Heves Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
évi változások a társadalombiztosítási rendszerben (járulékok, egészségügyi hozzájárulás)
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
BALESET TÖRTÉNT! MIT TEGYEK? MÉSZÁROS GYÖRGY MUNKAVÉDELMI FELÜGYELŐ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Heves Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerve Heves Megyei Iparkamara - Mire figyel a hatóság? Előadássorozata Augusztus.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
A munkáltatók munkavédelmi kötelezettségei (2009. március 04.) Juhász Zoltán (20)
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A TÁVMUNKA SZABÁLYOZÁSÁVAL KAPCSOLATOS MEF JAVASLATOK A MEF ELŐTERJESZTÉS HÁTTERE KEMÉNY PÉTER E.ON HUNGÁRIA ZRT.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
Európai Foglalkoztatási Stratégia június
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Esélyek a munkaerőpiacon
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
1993-as közoktatási törvény
A HEVES MEGYEI KORMÁNYHIVATAL MUNKAÜGYI KÖZPONTJÁNAK 2011
Munkavégzésre irányuló jogviszonyok
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
A MUNKAJOGI SZABÁLYOZÁS RENDSZERE
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Somogy Megyei Kormányhivatal Kaposvári Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály Munkavédelmi és Munkaügyi Osztály.
Az állami tulajdonú társaságok számvevőszéki ellenőrzésének tapasztalatai Előadó: dr. Nagy Imre felügyeleti vezető Budapest, szeptember 27.
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Heves Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv

A továbbiakban ismertetett munkabaleseti statisztikák a munkáltatók által bejelentett adatokon alapulnak. A munkabalesetek pontos számát csak becsülni lehet.

Nemzetgazdasági ágazat I. negyedév Összes munkabales et Az összes munkabalesetből halálos súlyos csonkulásos egyéb súlyos súlyos összesen csonkulásos összesen Mezőgazdaság9 Feldolgozóipar (kivéve: gépipar) Gépipar14 Építőipar0 Kereskedelem11 11 Bányászat0 Szálláshely, vendéglátás4 Szállítás, raktározás, posta, távközlés Egészségügyi, szociális ellátás 6 Pénzügyi tevékenység 1 Igazgatás, oktatás 12 Nyomozás, biztonsági tevékenység 0 Háztartások0 Egyéb ágazatok20 Összesen

A munkabalesetek megoszlása a munkáltatói létszám-kategória alapján Heves megyében Munkáltatói létszám-kategória I. negyedév Összes munkabales et Az összes munkabalesetből halálos súlyos csonkulásos egyéb súlyos súlyos összesen csonkulásos összesen 1-9 fő munkavállaló fő munkavállaló fő munkavállaló fő munkavállaló fő vagy több munkavállaló A munkavállalók száma ismeretlen000 0 Összesen

Ellenőrzési adatok Munkavédelem

Ellenőrzött munkáltatók száma évben 900 munkavédelmi ellenőrzés

Ellenőrzött munkáltatók száma között Heves megyében: 410.

Munkavédelmi közérdekű- és panaszbejelentések Megne vezés Közérdekű bejelentés Egyéb munkavéd elmi jogsértés Egyéni védőesz közök FESZ és/vagy munkak öri alkalmas sági vizsgálat tal kapcsola tos problém ák Munkahel y kialakítás a, munkavé gzés körülmén yei, általános higiénés kérdések, munkasz ervezés Személ yi feltétele k Panasz - bejelen tés összes en Balesetek / Foglalkozá si betegsége k Egyéb munkavédelmi jogsértés Névtelen bejelentés Nem vizsgálható Heves

Munkavédelmi közérdekű- és panaszbejelentések Megnevezés Közér dekű bejele ntés Balesetek / Foglalkozá si betegsége k Egyéb munkavéd elmi jogsértés Egyéni védőeszkö zök FESZ és/vagy munkaköri alkalmassá gi vizsgálattal kapcsolato s problémák Munka eszköz ök Munkahely kialakítása, munkavégz és körülményei, általános higiénés kérdések, munkaszerv ezés Személyi feltételek Panasz- bejelentés összesen Névtelen bejelenté s Nem vizsgálható Heves

A munkavédelmi felügyelőség évi teljesítményének főbb mutatószámai: Ellenőrzött munkáltatók száma 900. Összes érdemi határozat száma Súlyos veszélyeztetésre irányuló határozatok száma 608. Összes érdemi intézkedés 3907, melyből jellemzően: Tevékenység felfüggesztésében és használat felfüggesztésében érintett munkaeszköz Tevékenység felfüggesztésében és foglalkoztatás megtiltásában érintett létszám Foglalkoztatást megtiltó határozat 162, érintett létszám 379. Használatot felfüggesztő határozat 264, érintett munkaeszköz 1507, érintett létszám Tevékenységet felfüggesztő határozat 173, érintett tevékenység 464, érintett létszám Hiányosság megszüntetésére kötelező határozat 453, intézkedések száma Munkavédelmi bírsághatározat 9, bírságösszeg Ft., érintett létszám 28. Helyszíni bírság 10, bírságösszeg Ft. Eljárási bírság 3, bírságösszeg Ft.

Munkavédelmi Irányelv évben Nemzeti Munkaügyi Hivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Igazgatósága február 20-án a Nemzetgazdasági Közlöny 2. számában megjelent közleményével az idén először az - Mvt. 81/A. § (2) bekezdése alapján - a évre szóló munkavédelmi ellenőrzési irányelvek kiadásra kerültek. I.Általános elvek 1. A munkavédelmi szakmai tevékenység az európai jogi aktusok és a hazai szabályozások maradéktalan megtartására és érvényesítésére, ezáltal a munkahelyi elsődleges megelőzés szolgálatára épüljön. A szakmai tevékenység tükrözze a megelőzésre irányuló szemléletet, a munkavédelmi hatósági ellenőrzések során mutatkozzon meg az elkötelezettség a munkavédelem társadalmi hasznossága iránt. 18

2. A Nemzeti Munkaügyi Hivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Igazgatósága (a továbbiakban: Igazgatóság), továbbá a fővárosi és megyei kormányhivatalok munkavédelmi és munkaügyi szakigazgatási szervei munkavédelmi felügyelőségeinek (a továbbiakban: munkavédelmi felügyelőség) célja, hogy a munkavédelmi előírások végrehajtását és a megelőzést szolgáló tájékoztató, felvilágosító tevékenységével következetesen elősegítse az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzésre vonatkozó szabályok ellenőrzését és megtartását. 3. A munkavédelmi ellenőrzés célja a munkahelyeken előforduló szabálytalanságok feltárása, az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzésre vonatkozó szabályok megtartásának biztosítása. 4. A munkavédelmi felügyelőség jogkövető gyakorlatában jusson érvényre a szolgáltató közhatalom elve, a bizalom a tisztességnek és a következetességnek, valamint a komplexitás az egységes, a fokozatos és arányos intézkedésekben. 19

2. A Nemzeti Munkaügyi Hivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Igazgatósága (a továbbiakban: Igazgatóság), továbbá a fővárosi és megyei kormányhivatalok munkavédelmi és munkaügyi szakigazgatási szervei munkavédelmi felügyelőségeinek (a továbbiakban: munkavédelmi felügyelőség) célja, hogy a munkavédelmi előírások végrehajtását és a megelőzést szolgáló tájékoztató, felvilágosító tevékenységével következetesen elősegítse az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzésre vonatkozó szabályok ellenőrzését és megtartását. 3. A munkavédelmi ellenőrzés célja a munkahelyeken előforduló szabálytalanságok feltárása, az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzésre vonatkozó szabályok megtartásának biztosítása. 4. A munkavédelmi felügyelőség jogkövető gyakorlatában jusson érvényre a szolgáltató közhatalom elve, a bizalom a tisztességnek és a következetességnek, valamint a komplexitás az egységes, a fokozatos és arányos intézkedésekben. 20

5. Azoknál a munkáltatóknál, akiknél a felügyelői intézkedések ellenére nem tapasztalható jogkövető magatartás, teljes hatósági szigorral kell fellépni. II. A munkavédelmi ellenőrzés elvei - A év kiemelt ellenőrzési, vizsgálati céljai 1. A munkavédelmi felügyelőség növelje az ellenőrzések hatékonyságát azok tervezésével, az előzetes bejelentéssel végzett és elsősorban a nagy létszámú munkavállalót foglalkoztató munkáltatók gyakoribb és tartalmában részletesebb ellenőrzéseinek prioritásával. 2. A munkavédelmi hatósági ellenőrzés a munkahelyen a munkabiztonsági szabályszegések és a munkaegészségügyi kóroki tényezők feltárására és vizsgálatára egyaránt térjen ki. A munkavédelmi eljárások során gyors és szakszerű eljárással segítse a munkavállalókat ért jogsértések felszámolását. 21

3. A munkavédelmi felügyelőség intézkedéseivel törekedjen a munkabalesetek kivizsgálási tevékenységének javítására, különös tekintettel a súlyos munkabalesetekre. 4. A munkavédelmi felügyelőség tartsa meg a jogerősítések rendjét, a közigazgatási határidőket és tegyen hatékony intézkedéseket a bírságok behajtására. 5. A munkavédelmi felügyelőség a jogszabályok hatályosításának visszaigazolása érdekében készítsen éves összefoglaló értékelést a munkavédelmi ellenőrzések tapasztalatairól, amit küldjön meg az Igazgatóságnak. - A évi kiemelten ellátandó feladatok 1. A munkavédelmi tartalmú ismeretekről fokozott mértékű tanácsadással kell segítséget adni - különösen a mikró, kis- és középvállalkozások, a magánmunkáltatók részére -, hogy ismeret hiány miatt ne történjen szabálytalan munkavégzés, illetőleg ne következzen be munkabaleset vagy egészségkárosodás. 22

2. Az Mvt. 81/A. § (2) bekezdésében foglaltak alapján meghatározott feladatokkal kapcsolatban a részletes teljesítmény mutatókat a munkavédelmi felügyelőségek részére a évre vonatkozó munkavédelmi szakmai teljesítmény-célkitűzés tartalmazza. - Az ellenőrizendő főbb tevékenységi körök, szakmák, ágazatok 1. A munkavédelmi felügyelőség minél több olyan munkahelyen folytasson ellenőrzést, ahol zajjal, kéz-karrezgéssel, veszélyes anyagokkal/keverékekkel, rákkeltő vagy mutagén anyagok expozíciójával járó tevékenységet folytatnak. Vizsgálja fokozottabban a kiemelt védelemre szoruló munkavállalók csoportjainak (fiatalkorúak, terhes, nemrégen szült, anyatejet adó nők és szoptató anyák, idősödők, megváltozott munkaképességűek, mozgáskorlátozott vagy egyéb testi fogyatékos munkavállalók) foglalkoztatási körülményeit. 23

Bejelentések adatai év 250 közérdekű bejelentés 76 panaszbejelentés 277 bejelentés megalapozott év június 30. napjáig 93 közérdekű bejelentés 47 panaszbejelentés 122 bejelentés megalapozott

-Munkaszerződés, illetőleg bejelentés nélküli foglalkoztatás feltárása. - Munkabér mértékére, valamint a munkabér védelmére vonatkozó rendelkezések megtartásának elelnőrzése. - A jogviszony megszűnésével összefüggő - a munkavállalót megillető - igazolások kiállítására és kiadására, valamint a munkaviszony megszűnéséhez, megszüntetéséhez kapcsolódó elszámolás megtörténtére vonatkozó jogszabályok megtartásának ellenőrzése.

- A munkaügyi ellenőrzés valamennyi ágazatban működő munkáltatók munkaügyi tevékenységéről reprezentatív adatokat szerezzen. - A munkaügyi ellenőrzés kiemelten kezelje a közérdekű bejelentésekkel és panaszokkal leginkább érintett ágazatoknak és tevékenységeknek az ellenőrzését. - A lefolytatott ellenőrzések legalább 10%-a érintse a feldolgozóipar területén működő munkáltatókat. - Az ellenőrzések legalább 10%-a érintse a személy- és vagyonvédelem területén működő munkáltatókat.

Súlyos munkaügyi szabálytalanságok, amelyek megvalósulása esetén a munkaügyi birság kiszabása a Munkaügyi ellenőrzési törvény (Met.) alapján kötelező Január 1. napjától

- A munkavállalói jogalanyisággal kapcsolatos életkori feltételekre (ideértve a gyermekmunka tilalmát is) vonatkozó rendelkezések megsértése - Foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésével összefüggő bejelentési kötelezettség megsértése (feketemunka) - A jogszabályban, vagy kollektív szerződésben megállapított munkabér összegére és kifizetés határidejére vonatkozó rendelkezések megsértése - Munkaerő-kölcsönzésre irányuló tevékenység nyilvántartásba vétel hiányában

A munkavédelmi és munkaügyi ellenőrzés intézményrendszere a „JÓ ÁLLAM” koncepció keretében

Figyelemmel az Egyszerű Állam című középtávú kormányzati programban foglalt alapelvekre is -, hogy a munkaügyi előírások végrehajtását szolgáló tájékoztató és felvilágosító tevékenysége megerősítésével és széleskörű biztosításával hozzájáruljon a munkaerőpiac szereplőinek tájékoztatásához. Egyértelmű elvárások és megbízható, hivatalos információk közvetítése a változó jogszabályi környezet alapján irányadó foglalkoztatási szabályokról, a jogkövető magatartási formákról, követendő eljárásról. Csökkenjen a tisztességes, jogkövető vállalkozások versenyhátránya. Magyarországon minél több új, legális (adózó) munkahely jöjjön létre. Jusson érvényre a szolgáltató közhatalom elve, a bizalom a tisztességnek és a következetesség. A munkavállalók alapvető jogai érvényesüljenek, a munkaügyi eljárások eredményeképpen a munkavállaló jogvédett érdekei szempontjából megfelelő intézkedés szülessen.

A munkavédelmi szakmai tevékenység az európai jogi aktusok és a hazai szabályozások maradéktalan megtartására és érvényesítésére, ezáltal a munkahelyi elsődleges megelőzés szolgálatára épüljön. A szakmai tevékenység tükrözze a megelőzésre irányuló szemléletet, a munkavédelmi hatósági ellenőrzések során mutatkozzon meg az elkötelezettség a munkavédelem társadalmi hasznossága iránt. A munkavédelmi tartalmú ismeretekről fokozott mértékű tanácsadással kell segítséget adni - különösen a mikró, kis- és középvállalkozások, a magánmunkáltatók részére -, hogy ismeret hiány miatt ne történjen szabálytalan munkavégzés, illetőleg ne következzen be munkabaleset vagy egészségkárosodás.

A Heves Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv címe: 3300 Eger, Szarvas tér 1. (3301 Pf. 66.) munkaidő: H-CS 8-16:30 P 8-14:00 tel: Fax:

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!