A községi önkormányzat a KEOP – 2368 – 1 /2012 pályázattal Ft vissza nem térítendő támogatást nyert iskolánk felújítására, teljes egészében ökológiai célokat megvalósítva. Így került sor június 1-től augusztus 31-ig az épület szigetelésére, nyílászárók cseréjére, a megújuló energia hasznosítására. Az éves melegvíz-szükséglet előállítási költség 60%-ának kiváltása napkollektorokkal, az éves elektromos áram költség 80%-ának kiváltása napelemes rendszerrel, az épület fűtési költségének csökkentése 50%-kal. (DVD mellékletben a Szabadi Szó újság ide vonatkozó cikke.)
Intézményünk 2012 nyarán pályázatot nyújtott be a Társadalmi Megújulás Operatív Program Innovatív iskolák fejlesztése című TÁMOP / kódszámú felhívásra, melyen Ft támogatási összeget kapott. Megvalósulásának kezdete március 18., befejezésének napja szeptember 30. A pályázat három pillérre épült. Az első és leginkább támogatott: a tanulók számára szervezett programok, a második a pedagógusok szakmai továbbképzése, a harmadik a tárgyi feltételek javítása.
május 16.: Német nyelvi vetélkedő 1. július : Ökotábor 1. : Informatika szakkör 1. szeptember 20.: Egészségnap 1. május.10. Ökonap május. 30. Közlekedjünk biztonságosan: „Pindur-pandúr KI MIT TUD „ országos vetélkedő. június 3. : Egészségnap 2. június 11.: Sportnap a felső tagozaton június 12.: Egészségnap 3.
június : Ökotábor 2. : Informatika szakkör 2. : Úszás oktatás (3. évf.) szeptember 26.: Egészségnap 4. október 3. : Sportnap az alsó tagozaton március 25.: Németnyelvi vetélkedő : Esetdokumentáció készítésének módszertana április 30. : Egészségnap 5. Tihany
A tanulók egymáshoz való viszonyára hatni, hogy ezáltal magukra, a környezetükre, cselekedeteikre odafigyelő személyekké váljanak.
november 25. : Konfliktuskezelés gyerekeknek 1. november 25. : Mentálhigiénés esetmegbeszélés pedagógusoknak 1. november 27.: Mentálhigiénés tanácsadás gyerekeknek 1. április 29.: Mentálhigiénés tanácsadás gyerekeknek 2. április 30.: Mentálhigiénés tanácsadás gyerekeknek 3.
május 7.: Konfliktuskezelés gyerekeknek 2. május 7.: Mentálhigiénés esetmegbeszélés pedagógusoknak 2. május 13.: Családi életre nevelés gyerekeknek 1. május 14.: Családi életre nevelés gyerekeknek 2. március 5.: Családi életre nevelés gyerekeknek 3.
március 9.: Családi életre nevelés gyerekeknek 4. március 10.: Konfliktuskezelés gyerekeknek 3. és 4. március 11.: Családi életre nevelés gyerekeknek 5. március 11.: Mentálhigiénés tanácsadás gyerekeknek 4. március 24.: Családi életre nevelés gyerekeknek 6.
március 24.: Mentálhigiénés esetmegbeszélés pedagógusoknak 3. március 30.: Mentálhigiénés esetmegbeszélés pedagógusoknak 4. Összesen: 18 alkalom. Pedagógusoknak: április 13.: Jó gyakorlat átvétele (Veszprém)
(ORSZÁGOS, MEGYEI, REGIONÁLIS): FÖLD NAPJA VETÉLKEDŐK KATASZTRÓFAVÉDELEM RAJZPÁLYÁZATOK (eredményeink a Szabadi Szó újságban is megjelentek )
– sportszerek, a mindennapos testnevelés bevezetéséhez kapcsolódó eszközök – IKT multimédiás, valamit prezentációs eszközök (laptop, projektor, digitális kamera…) – szemléltető eszközök, tantárgyakhoz használható eszközök - fejlesztő játékok - irodaszerek
A tantestületünk átlagéletkora 45 év körül van, ami azt jelenti, hogy van tapasztalatunk, de jó megújulni. Sokkal „érdekesebben” tudunk hatni így a tanulókra, szervezni számukra a programokat, motiválni őket. A képzéseink délutánonként és szombatonként voltak.
MÓDSTERTANI SZAKMAI JÓL ALKALMAZHATÓ TECHNIKÁK, PRAKTIKÁK ELSAJÁTÍTÁSA DOKUMENTÁLÁS új feltételeknek megfelelően. IKT eszközök használata ISMERETEK MEGÚJÍTÁSA IKT ISMERETEK
1. Társas kapcsolatok fejlesztése, viselkedéskultúra -20 FŐ 2. Szenvedélybetegségek elleni küzdelem a közoktatásban -1 FŐ 3. Esetmegbeszélés és konfliktuskezelés, avagy a tanári munka kapcsolati kríziseinek kezelése-1 FŐ 4. Tehetséggondozást segítő gyakorlati módszerek – 10 FŐ 5. Gyermek-és ifjúságvédelem a köznevelési intézményekben – 2 FŐ 6. Elsősegélynyújtás – 1FŐ 7. Mediáció – 2 FŐ
8. Az olvasástechnika, szövegértés és szövegalkotás kompetencia fejlesztését segítő korszerű tanítási-tanulási módszerek, eljárások, technikák – 8 FŐ 9. Probléma-megoldási képességek fejlesztése korszerű módszertani eszközökkel és mérés-értékeléssel a reáltantárgyak tanítása során – 8 FŐ
10. Mindennapos testnevelés és sport a gyakorlatban, a testi és lelki egészségre nevelés hétköznapi technikái az óvodától a középiskoláig - az új nemzeti alaptanterv alapján – 10 FŐ 11. Az interaktív tábla eredményes alkalmazása az oktatásban – 4 FŐ 12. Környezettudatos életmódra nevelés – 4 FŐ
13. Figyelemzavar és hiperaktivitás (AD/HD- Attention Deficit Hyperaktivity Disorder) tanórai kezelése, az együttnevelés lehetőségei – 8 FŐ 14. Családdinamikai ismeretek a pedagógiai munkában – 2 FŐ 15. Művészetoktatás- az élménypedagógia, drámapedagógia, kooperatív csoportmunka és a projektmódszer jegyében, multimédiás használati eszközök alkalmazásával – 4 FŐ
16. Iskolai és óvodai vezetők felkészítése a változások menedzselésére – 1 FŐ 17. Figyelemzavar és hiperaktivitás (AD/HD-Attention Deficit Hyperaktivity Disorder) tanórai kezelése, az együttnevelés lehetőségei – 1 FŐ ÖSSZESEN 17 TOVÁBBKÉPZÉSEN 87 FŐ VETT RÉSZT (3,48 TOVÁBBKÉPZÉS/FŐ)