A TT szakkör egy éve Szeidemann Ákos 2016. június 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
ÖVEGES KONFERENCIA Mosonmagyaróvár június 27.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Pályaválasztási tanácsadás
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A matematikatanítás aktuális kérdései február
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Közösségek, iskolák, resztorativitás
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
1993-as közoktatási törvény
Környezetgazdaságtan 1
Projektmunka Földrajzolok
A program általános célja
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
DARUS.
Környezeti Kontrolling
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Programjaink matematikából a es tanévben
Programjaink fizikából a es tanévben
Debreceni Egyetem Fizika Intézet.
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Tehetségelméletek elméleti alapok a tehetséggondozáshoz.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
A es tanév programterve FIZIKÁBÓL
Iskolai szociális segítő
Németország BESZÁMOLÓ 2014
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Stratégiai gondolkodás
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

A TT szakkör egy éve Szeidemann Ákos június 16.

Tatai Tehetségpontok együttműködései  Hagyományok (több területen van együttműködés: sport, humán tárgyak)  Matematika (tábor, MaTATA)  Fizika (Ifjú Fizikus Verseny)  Öveges Program  Kísérlet-bemutatók az általános iskolákban  A fizika mindenkié országos programban való közös részvétel  Megyei Tehetségtanács tagjai vagyunk (Kőkúti, Vaszary, Eötvös)

Reáliákban tehetségesek  Nobel-díjasok, diákolimpikonok  Matematika: több mint 100 éve (Bolyai János Matematikai Társulat 1891., KÖMAL 1894.), Tatán 30 éve van matematika levelezős verseny és tábor  Fizika (Eötvös Loránd Fizikai Társulat 1949.), Öveges Verseny (36.), Ifjú Fizikus Verseny (52.)  Kémia (Magyar Kémikusok Egyesülete 1907.)  Biológia (Magyar Biológiai Társaság 1952.)

Tehetségek (pl. a fizikában)  megfelelő tanulási technikával rendelkezik,  tud logikusan gondolkodni,  tud elvontan gondolkodni,  képes a rendszerszemléletre,  következetes alkalmazó, ugyanakkor  kreatív,  divergens gondolkodásra is képes,  intuitív,  jó a számolási készsége,  tud koncentrálni,  türelmes, kitartó  gyors gondolkodású,  kíváncsi,  tájékozott,  fantáziadús,  önálló,  szereti a kihívást,  van önbizalma,  jó a memóriája,  elmélyülten képes dolgozni

Nemzeti Tehetség Program pályázata  TT tudásközpont (felhalmozott tapasztalat, modern eszközpark)  1,6 millió Ft  Szakmai program (60 óra szakkör)  Eszközfejlesztés  Szakmai kirándulás és tábor

Szakköri foglalkozások  Célok : tehetséges tanulók gyorsítása, megismerése („modell-csoport” – mit tudunk megvalósítani?), természettudományos érdeklődés megerősítése  Tartalom : tanulói kísérletek kémia és fizika tárgyból, mérési eljárások, mérőeszközök megismerése

Laborlátogatás – ELTE, MTA kezdésI/1I/2II/1II/2 9:30 MTA TTK Novákné Czégény Zsuzsanna MTA TTK Kele Péter ELTE TTK, Fizika Atomfizika Horváth Ákos, Pávó Gyula Az egyetem néhány helyének bejárása 10:00 MTA TTK Kele Péter MTA TTK Novákné Czégény Zsuzsanna Az egyetem néhány helyének bejárása ELTE TTK, Fizika Atomfizika Horváth Ákos, Pávó Gyula 11:00 Kémia kísérletek – bemutató 0.63 terem Róka András 12:00 12:30 ELTE TTK Kémia 1. Novák Zoltán ELTE TTK kémia 2. Novák Zoltán ELTE TTK kémia 3. Novák Zoltán ELTE TTK kémia 4. Novák Zoltán 12:50 ELTE TTK kémia 4. ELTE TTK Kémia 1. ELTE TTK kémia 2.ELTE TTK kémia 3. 13:10 ELTE TTK kémia 3.ELTE TTK kémia 4. ELTE TTK Kémia 1. ELTE TTK kémia 2. 13:30 ELTE TTK kémia 2.ELTE TTK kémia 3.ELTE TTK kémia 4. ELTE TTK Kémia 1. 14:00 ÁsványtárHoldkőzetek 15:00 Az egyetem néhány helyének bejárásaÁsványtár

Tábor (10 éves hagyomány)  Vértesboglár – Vérteslovas tábor  20 fő vehetett részt  rendhagyó munkaszervezés  tájékozódás (térkép, csillagok, gnomón, GPS segítségével)  mozgások vizsgálata (lovak, sportszerek) ÚJ!  fizika és kémia a konyhában (kísérletek tojással, liszttel, olajjal, sütőporral; az aszalás vizsgálata)  meteorológia („felhőlesen”, mikroklíma mérések)  vizek vizsgálata (kémiai összetétel, vezetőképesség)  a Vértes élővilága

Mit adott nekünk a program  Új tanulási/ismeretszerzési formák kipróbálása  Befolyásolja a középiskolai tanításunkat (mit is tudnak az általános iskolások)  Általános iskolások megismerése (a későbbi együttműködéshez is elengedhetetlen)  Általános iskolás kollégákkal való kapcsolattartás  Komplex program megvalósítása / folyamatosság és újítás  Jó együttműködni tehetséges fiatalokkal – akik még motiváltak is  „Feszegetjük” az ismeretszerzés határait  Modern eszközök kipróbálása (videóelemző program, adatbegyűjtő, okostelefon)

Büszkeségeink – dicséretet érdemelnek  Ambrózy Dorián  Bányóczky Virág  Gallai Zsófi  Kádas Dorka  Kósa Dániel  Mészáros Mátyás  Ogonovszky Dániel  Sándli Lóránt