Információs Pontok Hálózata Hálózatszervezés. 1.Szakértelem 2.Együttműködés 3.Prevenció 4.Önrendelkezés 5.Teljes és hatékony társadalmi részvétel 6.Egyetemes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
„Az esély kis körei” Helyi esélyegyenlőségi programok Magyarországon Záró konferencia Budapest, december 8. ÁROP Esélyegyenlőség-elvű.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Előadó: DDr. Alpár Erzsébet LL.M (München)
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
A nemek közötti egyenlőség Magyarországon
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Adományok adózási kérdései
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Szociális ellátást igénybevevők szükségletei – és szolgáltatásai
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
A TB rendszerek koordinációja az EU-ban
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Bemutatkozik az iskolapszichológus
A Zala megyei innovatív foglalkoztatási paktum bemutatása pácsonyi imre alelnök Zala Megyei Önkormányzat.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Állampolgári jogok és kötelességek
A gyermeki jogok érvényesítése
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Az MKET új stratégiája – Szolgáltató MKET
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

Információs Pontok Hálózata Hálózatszervezés

1.Szakértelem 2.Együttműködés 3.Prevenció 4.Önrendelkezés 5.Teljes és hatékony társadalmi részvétel 6.Egyetemes tervezés 7.Semmit rólunk, nélkülünk 8.Hátrányos megkülönböztetés tilalma, indokolt előnyben részesítés 9.Szubszidiaritás 10.Ésszerű alkalmazkodás 11.Támogatott döntéshozatal elve Hálózati alapértékek

A szakterülethez kapcsolódó magas szintű tárgyi tudás, olyan készségek, képességek és jártasság megléte, amely alkalmassá teszi az egyént a problémák, feladatok megoldására. 1. Szakértelem

A hálózati működés összehangolása a célcsoportok érdekében, igényeiknek és elvárásaiknak megfelelően. Az együttgondolkodástól a megvalósításig cselekvő, felelős részvétel. 2. Együttműködés

A fogyatékos személyeket érintő szabályozás kialakítása, kormányzati és más programok tervezése és végrehajtása, valamint minden egyéb tevékenység során minden szükséges lépést meg kell tenni a fogyatékosságot okozó balesetek, betegségek és más körülmények kialakulásának, továbbá a fogyatékos állapot rosszabbodásának megelőzése érdekében. 3. Prevenció

Az önrendelkezés elvét a vélemény szabad kialakítása, az önálló döntés meghozatala és kinyilvánítása, valamint az ennek megfelelő cselekvés tekintetében is érvényre kell juttatni. 4. Önrendelkezés

A fogyatékos személyeket érintő valamennyi államigazgatási intézkedés alapvető értéke és célja kell, hogy legyen annak biztosítása, hogy a fogyatékos emberek életútjuk minden szakaszában és minden területén másokkal azonos alapon élhessenek politikai, gazdasági és szociális jogaikkal a többség által igénybevett intézmények, szolgáltatások és ellátások által, közösségeik aktív, látható polgáraiként. 5. Teljes és hatékony társadalmi részvétel

Az egyes jogalkotási, tervezési és szolgáltatásfejlesztési lépések során minden esetben az egyetemes tervezés elvének szem előtt tartásával kell eljárni, amely a termékek, az épített környezet, a különböző ellátások és szolgáltatások oly módon történő tervezését jelenti, hogy azok eleve minden ember számára a lehető legnagyobb mértékben hozzáférhetőek legyenek utólagos adaptálás vagy speciális tervezés szükségessége nélkül. 6. Egyetemes tervezés

A fogyatékos személyeket (is) érintő jogszabályok, programok tervezése és végrehajtása során biztosítani kell annak érdemi lehetőségét, hogy a fogyatékos személyek saját jogon vagy a maguk választotta képviselőik útján véleményt nyilvánítsanak az adott állami, kormányzati cselekvés tartalmáról. 7. Semmit rólunk, nélkülünk

A fogyatékos személyeket érintő döntések előkészítése, jogszabályok, szakpolitikák, programok tervezése, megalkotása és végrehajtása során különös hangsúllyal szükséges figyelembe venni a hátrányos megkülönböztetés törvényi tilalmát, továbbá tekintettel arra, hogy a fogyatékos személyek az őket másokkal azonos alapon megillető jogaikkal állapotukból fakadóan sok esetben kevésbé tudnak élni indokolt esetben biztosítani kell számukra az arányos és méltányos előnyben részesítés lehetőségét. 8. Hátrányos megkülönböztetés tilalma, indokolt előnyben részesítés

A fogyatékos személyeket érintő ellátásokat és szolgáltatásokat oly módon kell szervezni, hogy azok mind területileg, mind pedig az ügyintézés és a döntéshozatal szervezeti szintjeit tekintve az érintett személyekhez a lehető legközelebb, a rájuk háruló ügyintézési, adminisztratív terhek minimalizálása mellett nyújtsanak hatékony támogatást. 9. Szubszidiaritás

A fogyatékos személyeket érintő döntések előkészítése, jogszabályok, szakpolitikák, programok tervezése, megalkotása és végrehajtása során minden esetben az ésszerű alkalmazkodás elvének megfelelően kell eljárni, amely minden olyan az egyén szükségleteihez igazodó elengedhetetlen és megfelelő módosítást és változtatást jelent, amely nem jelent aránytalan és indokolatlan terhet, és adott esetben szükséges, hogy biztosítsa a fogyatékos személyek alapvető emberi jogainak és szabadságainak a mindenkit megillető, egyenlő mértékű élvezetét és gyakorlását. 10. Ésszerű alkalmazkodás

A támogatott döntéshozatal elve régóta a hazai fogyatékosságügyi programok és stratégiák meghatározó alapelve, viszont új keletű, mint jogintézmény, tekintve hogy március 15-ével jelent meg a hazai szabályozásban az új Polgári Törvénykönyv és a támogatott döntéshozatalról szóló törvény hatálybalépésével. A támogatott döntéshozatal elve, olyan szemléletmódot, hozzáállást jelent, mely minden a döntéshozatalban támogatásra szoruló személyre, különösen a fogyatékossággal élő emberekre, másokkal azonos alapon, egyenjogú, saját életüket irányítani képes, autonóm személyekként tekint, és valamennyi társadalmi interakció során, az élet minden területén ezen elveknek megfelelően kezeli őket. 11. Támogatott döntéshozás elve

 A hálózat az esélyegyenlőség és a jogtudatosság és az információkhoz való hozzáférés előmozdításáért hálózatot működtet, amely együttműködési megállapodás alapján információs támogatást nyújt az információs pontoknál önkéntesen jelentkező fogyatékos emberek és hozzátartozóik, valamint szakemberek számára. Hálózati célok

ErősségekGyengeségek Tapasztalat Szaktudás, specifikált tudás fogyatékosságtípus szempontjából Egységes alapelvek Hitelesség a célcsoport számára Egyénre szabott problémakezelés Együttműködési szándék Sokrétű, erős alapok Forráshiány/időhiány/kapacitáshiány Munkamegosztás nehézségei Kommunikáció: információáramlás esetleges Kialakulatlan, eltérő szervezeti kapacitás és kultúra Országos lefedettség hiánya SWOT analízis

LehetőségekVeszélyek Új terület, kiaknázatlan Jogi környezet pozitív (ENSZ konvenció, Fogyatékosságügyi programok és stratégiák) Van rá igény Szabadon alakítható gyakorlat Van fejlődési perspektíva a szakemberek számára Társadalmi légkör Tudatosság hiánya Jogalkalmazás hiánya, állami ellátórendszer kapacitáshiánya Anyagi támogatások, források hiánya Bürokráciától való függés Projektfüggés SWOT analízis

A hálózat működése

Az együttműködés formája: Együttműködési megállapodás CÉLJA, hogy intenzíven hozzájáruljon az együttműködő Felek között már az eddig is jól működő együttműködés megőrzéséhez, fejlesztéséhez. Az Együttműködő Felek között létrejövő együttműködés a szakmai kapcsolatukat magasabb szintre emeli. Informális együttműködés

Cél egy olyan országos hatáskörű szervezetközi együttműködés és struktúra megvalósítása, amely az alábbi feladatokat szervezettebben tudja megvalósítani:  hogy, a fogyatékos gyermekeket nevelő családokat, a helyi szervezeteket és az alapszolgáltatást nyújtó intézményeket összekapcsolja,  hogy a Hálózati Tagok a helyi professzionális támogató környezetre/szakmai kapcsolatukra támaszkodva szervezettebben, a hálózati együttműködésre támaszkodva biztosítsák hogy a térségükben élő fogyatékos gyermekeket nevelő családok és a szolgáltató szervezetek egymásra találjanak  az Infóbázis működésének fenntartását, melynek révén a hálózat egyértelműen fejleszteni kívánja a fogyatékos emberek, a velük hivatásszerűen foglalkozó szervezetek, intézmények és családok jogtudatosságát. A célok bővebben:

 A fogyatékos emberek  Az érintett fogyatékos emberek családjai  Az érintett fogyatékos emberek számára szolgáltató vagy érdekeiket védő szervezetek; azok munkatársai, szakemberei, önkéntesei Ki a célcsoport?

Kik a hálózat tagjai? 1.Autista Sérültekért Zalában Alapítvány 2.Cri Du Chat Baráti Társaság 3.Értelmi Sérültek Gyöngyház Egyesülete 4.Halmozottan Sérültek Heves Megyei Szülőszövetsége 5.Halmozottan Sérültek és Szüleinek Szabolcs- Szatmár-Bereg Megyei Egyesülete 6.Lépjünk, hogy léphessenek! Közhasznú Egyesület 7.Magyar Angelman Szindróma Alapítvány 8.Magyar Rett Szindróma Alapítvány 9.RIROSZ 10.SzenyoRita Közhasznú Egyesület

 tartós szakmai együttműködés a hálózatban  hosszabb távú megbízható partneri viszony megalapozása  országos lefedettség biztosítása az információs pontok révén  az információs bázis szakmai fejlesztése  az IPH projekt eredményeinek fenntartása  az együttműködés célját érintő területeken forráslehetőségek felkutatása  részvétel projektek közös fejlesztésben  pályázatok megvalósítása együttműködésben Az együttműködés lehetséges tartalma

 szakmai rendezvényekről, eseményekről kölcsönös tájékoztatás  a partnerség aktivitást vállal a közösségi médiában (Facebook, etc)  a tagok kapcsolati hálójukban referenciát biztosítanak egymás számára, hozzájárulnak egymás jó hírének terjesztéséhez, támogatják egymás nyilvános kommunikációját és megjelenését  találkozók szervezése  tagok minőségbiztosítása  fogyatékos embereket érintő jogszabályi környezet fejlesztése  együttműködés más hálózatokkal, jogsegély szolgáltatásokkal (Ellátottjogi képviselők hálózata, Fogyatékosügyi jogsegélyszolgálatok, áldozatvédelmi szolgáltatások, Egyenlő Bánásmód Hatóság etc.)  együttműködés szakmai szervezetetekkel, szakmapolitikai döntéshozókkal

-operatív, hálózati koordináló funkció -Infóbázis működtetése -találkozók szervezése (hálózat) -forrásteremtés koordinálása -elakadások kezelése -értékelés, eredmények visszacsatolása -minőségbiztosítás -nemzetközi együttműködés Kérdések: Hogyan történik az alábbi feladatok ellátása?

 Nyitott-e az együttműködés, ahhoz lehet-e csatlakozni?  Mennyi időre hozzák létre a felek az együttműködést?  Kívánnak-e a jövőben jogi személlyé válni - egyesület, szövetség, civil társaság formájában? További kérdések

Alapítás, szervezettípusok HA CIVIL SZERVEZET:  Amennyiben az Információs Pontok Hálózata jogi személlyé kíván válni mint civil szervezet fontos számba venni a civil szervezetek formai típusait, az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló évi CLXXV. törvényben használt szervezettípusokhoz kapcsolódó ismereteket. Civil szervezet: a civil társaság, illetve a Magyarországon nyilvántartásba vett egyesület valamint az alapítvány. HA EGYESÜLET:  Ptk. 61. § (1) Az egyesület olyan Magyarországon önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező szervezet, amely az alapszabályában meghatározott célra alakul, nyilvántartott tagsággal rendelkezik, és céljának elérésére szervezi tagjai tevékenységét. Az egyesület jogi személy.  Civil tv. 4. § (1) Az egyesület az egyesülési jog alapján létrehozott szervezet, amelynek különös formáira: a szövetségre, a pártra, a szakszervezetre, továbbá a külön törvény hatálya alá tartozó tevékenységet végző egyesületekre törvény az egyesületre vonatkozó rendelkezésektől eltérő szabályokat állapíthat meg. A különös formában működő egyesület elnevezésének tartalmaznia kell a különös forma megnevezését.  (2) Az egyesület jogi személy, amely a nyilvántartásba vétellel jön létre. A hálózat szervezetté válásának kérdései

HA CIVIL TÁRSASÁG:  Ptk. 578/J. § (1) Természetes személyek társaságot nem gazdasági érdekű közös céljaik előmozdítására és közösségi célú tevékenységük összehangolására vagyoni hozzájárulás nélkül is létrehozhatnak (civil társaság).  (2) A civil társaságra a polgári jogi társaságra vonatkozó szabályokat azzal az eltéréssel kell alkalmazni, hogy a társaságot a társasági szerződésben ügyvitelre kijelölt tag kivételével bármely tag azonnali hatállyal indokolás nélkül felmondhatja, a tag halála, illetve felmondása esetén a társaság pedig csak akkor szűnik meg, ha ezáltal a tagok száma egy főre csökken. HA ALAPÍTVÁNY:  Ptk. 74/A. § (1) Magánszemély, jogi személy és jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság (a továbbiakban együtt: alapító) - tartós közérdekű célra - alapító okiratban alapítványt hozhat létre. Alapítvány elsődlegesen gazdasági tevékenység folytatása céljából nem alapítható. Az alapítvány javára a célja megvalósításához szükséges vagyont kell rendelni. Az alapítvány jogi személy.

Amennyiben a nem jogi személyként működő hálózat jogi személlyé –civil szervezetté – szeretne válni annak érdekében hogy célja szerinti tevékenységet valósítson meg, bevételeivel gazdálkodjon, pályázatokon induljon formalizálódását megelőzően komoly döntéseket kell hozni:  Milyen formában kíván működni (alapítvány, egyesület, szövetség, civil társaság?)  A fentiek függvényében lesz-e induló vagyona (alapítvány) vagy tagdíjat fizetnek a tagok?  Mi lesz a célja?  Mi lesz az elnevezése?  Mi lesz a székhelye?  Kíván-e a jövőben közhasznú minősítést szerezni?  Létesítő okirat elfogadása  Vezető tisztségviselők megválasztása  Döntés arról, hogy kíván-e felügyelő szervet létrehozni  A képviseleti jog gyakorlásának módja hogyan alakul? Összegezve