Követelmény- és Vizsgafejlesztő Központjában.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Hazai szabályozás és nemzetközi kitekintés
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Fekete Imréné KKB tag A közfelügyeleti rendszer súlypontjai Cegléd, július 6 1.
A költségvetési intézmények feltételrendszereinek változása recessziós gazdasági környezetben, egy felsőoktatási intézmény szemszögéből Mag Zoltán Debreceni.
„A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának oktatói.
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Előzetes ajánlások a pedagógus témában május
Szakmai profilok a differenciálódó iskolavilágban (vitaindító) VII. Nevelésügyi Kongresszus, Pedagógus szekció Brezsnyánszky László.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Magyar Ekvivalencia és Információs Központ
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A Nemzeti Koordinációs Pont feladatairól
A 2016.ÉVI PEDAGÓGUS MINŐSÍTÉSRŐL
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
A FELNŐTTKÉPZÉS JOGI KÖRNYEZETE dr. Oszlánczi Tímea EKF, Andragógiai és Közművelődési Tanszék, ügyvéd.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Barcsák Marianna - KPSZTI
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Legyen Ön is Milliomos! A játék beállítása:
Utazási Irodákat érintő, jogszabályváltozásból adódó kötelezettség
pedagógusképzés kihívásai „A tanítás művészete és tudománya”
Munkaerőhiány és megoldási lehetőségek a közoktatásban
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

A PEDAGÓGUS-KÉPZÉSTŐL AZ ÉLETPÁLYÁIG Dr. Gloviczki Zoltán november november 17.

„Pedagógus-központú oktatáspolitika?” Intézmény és pedagógus: a közoktatás váza Intézmény és pedagógus: a közoktatás váza A pedagógus, az oktatás problémáinak és lehetőségeinek egyik kulcsa A pedagógus, az oktatás problémáinak és lehetőségeinek egyik kulcsa Az anyagi, erkölcsi és szellemi kontraszelekció csapdái – társadalmi megítélés Az anyagi, erkölcsi és szellemi kontraszelekció csapdái – társadalmi megítélés

Pedagógus-pályaválasztás Kiszámíthatóság? Kiszámíthatóság? Anyagi jövőkép Anyagi jövőkép Társadalmi presztízs Társadalmi presztízs Kortárs megítélés Kortárs megítélés a presztízscsökkenés és a kontraszelekció ördögi köre

Rendszerszintű szabályozás Képzés: Képzés: Színvonal-emelés: követelmény és ellenérték Színvonal-emelés: követelmény és ellenérték Egyértelmű cél: pedagógus-képzés Egyértelmű cél: pedagógus-képzés Átvezetés a gyakorló pályára Átvezetés a gyakorló pályára Életpálya: Életpálya: Színvonal-emelés: követelmény és ellenérték Színvonal-emelés: követelmény és ellenérték

A szabályozás lehetőségei Közalkalmazotti jogállás Közalkalmazotti jogállás Önálló kiegészítő bértábla Önálló kiegészítő bértábla Törvényi szabályozás a követelményekről Törvényi szabályozás a követelményekről A pedagógus-társadalom egységes kezelése A pedagógus-társadalom egységes kezelése Szakmai alapú belső különbségek Szakmai alapú belső különbségek

Egy lehetséges modell 5+1 éves felsőoktatási képzés 5+1 éves felsőoktatási képzés 2 év gyakornoki idő – minősítő vizsga 2 év gyakornoki idő – minősítő vizsga „Pedagógus I.” szakasz > 8 év+ minősítés „Pedagógus I.” szakasz > 8 év+ minősítés „Pedagógus II.” szakasz > 14 év+ „Pedagógus II.” szakasz > 14 év+ Opció: Opció: „Pedagógus III. (Mesterpedagógus)” „Pedagógus III. (Mesterpedagógus)” „Tudós tanár” „Tudós tanár” Záró szakasz Záró szakasz

Mit tegyen, akinek véleménye: „A” 1. Döntsön az „A” mellett… 1. Döntsön az „A” mellett… 2. Folytasson diskurzust az érintettekkel: 2. Folytasson diskurzust az érintettekkel: „Szerintem ‘A’, szerinted ‘C’, kidolgozzuk a ‘B’ változatot…” Az újszerűség társadalmi csapdái: felfokozott várakozás bizalmatlanság Rákos-mező szindróma