HORVÁTH NÓRA vezető tanácsadó A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tevékenysége MFKB – Szakképzési Fórum; 2013. 11.15.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény Együttműködés a szakképzés területén a kamarák és az érdekképviseleti szervek között Dávid Lajos FMKIK alelnök Székesfehérvár,
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
„Dolgozva tanulj!” Tájékoztató a „Gyakorlati oktatók továbbképzése a szakképzésben” című TÁMOP B-13/ projekt feladatairól
A RÓNA-JUH Klaszter innovációs hatékonyságának növelése ZÁRÓKONFERENCIA A RÓNA-JUH Klaszter működése Dr. Monori István Karcag
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
A BKIK Oktatási Igazgatóságának és Oktatási Nonprofit Kft-jének feladatai.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Pályázati lehetőségek Nagy Réka Közművelődési és kulturális intézmények pályázati lehetőségei.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
„Mocsolád-Civilház” NKFT megalakulás I.Alsómocsolád méretéből (346 fő) és zsákjellegéből adódó intézményi és egyéb háttér hiányosságainak kiküszöbölése:
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Barcsák Marianna KPSZTI
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Dr. Kovács László Főtitkár
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
HHR.
A Nemzeti Pályainformációs Portál
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Hallgatói juttatási rendszer
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Családi vállalkozások
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

HORVÁTH NÓRA vezető tanácsadó A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tevékenysége MFKB – Szakképzési Fórum;

megalakulás  A NAK március 28. országos alakuló küldöttgyűlésen alapszabály elfogadása hivatalosan megalakult  12 szakmai és érdekképviseleti szervezet együttműködésén alapul  MAGOSZ  ÉFOSZ  FruitVeB  VHT  BTT  Kisgazda Polgári Egyesület  HANGYA  Országos Erdészeti Egyesület  MEGOSZ  GOSZ  MADOSZ  Országos Magyar Méhészeti Egyesület

Kamarai törvény A Magyar Agrár-, Élelmiszergazdasági és Vidékfejlesztési Kamaráról szóló évi CXXVI. törvény a szolgáltatási közfeladatok körében január 1.-től a NAK feladatkörébe sorolja:  szaktanácsadói hálózat működtetését;  jogszabályi tájékoztatást;  szakképzési feladatok ellátását; továbbá térítésmentes alapszolgáltatásként:  kamarai ügyfélszolgálat működtetését;  általános agrometeorológiai tájékoztatást;  tag kérelmének, beadványának összeállítását;  földügyekkel kapcsolatos tájékoztatást;  támogatásokkal, gazdasági és jogi ügyekkel, finanszírozási lehetőségekkel kapcsolatos tanácsadási tevékenységet határoz meg.

kormánymegállapodás –  a kormány és a NAK közösen hoz döntéseket a tagokat érintő kérdésekben  a NAK egységes gazdatámogató hálózatot alakít ki és működtet  a NAK koordinálja az államilag támogatott szaktanácsadást és a szakképzést  részvétel a programozási időszak tervezésében  együttműködés a külföldön képviselt magyar álláspont kialakításában  tisztességtelen piaci magatartást folytató piaci szereplők felderítése, ellenőrző tevékenység végzése az állami szervekkel együttműködve

Alapelvek I. A tag megteszi az első lépést utána a NAK „kézen fogja” Alapelvünk szerint a tagnak elég megfogalmaznia a kérdést a NAK felé, az egységes rendszer lehetővé teszi, hogy a továbbiakban a NAK vegye fel a kapcsolatot a kérdés megválaszolására legalkalmasabb szervezettel és a tagot ahhoz irányítsa

Tag a rendszer működése Tag Eredmény CÉL Kérdés TAGOKTAGOK FALUGAZDÁSZFALUGAZDÁSZ Szak- tanácsadás Tájékoztatás Uniós követelmények teljesítése EIP Technikai segítség- nyújtás Pályázatírás Szakképzés Emelkedő képzettségi szint Támogatások megszerzése Javuló innovációs teljesítmény Támogatások elnyerése Növekvő gazdasági hatékonyság SIKERESSIKERES GAZDÁLKODÓGAZDÁLKODÓ

Alapelvek II. Egységes rendszer, emelkedő szakmai teljesítmény Az első alapelvből adódóan az egységes rendszerben szereplő szakértői háttér kialakításával a szakmai teljesítmény is magas szintre emelhető

tanácsadói hálózat  minden kamarai tag számára hozzáférhető naprakész információk  ingyenes  a mezőgazdasági támogatásokkal kapcsolatos tanácsadás, ami a jövőben kiegészül az ügyintézésben történő segítségnyújtással  a jövőben a tanácsadói hálózatba integrálódnak a falugazdászok  a tanácsadás és az ahhoz kapcsolódó feladatok egy helyen összpontosulnak

kamarai újság (NAKLAP)  rendszeres, közvetlen információforrás a Kamarától  negyedévente 300 ezer példányban jelenik meg  ingyenesen minden kamarai tag számára  postai úton terjesztett  első szám szeptember végén, a második november végén jelenik meg

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakképzési feladatai:  tanulói- és hallgatói szerződések szervezése  gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése, felügyelete  képzési és beiskolázási szerkezet kialakításának segítése  hiány-szakképesítések feltérképezése  pályaválasztás, pályaorientáció segítése  mesterképzés és vizsgáztatás szervezése és végzése  OKJ-ban szereplő szakképesítésekre javaslattétel és azok tartalmi gondozása  szintvizsgáztatás szervezése  közreműködés a vizsgabizottságok delegálásában  szakmai tanulmányi versenyek szervezése, koordinálása  szak- és felnőttképzéssel kapcsolatos továbbképzések, tájékoztatók tartása

NAK gazdálkodókat is érintő szakképzési feladatai Tanulószerződések; Együttműködési megállapodások gondozása, nyilvántartása Tanulószerződés= duális képzési rendszer Munkaerő-utánpótlás nevelés A teljes gyakorlati képzést és a szakmai vizsgára való felkészítést a gazdálkodó szervezet végzi Munkáltató-munkavállaló jogviszony Gyakorlati képzésből származó költségek elszámolhatósága

NAK gazdálkodókat is érintő szakképzési feladatai Gyakorlati képzőhelyek nyilvántartása, ellenőrzése Ellenőrzést a nyilvántartásba vételt megelőzően illetve a gyakorlati oktatás folyamán végzünk Az ellenőrzés legfőbb szempontjai a személyi tárgyi feltételek illetve az oktatás dokumentumainak előkészítettsége; vezetésének megfelelősége A gyakorlati oktatás szervezésére/folytatására alkalmas gazdálkodó szervezetek számára Határozat kerül kiállításra, mely visszavonásig érvényes

NAK gazdálkodókat is érintő szakképzési feladatai Mesterképzések, mestervizsgák szervezése A szakma magasabb szintű gyakorlása A MESTER cím A képzés felépítése:  Szakmai modul  Vállalkozási ismeretek  Pedagógiai ismeretek

vidék- és területfejlesztés  a kormánnyal együttműködésben  részvétel a vidék- és területfejlesztéssel összefüggő testületek munkájában  részvétel a időszakot érintő nemzeti stratégiák, operatív programok, forráselosztási javaslatok kidolgozásában  részvétel az EMVA tervezési munkacsoportokban  részvétel a CLLD programok kidolgozásában, megszervezésében, végrehajtásában

szakmai kiadványok  szakmai anyagok  kamarai könyvek  aktuális témák  hasznos információk

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Elérhetőségek: Tel: